Fiora Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #201 Del Skrevet 17. mars 2022 16+2 Uke 17 startet med et aldri så lite sammenbrudd… Jeg hadde sovet dårlig i flere netter, får så vondt i hoftene når jeg ligger på siden over tid, men å ligge på ryggen kjennes ucomfy både fysisk og psykisk. Brukte flere netter på å bare ligge å vri meg fra side til side. Samtidig har jobben vært helt texas denne uken, måtte jobbe 2,5 timer overtid på tirsdag for å lande en avtale til tross for at jeg er delvis sykemeldt. Onsdagen var like hektisk, i tillegg droppet jeg hjemmekontor og møtte fysisk for å sikre at alt kom i havn. På vei hjem fikk jeg skikkelig menssmerter! Ringte jordmor som sa det var kynnere (!!!!) og at jeg nå hadde fått et helt klart tegn fra kroppen på at jeg må ta denne nedstressingen på alvor. Det var en utrolig skremmende opplevelse! I går lå jeg og gråt og var redd hele kvelden… i dag har jeg heldigvis fått sovet godt, satt ned foten på jobb og sagt at jeg virkelig ikke kan delta på alt. Kjenner at skuldrene er mer senket nå og håper jeg greier å fortsette å sette grenser for meg selv og babyen Nå skal jeg løfte blikket innover og fremover! Jobb får være jobb og omverden får kjøre sitt løp! 3 positive ting: - Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner lille romstere der inne til tider? 🥰 Sånn jeg forklarte følelsen for mannen: som om man lukker hånden om en liten fisk som åler seg rundt inni der og slår borti med halen - Jeg har oppdaget gleden med bbhugme! Altså, her har jeg ligget søvnløs og hatt vondt om natten i nesten en uke. Èn natt med den puta og den var mirakelkur! Sov godt hele natten og ingen vondter! Også så koselig som det er å ligge å holde rundt den da! - Nå er det snart bare 2 uker til OUL! 2 uker går jo fort! Er så spent 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 17. mars 2022 #202 Del Skrevet 17. mars 2022 Så koselig å kjenne den lille romstere inni der 🥰 Pass godt på deg selv, det er ingen som takket deg hvis du går på veggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyngestolen Skrevet 17. mars 2022 #203 Del Skrevet 17. mars 2022 En stund siden jeg har lest her nå, det var moro å få en oppdatering på hvordan det går med deg. Lytt til kroppen og ta vare på deg selv ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 17. mars 2022 #204 Del Skrevet 17. mars 2022 Åå så fantastisk med bevegelser!! Pass godt på deg selv. Det er fort gjort å tenke at man klarer å anstrenge seg gjennom svangerskapet, men da er man jo sliten når babyen kommer. Du er ikke gravid så mange ganger i løpet av livet, så helt greit å roe ned litt ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 17. mars 2022 #205 Del Skrevet 17. mars 2022 Pass på deg selv! Det høres veldig skremmende ut, og er absolutt signaler du må ta på alvor! jobben klarer seg alltid, du er viktigst nå altså 💖 Såå koselig med bevegelser da 😍 Er skikkelig snodig følelse! For min del kjenner jeg det nesten bare når jeg ligger nede og slapper av foreløpig, hvordan er det for du? 🥰 Og helt enig i bbhugme - elsker den, og er så utrolig glad for at jeg kjøpte meg en sånn! Det redder nattesøvnen uten tvil 😄😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #206 Del Skrevet 18. mars 2022 12 hours ago, Ruskemor said: Så koselig å kjenne den lille romstere inni der 🥰 Pass godt på deg selv, det er ingen som takket deg hvis du går på veggen. Ja, det føles bra, godt å få den bekreftelsen fra lille på at han eller hun er der 🥰 Det er helt sant, jeg skal prøve å bli flinkere på det! 