Gå til innhold

Klargjøring av hus for salg...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Interiør konsulent over flere år så trenger du hjelp fra KG? Jaja.. 

Anonymkode: 74cbb...60a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Interiør konsulent over flere år så trenger du hjelp fra KG? Jaja.. 

Anonymkode: 74cbb...60a

Ja hvorfor tror du jeg skrev at det var flaut å spørre. Forsåvidt regnet jeg med lys eik passer interessen til flest. Noe som også ser ut til å stemme. 

Og som skrevet, sliter med bestemmelse vegring på eget. For andre er det ikke noe problem. Da har man noe å gå etter. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen ønsker et IKEA kjøkken til 100t. Med mindre dette er en enkel leilighet typisk for førstegangskjøpere. 

Så i praksis har du bare en kjøper som ikke bare vet de må rive ut kjøkkenet igjen, men også har en ekkel bismak med tanke på miljøet. 

Anonymkode: 3eec7...f8b

Kommer an på hvordan man gjør det. Resultatet må se perfekt ut. Ikea har mange gode løsninger. Men prisen har ingenting å si, hvis det ikke fungerer 

Anonymkode: a6157...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kommer an på hvordan man gjør det. Resultatet må se perfekt ut. Ikea har mange gode løsninger. Men prisen har ingenting å si, hvis det ikke fungerer 

Kan egentlig ikke si mer enn at jeg er ekstremt uenig etter 20 år i boligmarkedet, med egne og utleide objekter.

Men du er jo veldig bestemt, så lykke til. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan egentlig ikke si mer enn at jeg er ekstremt uenig etter 20 år i boligmarkedet, med egne og utleide objekter.

Da vet ikke jeg hvilket marked du er på. For det har ikke vært noe problem her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvitolja eik er veldig 'in' nå.

Anonymkode: 3eaf5...aea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I og med at grått er in det du bor, bor du ikke i Norge?

Anonymkode: ffbff...3a4

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I og med at grått er in det du bor, bor du ikke i Norge?

Anonymkode: ffbff...3a4

Grått er ut over hele Europa nå. Inkludert Norge. Det er så 2010.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen lagt et gulv i en stue som nevnt over her til 6000 og i tillegg satt inn et nytt kjøkken for å selge hadde fått meg til å snu i døra. Oppussing for salg er gjennomsyret av dårlige løsninger og billige materialer jeg aldri ville kjøpt selv og jeg ville ikke kjøpt huset fordi det er ekstremt lite miljøvennlig å rive ut billig dritt noen andre har satt inn. Men markedet kan tilsi noe annet og alt av oppussing bør gjøres i samråd med en lokal megler som kjenner markedet og kjøperne godt. 

Anonymkode: d3268...90a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 17.13):

Komplett uenig. Er det snobberi? IKEA kjøkken har veldig mange smarte løsninger, og et kjøkken som fungerer OG som ser OK ut (hvilket IKEA-kjøkken faktisk gjør)  - jeg hadde gladelig kjøpt en bolig med et slikt kjøkken.

Anonymkode: 73a6b...c50

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 22.18):

Hadde noen lagt et gulv i en stue som nevnt over her til 6000 og i tillegg satt inn et nytt kjøkken for å selge hadde fått meg til å snu i døra. Oppussing for salg er gjennomsyret av dårlige løsninger og billige materialer jeg aldri ville kjøpt selv og jeg ville ikke kjøpt huset fordi det er ekstremt lite miljøvennlig å rive ut billig dritt noen andre har satt inn. Men markedet kan tilsi noe annet og alt av oppussing bør gjøres i samråd med en lokal megler som kjenner markedet og kjøperne godt. 

Og hvem sa at deg skal se billig å stygt ut? Og med dårlige løsninger? Her er det snakk om å evnt å få det inflytningsklart. Er nok flere som snur i døra slik det ser ut nå. Huset egner seg også best for storfamilie med barn, både iht beliggenhet, str på huset, praktisk inndeling på boligen. Og at det er 4 soverom. Har du to/tre barn, har du ikke lyst til å pusse opp alle flater før inflytning. Så her er det nok mest fornuftig å bytte ut litt, og få det det funksjonelt nok til å flytte rett inn. 

Det er bare kjøkkenet som er nedslitt. Resten er bare uoppdatert. Stuegulvet er forsåvidt helt, bortsett fra noen svimerker. 

Så ikke helt sikker på hva du mener med å pusse opp stygt med dårlige løsninger. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 10.29):

Her er det så ille at det kan være avgjørende for å i det hele tatt selge. Det er bla svi merker i gulvet på stua og hull i gulvbelegg et på kjøkkenet. Det er ikke en flate i hele huset som kan være som det er for ny kjøper. 

Men da selger du det som det er, og legger forventninger til pris på et realistisk nivå.

Om du skal gjøre alt du sier, så vil det koste ganske mye. Og det er slett ikke sikkert du får igjen for det. Faktisk kan "rimelige" oppussingsobjekter være mye mer salgbare enn nyoppussete objekter med en finish som ikke appellerer til kjøperne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og hvem sa at deg skal se billig å stygt ut? Og med dårlige løsninger? Her er det snakk om å evnt å få det inflytningsklart. Er nok flere som snur i døra slik det ser ut nå. Huset egner seg også best for storfamilie med barn, både iht beliggenhet, str på huset, praktisk inndeling på boligen. Og at det er 4 soverom. Har du to/tre barn, har du ikke lyst til å pusse opp alle flater før inflytning. Så her er det nok mest fornuftig å bytte ut litt, og få det det funksjonelt nok til å flytte rett inn. 

Det er bare kjøkkenet som er nedslitt. Resten er bare uoppdatert. Stuegulvet er forsåvidt helt, bortsett fra noen svimerker. 

Så ikke helt sikker på hva du mener med å pusse opp stygt med dårlige løsninger. 

Når man pusser opp for salg, velger man sjeldent de materialene man velger for å bo. 

Et kjøkken er vel det aller flest ønsker å pusse opp selv, fordi man tilpasser det til hvordan man selv liker å lage mat. Jeg har aldri møtt eller lest en megler anbefaler å pusse opp kjøkken før salg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (3 timer siden):

Men da selger du det som det er, og legger forventninger til pris på et realistisk nivå.

Om du skal gjøre alt du sier, så vil det koste ganske mye. Og det er slett ikke sikkert du får igjen for det. Faktisk kan "rimelige" oppussingsobjekter være mye mer salgbare enn nyoppussete objekter med en finish som ikke appellerer til kjøperne.

Det blir jo å gi bort huset. Og lønner seg absolutt ikke å ikke gjøre noe. Her er det i hovedsak gulv og vegger, pluss kjøkkenet som mangler iht å flytte rett inn. Du selger ikke en så bra tomt for en mill. Det er jo bare dumt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man pusser opp for salg, velger man sjeldent de materialene man velger for å bo. 

Et kjøkken er vel det aller flest ønsker å pusse opp selv, fordi man tilpasser det til hvordan man selv liker å lage mat. Jeg har aldri møtt eller lest en megler anbefaler å pusse opp kjøkken før salg. 

Resten av huset blir jo evnt kun et maling strøk. Om de ønsker da å endre. Derfor er det lurt å ha et gulv som funker for flest, samt et kjøkken som fungerer for de fleste. Om kjøper ønsker å bytte ut etter vi har solgt det, får isåfall være deres sak. Men det blir jo uansett pusset opp slik at det fungerer best mulig. Og ønsker de andre fronter, kan de evnt bare bytte frontene. Som koster mindre enn å bytte hele kjøkkenet. Ønsker de annen layout på kjøkkenet må de også flytte på vann og strøm. Så da må de evnt ta det selv. Da det ikke er så mange muligheter til å flytte på det som er plassert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 10.29):

Her er det så ille at det kan være avgjørende for å i det hele tatt selge. Det er bla svi merker i gulvet på stua og hull i gulvbelegg et på kjøkkenet. Det er ikke en flate i hele huset som kan være som det er for ny kjøper. 

Jeg er en av dem som elsker sånne boliger! Det må pusses opp, javel, men heller det enn å kjøpe en dyrere og nyoppusset bolig med billig plastgulv, stygge downlights og heslig kjøkkeninnredning. 

Anonymkode: 9ec53...c62

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av dem som elsker sånne boliger! Det må pusses opp, javel, men heller det enn å kjøpe en dyrere og nyoppusset bolig med billig plastgulv, stygge downlights og heslig kjøkkeninnredning. 

Ja det finnes nok de som vil pusse det opp. Men selv gidder jeg ikke tape over en mill på å selge det slik det står. Det er jo bare dumt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Også hvorfor mener du huset skal pusses opp heslig? Merkelig påstand..... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde HATET om huset jeg ønsket meg var nyoppusset med gulv og kjøkken jeg ikke likte - miljøsvineri uten like om man skal bytte ut splitternye ting 🤷🏼‍♀️ Du kan jo være heldig og treffe på noen som liker akkurat de løsningene du har valgt, men det innskrenker jo markedet ditt noe.. 

Anonymkode: c8579...fc1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du ønsker å gjøre noe oppussing i huset før salg, det er slett ikke alle som klarer å se for seg et oppussingsobjekt. Jeg har kjøpt totalrehabilitering to ganger, men har også kjøpt to leiligheter hvor det ikke var behov for å gjøre noe. Ulik livssituasjon ved de ulike tidspunktene for kjøp gjorde at jeg i noen tilfeller var åpen for oppussing, andre ganger ikke. 

Anonymkode: a8889...1ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde HATET om huset jeg ønsket meg var nyoppusset med gulv og kjøkken jeg ikke likte - miljøsvineri uten like om man skal bytte ut splitternye ting 🤷🏼‍♀️ Du kan jo være heldig og treffe på noen som liker akkurat de løsningene du har valgt, men det innskrenker jo markedet ditt noe.. 

Anonymkode: c8579...fc1

Da er evnt du ikke interessant kjøper for vår del. De aller fleste med barn, ref 4 soverom. Har ofte hverken tid eller kapasitet til å pusse opp hele huset. Målgruppen for huset er småbarns familier. Da både antall soverom, beliggenhet iht skole, barnehage, sentrum og turområder ligger rett ved. Så å selge det slik det står, trekker nok mest til seg noen som ønsker å invistere ved å pusse det opp og selge det for fortjeneste selv. Så sa skjønner jeg ikke helt den negativiteten. Jeg er interiør konsulent, og klarer fint å finne gode løsninger noen kan flytte rett inn i. Om nye kjøpere ønsker å male veggene lilla, så gjør de jo det. Uansett de færreste boliger blir solgt med lilla vegger, så ønsker de det, så må de male lilla uansett hvilken bolig de måtte ønske. Nå ba jeg i utgangspunktet synspunkter ang gulv. Resten har jeg god kontroll på selv. Feks ikke mange grep som skal til for å lage soverom like bra som et hotell rom. Uten at det koster meg mer å gjøre det ordinært. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...