Gå til innhold

Yrno - venter på første bittelille 🧡 ​


Yrno

Anbefalte innlegg

Katrin94 skrev (3 timer siden):

Krysser fingrene for dere 🤞💕

 

Fiora skrev (3 timer siden):

Lykke til på UL! Håper alt er bra med mageboeren ❤️

 

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Åå så spennende! Krysser fingrene for at alt står bra til 🥰

Tusen takk for alle lykkeønskninger, det er så godt å ha dere i forumet 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10+3

Alt stod bra til med lille 🧡 Det var så fantastisk å se bittelille igjen! Såå mye har skjedd siden forrige UL I dag fikk vi se en sprell levende, liten baby som bevegde seg rundt inni der som en liten astronaut 😍 Lille gned seg i ansiktet og brukte plommesekken som madrass 😂 Hun som tok ultralyden var kjempeflink, så vi fikk målt magen, hode, lille, hjerterytme og hun kikket på nakkefolden - alt var helt perfekt så hun sa det så veldig bra ut 😄 Vi fikk til og med et 3D-bilde hvor lille lå og holdt seg foran fjeset, og er så søt allerede 😭😍 

Jeg var så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg på forhånd, og føler meg altså så letta og glad atte hjelpes! 😍 Verdt hver eneste kvalmebølge og plage 🧡 

Nå kan jeg endelig glede meg skikkelig, og bare være glad for de symptomfrie dagene heller enn stressa og nervøs 🧡

Siden alt stod bra til har vi begynt å fortelle det til familie og venner, og det var så fint å kunne fortelle det til de kommende oldeforeldrene - de synes det var så stas 😍 Det blir første barnet på begge sider i den generasjonen så det er overhengende fare for at lille nok fort blir greit bortskjemt 😂🧡

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå godt å høre at alt er fint og du får senket skuldrene!! Gratulerer, kjempestas med så god UL! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (3 timer siden):

Såå godt å høre at alt er fint og du får senket skuldrene!! Gratulerer, kjempestas med så god UL! 😊

 

Prøver2021 skrev (3 timer siden):

Åå så godt å høre at alt sto bra til!! 🥰

 

alilja skrev (2 timer siden):

Så godt å høre at alt er fint med den lille 🥰 nyt tiden!

Jaa, det var en enorm lettelse 🥰😄 Tusen takk for at dere legger igjen kommentarer, det er så koselig å logge inn her 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så herlig det må ha vært å se den lille astronauten deres på den måten, høres ut som en liten sjarmør av ypperste klasse!! 😍

Så utrolig godt å bare kunne nyte svangerskapet, nå er det liksom bare å begynne å glede seg for alvor! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1

Føles helt absurd å allerede være i uke 11! Måtte dobbeltsjekke i helseoversikt-appen for å være sikker på at jeg ikke har skrevet feil :fnise: Jeg ble satt tilbake 1 dag på ultralyden, så da er jeg tilbake til mens/EL-termin, og forholder meg bare til det frem til OUL 😊 Nå nærmer det seg virkelig den magiske uke 12, og kjenner det skal bli en ekstra lettelse å passere den milepælen!

Nå er vi på besøk hos mine foreldre, og det er ingen tvil om at de synes det er stas å skulle bli besteforeldre for første gang. Samtalene dreier seg stadig inn på lille, og det er så innmari stas å dele gleden med flere enn bare oss to 🧡 Min mor planlegger allerede både strikking og bruk av feriedager når lille har kommet, så det er veldig veldig koselig 🥰

Det føles ut som 354.januar i dag siden de foregående ukene har vært lange og kjipe med dårlig form, så nå er jeg innmari klar for ny måned i morgen kjenner jeg 😊 Jeg er til vanlig ganske aktiv, og er veldig glad i å være i aktivitet, så disse 5-6 ukene på sofaen har vært lange og tunge synes jeg. Heldigvis har formen nå endelig snudd og jeg føler meg mer som meg selv enn jeg har gjort på lenge! Ble med og gikk en ganske lang tur i går, og det gikk ganske fint. Fikk ganske vondt i korsryggen etterpå, så dro nok strikken litt for langt, men såå deilig at jeg begynner å kjenne igjen kroppen og formen min igjen! 😄

Jeg kjenner jeg er litt bekymret for at jeg har falt mellom to stoler. Det er snart 3 uker siden jeg var på første svangerskapskontroll hos fastlegen, og har ikke hørt noe mer om verken OUL eller videre oppfølging. Jeg ringte jordmortjenesten der jeg bor på onsdag, og fikk beskjed om at det skulle komme mer info fra dem i digipost angående å sette opp en time, men har ikke hørt noe mer derfra heller enda. Får gi det litt tid før jeg maser, men nå som 12 uker nærmer seg skulle jeg gjerne hvert fall fått søkt fødeplass, fått time til OUL og pratet litt med jordmor om alt det nye som skjer 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spennende tider fremover! Skjønner at du gleder deg til det har gått 12 uker, ikke lenge igjen nå! Jeg roa meg ned mye da jeg bikka 12 uker. De to siste ukene for min del (er 14 uker nå) har gått veldig fort. Mens ukene frem mot uke 12 gikk kjempesakte, så skjønner godt at du synes tiden går treigt!

Det var legen min som henviste meg videre til OUL, kanskje du kan ringe legen? Jeg fikk innkalling til time 1 dag etter at jeg hadde vært til legen. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er bedre i formen, det må være utrolig god følelse! De sier jo at 2. trimester er det beste formmessig, og der er du jo snart! :hoppendeglad:

Utrolig kos med entusiastiske besteforeldre, gull verdt å ha nær familie rundt seg når baby kommer 😍

Så rart at du ikke hørte noe mer fra jordmortjenesten? Tror nesten jeg ville ringt og purret, kanskje de noterte seg feil kontaktinformasjon eller noe sånt? Helt klart fint å få søkt fødeplass og få ting i orden 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til den magiske usynlig grensen nå :danse: 

Så koselig med din mor som vil strikke. Er det første barnebarn på vei?

Denne bønna blir barnebarn nr 7 for mine foreldre, men håper de blir veldig positivt overrasket siden det er 6 år siden sist det kom et tilskudd. Og min bror driver heller å skaffer seg katter enn barn :ler: 

Det er legen som henviser til sykehuset om OUL. Jeg hadde nok ringt og spurt. Evt ringt direkte til kvinneklinikken selv :sjenert: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (På 31.1.2022 den 17.15):

Hei!

Spennende tider fremover! Skjønner at du gleder deg til det har gått 12 uker, ikke lenge igjen nå! Jeg roa meg ned mye da jeg bikka 12 uker. De to siste ukene for min del (er 14 uker nå) har gått veldig fort. Mens ukene frem mot uke 12 gikk kjempesakte, så skjønner godt at du synes tiden går treigt!

Det var legen min som henviste meg videre til OUL, kanskje du kan ringe legen? Jeg fikk innkalling til time 1 dag etter at jeg hadde vært til legen. 

Åå håper det samme gjelder for meg, hadde vært nydelig med noen uker som bare fløy avsted nå! Gleder meg såå mye til magen blir tydeligere og ikke minst til jeg etter hvert kan kjenne liv 😍

Ja, tror jeg blir nødt til å ringe legen. Har skjønt at de fleste hører noe om OUL ganske kjapt etter de har vært på første svangerskapskontroll, og nå er det jo gått tre uker 😅

Fiora skrev (På 31.1.2022 den 19.04):

Så fint at du er bedre i formen, det må være utrolig god følelse! De sier jo at 2. trimester er det beste formmessig, og der er du jo snart! :hoppendeglad:

Utrolig kos med entusiastiske besteforeldre, gull verdt å ha nær familie rundt seg når baby kommer 😍

Så rart at du ikke hørte noe mer fra jordmortjenesten? Tror nesten jeg ville ringt og purret, kanskje de noterte seg feil kontaktinformasjon eller noe sånt? Helt klart fint å få søkt fødeplass og få ting i orden 😊

Jeg hørte fra jordmortjenesten i går, og har fått time 3.mai (!!!!) 🙃 Så må ringe legen i dag tenker jeg, for må jo få på plass OUL og fødeplass før den tid, da er jeg jo typ 24 uker på vei elns 😅

Kakaoen skrev (45 minutter siden):

Ikke lenge igjen til den magiske usynlig grensen nå :danse: 

Så koselig med din mor som vil strikke. Er det første barnebarn på vei?