😊 11 hours ago, gyngestolen said: En stund siden jeg har lest her nå, det var moro å få en oppdatering på hvordan det går med deg. Lytt til kroppen og ta vare på deg selv ❤️ Så hyggelig å se deg innom! Jeg skal bli flinkere til å lytte til kroppen og minne meg selv på at disse månedene får kroppen styre, ikke hodet ❤️ 10 hours ago, Prøver2021 said: Åå så fantastisk med bevegelser!! Pass godt på deg selv. Det er fort gjort å tenke at man klarer å anstrenge seg gjennom svangerskapet, men da er man jo sliten når babyen kommer. Du er ikke gravid så mange ganger i løpet av livet, så helt greit å roe ned litt ❤️❤️ Ja, det er veldig kos! 🥰 Det er fortere gjort enn jeg trodde! Før jeg ble gravid syntes jeg alltid det var så rart med gravide som presser seg igjennom både lange dager og mer til, men det er så vanskelig å omstille hodet til at det er kroppen som styrer skuta nå! Jeg skal bli flinkere til å prioritere meg selv ❤️ 9 hours ago, Yrno said: Pass på deg selv! Det høres veldig skremmende ut, og er absolutt signaler du må ta på alvor! jobben klarer seg alltid, du er viktigst nå altså 💖 Såå koselig med bevegelser da 😍 Er skikkelig snodig følelse! For min del kjenner jeg det nesten bare når jeg ligger nede og slapper av foreløpig, hvordan er det for du? 🥰 Og helt enig i bbhugme - elsker den, og er så utrolig glad for at jeg kjøpte meg en sånn! Det redder nattesøvnen uten tvil 😄😄 Det var veldig skremmende! Virkelig en vekker! Skal bli mye flinkere til å sette meg selv først ❤️ Jaaa, det er veldig stas 🥰 Jeg kjenner det også bare når jeg ligger heeeelt rolig og kjenner etter, gjerne 30-60 min etter middag I går var første gang jeg kjente en sånn liten «fiskebevegelse» tydelig nok til at jeg sa til mannen at, oi, nå tror jeg det er noen som er i aktivitet! 😍 Hvordan kjennes bevegelsene for deg? Den er gull verdt! Hadde ikke trodd den skulle ha så mye for seg, men utrolig glad jeg gjorde investeringen! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 18. mars 2022 #207 Del Skrevet 18. mars 2022 Åå, så fin babymage du har fått! 💕 Kjenner jeg savner å gå gravid når jeg leser at du har begynt å kjenne liv. Hos meg føltes det ut som om jeg hadde leamus, bare på innsiden. Litt ekkelt i starten må jeg innrømme, for jeg ble litt svimmel av det 😅 Ikke lenge til du får se bebisen deres på ultralyd, gleder meg med dere! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #208 Del Skrevet 20. mars 2022 On 3/18/2022 at 8:58 PM, GulSitron said: Åå, så fin babymage du har fått! 💕 Kjenner jeg savner å gå gravid når jeg leser at du har begynt å kjenne liv. Hos meg føltes det ut som om jeg hadde leamus, bare på innsiden. Litt ekkelt i starten må jeg innrømme, for jeg ble litt svimmel av det 😅 Ikke lenge til du får se bebisen deres på ultralyd, gleder meg med dere! 🥰 Tusen takk! 🥰 Det kan jeg forstå, mistenker at jeg kommer til å føle det sånn jeg også, det er virkelig hyggelig å gå gravid når man føler seg ok og får tegn fra den lille der inne på at alt er i orden ❤️ Leamus kan jeg skjønne var en litt ekkel følelse 🙈 Jeg har bare sånne glidende, lette bevegelse foreløpig, kanskje leamusen kommer om en uke eller to? Det blir så stas! Kjenner at de 2 ukene blir lange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 20. mars 2022 #209 Del Skrevet 20. mars 2022 Fiora skrev (På 18.3.2022 den 8.50): Det var veldig skremmende! Virkelig en vekker! Skal bli mye flinkere til å sette meg selv først ❤️ Jaaa, det er veldig stas 🥰 Jeg kjenner det også bare når jeg ligger heeeelt rolig og kjenner etter, gjerne 30-60 min etter middag I går var første gang jeg kjente en sånn liten «fiskebevegelse» tydelig nok til at jeg sa til mannen at, oi, nå tror jeg det er noen som er i aktivitet! 😍 Hvordan kjennes bevegelsene for deg? Den er gull verdt! Hadde ikke trodd den skulle ha så mye for seg, men utrolig glad jeg gjorde investeringen! 😄 For meg kjennes det mest ut som leamus, så har det blitt stadig tydeligere de siste dagene 🥰 Som en enkelt litt kraftig leamus på ett enkelt punkt, og så på et annet punkt, osv. I dag var jeg heldig og hadde hånden på riktig sted til riktig tid, var magisk å faktisk kjenne lille sparke med hånden 😍 Nå gleder jeg meg bare til det blir enda sterkere fremover så kanskje mannen kan få kjent etter hvert også 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #210 Del Skrevet 20. mars 2022 (endret) 20 minutter siden, Yrno said: For meg kjennes det mest ut som leamus, så har det blitt stadig tydeligere de siste dagene 🥰 Som en enkelt litt kraftig leamus på ett enkelt punkt, og så på et annet punkt, osv. I dag var jeg heldig og hadde hånden på riktig sted til riktig tid, var magisk å faktisk kjenne lille sparke med hånden 😍 Nå gleder jeg meg bare til det blir enda sterkere fremover så kanskje mannen kan få kjent etter hvert også 🥰 Åååå, så stas å kjenne bevegelsene utenpå! 😍👏🏼 Har prøvd å «lokke frem» noen bevegelser med å klemme lett på magen med hånden, men den går ikke lille på, så må nok vente på flaksen jeg også Gøy å se hvor forskjellig folk kjenner de første bevegelsene, du i leamus-klubben og jeg i fiskehale-klubben. Lurer på om det har noe å si for hvordan mønsteret på bevegelsene til babyen blir senere i svangerskapet? Blir spennende å se! Endret 20. mars 2022 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #211 Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) 17+0 På tide med en skikkelig oppdatering igjen 🥰 Humør og tanker: Jeg føler at jeg er på en berg og dalbane! Gråter både triste og glade tårer flere ganger daglig. Kan fyre meg opp og bli så sint at jeg nesten ikke kjenner igjen meg selv, i neste øyeblikk kan jeg bli stående å se på en spurv på meisebollen med den største ro Symptomer: Nevnte humørmessige berg og dalbane er nok et symptom i seg selv på at hormonene raser i alle retninger i kroppen for tiden Utover det har jeg fremdeles ømme bryst som muuuuligens er blitt bittelitt større! Matlyst: Av og på, er sulten hele tiden, men har ikke alltid lyst på noe likevel når jeg kommer på kjøkkenet. Lyster: Jeg har lyst på alt som er usunt, mer spesifikt en stadig tilbakevendende craving på mac’ern og solo-is! Skulle gjerne hatt lyst på grønnsaker i stede! Magen: Jeg tror den vokser! Synes det er vanskelig å se selv fra dag til dag, særlig siden jeg fort kan være mer oppblåst og derfor se større ut enkelte dager. Det hjelper veldig at jeg tror jeg kjenner liv nesten daglig nå da 😍 I dag under et minisammenbrudd var det nesten som at lille ville formidle noe der inne da det plutselig kom 6-7 raske, men tydelige «dytt» der innefra. Tårene gikk raskt fra triste til glade ❤️ Ser også ut til at lille har funnet seg en favorittplass der inne? Kjennes i hvertfall stort sett ut som at aktiviteten foregår godt til venstre i magen! Høyre side er kanskje ikke like stas? Søvn: Veldig av og på, og også følelsesstyrt! I natt har jeg nesten ikke sovet, natt til i går sov jeg derimot kjempegodt! Bbhugme hjelper godt! Ting jeg ser frem til: Å kjenne bevegelsene enda tydeligere 🥰 OUL - under 2 uker igjen! Varmere vær og større mage Endret 22. mars 2022 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 22. mars 2022 #212 Del Skrevet 22. mars 2022 Så koselig oppdatering 😍 17 uker allerede - det andre trimesteret går virkelig i et helt annet tempo enn første 😄 Veldig koselig at du kjenner liv daglig allerede, og er sikker på at magen din vokser kjempefint ☺️ Du kan jo begynne å måle den en gang i uka? Bruke en tråd og målebånd bare 🤰🏼 Kjedelig med humørsvingninger, men godt det er mye gledestårer også i det minste 😅 Blir så koselig å lese oppdateringen din etter OUL 🥰 Har du kjent bevegelser utenpå magen enda? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 22. mars 2022 #213 Del Skrevet 22. mars 2022 Så gøy med oppdatering!! 😍 Ser for meg at det er slitsomt med humørsvingninger, men du får i hvertfall kjenne godt på livets oppturer og nedturer 😂 Må være stas med bevegelser og ikke minst betryggende ❤️ Tenk, nå er du snart halvveis! Tiden flyr ✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 22. mars 2022 #214 Del Skrevet 22. mars 2022 Så koselig oppdatering! Humørsvingninger er så slitsomt, håper det roer seg litt ned 😅 Solois er bare den beste isen🤤 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 24. mars 2022 Forfatter #215 Del Skrevet 24. mars 2022 On 3/22/2022 at 7:23 PM, Yrno said: Så koselig oppdatering 😍 17 uker allerede - det andre trimesteret går virkelig i et helt annet tempo enn første 😄 Veldig koselig at du kjenner liv daglig allerede, og er sikker på at magen din vokser kjempefint ☺️ Du kan jo begynne å måle den en gang i uka? Bruke en tråd og målebånd bare 🤰🏼 Kjedelig med humørsvingninger, men godt det er mye gledestårer også i det minste 😅 Blir så koselig å lese oppdateringen din etter OUL 🥰 Har du kjent bevegelser utenpå magen enda? Tusen takk 🥰 Ja, tiden går virkelig mye fortere nå, og kjenner det er lettere å glede seg over stort og smått! Det med målebånd var en god ide, det skal jeg prøve meg på i går fikk jeg heldigvis ikke på meg en bukse jeg brukte i forrige uke, så tok det som et godt tegn Ja, nå nærmer OUL seg med stormskritt, snart bare 1 uke igjen!! Har ikke kjent noe utenpå enda, kanskje lille er litt sjenert ❤️ De bevegelsene jeg kjenner er fremdeles raske og små, men synes det kjennes annerledes ut enn vanlige magebevegelser, så satser på at det er romstering 🥰 On 3/22/2022 at 7:30 PM, Prøver2021 said: Så gøy med oppdatering!! 😍 Ser for meg at det er slitsomt med humørsvingninger, men du får i hvertfall kjenne godt på livets oppturer og nedturer 😂 Må være stas med bevegelser og ikke minst betryggende ❤️ Tenk, nå er du snart halvveis! Tiden flyr ✨ Tusen takk 🥰 Det var godt sagt, den skal jeg notere bak øret til neste gang humørsvingningene tar meg på en skikkelig berg-og dalbanetur! 😅 Det er veldig stas og en veldig god betryggelse, hver gang jeg blir usikker må jeg liksom minne meg selv på at «jomen, jeg er jo ganske sikker på at jeg kjente liv etter middag»! Ja, nå raser det avgårde! Føler jeg må bli flinkere til å nyte 2. trimester On 3/22/2022 at 7:45 PM, Ruskemor said: Så koselig oppdatering! Humørsvingninger er så slitsomt, håper det roer seg litt ned 😅 Solois er bare den beste isen🤤 Tusen takk 🥰 Haha ja, jeg må si jeg overrasker meg selv med både utbrudd og sammenbrudd her Helt uten tvil! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 24. mars 2022 #216 Del Skrevet 24. mars 2022 Så gøy at OUL er tett rundt hjørnet 👏 Jeg blir alltid overrasket over hvor ekstremt humørsvingninger kan være til tider, og da er det bare meg og mine hormoner🙈 ikke ekstra gravidhormoner😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. mars 2022 #217 Del Skrevet 25. mars 2022 Vil gjerne følge deg videre her! Har fulgt med på flere graviditetsdagbøker som ikke har termin så langt unna meg selv, så på tide å slippe igjen spor på noen av de🥰 kjenner meg veldig igjen i de humørsvingningene du beskriver 😂 har mye selv, allerede🙈 Spennende med OUL rett rundt hjørnet også! Koselig å kjenne den lille, gleder meg såå mye til det selv! En magisk følelse🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #218 Del Skrevet 25. mars 2022 23 hours ago, Ruskemor said: Så gøy at OUL er tett rundt hjørnet 👏 Jeg blir alltid overrasket over hvor ekstremt humørsvingninger kan være til tider, og da er det bare meg og mine hormoner🙈 ikke ekstra gravidhormoner😅 Ja, det blir så stas å få se lille igjen! Er jo faktisk allerede omtrent 2 mnd siden sist vi fikk en sniktitt i uke 10! Da kan du glede deg til gravidhormonene kommer oppå! 3 hours ago, Love90 said: Vil gjerne følge deg videre her! Har fulgt med på flere graviditetsdagbøker som ikke har termin så langt unna meg selv, så på tide å slippe igjen spor på noen av de🥰 kjenner meg veldig igjen i de humørsvingningene du beskriver 😂 har mye selv, allerede🙈 Spennende med OUL rett rundt hjørnet også! Koselig å kjenne den lille, gleder meg såå mye til det selv! En magisk følelse🤩 Så hyggelig! Velkommen i boka! Mente jeg kjente igjen nicket ditt fra termintråden - veldig kjekt å ha flere i samme båt å skrive med 🥰 Ja, de humørsvingningene har faktisk sjokkert meg, jeg visste at man ble hormonell, men SÅ hormonell da! OUL blir veldig stas, kjenner at det virkelig er på høy tid å se lille igjen nå! Og gleder meg til bevegelsene blir enda tydeligere, føler man blir litt bedre kjent med babyen gjennom bevegelsene ❤️ I går kveld fikk jeg en liten dytt rett etter at jeg hadde puttet i meg en is, tolket det som at lille likte isen Hvor mange uker er du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 25. mars 2022 #219 Del Skrevet 25. mars 2022 Fiora skrev (4 timer siden): Ja, det blir så stas å få se lille igjen! Er jo faktisk allerede omtrent 2 mnd siden sist vi fikk en sniktitt i uke 10! Da kan du glede deg til gravidhormonene kommer oppå! Å nei, ikke si sånt😂 mannen har sagt at han vurderer å rømme landet hvis det blir heftig🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 25. mars 2022 #220 Del Skrevet 25. mars 2022 Så koselig med oppdatering 💕 Vurderer å starte med det om et par uker om ting fremdeles lover bra 💕 Kan jeg spørre om du har vært «plaget» med mye hormoner tidligere i svangerskapet også? Jeg er jo bare i uke 8, men synes det er påfallende lite hormoner i sving her. Et av de mest tydlige symptomene jeg har på graviditet er at jeg ikke har de crazy PMS-humørsvingningene. Føler meg mer stabil enn noen gang 😅 Men det kan brått snu kanskje? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå