Gå til innhold

Yrno - venter på første bittelille 🧡 ​

Yrno

Anbefalte innlegg

Så gøy med oppdatering! Det var sikkert lurt å bli sykemeldt. Høres ut som du får litt mer ut av dagene og at du har det bedre 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

For en koselig oppdatering @Yrno:strix:

Så glad jeg ble for å lese at du endelig har fått deg en sykemelding! Det høres ut som det var helt på sin plass, særlig siden du har fått en del kynnere. Må jo si jeg kjenner meg igjen i det med kynnere i arbeidssammenheng, og du skal ikke undervurdere verdien i å la kroppen styre tempoet ❤️ 

Godt å høre at du klarte å riste av deg de kommentarene. Det er helt utrolig hva folk får seg til å si! Har også fått en del sjokkerte blikk og "jøss, så stor du er blitt!", men i mitt tilfelle forstår jeg noen av de kommentarene da magen virkelig bare ble kjempestor i løpet av et par uker, så folk som ikke hadde sett meg på en stund ble nok litt overrasket over hvor mye som hadde skjedd på kort tid :fnise: Nyt sommeren, herlige sommerkjoler og nydelig gravidfigur - jeg har alltid syntes gravidmager er så fint i sommerkjoler 😍

...Også litt godt å se at vi er fler som sover dårlig 🙈 Kjenner igjen hele regla og legger til en mann som holder på å bli sprø av opp og ned og frem og tilbake stor som en elefant ved siden av han i sengen :ler:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 3.6.2022 den 22.26):

Så gøy å lese oppdateringen din. Ikke lenge til målstreken nå altså :danse: 

Og dette med å kommentere mager.. fader heller jeg blir så provosert :kjefte:
Men jeg har en teori.. For de som får kommentarer om at de er så store, at de er lengre på vei, om det er to inni der osv osv.. De er etter hva jeg har skjønt normalvektige. Da tør folk å si hva som helst virker det som. Og tror ikke de nødvendigvis mener negativt, de er bare clueless og aner ikke hva de skal si.

For hos meg, som er 30 kg overvektig er det ikke en eneste sjel som tørr si noe på størrelsen min. For det gjøres jo ikke til tjukke folk (kun på nett tydeligvis :roll:). Kun normale og undervektige som får de søppelkommentarene. Størrelse har null å si, det er en skikkelig uting å kommentere kroppen til andre uansett hvordan den ser ut :opplyser:

Tipper folk tenker at normalvektige tåler og høre det, mens tjukke ikke gjør det. Absolutt ikke vondt ment, men jeg tror at jeg er ganske mer tykkhudet der enn hva du er. Men mest pga alder, og erfaring :klemmer: 
Om noen prøver seg så fyrer jeg bare tilbake med samme medisin. Hadde noen kalt meg stor hadde jeg sagt: ja.. Jeg er jo ganske tjukk fra før av, så hva forventer du? :lur: Eller som jeg sa til en kollega som klappa meg på magen og sa nå har den vokst så klappa jeg han på magen og sa: Ja jeg er gravid, men hva er din unnskyldning? :hoho: 

Folk er dumme.. Dette er dessverre bare første leksjon i å ignorere dumme utsagn. De gir seg ikke når babyen kommer, da skal størrelsen på den også kommenteres :roll:

Vet ikke om det hjelper, men jeg er sikker på at du er kjempefin :rodmer: Alle gravide er jo det. Og man savner faktisk magen etter babyen er født, så man bør absolutt ta seg tiden til sofaen og kjenne etter. Godt å høre at legen har sykemeldt deg litt slik at du får hentet deg inn litt. Det trengs, og det fortalte jo kynnerene deg også :lur: Håper du får en fin pinsehelg :klemmer: 

Det kan godt hende du har rett i teorien din altså, og ingen tvil om at du er mye mer tykkhudet enn meg når det kommer til kommentarer :jepp: Jeg er skjør som et aspeløv når det gjelder kroppskommentarer om dagen tydeligvis - det som gjorde at disse stakk litt ekstra var at jeg fikk høre de av mannen, dette ble altså sagt om MIN kropp til min mann! Jeg skjønner jo at folk ikke mener noe vondt, men det stikker likevel altså.. :sjenert:

Takk for gode ord, det hjelper faktisk å logge inn her innimellom synes jeg - alle er så gode og fine :klem:

Ja, jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom de siste ukene i full jobb, så var nok helt klart det beste :laugh:

Prøver2021 skrev (På 4.6.2022 den 16.29):

Så gøy med oppdatering! Det var sikkert lurt å bli sykemeldt. Høres ut som du får litt mer ut av dagene og at du har det bedre 🥰 

Det var helt klart det beste, og jeg kjenner jeg har det så mye bedre nå! Følger spent med i dagboken din om dagen, er bare veldig dårlig til å legge igjen spor :bond: Krysser fingre og tær for deg, det virker jo som at det endelig går bra for dere også! 🥰

Fiora skrev (På 13.6.2022 den 14.40):

For en koselig oppdatering @Yrno:strix:

Så glad jeg ble for å lese at du endelig har fått deg en sykemelding! Det høres ut som det var helt på sin plass, særlig siden du har fått en del kynnere. Må jo si jeg kjenner meg igjen i det med kynnere i arbeidssammenheng, og du skal ikke undervurdere verdien i å la kroppen styre tempoet ❤️ 

Godt å høre at du klarte å riste av deg de kommentarene. Det er helt utrolig hva folk får seg til å si! Har også fått en del sjokkerte blikk og "jøss, så stor du er blitt!", men i mitt tilfelle forstår jeg noen av de kommentarene da magen virkelig bare ble kjempestor i løpet av et par uker, så folk som ikke hadde sett meg på en stund ble nok litt overrasket over hvor mye som hadde skjedd på kort tid :fnise: Nyt sommeren, herlige sommerkjoler og nydelig gravidfigur - jeg har alltid syntes gravidmager er så fint i sommerkjoler 😍

