AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #81 Skrevet 1. januar 2022 Hottentått skrev (12 timer siden): Du vet jo ikke hvordan det hadde blitt frem i tid. Jeg elsket også ammingen i sommer, da var barnet mitt 1,5 år. Nå derimot, kjenner jeg veldig på at jeg er ferdig. Ting snur, selvom man ikke tror at det vil det. Barnet endrer seg også, og det påvirker jo ammingen. Jeg ammet min eldste til hun var 2 år. Det er forskjell på å amme i 2-3 år og til barnet går på skole. Og i tillegg at barnet ikke spiser vablig mat 😱 høres jo helt bak mål ut. Jeg har ammet flere barn, så jeg vet nok om akkurat det til å vite at jeg ikke plutselig ville våknet opp i morgen og vært ferdig. Og ikke om noen måneder heller. Jeg tror heller ikke jeg ville ammet i fem år, for amming er jo også krevende, både fysisk og mentalt. De jeg kjenner som har ammet i fem år har fått flere barn uten å slutte å amme den eldste. Og da er det nok litt annerledes, ser jeg for meg. Da ville man jo uansett ammet småsøsken og det kan være mer naturlig å bare fortsette med eldste. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men da er det bare å kjøre på med amming til mor blir for gammel? Hvis det er så viktig for immunforsvaret er det jo ingen grunn til å stoppe noen sinne. Kan bli travelt for mor hvis hun har mange barn! Anonymkode: 0fba8...821 Som sagt vil ammingen ta naturlig slutt av seg selv fordi barnet etterhvert vil glemme dietaket. Det er en helt naturlig utvikling. Anonymkode: b7aec...b3f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #82 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 21.56): All forskning anbefaler også og amme så lenge som mulig for og sikre immunforsvar og helsefordeler😊 Anonymkode: 16d3d...bd2 frem til 6 mnd Anonymkode: d0be3...148
Thyra Skrevet 1. januar 2022 #83 Skrevet 1. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da er vi ferdig med ammingen🥳 godt nytt år og takk for alle svar🤩 Anonymkode: 16d3d...bd2 Det gikk kjapt? AnonymBruker skrev (10 timer siden): frem til 6 mnd Anonymkode: d0be3...148 De første 6 måneder er viktigst. Men det er mange fordeler med å fortsette lenger. Hannah80 skrev (På 31.12.2021 den 2.39): Jeg tenker at hvis det er så viktig å få morsmelk, så går det an å pumpe seg. Unødvendig å la en førsteklassing ligge på fanget til mor å die:) Å pumpe seg er mye styr og lite kos. Endret 1. januar 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #84 Skrevet 1. januar 2022 Thyra skrev (6 minutter siden): Det gikk kjappt? Ja det må være et geni. Kan også gangetabellen til 10. Anonymkode: 16d3d...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #85 Skrevet 1. januar 2022 Thyra skrev (1 time siden): Å pumpe seg er mye styr og lite kos. Og mange får heller ikke ut i nærheten av de samme mengdene som et barn med riktig dietak greier. Anonymkode: b7aec...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #86 Skrevet 1. januar 2022 Thyra skrev (1 time siden): Å pumpe seg er mye styr og lite kos. Ammingen var ikke ment for og være et fullverdig måltid. Anonymkode: 16d3d...bd2
Rhodiola Skrevet 1. januar 2022 #87 Skrevet 1. januar 2022 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, innlegg som bryter med retningslinjene om opphavsrett, spekulasjoner og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
Silva Pluvialis Skrevet 1. januar 2022 #88 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 10.53): Noen ammer til de er 7 Anonymkode: 16d3d...bd2 De er heldigvis i mindretall, for det er langt ifra normalt.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #89 Skrevet 1. januar 2022 Gjenferdet skrev (1 time siden): De er heldigvis i mindretall, for det er langt ifra normalt. Vet at det ikke er normalt. Anonymkode: 16d3d...bd2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #90 Skrevet 1. januar 2022 Du burde heller skrive det i ammehjelpsgruppen på Facebook, der får du masse gode råd Her på KG liker de å spy ut sarkasme og dritt. Anonymkode: 554d2...566 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #91 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde heller skrive det i ammehjelpsgruppen på Facebook, der får du masse gode råd Her på KG liker de å spy ut sarkasme og dritt. Anonymkode: 554d2...566 Takk for råd. Vært masse stygge kommentarer her … trist Anonymkode: 16d3d...bd2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå