Gå til innhold

Yrno - venter på første bittelille 🧡 ​


Yrno

Anbefalte innlegg

Kakaoen skrev (1 time siden):

Blir stas med hus etterhvert da. Hjelper med mer plass. Da får man mer ting :ler: 

Sørlandet er best :nigo: Bor i Kristiansand selv. Så du er jo muligens fra «nærområdet» :danse: 

Jaa, gleder meg vanvittig til hus! Og hage! 🤩

Jeg er fra ca. en liten time østover for deg 😉 Elsker Sørlandet selv 💖 Ideelt sett hadde jeg flytta livet mitt her til Sørlandet, men det går jo ikke 🤷‍♀️ Var en som sa det så fint «det er forskjell på å leve og bo, og det høres ut som at du vil leve her og bo på Sørlandet» og det oppsummerer det egentlig perfekt 😅 Dessverre går jo ikke det, og da veier jobb, nettverk, venner og den slags tyngre for meg (pluss, mannen hadde vært vond å rikke herfra og hele familien hans er her) - dessuten hjelper det veldig at mannen også elsker Sørlandet, så dealen er at vi bor her, men somrene tilbringer vi i mine hjemtrakter 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, Yrno said:

Absolutt! Ja, har lest mye bra om den 🤩 

Åå klarer nesten ikke vente med å endelig få hilse på 😍 
Er nok fort det som kalles nesting ja 🙊 Er glad vi fortsatt har god tid da, for er jammen meg mye å bestemme seg for også - veldig deilig å kunne ta det når det passer heller enn å stresse hvert fall 😄 Vi vil ha det klart før sommeren da, siden vi sannsynligvis drar bort hele juli sånn cirka ☺️

Hahaha Signerer denne! Vil helst rydde alle skap, skuffer, boder og det som er 🙊 Til mannens store fortvilelse 😂 Heldigvis begynner han også å se behovet for å gjøre litt her og der for og få plass til alle tingene som sakte men sikkert finner veien inn i hjemmet her 😅

Samme her!! 🥰

Helt enig, omfanget av å få baby var mye større enn jeg trodde, sånn rent praktisk :fnise:

Ser dere tenker å beholde gjesterommet som gjesterom, men hva med en slags kombiløsning frem til dere flytter i hus? At dere beholder seng og nødvendige «gjesterom ting» der inne, men at dere setter inn skap/kommode hvor dere også kan oppbevare en del babyting? 

Merker at det fyller seg raskt opp! Vi har bare lagt noen babyting på det som skal bli barnerom - må jo uansett rydde ut igjen ifbm oppussing, så selv med det lille jeg har kjøpt har vi nå babyting på boden, på hobbyrommet mitt og tilogmed på kjøkkenet :ler: kjenner det skal bli fint å få litt orden i babytingene etterhvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 minutter siden):

Samme her!! 🥰

Helt enig, omfanget av å få baby var mye større enn jeg trodde, sånn rent praktisk :fnise:

Ser dere tenker å beholde gjesterommet som gjesterom, men hva med en slags kombiløsning frem til dere flytter i hus? At dere beholder seng og nødvendige «gjesterom ting» der inne, men at dere setter inn skap/kommode hvor dere også kan oppbevare en del babyting? 

Merker at det fyller seg raskt opp! Vi har bare lagt noen babyting på det som skal bli barnerom - må jo uansett rydde ut igjen ifbm oppussing, så selv med det lille jeg har kjøpt har vi nå babyting på boden, på hobbyrommet mitt og tilogmed på kjøkkenet :ler: kjenner det skal bli fint å få litt orden i babytingene etterhvert! 

Ja, visste det var en del å sette seg inn i, men at det var så mye hadde jeg ikke trodd 🤯 Heldigvis er mannen god til å minne meg på at «babyer er tross alt designet slik at selv idioter skal klare å ta vare på dem» 🙈 Han har jo helt rett, det kommer nok til å gå helt fint, og ser vi at vi mangler noe går det fint an å kjøpe det etter hun har kommet også - prøver å minne meg selv på denne når nesting-instinktet står på som verst 😂

Det blir en kombiløsning ja 😄 Hun vil ha en kommode på gjesterommet med mesteparten av klærne sine i, og fort ei kiste eller lignende med leker. Så selger vi gjestesenga og får inn seng til lillemor når det blir tid for henne å flytte på eget rom bare 🥰 Aller helst skulle vi jo hatt eget rom til henne fra starten, men ønsker virkelig at mine foreldre og søsken skal kunne komme på besøk det første halvåret uten å måtte ta inn på hotell, så da må det bli sånn i starten bare💖

Hahaha ja de tingene blir fort mange gitt 😅 Heldigvis er de så søte at jeg kjenner jeg skikkelig gleder meg til å ha dem stående fremme på stua jeg 😍 Ha babynest i sofaen og babygym på gulvet 😍 Vogna i gangen og bedside-crib på soverommet hihi 🤭 Begynner i grunnen å glede meg veldig til hun kommer, samtidig som jeg blir litt mer skremt for hver dag fordi det blir litt mer virkelig at det faktisk kommer en ekte baby på en måte 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yrno said:

Ja, visste det var en del å sette seg inn i, men at det var så mye hadde jeg ikke trodd 🤯 Heldigvis er mannen god til å minne meg på at «babyer er tross alt designet slik at selv idioter skal klare å ta vare på dem» 🙈 Han har jo helt rett, det kommer nok til å gå helt fint, og ser vi at vi mangler noe går det fint an å kjøpe det etter hun har kommet også - prøver å minne meg selv på denne når nesting-instinktet står på som verst 😂

Det blir en kombiløsning ja 😄 Hun vil ha en kommode på gjesterommet med mesteparten av klærne sine i, og fort ei kiste eller lignende med leker. Så selger vi gjestesenga og får inn seng til lillemor når det blir tid for henne å flytte på eget rom bare 🥰 Aller helst skulle vi jo hatt eget rom til henne fra starten, men ønsker virkelig at mine foreldre og søsken skal kunne komme på besøk det første halvåret uten å måtte ta inn på hotell, så da må det bli sånn i starten bare💖

Hahaha ja de tingene blir fort mange gitt 😅 Heldigvis er de så søte at jeg kjenner jeg skikkelig gleder meg til å ha dem stående fremme på stua jeg 😍 Ha babynest i sofaen og babygym på gulvet 😍 Vogna i gangen og bedside-crib på soverommet hihi 🤭 Begynner i grunnen å glede meg veldig til hun kommer, samtidig som jeg blir litt mer skremt for hver dag fordi det blir litt mer virkelig at det faktisk kommer en ekte baby på en måte 🙈😂

Haha, det har han jo helt rett i! Det er nok derfor disse mennene greier å være litt mer rasjonelle også, butikkene stenger jo ikke dagen etter fødsel 😅

Det hørtes jo ut som en helt perfekt løsning! Helt enig i at det er viktig å ha plass til familie som vil komme på besøk - tror nok også at det kan gjøre godt å ha noen som kan hjelpe i starten! :strix:

ja, det er akkurat som de tingene formerer seg og sprer seg for hver dag… men innser jo at det kan ha noe med saken å gjøre at det stadig ankommer pakker fra diverse nettbutikker :sjenert: Enig i at det er koselig, må liksom smile litt hver gang jeg ser en av tingene som ligger klar - tenk at det er en liten en som snart skal bruke det! ❤️ Men ja, det går bare fortere og fortere og snart er ikke baby bare et abstrakt konsept inni magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 12.5.2022 den 14.55):

Haha, det har han jo helt rett i! Det er nok derfor disse mennene greier å være litt mer rasjonelle også, butikkene stenger jo ikke dagen etter fødsel 😅

Det hørtes jo ut som en helt perfekt løsning! Helt enig i at det er viktig å ha plass til familie som vil komme på besøk - tror nok også at det kan gjøre godt å ha noen som kan hjelpe i starten! :strix:

ja, det er akkurat som de tingene formerer seg og sprer seg for hver dag… men innser jo at det kan ha noe med saken å gjøre at det stadig ankommer pakker fra diverse nettbutikker :sjenert: Enig i at det er koselig, må liksom smile litt hver gang jeg ser en av tingene som ligger klar - tenk at det er en liten en som snart skal bruke det! ❤️ Men ja, det går bare fortere og fortere og snart er ikke baby bare et abstrakt konsept inni magen :fnise:

Jaa, tenker vi balanserer hverandre godt der - jeg i fullt nesting-modus og han som heldigvis bremser meg litt 😂

Familien er veldig viktig for meg så vil jo veldig gjerne at de også skal bli mest mulig kjent med lillemor når hun endelig kommer 🥰 Så tror det er en løsning som vil funke fint for oss hvert fall 😄

Hahahah mannen spurte meg faktisk i går, etter å ha henta den siste av mange pakker på butikken, litt sånn forsiktig «du? Det er ikke flere pakker på vei i posten nå vel?» Da begynte jeg å innse at det kanskje har kommet litt vel mange pakker i posten i det siste 😂 Eelsker å shoppe på Tise om dagen! 😍🙈

Gleder meg med skrekkblandet fryd såå mye! 😍 Tenk at om få måneder leser vi hverandres fødselshistorier liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+4

Må bare ventilere litt! Vi var på tidenes fineste kjæresteferie nettopp, men fikk typisk nok med oss Covid i bagasjen hjem 😩 Så hele uka har gått med liggende på sofaen, og jeg har det egentlig kjempetravelt på jobb og så mye jeg vil gjøre! Kroppen var så fin og funket så innmari godt, så er veldig spent på de neste ukene og håper bare inderlig at Covid ikke sitter i lenge 🙏

Heldigvis har lillemor i magen det tilsynelatende som plomma i egget da. Hun spreller rundt inni der døgnet rundt omtrent, og har noen turnshow som er så voldsomme at jeg på ekte lurer på hva i alle dager hun driver med inni der 😂 

Huff, kort og sytete innlegg, men er litt fortvilet her jeg ligger på femte dagen.. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå så kjedelig at dere ble syke på tur. Hadde nesten glemt at folk fikk Covid nå :ler:  Egentlig er dere bare utrolig trege med å få den sykdommen :PHåper formen din blir mye bedre fort :opplyser:  Man har jo generelt ræva immunforsvar som gravid. Krysser fingrene for ingen mer sykdom!

Så deilig å kjenne så mye liv hele tiden. Og nå får jo dagene veldig fort, føler nesten at du tar meg igjen :ler: 

Det er alltid lov å syte. Er utrolig frustrerende å ligge på sofaen når man egentlig har en haug med ting man har lyst til å gjøre eller skulle ha fått gjort. Noen ganger er det en kunst å skulle være syk.

Og du, virker som at vi er født og oppvokst i samme sørlandsby :lur: Ikke langt unna hverandre i hvertfall. Men jeg er vel noen år eldre enn deg :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2022 at 8:52 PM, Yrno said:

Jaa, tenker vi balanserer hverandre godt der - jeg i fullt nesting-modus og han som heldigvis bremser meg litt 😂

Familien er veldig viktig for meg så vil jo veldig gjerne at de også skal bli mest mulig kjent med lillemor når hun endelig kommer 🥰 Så tror det er en løsning som vil funke fint for oss hvert fall 😄

Hahahah mannen spurte meg faktisk i går, etter å ha henta den siste av mange pakker på butikken, litt sånn forsiktig «du? Det er ikke flere pakker på vei i posten nå vel?» Da begynte jeg å innse at det kanskje har kommet litt vel mange pakker i posten i det siste 😂 Eelsker å shoppe på Tise om dagen! 😍🙈

Gleder meg med skrekkblandet fryd såå mye! 😍 Tenk at om få måneder leser vi hverandres fødselshistorier liksom!

Ikkesant! :fnise:

Haha herlig! Det høres kjent ut! Er jo så mye fint å finne på nett, er så vanskelig å la være!

Ja, tenk på det! Det er jammen ikke lenge til! Nå er det bare å nyte sommeren så godt det går og plutselig er termindatoen der 🥰

 

On 5/13/2022 at 9:05 PM, Yrno said:

25+4

Må bare ventilere litt! Vi var på tidenes fineste kjæresteferie nettopp, men fikk typisk nok med oss Covid i bagasjen hjem 😩 Så hele uka har gått med liggende på sofaen, og jeg har det egentlig kjempetravelt på jobb og så mye jeg vil gjøre! Kroppen var så fin og funket så innmari godt, så er veldig spent på de neste ukene og håper bare inderlig at Covid ikke sitter i lenge 🙏

Heldigvis har lillemor i magen det tilsynelatende som plomma i egget da. Hun spreller rundt inni der døgnet rundt omtrent, og har noen turnshow som er så voldsomme at jeg på ekte lurer på hva i alle dager hun driver med inni der 😂 

Huff, kort og sytete innlegg, men er litt fortvilet her jeg ligger på femte dagen.. 😔

Så kjedelig med corona!! På en måte litt greit å bli ferdig med det da, selv om det ikke er noe stas. Håper du er i bedre form nå?

Godt å høre at frøkna ikke lar seg påvirke og fortsetter mageshowet sitt :fnise:😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 13.5.2022 den 21.52):

ååå så kjedelig at dere ble syke på tur. Hadde nesten glemt at folk fikk Covid nå :ler:  Egentlig er dere bare utrolig trege med å få den sykdommen :PHåper formen din blir mye bedre fort :opplyser:  Man har jo generelt ræva immunforsvar som gravid. Krysser fingrene for ingen mer sykdom!

Så deilig å kjenne så mye liv hele tiden. Og nå får jo dagene veldig fort, føler nesten at du tar meg igjen :ler: 

Det er alltid lov å syte. Er utrolig frustrerende å ligge på sofaen når man egentlig har en haug med ting man har lyst til å gjøre eller skulle ha fått gjort. Noen ganger er det en kunst å skulle være syk.

Og du, virker som at vi er født og oppvokst i samme sørlandsby :lur: Ikke langt unna hverandre i hvertfall. Men jeg er vel noen år eldre enn deg :plystre:

Krysser fingrene for at det var det med sykdom selv 😅 Haha ja, er vel strengt tatt vi som bare er sene til Covid-festen, er i det minste glad jeg fikk det nå og ikke om noen uker 😅

Dagene raser avgårde for tiden! Tror det kommer til å gå styggfort til august nå 😱 Blir så spennende fremover i termingruppa når de første babyene begynner å komme 🥰 Er jo ikke lenge siden jeg satt spent å fulgte med på oppdateringer i prøvedagbøker synes jeg 😅

Artig med samme sørlandsby! Du er nok fort litt eldre enn meg ja, men gøy likevel! Norge er jammen ikke stort 😄

Fiora skrev (På 18.5.2022 den 19.21):

Ikkesant! :fnise:

Haha herlig! Det høres kjent ut! Er jo så mye fint å finne på nett, er så vanskelig å la være!

Ja, tenk på det! Det er jammen ikke lenge til! Nå er det bare å nyte sommeren så godt det går og plutselig er termindatoen der 🥰

 

Så kjedelig med corona!! På en måte litt greit å bli ferdig med det da, selv om det ikke er noe stas. Håper du er i bedre form nå?

Godt å høre at frøkna ikke lar seg påvirke og fortsetter mageshowet sitt :fnise:😍

Formen er heldigvis mye bedre nå, men hangler litt fortsatt - sitter i det greiene der gitt 😅

Dro faktisk med mannen på en skikkelig shopping-runde i går, så nå er det plutselig bare noen småting som gjenstår før vi er i havn med det vi hadde tenkt 😁 Faren med det er jo at jeg da blir sittende å kikke på alt vi egentlig ikke trenger, men som bare er søtt 😂 Blir fort litt forskjellig, som helt sikkert er fullstendig unødvendig, som finner veien til postkassen fremover nå som det nødvendige snart er i boks 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Yrno said:

Formen er heldigvis mye bedre nå, men hangler litt fortsatt - sitter i det greiene der gitt 😅

Dro faktisk med mannen på en skikkelig shopping-runde i går, så nå er det plutselig bare noen småting som gjenstår før vi er i havn med det vi hadde tenkt 😁 Faren med det er jo at jeg da blir sittende å kikke på alt vi egentlig ikke trenger, men som bare er søtt 😂 Blir fort litt forskjellig, som helt sikkert er fullstendig unødvendig, som finner veien til postkassen fremover nå som det nødvendige snart er i boks 🙊

Det vil jeg tro! Men godt du er bedre hvertfall 😊

Wow, godt jobbet med shoppingen! Det blir nok en sånn runde på oss også etterhvert, og tror det meste blir tatt på den lokale babybutikken uavhengig av pris, min mann hadde et godt poeng med at det er fint å få veiledning i fysisk butikk på akkurat disse tingene :jepp:

Veldig fort gjort at søte, fine, unødvendige ting finner veien fra nettbutikkene til postkassen ja :fnise: men litt må jo være lov? Er ikke så mange ganger i livet man får baby :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 23.5.2022 den 11.45):

Det vil jeg tro! Men godt du er bedre hvertfall 😊

Wow, godt jobbet med shoppingen! Det blir nok en sånn runde på oss også etterhvert, og tror det meste blir tatt på den lokale babybutikken uavhengig av pris, min mann hadde et godt poeng med at det er fint å få veiledning i fysisk butikk på akkurat disse tingene :jepp:

Veldig fort gjort at søte, fine, unødvendige ting finner veien fra nettbutikkene til postkassen ja :fnise: men litt må jo være lov? Er ikke så mange ganger i livet man får baby :hjerte:

Ja var faktisk helt gull å dra i fysisk butikk, vi fikk så mye gode råd og veiledning og endte opp med en del annet enn vi hadde tenkt faktisk 😃 F.eks. hadde vi tenkt til å kjøpe både en vognpose til høst/vår (vi har arvet en nydelig en til vinter i lammeskinn) og en bilstolpose, men der fikk vi tips om en som kan brukes til begge deler! Den hadde både hull til seler i bilstolen, og kunne utvides til og brukes i vognen opptil barnet er 4år. Salg var det også på den 😁 Så støtter fysisk butikk altså! 

Litt må absolutt være lov 💖 Det er jo bare en gang i livet man blir mamma for første gang, og da må det jo fort noen ting som bare er søte til også 💕😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Yrno said:

Ja var faktisk helt gull å dra i fysisk butikk, vi fikk så mye gode råd og veiledning og endte opp med en del annet enn vi hadde tenkt faktisk 😃 F.eks. hadde vi tenkt til å kjøpe både en vognpose til høst/vår (vi har arvet en nydelig en til vinter i lammeskinn) og en bilstolpose, men der fikk vi tips om en som kan brukes til begge deler! Den hadde både hull til seler i bilstolen, og kunne utvides til og brukes i vognen opptil barnet er 4år. Salg var det også på den 😁 Så støtter fysisk butikk altså! 

Litt må absolutt være lov 💖 Det er jo bare en gang i livet man blir mamma for første gang, og da må det jo fort noen ting som bare er søte til også 💕😍

Så fint at dere fikk så god veiledning! Den vognposen hørtes jo helt genial ut 😍

Helt enig i at litt må være lov. Tviler på at baby egentlig kommer til å være så veldig opptatt av wallstickers og søte luftballonger i taket på rommet sitt, men mammaen syns det er så koselig :sjenert: Syns så absolutt vi må unne oss de småtingene ekstra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er meninga at man skal dille og dulle mye med rommet til første barnet.. Eller generelt med første barnet :fnise: Er litt av sjarmen med nr 1 og ikke minst at man har tid og overskudd til å holde på sånn.

Jeg har alltid fått høre at det blir mindre og mindre av sånn for hvert barn.. Og JA det stemmer :ler:  Jeg er ganske motsatt av dere, MEN jeg har ikke alltid vært slik. Var mye dill på rommet til eldstemann for å si det sånn :rodmer:

Av og til er det gull å se til fysisk i butikk. Man får virkelig et helt annet inntrykk av ting også. Voksi city eller urban dere endte opp med å kjøpe? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (12 timer siden):

Så fint at dere fikk så god veiledning! Den vognposen hørtes jo helt genial ut 😍

Helt enig i at litt må være lov. Tviler på at baby egentlig kommer til å være så veldig opptatt av wallstickers og søte luftballonger i taket på rommet sitt, men mammaen syns det er så koselig :sjenert: Syns så absolutt vi må unne oss de småtingene ekstra! :jepp:

Ja, voksi har mange gode alternativer der altså! 😊

Helt enig! Og er noe eget med å gå i fysisk butikk også synes jeg 😁 Har jo til nå kjøpt alt av klær til henne på tise bare, men kjenner at jeg må plukke ut noen søte, små (unødvendige) plagg i fysisk butikk også altså 😍 Det er jo så stas, så tenker at har man lyst har man lov altså :strix:

Kakaoen skrev (2 timer siden):

Altså det er meninga at man skal dille og dulle mye med rommet til første barnet.. Eller generelt med første barnet :fnise: Er litt av sjarmen med nr 1 og ikke minst at man har tid og overskudd til å holde på sånn.

Jeg har alltid fått høre at det blir mindre og mindre av sånn for hvert barn.. Og JA det stemmer :ler:  Jeg er ganske motsatt av dere, MEN jeg har ikke alltid vært slik. Var mye dill på rommet til eldstemann for å si det sånn :rodmer:

Av og til er det gull å se til fysisk i butikk. Man får virkelig et helt annet inntrykk av ting også. Voksi city eller urban dere endte opp med å kjøpe? :jepp:

Ikke sant! Det tenker jeg også - det er jo nå jeg har overskudd og lyst til å dille med det mens vi venter 🥰 

Haha det kan jeg se for meg! Men tenker jo at det er fint for de neste også, da har de jo så mye fint å arve 😍 

Voksi sky light endte vi opp med faktisk 😁 Den virket veldig passelig varm til å bruke både i bil og vogn den første tiden, så kan vi heller ta på en dyne over vognposen i den korte perioden hvor vognposen blir for kald og den arva posen blir for varm ☺️ Hvis ikke er jo butikkene åpne senere også tross alt :fnise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i at man skal unne seg litt ekstra babyting som kanskje ikke er heeelt nødvendig. 😇 Siden vi ikke vet kjønn, så har vi bestemt at vi venter med barnerommet. Har seng og kommode og slikt, men alt av pynt venter vi med. Babyen skal jo sove inne hos oss i begynnelsen uansett, men jeg unnet meg en Leander vugge som kostet altfor mye! 🙈 Trøsten er at den kan brukes i mange år fremover til fremtidig barn også. 😆 Gøy med babyinnkjøp! Gleder meg til å kunne begynne å pynte litt etter fødsel. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (På 25.5.2022 den 11.17):