...Også litt godt å se at vi er fler som sover dårlig 🙈 Kjenner igjen hele regla og legger til en mann som holder på å bli sprø av opp og ned og frem og tilbake stor som en elefant ved siden av han i sengen :ler:

Takk! :strix: 

Den sykemeldingen gjorde veldig godt, jeg har det mye bedre nå og føler endelig at jeg strekker til både på jobb de timene jeg jobber, men også hjemme og ikke minst til å ta litt vare på meg selv 😊

Kommentarer som går på hvor mye større jeg er blitt siden forrige gang de så meg går egentlig helt fint, for jeg blir jo stadig større naturlig nok, og det å bli sammenliknet med sin tidligere selv er helt greit. Derimot kjenner jeg at kommentarer der jeg blir sammenliknet med andre stikker på en helt annen måte.. Da føles det liksom ut som en konkurranse jeg ikke visste at jeg deltok i, og som jeg tydeligvis taper :sjenert: Men jeg synes jeg er fin, mannen synes jeg er fin, og kroppen fungerer overraskende bra fortsatt, så rister det fort av meg om dagen heldigvis 😄

Jeg teller ned dagene til ferie og permisjon selv! Kun to små uker igjen etter denne! Det skal bli så innmari godt å dra sørover til varmen (hvert fall varmere enn her) og bare tuste rundt i løse sommerkjoler og kose meg med kula mi den siste måneden (eller to) 😍 Vi får strutte rundt i sommer begge to, og kose oss med de fine gravidmagene våre litt til :strix:

Hahaha ja den dårlige-søvn-klubben er jeg definitivt medlem av. Nytt nå er at lillemor vekker meg klokka altfor tidlig for å holde show. Kaller det bare "the morning show starring frøken Lillemor" :fnise: Så fra fem-draget er det bare å ligge og vente til hun har turna fra seg så jeg kanskje rekker litt mer søvn før dagen kommer - heldigvis er det veldig koselig også da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Yrno said:

Det kan godt hende du har rett i teorien din altså, og ingen tvil om at du er mye mer tykkhudet enn meg når det kommer til kommentarer :jepp: Jeg er skjør som et aspeløv når det gjelder kroppskommentarer om dagen tydeligvis - det som gjorde at disse stakk litt ekstra var at jeg fikk høre de av mannen, dette ble altså sagt om MIN kropp til min mann! Jeg skjønner jo at folk ikke mener noe vondt, men det stikker likevel altså.. :sjenert:

Takk for gode ord, det hjelper faktisk å logge inn her innimellom synes jeg - alle er så gode og fine :klem:

Ja, jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom de siste ukene i full jobb, så var nok helt klart det beste :laugh:

Det var helt klart det beste, og jeg kjenner jeg har det så mye bedre nå! Følger spent med i dagboken din om dagen, er bare veldig dårlig til å legge igjen spor :bond: Krysser fingre og tær for deg, det virker jo som at det endelig går bra for dere også! 🥰

Takk! :strix: 

Den sykemeldingen gjorde veldig godt, jeg har det mye bedre nå og føler endelig at jeg strekker til både på jobb de timene jeg jobber, men også hjemme og ikke minst til å ta litt vare på meg selv 😊

Kommentarer som går på hvor mye større jeg er blitt siden forrige gang de så meg går egentlig helt fint, for jeg blir jo stadig større naturlig nok, og det å bli sammenliknet med sin tidligere selv er helt greit. Derimot kjenner jeg at kommentarer der jeg blir sammenliknet med andre stikker på en helt annen måte.. Da føles det liksom ut som en konkurranse jeg ikke visste at jeg deltok i, og som jeg tydeligvis taper :sjenert: Men jeg synes jeg er fin, mannen synes jeg er fin, og kroppen fungerer overraskende bra fortsatt, så rister det fort av meg om dagen heldigvis 😄

Jeg teller ned dagene til ferie og permisjon selv! Kun to små uker igjen etter denne! Det skal bli så innmari godt å dra sørover til varmen (hvert fall varmere enn her) og bare tuste rundt i løse sommerkjoler og kose meg med kula mi den siste måneden (eller to) 😍 Vi får strutte rundt i sommer begge to, og kose oss med de fine gravidmagene våre litt til :strix:

Hahaha ja den dårlige-søvn-klubben er jeg definitivt medlem av. Nytt nå er at lillemor vekker meg klokka altfor tidlig for å holde show. Kaller det bare "the morning show starring frøken Lillemor" :fnise: Så fra fem-draget er det bare å ligge og vente til hun har turna fra seg så jeg kanskje rekker litt mer søvn før dagen kommer - heldigvis er det veldig koselig også da 😍

Det skjønner jeg godt, merkelig å drive sånn å sammenligne. Skulle man gjort det samme med andre tilstander liksom? «Jøss, har du begynt å trene? Det kan man ikke se, jeg har ei venninne som raste ned i vekt med en gang» 🙄 Godt du føler deg vel - det tipper jeg du har all verdens grunn til! 😍

Ja, vi får nyte magene våre nå så lenge det varer, ikke lenge igjen til vi har bæresele på magen i stede 🥰

Hahaha, så herlig! Høres ut som dere har en morsom og aktiv jente i vente - med tidlige morgener på menyen! :fnise: Lillegutt i magen her våkner til pappaens vekkeklokke et sted mellom 07 og 08 på morgenen og må si jeg er veldig fornøyd om han har tenkt å holde på den rytmen! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Fiora skrev (På 16.6.2022 den 17.30):

Det skjønner jeg godt, merkelig å drive sånn å sammenligne. Skulle man gjort det samme med andre tilstander liksom? «Jøss, har du begynt å trene? Det kan man ikke se, jeg har ei venninne som raste ned i vekt med en gang» 🙄 Godt du føler deg vel - det tipper jeg du har all verdens grunn til! 😍

Ja, vi får nyte magene våre nå så lenge det varer, ikke lenge igjen til vi har bæresele på magen i stede 🥰

Hahaha, så herlig! Høres ut som dere har en morsom og aktiv jente i vente - med tidlige morgener på menyen! :fnise: Lillegutt i magen her våkner til pappaens vekkeklokke et sted mellom 07 og 08 på morgenen og må si jeg er veldig fornøyd om han har tenkt å holde på den rytmen! 😄

Ikke sant?! Veldig god sammenlikning synes jeg! 

Gleder meg altså så mye til å henne i bæresele fremfor i magehuset 😍 Det blir så kos 🤗

Høres ut som at deres lillemann har en veldig allright døgnrytme hvert fall 😁 Lillemor føler jeg bytter på hele tiden, og at det egentlig ikke er så mye mønster 🙈 Hun er mye våken og veldig aktiv hvert fall 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+5

Nå har det skjedd en del siden sist, men jeg har rett og slett ikke helt hatt giv til å sette meg ned og skrive 🙈 

For noen uker siden synes jeg lillemor hadde vært veldig rolig veldig lenge, og da vi ikke fikk vekket henne med sterk saft, oboy eller noe annet og omtrent ikke fikk et eneste spark på et par timer ringte vi føden. De ville ha meg inn på sjekk, og jeg hadde knapt rukket å få på sensorene før hun våkna til liv og var i fyr og flamme 🙈 Følte meg greit hysterisk som hadde ringt, men de forsikret meg om at det var mye bedre å ringe en gang for mye enn for lite, og at jeg kjenner babyen inni der best, så om jeg er bekymret skal jeg ta det på alvor 🥰 Vi fikk, til min store overraskelse, også prate med fødselslege og ble tatt ultralyd i samme slengen, og alt stod perfekt til inni der 😍 Den opplevelsen har i grunnen vært veldig fin å ha i bagasjen, for i ukene etterpå har jeg vært mye mer rolig om jeg ikke har kjent henne på en liten stund 💖

Ellers har jeg også pratet med hjertelege og fødselslege på sykehuset, så nå vet jeg at de er helt klare for meg mtp hjertet når fødselen er her - det føles veldig, veldig bra å ha en plan 😄 Jeg har også vært på UL i uke 32, og lillemor har lagt seg med hodet ned, og er 8% over kurva i vekst 🥰 Jo! Har også vært hos JM i uke 32 hvor vi pratet om fødsel. Jordmor er så fin, så vi fikk spurt om alt vi lurte på inkludert «dumme» spørsmål vi har. Så nå føler vi oss så klare som vi kan bli, og bilstol og fødebag ble pakket før ferien 😄

Nå nyter vi solrike dager på Sørlandet med bading, soling og skikkelig ferie 🥰 Det er så rart for her føler jeg tiden står stille på en måte, samtidig som dagene flyr av sted og jeg ikke helt kan skjønne at vi har vært her ei uke allerede 🤯 Jeg føler meg både skikkelig gravid og ikke i det hele tatt på en gang. Det er skikkelig deilige dager, og så fint å få ordentlig kvalitetstid sammen før lillemor kommer 💖 Nå er planen bare å nyte ukene her før vi vender hjemover en liten måned før termin - sykt spennende uker i vente, men jeg er verken drittlei eller har masse plager (annet enn at ryggen krangler etter bilturen ned hit), så jeg synes det er akkurat passelig lengde igjen til termin foreløpig hvert fall 🤗 Føler virkelig vi trenger disse ukene for å vende oss skikkelig til tanken på både fødsel og baby, samtidig som det også var veldig godt med en skikkelig «pause» fra nettopp det 🥰

Endret av Yrno
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med oppdatering fra deg 💗 Skjønner godt at man kan bli nervøs ved lite bevegelse. Her er jeg i en fase (uke 22+2) og kjenner kanskje en liten dult eller to i løpet av dagen og synes det er alt for lite i forhold til de som er like langt på vei i termingruppa på Facebook. De poster til og med filmer av at de kan se bevegelser fra utsiden! Har morkake foran så er jo egentlig forberedt å å ikke kjenne så mye på en stund. For noen uker siden trodde jeg at jeg kjente masse bevegelse daglig og jeg og mannen koste oss med å kjenne på magen - men da vi var hos jordmor på mandag sa hun at det ikke var baby, men tarmbevegelsene mine vi hadde kjent på 😂😂😂 Trolig mer bevegelse der enn vanlig grunnet forstoppelse 😅😅 

uansett - så fantastisk at det stod bra til med lille! 
Nyt ferien videre 💕💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har kommet langt. Nå er det ikke lenge til hun er her ❤️ Lurt å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Godt å høre at alt sto bra med mageboeren ❤️ Så deilig med ferie på Sørlandet. Nyt siste ferien som bare dere to ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg! 😄 Godt frøkna våknet til og at alt gikk bra. Tror det er veldig viktig at gravide greier å legge vekk redselen for å virke hysterisk og faktisk tar den telefonen til føden - heller en gang for mye på den sikre siden :hjerte:

Så fint å se at hun vokser så godt, og deilig både å ga en plan klar og en velvillig baby som allerede har lagt seg med hodet ned! :jepp:

Nyt deilige sommerdager bare dere 2 - tenk, neste gang dere skal på sommerferie på Sørlandet er jenta deres nesten 1 år allerede og nyter sommerdagene med dere! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Katrin94 skrev (På 10.7.2022 den 10.27):

Så hyggelig med oppdatering fra deg 💗 Skjønner godt at man kan bli nervøs ved lite bevegelse. Her er jeg i en fase (uke 22+2) og kjenner kanskje en liten dult eller to i løpet av dagen og synes det er alt for lite i forhold til de som er like langt på vei i termingruppa på Facebook. De poster til og med filmer av at de kan se bevegelser fra utsiden! Har morkake foran så er jo egentlig forberedt å å ikke kjenne så mye på en stund. For noen uker siden trodde jeg at jeg kjente masse bevegelse daglig og jeg og mannen koste oss med å kjenne på magen - men da vi var hos jordmor på mandag sa hun at det ikke var baby, men tarmbevegelsene mine vi hadde kjent på 😂😂😂 Trolig mer bevegelse der enn vanlig grunnet forstoppelse 😅😅 

uansett - så fantastisk at det stod bra til med lille! 
Nyt ferien videre 💕💕💕

Jeg har også morkake foran 😊 Det er nok ikke mange ukene til du kjenner masse med liv hver dag du også 😍 Etter rundt uke 28 har jeg i grunnen vært glad for morkake foran, og spesielt de siste ukene! Lillemor er blitt kjempesterk, og tør ikke tenke på hvordan det hadde kjennes ut uten «støtdemperen» 🤭 Husk at det gjerne er de som har de største bevegelsene som roper høyest, det er nok langt flere av sånne som du som ikke ser bevegelser fra utsiden så tidlig 🥰

Hahaha fort gjort! 😂 Ble en morsom historie dere kan fortelle lille senere i det minste da 😂

Tusen takk for det 💖 Kos deg masse med ferie og voksende mage du også 💖

Prøver2021 skrev (På 11.7.2022 den 8.08):

Tenk at du har kommet langt. Nå er det ikke lenge til hun er her ❤️ Lurt å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Godt å høre at alt sto bra med mageboeren ❤️ Så deilig med ferie på Sørlandet. Nyt siste ferien som bare dere to ❤️

Tusen takk 💖 Er inne og leser i dagboka di stadig vekk, og synes det er så fantastisk at du endelig har din egen lille mageboer 😍 Kos deg masse med sommeren du også 🥰

Fiora skrev (På 15.7.2022 den 15.28):

Så koselig med oppdatering fra deg! 😄 Godt frøkna våknet til og at alt gikk bra. Tror det er veldig viktig at gravide greier å legge vekk redselen for å virke hysterisk og faktisk tar den telefonen til føden - heller en gang for mye på den sikre siden :hjerte:

Så fint å se at hun vokser så godt, og deilig både å ga en plan klar og en velvillig baby som allerede har lagt seg med hodet ned! :jepp:

Nyt deilige sommerdager bare dere 2 - tenk, neste gang dere skal på sommerferie på Sørlandet er jenta deres nesten 1 år allerede og nyter sommerdagene med dere! 😍

Ja sant! De på føden har jo som jobb å vurdere nettopp sånne tilfeller, og såå mye bedre med en sjekk for mye enn for lite 🥰

Er veldig spent på om hun fortsatt ligger med hodet ned - jeg er ganske sikker på det, for nå for tiden kjennes det ut som om hun «stanger» i bekkenet når hun sparker 🙈 Som lynnedslag i bekkenet kjennes det ut! Tror derimot ikke at hun ligger med hodet riktig vei enda, men veldig vanskelig å si 😅 

Håper veldig at din lille herremann snur seg med hodet ned også! Høres ikke noe særlig ut med så mye usikkerhet 💖 Jeg ser det er flere i termingruppa mi som har hatt vellykkede vendingsforsøk, så krysser fingrene for at det løser seg for deg 💖

Åja, ikke si det engang 🥹 Feriens mest brukte frase må være «åh, tenk neste år da! Da kan vi ta med lille hit også!» 😍 Jeg klarer ikke helt å ta det innover meg, men det blir altså så magisk 💖

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

37+0

Da er lillemor offisielt ikke prematur lengre! :yvonne:

Vi har kommet oss hjem etter nesten 4 uker på ferie! Vi har hatt fantastiske dager med sol, sommer, bading, grilling og is. Bare kost oss masse sammen, og prøvd å nyte at det bare er oss to 🥰 

Jeg ble faktisk også overrasket med en skikkelig koselig babyshower av studievenninnene mine da de var på besøk ei helg! Veldig low key med snacks, koselig prat og veldig fine og omtenksomme gaver - blir ordentlig rørt over at noen har lyst til å stelle i stand sånn for meg, så det satt jeg utrolig stor pris på, og helt perfekt liten feiring også :rodmer:

Vi kom hjem på onsdag, og torsdag hadde vi jordmortime. Lillemor ligger fortsatt med hodet ned, og har beveget seg en del ned i bekkenet selv om hun ikke er festet helt enda. Magen har i hvert fall sunket en del, og SF-målene mine har gått fra å ligge en del over kurva til og nå ligge litt under. Jordmor var ikke bekymret da, og sa at alt så veldig klart ut for fødsel. Hun går ut i ferie nå, så neste svangerskapskontroll i uke 38 blir hos fastlegen min. Så neste oppsatte kontroll jeg har hos henne er 25.august, altså på termin! Veldig spent på om dette var siste kontroll hos henne før fødsel eller ikke 😅

Formen min har i grunnen vært veldig bra hele sommeren, selv om ting så klart har blitt gradvis tyngre. Jeg er veldig takknemlig for at jeg har kunnet gjøre så mye som jeg har denne sommeren uten noe særlig smerter og ubehag. Søvnen har så klart ikke vært noe å skryte av, men jeg har stort sett følt meg ganske uthvilt tross mange (og tidvis lange) oppvåkninger i løpet av natta 😍

Så traff uke 35, og kroppen bare "yes, du har hatt et ganske bra svangerskap formmessig til nå, da er det på tide å iverksette alt du har gått glipp av på en gang!" så omtrent over natta ble bekkenet vondt, hender og føtter hovna (fingrene er så vonde og stive når jeg våkner, noen som har noe tips?? 😰) og jeg ble skikkelig sliten og trøtt. Total akutt kollaps, og til og med strekkmerker på magen kom omtrent over natta. Det plager meg veldig lite, og synes i grunnen de er ganske fine, men må jo le litt av at alt tilsynelatende kom samtidig 😂 Siden da har det egentlig bare blitt gradvis tyngre og vondere, og nå begynner jeg å skjønne hvorfor alle sier at man etter hvert blir så lei at man egentlig bare vil ha ungen ut til slutt :fnise: Jeg er riktignok ikke helt der enda da - hun må gjerne holde seg inne en stund til 😅

Denne uka er siste ferieuka til mannen, og jeg går offisielt ut i permisjon på torsdag. Vi har planlagt litt staycation med hotellovernatting, restaurantbesøk, fotballkamp og kafébesøk ila uka - en siste dateuke før ventinga begynner for alvor 🥰 Jeg har også booket meg frisørtime 10.august, så hadde vært veldig fint om hun ventet med å komme til etter det hvert fall haha 😅

Ellers pakket jeg fødebagen her forleden, så det eneste som mangler oppi der nå er snacks, hårbørste og ladere. Hårbørste og ladere pakker vi bare på dagen da. Dette er det vi har puttet oppi til nå, kom gjerne med innspill!

Til lillemor:

• 3 bodyer + 2 bukser + 1 pysj str. 50
  • 3 bodyer + 2 bukser + pysj str. 56
  • Hentesett strikket av min mor :rodmer:
  • Pledd strikket av meg (ja, jeg er dritstolt haha)
  • 3 par sokker, 2 tynne luer, 1 strømpebukse

Vi har puttet klærne i forskjellige ziplock-poser i bagen basert på størrelse, så det skal være enkelt å finne frem riktig størrelse på sykehuset.

Klær til meg:

• 2 pysjamaser, en med shorts og en med bukse, begge er luftige og med knapping i overdelen
  • 2 t-skjorter - en veldig ammevennlig og en jeg har lånt av mannen
  • 1 lett og luftig joggebukse
  • 1 cardigan for å skjule bleierompa
  • 1 morgenkåpe
  • 2 amme-BHer
  • 2 par sokker
  • 3 store gode truser (fant noen fantastiske på Change!)
  • Slippers jeg kan bruke i dusjen og som tøfler

Toalettsaker:

• Shampoo og balsam (fylte over på sånne små flasker)
  • Fuktighetskrem til ansiktet
  • Carmex
  • Hårstrikk
  • Tannbørste til både meg og mannen
  • Tannkrem
  • Deodorant
  • Kjølebind
  • Hårbørste*

Til amming:

• Engangs ammeinnlegg
  • Ammeinnlegg i ull
  • Multi MAM-kompresser
  • Purelan

Klær til mannen:

• 1 t-skjorte
  • 2 boksere

Annet:

• Helsekort
  • Ladere*

Dette er det vi har pakket til nå, og så har vi i tillegg tenkt til å pakke snacks hvor dette er det jeg har tenkt så langt:

• Vannflaske med god tut (typ imsdal)
  • Fullkornskjeks med sjokolade
  • Smågodt (med masse lakris - endelig!)
  • Sjokoladebarer (til både meg og mannen)

Kom veldig gjerne med innspill! Synes det er dødsvanskelig å vite hva man burde pakke med seg og ikke, og baggen er jo allerede greit full haha Tenker at de på sykehuset er vant til å se førstegangsfødende med litt vel store bagger, så pakker heller med meg litt for mye enn litt for lite :fnise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har kommet så langt nå. 
og som førstegangs pakker man alltid mye. Jeg fikk spm om jeg skulle flytte inn da jeg var førstegangs :ler: 

Jeg hadde nok sløyfa morgenkåpa.. rett og slett fordi det blir nok så varmt. Evt om bagen blir for trang kan du ta noen av dine skift og legge i bilen 😃

sykehusskjorte er uansett verdens beste og mykeste plagg å gå i 😍

Tror ikke du trenger så mye snacks heller. For de har mat på sykehuset og de fleste orker ikke spise stort under fødselen. Jeg spyr alltid under fødsel, så snacks får jeg ta etterpå 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (På 1.8.2022 den 11.02):

Så traff uke 35, og kroppen bare "yes, du har hatt et ganske bra svangerskap formmessig til nå, da er det på tide å iverksette alt du har gått glipp av på en gang!" så omtrent over natta ble bekkenet vondt, hender og føtter hovna (fingrene er så vonde og stive når jeg våkner, noen som har noe tips?? 😰) og jeg ble skikkelig sliten og trøtt. Total akutt kollaps, og til og med strekkmerker på magen kom omtrent over natta. Det plager meg veldig lite, og synes i grunnen de er ganske fine, men må jo le litt av at alt tilsynelatende kom samtidig 😂 Siden da har det egentlig bare blitt gradvis tyngre og vondere, og nå begynner jeg å skjønne hvorfor alle sier at man etter hvert blir så lei at man egentlig bare vil ha ungen ut til slutt :fnise: Jeg er riktignok ikke helt der enda da - hun må gjerne holde seg inne en stund til 😅

Nesten akkurat samme skjedde meg (er jo en dag foran deg)! 😆 Jeg som var SÅ sprek 🤭 Er altså så tung og trøtt og sliten nå atte hjelp. Våkner også opp med kjempestive fingre. Funnet noe som hjelper? (utenom å bevege de litt?). Har heldigvis ikke bekkenvondt, bare murringer foran og bak. Det passa forsåvidt greit med "kollapsen" forrige uke, men nå skulle jeg gjerne hatt litt energi til flyttinga 🙃 Min fødebag blir nok ikke pakka før jeg er (minst) 38+0. Ikke kjøpt inn til den eller noe jeg, ups. Alt til baby, inkl. bilstol, er 35 mil unna, så min må gjerne også holde seg inne litt til! 

Hvordan forbereder du deg egentlig til fødsel?

Masse lykke til i innspurten!! Spent på hvem som føder først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/1/2022 at 11:02 AM, Yrno said:

37+0

Da er lillemor offisielt ikke prematur lengre! :yvonne:

Vi har kommet oss hjem etter nesten 4 uker på ferie! Vi har hatt fantastiske dager med sol, sommer, bading, grilling og is. Bare kost oss masse sammen, og prøvd å nyte at det bare er oss to 🥰 

Jeg ble faktisk også overrasket med en skikkelig koselig babyshower av studievenninnene mine da de var på besøk ei helg! Veldig low key med snacks, koselig prat og veldig fine og omtenksomme gaver - blir ordentlig rørt over at noen har lyst til å stelle i stand sånn for meg, så det satt jeg utrolig stor pris på, og helt perfekt liten feiring også :rodmer:

Vi kom hjem på onsdag, og torsdag hadde vi jordmortime. Lillemor ligger fortsatt med hodet ned, og har beveget seg en del ned i bekkenet selv om hun ikke er festet helt enda. Magen har i hvert fall sunket en del, og SF-målene mine har gått fra å ligge en del over kurva til og nå ligge litt under. Jordmor var ikke bekymret da, og sa at alt så veldig klart ut for fødsel. Hun går ut i ferie nå, så neste svangerskapskontroll i uke 38 blir hos fastlegen min. Så neste oppsatte kontroll jeg har hos henne er 25.august, altså på termin! Veldig spent på om dette var siste kontroll hos henne før fødsel eller ikke 😅

Formen min har i grunnen vært veldig bra hele sommeren, selv om ting så klart har blitt gradvis tyngre. Jeg er veldig takknemlig for at jeg har kunnet gjøre så mye som jeg har denne sommeren uten noe særlig smerter og ubehag. Søvnen har så klart ikke vært noe å skryte av, men jeg har stort sett følt meg ganske uthvilt tross mange (og tidvis lange) oppvåkninger i løpet av natta 😍

Denne uka er siste ferieuka til mannen, og jeg går offisielt ut i permisjon på torsdag. Vi har planlagt litt staycation med hotellovernatting, restaurantbesøk, fotballkamp og kafébesøk ila uka - en siste dateuke før ventinga begynner for alvor 🥰 Jeg har også booket meg frisørtime 10.august, så hadde vært veldig fint om hun ventet med å komme til etter det hvert fall haha 😅

Ellers pakket jeg fødebagen her forleden, så det eneste som mangler oppi der nå er snacks, hårbørste og ladere. Hårbørste og ladere pakker vi bare på dagen da. Dette er det vi har puttet oppi til nå, kom gjerne med innspill!

Til lillemor:

• 3 bodyer + 2 bukser + 1 pysj str. 50
  • 3 bodyer + 2 bukser + pysj str. 56
  • Hentesett strikket av min mor :rodmer:
  • Pledd strikket av meg (ja, jeg er dritstolt haha)
  • 3 par sokker, 2 tynne luer, 1 strømpebukse

Vi har puttet klærne i forskjellige ziplock-poser i bagen basert på størrelse, så det skal være enkelt å finne frem riktig størrelse på sykehuset.

Klær til meg:

• 2 pysjamaser, en med shorts og en med bukse, begge er luftige og med knapping i overdelen
  • 2 t-skjorter - en veldig ammevennlig og en jeg har lånt av mannen
  • 1 lett og luftig joggebukse
  • 1 cardigan for å skjule bleierompa
  • 1 morgenkåpe
  • 2 amme-BHer
  • 2 par sokker
  • 3 store gode truser (fant noen fantastiske på Change!)
  • Slippers jeg kan bruke i dusjen og som tøfler

Toalettsaker:

• Shampoo og balsam (fylte over på sånne små flasker)
  • Fuktighetskrem til ansiktet
  • Carmex
  • Hårstrikk
  • Tannbørste til både meg og mannen
  • Tannkrem
  • Deodorant
  • Kjølebind
  • Hårbørste*

Til amming:

• Engangs ammeinnlegg
  • Ammeinnlegg i ull
  • Multi MAM-kompresser
  • Purelan

Klær til mannen:

• 1 t-skjorte
  • 2 boksere

Annet:

• Helsekort
  • Ladere*

Dette er det vi har pakket til nå, og så har vi i tillegg tenkt til å pakke snacks hvor dette er det jeg har tenkt så langt:

• Vannflaske med god tut (typ imsdal)
  • Fullkornskjeks med sjokolade
  • Smågodt (med masse lakris - endelig!)
  • Sjokoladebarer (til både meg og mannen)

Kom veldig gjerne med innspill! Synes det er dødsvanskelig å vite hva man burde pakke med seg og ikke, og baggen er jo allerede greit full haha Tenker at de på sykehuset er vant til å se førstegangsfødende med litt vel store bagger, så pakker heller med meg litt for mye enn litt for lite :fnise:

Så fint å kunne lene seg tilbake og vite at frøkna blir terminbarn - nå kan hun jo bare komme! :jepp:

Herlig med velfortjent ferie, babyshower og gode tilbakemeldinger på kontroll hos jordmor 😍

Så kjedelig at formen plutselig krasjet, du som har vært i så fin form! Det kommer vel til et punkt hvor kroppen har jobbet og jobbet så voldsomt i så mange måneder at litt slitasje er uunngåelig. Heldigvis bare innspurten igjen nå!

og ja! Kjenner så absolutt til fenomenet vann i kroppen og stive fingre om morgenen! Usj, føles ut som de pene pianofingrene mine er blitt til tømmerstokker! :( Eneste jeg synes hjelper litt er at jeg sitter å vifter en stund med armene i været etter frokost… ser sikkert ikke helt lurt ut :fnise:

Så flink du har vært å pakke! Kjempefin liste, takk for at du deler! 😍 Tror jeg skal stjele ideen om ziplock poser til de forskjellige størrelsene til knøttet! Jeg har bare dyttet alt babytøy i en av lommene på bagen, men din løsning var jo mye enklere! 

Eneste innspillet mitt er nesespray! Vet ikke hvordan det har vært for deg under svangerskapet da, men jeg føler jeg er tettet med betong til stadighet! Har også jobbet på sykehus tidligere og vet hvor tørr luften der er, blir megatett med en gang, så nesespray var noe av det første jeg pakket 🙈

Lykke til med innspurten! Nå er det ikke langt igjen til mål! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 1.8.2022 den 11.41):

Så gøy at du har kommet så langt nå. 
og som førstegangs pakker man alltid mye. Jeg fikk spm om jeg skulle flytte inn da jeg var førstegangs :ler: 

Jeg hadde nok sløyfa morgenkåpa.. rett og slett fordi det blir nok så varmt. Evt om bagen blir for trang kan du ta noen av dine skift og legge i bilen 😃

sykehusskjorte er uansett verdens beste og mykeste plagg å gå i 😍

Tror ikke du trenger så mye snacks heller. For de har mat på sykehuset og de fleste orker ikke spise stort under fødselen. Jeg spyr alltid under fødsel, så snacks får jeg ta etterpå 😂 

Hahaha flytte inn ja, det kan jo fort se sånn ut :fnise:

Morgenkåpa blir nok det første som ryker om jeg må ta ut noe, men foreløpig er det greit med plass ☺️ Den er knelang og i tynn bomull da, så er ikke allverdens stor uansett.

Ah sant! Blir fort mest bensin til mannen, så får han heller kjøpe alt jeg vil av snacks etterpå :fnise:

Tenker masse på deg om dagen, og håper fødselen gikk fint 🥰

Beautyblender skrev (På 2.8.2022 den 12.45):

Nesten akkurat samme skjedde meg (er jo en dag foran deg)! 😆 Jeg som var SÅ sprek 🤭 Er altså så tung og trøtt og sliten nå atte hjelp. Våkner også opp med kjempestive fingre. Funnet noe som hjelper? (utenom å bevege de litt?). Har heldigvis ikke bekkenvondt, bare murringer foran og bak. Det passa forsåvidt greit med "kollapsen" forrige uke, men nå skulle jeg gjerne hatt litt energi til flyttinga 🙃 Min fødebag blir nok ikke pakka før jeg er (minst) 38+0. Ikke kjøpt inn til den eller noe jeg, ups. Alt til baby, inkl. bilstol, er 35 mil unna, så min må gjerne også holde seg inne litt til! 

Hvordan forbereder du deg egentlig til fødsel?

Masse lykke til i innspurten!! Spent på hvem som føder først!

Haha så morsomt at du har hatt litt samme opplevelse :fnise:

Dessverre ikke funnet noe som hjelper for fingrene annet enn å bevege på de, men er jo heldigvis ikke så altfor lenge igjen ☺️

Oi hjelpes! Det tror jeg rett og slett ikke at jeg hadde turt 😅 Det kommer jo helt garantert til å gå helt fint, og det eneste man  ha med er jo strengt tatt helsekortet ☺️

Jeg forbereder meg veldig lite til fødsel egentlig. Har prata mye med mannen om forventninger til både fødsel og forskjellige scenarioer, samt. gått gjennom en link vi fikk av jordmor med informasjon om fødsel på St. Olavs. Utover det har jeg ikke gjort noe spesielt, og tenker egentlig å bare ta det som det kommer 😊

Masse lykke til til du også :rodmer:

Fiora skrev (22 timer siden):

Så fint å kunne lene seg tilbake og vite at frøkna blir terminbarn - nå kan hun jo bare komme! :jepp:

Herlig med velfortjent ferie, babyshower og gode tilbakemeldinger på kontroll hos jordmor 😍

Så kjedelig at formen plutselig krasjet, du som har vært i så fin form! Det kommer vel til et punkt hvor kroppen har jobbet og jobbet så voldsomt i så mange måneder at litt slitasje er uunngåelig. Heldigvis bare innspurten igjen nå!

og ja! Kjenner så absolutt til fenomenet vann i kroppen og stive fingre om morgenen! Usj, føles ut som de pene pianofingrene mine er blitt til tømmerstokker! :( Eneste jeg synes hjelper litt er at jeg sitter å vifter en stund med armene i været etter frokost… ser sikkert ikke helt lurt ut :fnise:

Så flink du har vært å pakke! Kjempefin liste, takk for at du deler! 😍 Tror jeg skal stjele ideen om ziplock poser til de forskjellige størrelsene til knøttet! Jeg har bare dyttet alt babytøy i en av lommene på bagen, men din løsning var jo mye enklere! 

Eneste innspillet mitt er nesespray! Vet ikke hvordan det har vært for deg under svangerskapet da, men jeg føler jeg er tettet med betong til stadighet! Har også jobbet på sykehus tidligere og vet hvor tørr luften der er, blir megatett med en gang, så nesespray var noe av det første jeg pakket 🙈

Lykke til med innspurten! Nå er det ikke langt igjen til mål! ❤️

Ja nå kan hun bare komme (men gjerne vente ei uke til haha) 🥰

Jeg tenker at det er kroppen som sier ifra om at det begynner å bli på tide og roe ned og bare hvile seg til fødsel, så da hører jeg etter og gjør akkurat det fremover 🥰 Jeg har vært kjempe heldig nesten hele svangerskapet, så jeg tåler fint å ha det litt fælt på slutten (og jeg har det jo virkelig ikke fælt sammenliknet med mange andre) :fnise:

Hahaha hva enn som funker sier jeg bare! :fnise:

Nesespray skal pakkes asap! Veldig godt innspill 🤗

Tusen takk, og masse lykke til til du og! Ikke lenge igjen 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2

På mandag var jeg en tur hos legen på svangerskapskontroll, og alt stod fint til med både meg og lillemor 🥰 Lillemor har fortsatt ikke festet seg, men ligger i det minste fortsatt med hodet ned. Hun er nødt til å ha kommet en del ned i bekkenet selv om hun ikke har festet seg, for magen har helt klart sunket en del. Håper hun fester seg snart hvert fall 🤞

Nå har mannen begynt på jobb igjen, og jeg tusler hjemme alene på dagtid. Tiden snegler seg litt avgårde, og jeg sliter litt med å finne noe jeg trives med og bruke tiden på. Bekkenet krangler en del, så er ikke så mye jeg får til. Til nå har jeg prøvd the sims (det var gøyere før haha), serier og filmer og lesing, men har ikke roen til å sitte stille og fokusere. Baking funker da, så til nå har jeg bakt en haug av skoleboller og ei kake til å ha i frysen, og kjenner det fort blir mer baking dagene som kommer - det føles godt å gjøre noe "vettugt".  Bortsett fra det går dagene til å mekke middag til mannen kommer hjem og tusle litt med småting som gjøres hjemme.