Denne bønna blir barnebarn nr 7 for mine foreldre, men håper de blir veldig positivt overrasket siden det er 6 år siden sist det kom et tilskudd. Og min bror driver heller å skaffer seg katter enn barn :ler: 

Det er legen som henviser til sykehuset om OUL. Jeg hadde nok ringt og spurt. Evt ringt direkte til kvinneklinikken selv :sjenert: 

Søndag kan ikke komme kjapt nok, da er jeg endelig på 12+0! 😄 Det er første barnebarn til både mine foreldre og svigers, så de kommende besteforeldrene synes nok det er ekstra stas med første! 😍

Såå koselig med en liten en når det er så lenge siden forrige! Det blir nok en veldig gledelig overraskelse 😄

Ja, får ringe legen i dag. Fikk jordmortime 3.mai, og da er det jo typ 6 uker siden jeg skulle vært på OUL, så her får jeg nok ta saken i egne hender. Synes det er ordentlig kjipt å måtte mase, men alternativet er jo å misse OUL eller få fødeplass langt unna fordi jeg var for treg, så da er det vel bare å hoppe i det og purre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så rart ut at du ikke skal til jordmor før da! Bor du på en stor plass? Jeg bor på en liten plass, og hadde første time til jordmor i uke 9 ca. Skal tilbake nå i uke 18. Mulig det er bedre oppfølging på små plasser, jeg vet ikke.

 

Det går fort til søndag! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Yrno said:

Jeg hørte fra jordmortjenesten i går, og har fått time 3.mai (!!!!) 🙃 Så må ringe legen i dag tenker jeg, for må jo få på plass OUL og fødeplass før den tid, da er jeg jo typ 24 uker på vei elns 😅

 

I alle dager, det har voldsomt lang ventetid! Sikkert veldig lurt å ta det med fastlege ja, som du sier er det veldig fint å få på plass fødeplass tidlig. Også en trygghet å vite at man får det sykehuset man ønsker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en trøst så skal ikke jeg heller tilbake til jordmor før rundt uke 20 tror jeg det var. Er vel litt fordi det ikke er så veldig mye vits så sant man ikke har veldig behov for å prate med noen. Nå har man jo TUL i uke 12-13 og så OUL i uke 18-19, og etter det tror jeg det er vanlig med en sjekk en gang i måneden om ikke man har noen spesiell risiko.

Fikk du tak i legen i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (13 timer siden):

Høres så rart ut at du ikke skal til jordmor før da! Bor du på en stor plass? Jeg bor på en liten plass, og hadde første time til jordmor i uke 9 ca. Skal tilbake nå i uke 18. Mulig det er bedre oppfølging på små plasser, jeg vet ikke.

 

Det går fort til søndag! 😄

Ja, bor på en stor plass, så er nok sikkert derfor 😊 Har en del spørsmål bare, men da får jeg pent smøre meg med tålmodighet 😅

Fiora skrev (12 timer siden):

I alle dager, det har voldsomt lang ventetid! Sikkert veldig lurt å ta det med fastlege ja, som du sier er det veldig fint å få på plass fødeplass tidlig. Også en trygghet å vite at man får det sykehuset man ønsker 😊

Fastlegen hadde visst sendt henvisning 11.01, så han anbefalte å ta kontakt med avdelingen på sykehuset for å høre når jeg kunne regne med å få innkallelse. Det tror jeg jammen jeg skal gjøre, bare for å være sikker på at jeg ikke er falt ut av systemet et sted på veien 🤔

Kakaoen skrev (34 minutter siden):

Om det er en trøst så skal ikke jeg heller tilbake til jordmor før rundt uke 20 tror jeg det var. Er vel litt fordi det ikke er så veldig mye vits så sant man ikke har veldig behov for å prate med noen. Nå har man jo TUL i uke 12-13 og så OUL i uke 18-19, og etter det tror jeg det er vanlig med en sjekk en gang i måneden om ikke man har noen spesiell risiko.

Fikk du tak i legen i det minste?

Det er nettopp det, jeg har en medfødt hjertefeil, så jeg har egentlig spesiell risiko som jeg er ganske sikker på at bør bli fulgt opp (gynekologen min mente hvert fall det da jeg var der i august). "Heldigvis" er det spesielt fødsel jeg er bekymret for rundt dette, så sånn sett har jeg jo god tid til å finne ut av det. Fikk tak i legen som mente han hadde sendt henvisning til OUL og fødeplass 11.1, så han anbefalte å ta kontakt med sykehuset for å høre med dem. Skal visst ikke være lett dette her 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres lurt ut å ringe sykehuset ja! Høre at de ikke har glemt deg. Jeg har heller ikke fått time til OUL, men skal jo på TUL til mandag, så skal spør etter den timen da.

Hjertefeil er vel lurt å følge litt med på da ja. Er vel mer mot slutten heller. Kanskje du får flere UL for å følge med på babyens vekst?

Du får rapportere hva de sier når du har snakket med sykehuset :danse: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0

I dag er jeg bare kjapt innom for å feire 12 uker 🥳 Nå er det bare koselige og spennende ting som skjer fremover, så gleder meg veldig til de neste ukene med god form og voksende mage (bank i bordet) 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...