Så enig i at man skal unne seg litt ekstra babyting som kanskje ikke er heeelt nødvendig. 😇 Siden vi ikke vet kjønn, så har vi bestemt at vi venter med barnerommet. Har seng og kommode og slikt, men alt av pynt venter vi med. Babyen skal jo sove inne hos oss i begynnelsen uansett, men jeg unnet meg en Leander vugge som kostet altfor mye! 🙈 Trøsten er at den kan brukes i mange år fremover til fremtidig barn også. 😆 Gøy med babyinnkjøp! Gleder meg til å kunne begynne å pynte litt etter fødsel. 🥰

Vi ordner heller ingenting med barnerommet frem til hun skal flytte inn på eget rom, så pynteting til barnerommet blir det lite av her også enn så lenge ☺️ Men finnes jo såå mye annet fint 🤩 Jeg har foreløpig kun handler klær brukt, men kjenner at det å gå i en fysisk butikk og handle et par små søte plagg som helt sikkert ikke er nødvendig fort skjer 😁 Og sånne ting som smokkeholder med navn, leker til å feste på vogna, stelleveske, etc. har jeg kikka mye på, men foreløpig ikke kjøpt ☺️ Er jo så mye fint! 😍 Blir fort litt som finner veien i postkassa fremover kjenner jeg 😍 

Leandervuggen er så fin 🤩 Vi skulle egentlig se an behovet for det, men så kom jeg over en nesten ubrukt en med både madrass og sengehimmel for 350kr på Finn, så da ble det Leandervugge på oss også 😍 Var ei som bare ville ha den ut av boden, så sykt flaks 😁 Må kjøpe stativ til den da, men det koster jo ikke såå mye heldigvis ☺️ Og som du sier kan den jo også brukes av fremtidige barn også 😍

Nei, vi må bare kose oss med litt innkjøp tenker jeg, både nødvendige og mindre nødvendige 🥰 Går det helt over stokk og stein får jeg nok høre det her hjemme uansett, så får det heller gå i retur 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yrno skrev (35 minutter siden):

Vi ordner heller ingenting med barnerommet frem til hun skal flytte inn på eget rom, så pynteting til barnerommet blir det lite av her også enn så lenge ☺️ Men finnes jo såå mye annet fint 🤩 Jeg har foreløpig kun handler klær brukt, men kjenner at det å gå i en fysisk butikk og handle et par små søte plagg som helt sikkert ikke er nødvendig fort skjer 😁 Og sånne ting som smokkeholder med navn, leker til å feste på vogna, stelleveske, etc. har jeg kikka mye på, men foreløpig ikke kjøpt ☺️ Er jo så mye fint! 😍 Blir fort litt som finner veien i postkassa fremover kjenner jeg 😍 

Leandervuggen er så fin 🤩 Vi skulle egentlig se an behovet for det, men så kom jeg over en nesten ubrukt en med både madrass og sengehimmel for 350kr på Finn, så da ble det Leandervugge på oss også 😍 Var ei som bare ville ha den ut av boden, så sykt flaks 😁 Må kjøpe stativ til den da, men det koster jo ikke såå mye heldigvis ☺️ Og som du sier kan den jo også brukes av fremtidige barn også 😍

Nei, vi må bare kose oss med litt innkjøp tenker jeg, både nødvendige og mindre nødvendige 🥰 Går det helt over stokk og stein får jeg nok høre det her hjemme uansett, så får det heller gå i retur 😂

Jeg er veldig fornøyd med leandervugga. Var så i tvil for hadde ikke sett den i virkeligheten selv. 🙈 Men da vi fikk den hjem ble jeg totalt forelsket i det. Elsker at den vugger litt i vinden om vi lufter også. 😍 Så heldig dere var som fant den så rimelig brukt! Det er jo virkelig et kupp!! Jeg vurderer overmadrass til den også, i tilfelle det blir tiss og gulp. På barnashus har de den til 399, også kan man bruke 10% koden man får som nytt medlem. 

Veldig stas med babyinnkjøp! Vi har fått pakker hjem i bøttevis de siste ukene. Fikk plutselig litt småpanikk for at ting ikke skulle være klart i tide. 🙈 Nå er det bare noen småting igjen så er alt i orden til lille bebbisen kommer om snart bare 8 uker! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (7 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med leandervugga. Var så i tvil for hadde ikke sett den i virkeligheten selv. 🙈 Men da vi fikk den hjem ble jeg totalt forelsket i det. Elsker at den vugger litt i vinden om vi lufter også. 😍 Så heldig dere var som fant den så rimelig brukt! Det er jo virkelig et kupp!! Jeg vurderer overmadrass til den også, i tilfelle det blir tiss og gulp. På barnashus har de den til 399, også kan man bruke 10% koden man får som nytt medlem. 

Veldig stas med babyinnkjøp! Vi har fått pakker hjem i bøttevis de siste ukene. Fikk plutselig litt småpanikk for at ting ikke skulle være klart i tide. 🙈 Nå er det bare noen småting igjen så er alt i orden til lille bebbisen kommer om snart bare 8 uker! 😱

Enig! Den er så fin i virkeligheten 😍 Så fornøyd med at vi kjøpte den selv om vi egentlig ikke hadde tenkt til det 🥰 Blir jo som et eget pyntemøbel i stua 💕

Skjønner deg så godt! Vi hadde ingenting klart og plutselig satt panikkmodusen litt inn 😂 Det er jo 12 uker til mini kommer, men siden vi er bortreist nesten hele juli føltes det plutselig veldig nærme likevel 😅

Tenk at det bare er 8 uker igjen! 🥹 Jeg husker faktisk såå godt den dagen du fikk positiv test! Jeg var snikleser i dagboka di, og synes du skrev så levende og godt. Den dagen husker jeg at jeg satt på bussen og oppdaterte en gang i minuttet mens jeg ventet på resultatet ditt 🙈 Og nå er vi her 😅 Synes tiden har flydd etter januar, og kan liksom ikke helt tro på at det kommer en liten en snart enda så godt jeg kjenner det på kroppen 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+4

Shit som tiden flyr om dagen! Nå har det skjedd litt siden sist, og plutselig var det en stund siden forrige oppdatering også 😅 Denne uka har jeg faktisk både hatt glukosebelastningstest, legebesøk og jordmortime ☺️ Ingen svangerskapsdia her heldigvis 😄

Jeg har også søkt mammapermisjon, og plutselig ble ting så mye mer virkelig - tenk at det bare er rett over 11 uker igjen til termin! De siste ukene har virkelig flydd forbi altså, måtte de neste gå like fort 🤞

Humør og tanker: 

Coviden satt i lenge synes jeg, og er først denne uka (etter 3 uker) at jeg endelig begynner å føle meg litt ovenpå igjen ☺️ Jeg har vært helt på felgen energimessig siden jeg ble syk, og denne uka måtte jeg til slutt krype til korset og bestilte meg en legetime som endte med at jeg ble 50% sykemeldt frem til ferien. I utgangspunktet synes jeg det var litt voldsomt, men nå etter noen dager kjenner jeg hvor vanvittig godt det gjør 😊 Endelig er det noe igjen av meg etter jobb - jeg får til å bidra mer hjemme, har gått meg noen korte turer og er generelt veldig mye blidere og har mer overskudd 😄 Det satt langt inne for meg, men nå er det tross alt bare 4 uker igjen til ferie, og kroppen har gitt meg så mange signaler om å roe ned nå at det nok var det eneste riktige ☺️

Symptomer: 

 

I dag hadde jeg den andre kontrollen hos jordmor, og alt står veldig bra til med mageboeren min 🥰 Hun er så sinnsykt aktiv, og jeg tror hun snudde seg for en ukes tid siden, for plutselig kjenner jeg bevegelsene hennes enda mye tydeligere 😅 Tidligere kjente jeg for det meste spark og sånn, men nå kjenner jeg tydelig når hun snur seg og generelt beveger seg inni der. Det er nesten så hun er rett under huden, og kjenner det tydelig utenpå også - nesten som å kjenne en sånn massasjestol på en måte 🙈 

De siste ukene har jeg fått mer og mer kynnere. Det er litt fascinerende å se magen bli så steinhard, men i det siste har jeg fått det konstant de dagene jeg har vært på kontoret, og ofte ellers også. Det gjør jo ikke vondt, og vet jo at det bare er livmora som «trener» til fødsel, men når det er femte på typ ti minutter blir det litt mye. Ukomfortabelt er det også 😅 Har faktisk kjent en del bedring bare på de få dagene jeg har trappet ned på jobb, så det er deilig 😊


Matlyst: 

Definitivt veldig til stede 😂 Føler jeg spiser og spiser om dagen, og kiloene har rent på 😅 Nå har jeg gått opp 9kg siden startvekt plutselig, men har hørt at de fleste legger mest på seg fra uke 20-28, så satser på at det stemmer 🤷🏼‍♀️ Jeg er uansett ikke spesielt bekymret, og prøver etter beste evne å fylle på med nok frukt og grønt og næring jeg vet kroppen har godt av, men blir mer søtt enn vanlig også om dagen altså 🙊

Lyster: 

I det siste har jeg faktisk hatt helt dilla på noen ting. Ikke sånn at det er en craving direkte, mer at det har vært ekstra digg 😁 Til frokost har jeg spist gresk yoghurt, gjerne med cottage cheese også, fersk frukt (går mye i Kiwi, banan, jordbær og eple 😋), granola og honning siden april en gang 🤩 Omtrent hver eneste morgen, og jeg går ikke lei 😅 

Vannmelon og jordbær går ned på høykant om dagen - det er SÅ DIGG 🤤 

Fun light iste med fersken og noen skiver fersk sitron har jeg også bøttet nedpå i det siste - såå friskt og godt 😁

Alt som er søtt haha Gi meg is, sjokolade (hvem har jeg blitt?! Spiser aldri sjokolade til vanlig haha), smågodt og brus 😂 Det søtsuget kom visst til slutt hit også 🙊 Prøver å begrense det til helga, men ryker på litt sukker i hverdagen også for tiden altså 🙈

Magen: 

Magen vokser mye om dagen synes jeg, men følger sf-kurva si perfekt og ligger rett over snittet bare ☺️ Jeg synes selv at den er kjempefin, men har (som mange andre dessverre) fått litt av noen kommentarer i det siste på hvor stor jeg visstnok er. Fått høre at jeg er like stor som dattera til ei, bare at ho er på termin nå, at jeg er større enn kona til en da ho venta tvillinger 🙃 Jeg FATTER ikke at folk får seg til å si sånne ting?! I hvilken verden er det hyggelige ting å si?! Jeg gikk rett i kjelleren (kommentarene kom så klart på samme dag) og ble ordentlig lei meg.. jeg som følte mer så fin 😔 De siste dagene har jeg kommet meg over det og er tilbake til å synes at jeg er fin igjen, men håper at folk begynner å tenke seg litt mer om altså 💖

Søvn: 

Veldig dårlig 🙈 Jeg våkner hver gang jeg må snu meg, våkner av lillemor som innimellom sparker som tennisballer i en vaskemaskin, av at jeg må tisse og av generelt ubehag 😅 Er oppe rundt 5 ganger per natt, og må gi opp tidlig hver morgen ☺️ Det er heldigvis mye lettere å tilpasse og ta seg en hvil på dagen nå som jeg jobber mindre, og det er så utrolig stor forskjell - søvn har mye å si altså 😅

Ting jeg ser frem til: 

Nå kommer kontrollene på rad og rekke her, og neste er time på sykehuset 23.juni, før jordmortime igjen 30.juni og deretter UL og legetime på sykehuset igjen 1.juli - blir gøy å hilse på lillemor igjen 😍

Nå er vi snart i mål med innkjøp, og mangler bare litt småting, men gleder meg skikkelig til å ha alt i hus og rigge det til her hjemme - nå ligger alt på i en haug på gjesterommet bare 🙊

Ferie og permisjon! 4 uker igjen bare 🤩 Så venter noen deilige uker ferie med mannen før permisjonen starter i begynnelsen av august 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese oppdateringen din. Ikke lenge til målstreken nå altså :danse: 

Og dette med å kommentere mager.. fader heller jeg blir så provosert :kjefte:
Men jeg har en teori.. For de som får kommentarer om at de er så store, at de er lengre på vei, om det er to inni der osv osv.. De er etter hva jeg har skjønt normalvektige. Da tør folk å si hva som helst virker det som. Og tror ikke de nødvendigvis mener negativt, de er bare clueless og aner ikke hva de skal si.

For hos meg, som er 30 kg overvektig er det ikke en eneste sjel som tørr si noe på størrelsen min. For det gjøres jo ikke til tjukke folk (kun på nett tydeligvis :roll:). Kun normale og undervektige som får de søppelkommentarene. Størrelse har null å si, det er en skikkelig uting å kommentere kroppen til andre uansett hvordan den ser ut :opplyser:

Tipper folk tenker at normalvektige tåler og høre det, mens tjukke ikke gjør det. Absolutt ikke vondt ment, men jeg tror at jeg er ganske mer tykkhudet der enn hva du er. Men mest pga alder, og erfaring :klemmer: 
Om noen prøver seg så fyrer jeg bare tilbake med samme medisin. Hadde noen kalt meg stor hadde jeg sagt: ja.. Jeg er jo ganske tjukk fra før av, så hva forventer du? :lur: Eller som jeg sa til en kollega som klappa meg på magen og sa nå har den vokst så klappa jeg han på magen og sa: Ja jeg er gravid, men hva er din unnskyldning? :hoho: 

Folk er dumme.. Dette er dessverre bare første leksjon i å ignorere dumme utsagn. De gir seg ikke når babyen kommer, da skal størrelsen på den også kommenteres :roll:

Vet ikke om det hjelper, men jeg er sikker på at du er kjempefin :rodmer: Alle gravide er jo det. Og man savner faktisk magen etter babyen er født, så man bør absolutt ta seg tiden til sofaen og kjenne etter. Godt å høre at legen har sykemeldt deg litt slik at du får hentet deg inn litt. Det trengs, og det fortalte jo kynnerene deg også :lur: Håper du får en fin pinsehelg :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...