I morgen er det bare to små uker til termin, men det er absolutt ingenting som tyder på at noen fødsel nærmer seg. I termingruppa prates det om slimpropp, melk i puppene, tegningsblødninger, murringer, maserier og jeg vet ikke hva, mens jeg ikke har ett eneste tegn på noen verdens ting :fnise:  Det er fortsatt en stund igjen til termin da, så mye kan skje de neste dagene! 🤞

I dag har jeg faktisk vært en tur til frisøren, og det var såå digg å føle seg litt freshere igjen! 😍 Vurderer faktisk å bestille time for og fikse vipper og bryn også - det gjør så mye for humør og selvfølelse og føle seg litt fresh tross en kropp som er tung og full av vann ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+0

Fortsatt ingenting som tyder på at det nærmer seg noen fødsel. 10 dager til termin, og jeg er nesten helt sikker på at det hvert fall ikke blir noen fødsel denne uka, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet ☺️ 

Jeg har heldigvis fått litt mer ro over meg, og klarer å kose meg med bøker og serier i mye større grad. Jeg prøver også å gå meg en liten tur hver dag for hodet mitt sin del, men det begynner å bli ordentlig vondt å gå, så lange turer blir det ikke akkurat.. Kroppen føles stadig større og tyngre, og jeg synes vondtene stadig blir verre, men nå er det så kort tid igjen at jeg står fint i å ha litt vondt nå på slutten 😊 En ting som har forandret seg er at jeg plutselig har blitt mye trøttere. Jeg sover mye mer enn for en uke/halvannen siden, og synes alt koster mye mer krefter. Jeg begynner i hvert fall å bli veldig klar til å møte lillemor, så håper kroppen snart skjønner at termin nærmer seg :fnise:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, 39+0!!? Hvor ble alle disse månedene av da? Kjenner meg veldig igjen i denne småtuslingen hjemme som egentlig bare ender i middagslaging - det føles snart ut som det eneste vanlige holdepunktet jeg har igjen :ler: Men så gøy at du får bakt så mye da! Det må jo være gull å ha liggende i fryseren til etter frøkna er kommet og dere er klare for barselbesøk 😍

Godt at du har funnet litt roen og at alt er bra med lillemor ❤️ Nå er jeg riktignok en uke etter (38+0 i morgen), men om det er noen trøst er det nada melk og nada slimpropp her også 😅 Har du noen følelse på når hun kommer? Vi har intern gjettekonkurranse her hjemme, mannen har tippet 2 dager før termin og jeg har tippet hele 10 dager før termin (noen som er klar for å føde og kommer til å bli fryktelig utålmodig om det blir overtid :fnise:)

Håper det skjer spennende ting for deg i dagene som kommer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Nå nærmer det seg her! Som tiden flyr ☺️ Veldig spennende! Jeg har fremdeles ikke troen på at jeg selv kommer til å håpe på å føde før termin, hehe. Uke 28 her. Regner med at det snur etterhvert 💗🤰 Prøv å nyte den siste tiden 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (43 minutter siden):

Herregud, 39+0!!? Hvor ble alle disse månedene av da? Kjenner meg veldig igjen i denne småtuslingen hjemme som egentlig bare ender i middagslaging - det føles snart ut som det eneste vanlige holdepunktet jeg har igjen :ler: Men så gøy at du får bakt så mye da! Det må jo være gull å ha liggende i fryseren til etter frøkna er kommet og dere er klare for barselbesøk 😍

Godt at du har funnet litt roen og at alt er bra med lillemor ❤️ Nå er jeg riktignok en uke etter (38+0 i morgen), men om det er noen trøst er det nada melk og nada slimpropp her også 😅 Har du noen følelse på når hun kommer? Vi har intern gjettekonkurranse her hjemme, mannen har tippet 2 dager før termin og jeg har tippet hele 10 dager før termin (noen som er klar for å føde og kommer til å bli fryktelig utålmodig om det blir overtid :fnise:)

Håper det skjer spennende ting for deg i dagene som kommer! :jepp:

Haha ja det har gått fryktelig fort og fryktelig sent på en gang :fnise: Jeg synes tiden etter OUL har gått ganske fort, og siden mai har jo ukene bare rast avgårde 😮 

Haha den middagslaginga er nesten blitt hellig! Mannen prøvde seg på å si at han gjerne kunne lage middag en del dager han også, og jeg bare "NEI! Det er det eneste jeg har!" 😂 Veldig greit med en del i frysa, så får vi se om jeg klarer å holde fingrene av fatet i ventetiden :fnise:

Det er faktisk god trøst å høre at vi er flere. Det føles ut som at alle i termingruppa enten har fått babyene sine allerede, eller har så mange tegn at fødselen garantert er rett rundt hjørnet 😪

Vi har også et veddemål på gang faktisk! Mannen har gjetta 21.august, min offisielle gjetning er 24.august (som er mens/EL-termin), og to andre i familien har gjetta 28.august og 30.august. Magefølelsen min har endra seg litt siden vi inngikk veddemålet da, så nå sier den 1.september 😅

Håper på spennende dager for oss begge fremover 😁

Katrin94 skrev (27 minutter siden):

Wow! Nå nærmer det seg her! Som tiden flyr ☺️ Veldig spennende! Jeg har fremdeles ikke troen på at jeg selv kommer til å håpe på å føde før termin, hehe. Uke 28 her. Regner med at det snur etterhvert 💗🤰 Prøv å nyte den siste tiden 💗

Jeg var så sykt innstilt på den terminen og hadde null hastverk selv - så kom uke 36/37 og vipps ble jeg plutselig kjempelei 😂 Jeg er fortsatt veldig innstilt på at jeg kommer til å gå til minst termin, men jeg er dødslei nå 😅 Håper du får noen kjempefine uker fremover du også 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...