Gå til innhold

Yrno - venter på første bittelille 🧡 ​

Yrno

Anbefalte innlegg

Så spennende med første svangerskapskontroll! 😍

Godt å høre at du får den oppfølgingen du trenger, at du føler deg hørt og ivaretatt! Det har så mye å si, spesielt når man er i en sårbar situasjon som man er som gravid :klem:

Alfa omega å ha en snill mann ved sin side som ikke er redd for å si ifra! ❤️ Høres ut som du har en god støtte med deg på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med overstått kontroll ☀️

Jeg vil også følge deg her 😊 beveger meg over til gravid forumet nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 11.1.2022 den 16.25):

Så fint at første svangerskapskontroll er overstått. Koselig å dele det sammen med mannen 🥰 Veldig bra at du får ekstra oppfølging. Godt å høre at du er halvveis i denne uken. Krysser fingrene for at alt holder seg bra fremover! 🥰

Ja veldig glad for det 🥰 Du er så god på å legge inn kommentarer til alle, jeg håper du vet hvor mye alle her på forumet setter pris på deg 🥰 Er så glad for at det satt for deg også nå! 🧡

Kakaoen skrev (På 11.1.2022 den 16.26):

Gratulerer med vel overstått kontroll :hoppendeglad:

Veldig bra at du får ekstra oppfølging, det er viktig at man føler seg så trygg som mulig. Det er jo noen nervepirrende måneder! Tror det er bra man fortrenger hvor tungt disse første ukene er. Jeg har i hvertfall fortrengt det fra de forrige gangene :ler: 

Så bra du har en så flott man som stiller opp for deg. Må være gull verdt :hjerter: Jeg tror alle forhold må ha en person som stikker nesa si frem og en som er mer tilbakeholden. 

Godt å høre at man fortrenger disse ukene, for dette er tyngre enn jeg trodde det kom til å være 😅 Mannen er gull verdt og den teorien din tror jeg du kan ha rett i :fnise:

Fiora skrev (På 11.1.2022 den 19.13):

Så spennende med første svangerskapskontroll! 😍

Godt å høre at du får den oppfølgingen du trenger, at du føler deg hørt og ivaretatt! Det har så mye å si, spesielt når man er i en sårbar situasjon som man er som gravid :klem:

Alfa omega å ha en snill mann ved sin side som ikke er redd for å si ifra! ❤️ Høres ut som du har en god støtte med deg på veien!

Ja virkelig! Man er jo så redd hele tiden for å bli fortalt at men tross alt "bare" er gravid, så er veldig godt å bli tatt på alvor. 🥰 Mannen er virkelig fantastisk, veldig glad jeg fant nettopp han 🧡

stAre skrev (På 11.1.2022 den 23.27):

Gratulerer med overstått kontroll ☀️

Jeg vil også følge deg her 😊 beveger meg over til gravid forumet nå ☺️

Så gøy at du også er blitt gravid 😄 Veldig koselig med nye følgere her inne 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

Hurra for uke 9 🥳 Hver uke kjennes fortsatt som en milepæl, så jeg feirer litt hver lørdag når jeg ønsker ny svangerskapsuke velkommen. Formen går opp og ned som en jojo om dagen, og bytter på å være skikkelig kvalm på morgenen til å lure på om jeg bare har innbilt meg hele graviditeten. Heldigvis er puppene konstant ømme, så de dagene det er lite andre symptomer er det bare å klemme litt på dem så kjenner jeg jo med en gang at det er noe i gjerde :fnise: Jeg prøvde dessuten en av jeansene mine for første gang siden jeg ble gravid for en ukes tid siden, og det var ikke snakk om at jeg fikk igjen den knappen enda vekta viser -4kg så langt, så noe skjer jo tydeligvis 😅

I morgen skulle jeg egentlig til ny TUL, men i dag våknet jeg og var sylta forkjøla. Tok hurtigtest i både svelg og nese, og den var heldigvis negativ, men valgte likevel å utsette timen jeg skulle hatt i morgen. Utsatte den foreløpig til neste tirsdag, men så at de hadde en ledig time på torsdag også, så hvis formen er blitt en del bedre til da tenker jeg å ta det på torsdag hvis timen fortsatt er ledig da 😊

Gleder meg såå mye til TUL. Forrige gang så vi jo bare en bitteliten bønne med verdens fineste, lille bankende hjerte, men nå er det jo en fiks ferdig miniatyrbaby inni der! Det er helt utrolig hvor fort utviklingen går, og jeg håper bare så inderlig at alt er i orden så jeg endelig kan senke skuldrene mine litt. 🧡

Vi har bestemt oss for at om alt ser bra ut på TUL så er det greit å si det til familie og venner. De nærmeste vet det allerede, og vet også at det er ei i familien til mannen som har gjettet det, så da er det greit å fortelle til resten. Det skal bli utrolig godt å ikke holde det hemmelig lengre, det er skikkelig vrient å treffe folk når formen varierer så og stort sett ikke er noe særlig. Og går det galt så kommer vi på det punktet til å bli så knust at da er det like greit at familie og venner vet det uansett 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke!! Så kjedelig at du har blitt syk og at det resulterte i at du måtte utsette TUL. Godt det var ledig allerede denne uken eller neste. Så spennende at dere tenker å fortelle det til familie og venner ❤️ Tenk så fint det blir å dele en så fantastisk nyhet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke er stas! :nori: Den der følelsen av at de gamle klærne ikke passer er litt bittersøt, da må man gå til innkjøp av noe som passer, men samtidig så er det jo en herlig bekreftelse på voksende mage! 😍

Synd at du måtte flytte på TUL, godt det fantes valgmuligheter! Håper forkjølelsen forsvinner like raskt som den kom! Det holder i massevis med gravidsymptomene, trenger ikke forkjølelse på toppen :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for uke 9 :nigo:

Fikk du bestilt ny UL i morgen?

Og du.. jeg tar meg på puppene flere ganger om dagen bare for å trippelt-sjekke at de fortsatt er vonde :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (19 timer siden):

Hurra for ny uke!! Så kjedelig at du har blitt syk og at det resulterte i at du måtte utsette TUL. Godt det var ledig allerede denne uken eller neste. Så spennende at dere tenker å fortelle det til familie og venner ❤️ Tenk så fint det blir å dele en så fantastisk nyhet!

Jaa, gleder meg veldig til å endelig kunne fortelle! 😄 Forhåpentligvis blir tirsdag en skikkelig fin dag 🥰 Hvordan går det med deg om dagen? 🧡

Fiora skrev (18 timer siden):

Ny uke er stas! :nori: Den der følelsen av at de gamle klærne ikke passer er litt bittersøt, da må man gå til innkjøp av noe som passer, men samtidig så er det jo en herlig bekreftelse på voksende mage! 😍

Synd at du måtte flytte på TUL, godt det fantes valgmuligheter! Håper forkjølelsen forsvinner like raskt som den kom! Det holder i massevis med gravidsymptomene, trenger ikke forkjølelse på toppen :fnise:

Veldig bittersøtt! For altså, det finnes jo ikke fine gravidbukser! Bare sånne kjipe jeans fra hm jeg ikke liker i det hele tatt, spørs om vi ikke må finne på noe lurt på klesfronten når hjemmekontor forhåpentligvis snart er historie 🧐 Du må tipse om du kommer over noen fine f eks gravid-dressbukser eller noe som ikke er slappe jeans eller joggebukser 🤩

Kakaoen skrev (42 minutter siden):

Hurra for uke 9 :nigo:

Fikk du bestilt ny UL i morgen?

Og du.. jeg tar meg på puppene flere ganger om dagen bare for å trippelt-sjekke at de fortsatt er vonde :ler: 

Blir UL på tirsdag da jeg har fått bihulebetennelse og formen ikke er noe god😪 

Haha godt vi er fler som til stadig må sjekke at de fortsatt er ømme :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (16 minutter siden):

Jaa, gleder meg veldig til å endelig kunne fortelle! 😄 Forhåpentligvis blir tirsdag en skikkelig fin dag 🥰 Hvordan går det med deg om dagen? 🧡

Veldig bittersøtt! For altså, det finnes jo ikke fine gravidbukser! Bare sånne kjipe jeans fra hm jeg ikke liker i det hele tatt, spørs om vi ikke må finne på noe lurt på klesfronten når hjemmekontor forhåpentligvis snart er historie 🧐 Du må tipse om du kommer over noen fine f eks gravid-dressbukser eller noe som ikke er slappe jeans eller joggebukser 🤩

Jeg har noen dressbukser/slacks som faktisk er kjøpt på lindex (heter polly) - det er ikke gravid bukser da . Men de er ganske smale i bena, ikke slik at de ser veldig baggy selv om de er litt for store. Går høyt i livet, med mye "plass" til magen. Jeg tenker at jeg kan bruke de leeenge 😊 Det var to ulike modeller/stoff så jeg har den med dressbukse, ikke "Chinos" - den var strammere. 😅

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Yrno said:

Det er helt sant! Det nærmeste jeg kommer er at jeg kom over noen veldig søte gravid pysjbukser på zalando, men det gjør seg nok dårlig på jobb :ler: Jeg er kjolejente, så håper å finne noen ålreite tights også blir det kjoler i alle variasjoner når magen kommer tenker jeg - det passer jo bra med årstiden også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (19 timer siden):

Jeg har noen dressbukser/slacks som faktisk er kjøpt på lindex (heter polly) - det er ikke gravid bukser da . Men de er ganske smale i bena, ikke slik at de ser veldig baggy selv om de er litt for store. Går høyt i livet, med mye "plass" til magen. Jeg tenker at jeg kan bruke de leeenge 😊 Det var to ulike modeller/stoff så jeg har den med dressbukse, ikke "Chinos" - den var strammere. 😅

Tusen takk for tips! De skal jeg definitivt sjekke ut 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (18 timer siden):

Det er helt sant! Det nærmeste jeg kommer er at jeg kom over noen veldig søte gravid pysjbukser på zalando, men det gjør seg nok dårlig på jobb :ler: Jeg er kjolejente, så håper å finne noen ålreite tights også blir det kjoler i alle variasjoner når magen kommer tenker jeg - det passer jo bra med årstiden også 😍

Til sommeren blir det nok fort kjole det går i ja, det passer faktisk perfekt synes jeg med kjoler og lette sandaler når magen og føttene er store 😍

I våres skulle jeg gjerne funnet meg noen bukser, stadiet akkurat nå er dødsvanskelig synes jeg! Magen har vokst litt, men bare sånn at det ser ut som jeg har kosa meg litt for mye i jula, så buksene mine passer ikke men gravidbukser blir for store 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme båt som deg ang. bukser. Ingen av jeansene mine passer meg lenger, men gravidbukser sklir ned. Trikset med hårstrikk har ikke fungert der, for mine bukser er vanligvis high whist, og da får jeg ikke igjen glidelåsen heller. :laugh: Har brukt leggings helt opp til nå, men nå er det bare noen to av de som passer også og resten klemmer på magen. Har levd i leggings fra uke 7, og er nå i uke 13. 🙊 Ble tipset om gravid-leggings fra H&M, og har tenkt til å kjøpe noen slike. De kan man jo bruke hele svangerskapet, og når vi får skikkelig kulemage i sommer så passer det jo perfekt med leggings og kjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, gratulerer med graviditet! Vil gjerne følge deg videre. 
Jeg er også 27 år og giftet meg i høst 😅 

Jeg ble faktisk uplanlagt gravid i desember og hadde i følge kalkulator på nett akkurat samme termindato som deg! Jeg mistet dessverre i slutten av uke 6. Men prøver igjen ☺️🤞

Endret av Katrin94
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (På 20.1.2022 den 14.24):

Jeg er i akkurat samme båt som deg ang. bukser. Ingen av jeansene mine passer meg lenger, men gravidbukser sklir ned. Trikset med hårstrikk har ikke fungert der, for mine bukser er vanligvis high whist, og da får jeg ikke igjen glidelåsen heller. :laugh: Har brukt leggings helt opp til nå, men nå er det bare noen to av de som passer også og resten klemmer på magen. Har levd i leggings fra uke 7, og er nå i uke 13. 🙊 Ble tipset om gravid-leggings fra H&M, og har tenkt til å kjøpe noen slike. De kan man jo bruke hele svangerskapet, og når vi får skikkelig kulemage i sommer så passer det jo perfekt med leggings og kjole. 

Takk for tips! Det skal jeg absolutt sjekke ut 😊

Katrin94 skrev (18 timer siden):

Hei, gratulerer med graviditet! Vil gjerne følge deg videre. 
Jeg er også 27 år og giftet meg i høst 😅 

Jeg ble faktisk uplanlagt gravid i desember og hadde i følge kalkulator på nett akkurat samme termindato som deg! Jeg mistet dessverre i slutten av uke 6. Men prøver igjen ☺️🤞

Tusen takk, så koselig med ny følger 🥰 

Så gøy at vi er i samme situasjon sånn livssituasjonsmessig! Er ingen andre i vennegjengen vår som verken har giftet seg eller begynt å tenke på barn enda, så veldig gøy å "treffe" andre på forumet som er i samme situasjon 😄

Så leit at du mistet, det må være ufattelig tøft 🧡 Håper spira sitter fort for dere igjen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (45 minutter siden):

Takk for tips! Det skal jeg absolutt sjekke ut 😊

Tusen takk, så koselig med ny følger 🥰 

Så gøy at vi er i samme situasjon sånn livssituasjonsmessig! Er ingen andre i vennegjengen vår som verken har giftet seg eller begynt å tenke på barn enda, så veldig gøy å "treffe" andre på forumet som er i samme situasjon 😄

Så leit at du mistet, det må være ufattelig tøft 🧡 Håper spira sitter fort for dere igjen 🥰

Ja, absolutt! Ingen i min vennekrets som som tenker på barn, heller motsatt; flere par der mannen har sterilisert seg 😅

Har flere venner som har giftet seg og skal gifte seg det neste året da 🥰

Takk for det! Et håper jeg også ☺️🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det bare noen få timer igjen til UL (time 14:30), og jeg er så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Symptomene har begynt å slippe i det siste, og er livredd for at det skal være noe galt. Vet jo så klart at det slipper for mange rundt nå siden jeg er 10+3, men skjønner likevel ikke at vi skal ha vært så heldige at det skal ha gått bra. Oppdaterer etter UL, krysser alt jeg har for gode nyheter 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

Nå er det bare noen få timer igjen til UL (time 14:30), og jeg er så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Symptomene har begynt å slippe i det siste, og er livredd for at det skal være noe galt. Vet jo så klart at det slipper for mange rundt nå siden jeg er 10+3, men skjønner likevel ikke at vi skal ha vært så heldige at det skal ha gått bra. Oppdaterer etter UL, krysser alt jeg har for gode nyheter 🤞

Krysser fingrene for dere 🤞💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...