Fremmed fugl Skrevet 20. januar #101 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei en bør derfor normalisere det, så en slipper å lyve om det. Anonymkode: 8b6bc...eec Lyve eller ikke lyve vil ikke være avhengig av om det blir sett på som noe normalt av de fleste. Men hva den andre parten syns om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #102 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke tillitsbrudd når det normaliseres. Da er det bare en vanlig ting i hverdagen. Anonymkode: 8b6bc...eec Og da er det heller ikke utroskap, så det henger ikke på greip det du sier om at utroskap bør normaliseres, for er sex med andre akseptert i et forhold, så er det ikke et monogamt forhold og derfor heller ikke utroskap Det du ønsker er at forhold hvor man kan ha sex med flere blir normalisert, ikke utroskap. Ihvertfall om man går etter hva du faktisk skriver Anonymkode: f59e2...2de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #103 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Også i dag er det fullt mulig å inngå ikke-monogame forhold med likesinnede. Men da kan man ikke lyve, og mange som er utro liker dessverre å lyve og å ha kontroll på partner mens de selv forsyner seg Anonymkode: 04812...104 Man trenger ikke lyve om dette blir normalisert. Det er liksom hele meningen med det. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #104 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Som flere her sier, det er jo bare å la være å inngå et monogamt forhold. Åpent forhold, eller i det minste ha ryggrad nok til å bryte ut av forholdet dersom manglende sex er årsaken. Med mindre det er løgnende og hemmeligholdet som frister deg, da. Anonymkode: 79232...aad Tydelig at du ikke forstår hva en normalisering av dette betyr Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #105 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man trenger ikke lyve om dette blir normalisert. Det er liksom hele meningen med det. Anonymkode: 8b6bc...eec Du forstår virkelig ikke hva du selv skriver. Er det normalt og greit i et forhold å ha sex med andre, så er det per def ikke utroskap Anonymkode: f59e2...2de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #106 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men det er jo ikke utroskap om det er noe som blir sett på som greit i forholdet. Det du snakker om er ikke utroskap Anonymkode: f59e2...2de Det bør bli sett på som greit for all framtid i alle forhold. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #107 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bør bli sett på som greit for all framtid i alle forhold. Anonymkode: 8b6bc...eec Greit nok å mene det, men da er det ikke utroskap, men normalisering av ikke-monogame forhold Anonymkode: f59e2...2de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #108 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du forstår virkelig ikke hva du selv skriver. Er det normalt og greit i et forhold å ha sex med andre, så er det per def ikke utroskap Anonymkode: f59e2...2de Jeg ønsker uttrykket "utroskap" og alt rabalderet knyttet til dette vekk for alltid. Da kan man leve livet uten noe påtatt idioti. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #109 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og da er det heller ikke utroskap, så det henger ikke på greip det du sier om at utroskap bør normaliseres, for er sex med andre akseptert i et forhold, så er det ikke et monogamt forhold og derfor heller ikke utroskap Det du ønsker er at forhold hvor man kan ha sex med flere blir normalisert, ikke utroskap. Ihvertfall om man går etter hva du faktisk skriver Anonymkode: f59e2...2de Da har du nok forstått essensen. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #110 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker uttrykket "utroskap" og alt rabalderet knyttet til dette vekk for alltid. Da kan man leve livet uten noe påtatt idioti. Anonymkode: 8b6bc...eec Altså normalisering av ikke-monogame forhold. Som er noe helt annet enn å støtte utroskap Anonymkode: f59e2...2de 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #111 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du nok forstått essensen. Anonymkode: 8b6bc...eec Så slutt å bland utroskap inn i dette, for det er IKKE normalisering av utroskap du snakker om Anonymkode: f59e2...2de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #112 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så slutt å bland utroskap inn i dette, for det er IKKE normalisering av utroskap du snakker om Anonymkode: f59e2...2de Utroskap hadde ikke eksistert med mitt forslag. Slutt å henge deg opp i detaljer. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #113 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 9.19): Jeg synes at den bedratte bør få f.eks boligen eller andre verdier, men fengsel er litt i overkant. Eventuelt kan den utro betale for utgifter til terapi, mange sliter voldsomt etter at de er blitt bedratt. Anonymkode: 3d662...7cd "Den bedratte" er jo ikke alltid et offer. Virker som du tenker på stereotypisk kvinne som har ofret "alt" for familien og ektemannens karriere, også driver han hor på alle forretningsreisene sine. Men den som opplever å bli bedratt kan jo like gjerne være en jævel som har bedrevet psykisk terror mot partneren i årevis. Og da er det som hender fortjent. Anonymkode: 0d287...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #114 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utroskap hadde ikke eksistert med mitt forslag. Slutt å henge deg opp i detaljer. Anonymkode: 8b6bc...eec Men det er jo noe helt annet du skriver enn det du virker å mene, så dette er vesentlige detaljer. For måten du formulerer deg på, så kan det virke som du vil normalisere løgn og utroskap mot en partner som ønsker monogamt forhold, som er noe annet enn å normalisere ikke-monogame forhold. Så hvis du ikke ønsker å bli missforstått, så bør du vurdere å formulere deg mer presist og korrekt Anonymkode: f59e2...2de 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #115 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men det er jo noe helt annet du skriver enn det du virker å mene, så dette er vesentlige detaljer. For måten du formulerer deg på, så kan det virke som du vil normalisere løgn og utroskap mot en partner som ønsker monogamt forhold, som er noe annet enn å normalisere ikke-monogame forhold. Så hvis du ikke ønsker å bli missforstått, så bør du vurdere å formulere deg mer presist og korrekt Anonymkode: f59e2...2de Jeg vil normalisere det slik at uttrykket utroskap opphører å eksistere. Folk har da er fritt liv og det blir slutt på at formådde personer lager styr. En skal ikke kunne herske over et annet menneske og kreve at denne ikke har sex med andre, om denne vil det. Dette siste er essensielt. Anonymkode: 8b6bc...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #116 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil normalisere det slik at uttrykket utroskap opphører å eksistere. Folk har da er fritt liv og det blir slutt på at formådde personer lager styr. En skal ikke kunne herske over et annet menneske og kreve at denne ikke har sex med andre, om denne vil det. Dette siste er essensielt. Anonymkode: 8b6bc...eec Da bør du formulere deg bedre, for så å si alle tror at du vil normalisere løgn, bedrag og utroskap, når du egentlig ønsker å normalisere ikke-monogame forhold. To veldig forskjellige ting. Og ønsker man et slikt forhold, så finner en selvsagt noen med samme holdninger og verdier, så slipper en å forholde seg til utroskap Anonymkode: f59e2...2de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 20. januar #117 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil normalisere det slik at uttrykket utroskap opphører å eksistere. Folk har da er fritt liv og det blir slutt på at formådde personer lager styr. En skal ikke kunne herske over et annet menneske og kreve at denne ikke har sex med andre, om denne vil det. Dette siste er essensielt. Anonymkode: 8b6bc...eec Men lag en egen tråd på det da. Nå messes det i innlegg etter innlegg her, om noe som er helt urealistisk. Det er relativt få forhold som er åpne. Det er ekstremt mange som mener at forhold skal være monogame og faktisk til og med legger sterke begrensninger på hvem partner henger med, ser på og prater om. så dette er en utopi som aldri kommer til å nærme seg et snev av virkelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 20. januar #118 Del Skrevet 20. januar herzeleid skrev (På 3.1.2022 den 11.44): Jeg kan vanskelig se at en skulle kunne straffe utroskap med fengsel eller lignende, men jeg synes det virker logisk om utroskap har en viss innvirkning i skilsmisseoppgjør og lignende. Det er tross alt et avtalebrudd som gjerne har økonomiske konsekvenser for den det rammer. Motargumentet er kanskje bevissituasjon og de potensielle problemene det medfører. Samtidig har jeg syntes det er positivt når jeg leser om bruk av "berettiget harme" i rettsaker der noen har reagert voldelig når utroskapet ble kjent. Ikke fordi jeg på noen måte støtter eller ønsker vold, men fordi det virker rimelig å anerkjenne påkjennelsen "offeret" for utroskap har blitt påført og ikke nødvendigvis vært i stand til å takle. Veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #119 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vil normalisere det slik at uttrykket utroskap opphører å eksistere. Folk har da er fritt liv og det blir slutt på at formådde personer lager styr. En skal ikke kunne herske over et annet menneske og kreve at denne ikke har sex med andre, om denne vil det. Dette siste er essensielt. Anonymkode: 8b6bc...eec Nei. Alle skal ikke tvinges inn i åpne forhold bare fordi det er den samlivsformen som passer best for deg. Vil man være monogam finner man seg en monogam partner, vil man ikke det så må man faktisk finne seg noen som trives i åpne forhold. Anonymkode: fb80e...51f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #120 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil normalisere det slik at uttrykket utroskap opphører å eksistere. Folk har da er fritt liv og det blir slutt på at formådde personer lager styr. En skal ikke kunne herske over et annet menneske og kreve at denne ikke har sex med andre, om denne vil det. Dette siste er essensielt. Anonymkode: 8b6bc...eec Jeg krever akkurat det jeg selv vil. Om partneren misliker det er det bare å gå. Du kan ikke tvinge meg til ikke å kreve at partneren ikke ligger med andre. Anonymkode: 1ec3d...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå