lillespire2022 Skrevet 10. april 2022 #861 Del Skrevet 10. april 2022 Frk.Milliusen skrev (3 minutter siden): Nå har jeg endelig fått litt hvilepuls etter tilbakesetting av fryst embryo på torsdag ♥️ Klør virkelig i fingrene etter å teste 😅 Er så spendt på om det endelig er vår tur 🥺 det har vært en tøff prosess denne gang. De fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet. Som jeg skrev tidligere var egguttaket veldig greit denne gang ♥️ Det var kun 1 egg som utviklet seg til blastosyct, og det var det egget de frøs ned. Jeg var kraftig overstimulert og på grensen for innleggelse. Tiden etter uttak gikk til regulering. Da jeg fikk menstrasjon, fikk jeg beskjed om å begynne på medisiner iforbindelse med egguttak, hvis jeg ønsket. Noe jeg selvfølgelig ønsket 😂 Dette var da progynova og cyglogest (om jeg skrev den siste rett). Det har vært meget forutsigbart og roligt iforhold til medisinering for egguttak 😅 skal ta disse medisinene frem til uke 9 dersom jeg er gravid ♥️ Testdag er neste søndag fen 17.04. Noe jeg syns er litt sent da det er blasto? Jeg satte inn den 07.04. ruger stolt om dagene og håper virkelig det fester seg og ønsker å bli boende ♥️ flere her som har erfaring med frys? Har kun tidligere erfart fersk forsøk, og at de fryste eggene ikke overlevde opptining. Hva tid testet dere evt pos? hvordan ligger dere andre ann i prosessen? ♥️ Spennede ❤️ Eg satt inn 2 ferske på onsdag og skal teste lørdag 16 så da er vi likt i løypa ❤️ Har ikke erfaring med frys, dette er mitt 3 innsett med fersk og bruker cyclogest og klexane. Fikk og beskjed om å bruke en halv ovitrelle dagen etter utakk og resten dagen vi satt inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. april 2022 #862 Del Skrevet 10. april 2022 Frk.Milliusen skrev (12 minutter siden): Nå har jeg endelig fått litt hvilepuls etter tilbakesetting av fryst embryo på torsdag ♥️ Klør virkelig i fingrene etter å teste 😅 Er så spendt på om det endelig er vår tur 🥺 det har vært en tøff prosess denne gang. De fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet. Som jeg skrev tidligere var egguttaket veldig greit denne gang ♥️ Det var kun 1 egg som utviklet seg til blastosyct, og det var det egget de frøs ned. Jeg var kraftig overstimulert og på grensen for innleggelse. Tiden etter uttak gikk til regulering. Da jeg fikk menstrasjon, fikk jeg beskjed om å begynne på medisiner iforbindelse med egguttak, hvis jeg ønsket. Noe jeg selvfølgelig ønsket 😂 Dette var da progynova og cyglogest (om jeg skrev den siste rett). Det har vært meget forutsigbart og roligt iforhold til medisinering for egguttak 😅 skal ta disse medisinene frem til uke 9 dersom jeg er gravid ♥️ Testdag er neste søndag fen 17.04. Noe jeg syns er litt sent da det er blasto? Jeg satte inn den 07.04. ruger stolt om dagene og håper virkelig det fester seg og ønsker å bli boende ♥️ flere her som har erfaring med frys? Har kun tidligere erfart fersk forsøk, og at de fryste eggene ikke overlevde opptining. Hva tid testet dere evt pos? hvordan ligger dere andre ann i prosessen? ♥️ Testdag 17.04 er fint det med blasto, da er du 15 dpo/4+1, noe som i min mening er en fin testdato. St Olavs fks har testdato 19 dpo eller 4+5, som jeg synes selv er litt sent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 11. april 2022 #863 Del Skrevet 11. april 2022 Frk.Milliusen skrev (11 timer siden): Nå har jeg endelig fått litt hvilepuls etter tilbakesetting av fryst embryo på torsdag ♥️ Klør virkelig i fingrene etter å teste 😅 Er så spendt på om det endelig er vår tur 🥺 det har vært en tøff prosess denne gang. De fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet. Som jeg skrev tidligere var egguttaket veldig greit denne gang ♥️ Det var kun 1 egg som utviklet seg til blastosyct, og det var det egget de frøs ned. Jeg var kraftig overstimulert og på grensen for innleggelse. Tiden etter uttak gikk til regulering. Da jeg fikk menstrasjon, fikk jeg beskjed om å begynne på medisiner iforbindelse med egguttak, hvis jeg ønsket. Noe jeg selvfølgelig ønsket 😂 Dette var da progynova og cyglogest (om jeg skrev den siste rett). Det har vært meget forutsigbart og roligt iforhold til medisinering for egguttak 😅 skal ta disse medisinene frem til uke 9 dersom jeg er gravid ♥️ Testdag er neste søndag fen 17.04. Noe jeg syns er litt sent da det er blasto? Jeg satte inn den 07.04. ruger stolt om dagene og håper virkelig det fester seg og ønsker å bli boende ♥️ flere her som har erfaring med frys? Har kun tidligere erfart fersk forsøk, og at de fryste eggene ikke overlevde opptining. Hva tid testet dere evt pos? hvordan ligger dere andre ann i prosessen? ♥️ Så spennende!!💜 Jeg satt inn fryst blasto 30.1, og testet positivt 8.2(hadde testdag 13.2). Den var svak positiv men jeg tror jeg hadde sett streken om jeg testet noen dager før det også🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Germinien Skrevet 11. april 2022 #864 Del Skrevet 11. april 2022 Neutral90 skrev (11 timer siden): Testdag 17.04 er fint det med blasto, da er du 15 dpo/4+1, noe som i min mening er en fin testdato. St Olavs fks har testdato 19 dpo eller 4+5, som jeg synes selv er litt sent. Enig i at St.Olavs har spesielt sen testdato. Vi klarte ikke holde oss lenger enn til 10 dpo, som var forrige mandag. Testet da positivt, testet igjen onsdag og fredag og så sterkere streker, og skal teste igjen med digital test på offisiell testdato onsdag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 11. april 2022 #865 Del Skrevet 11. april 2022 prøver89 skrev (1 time siden): Så spennende!!💜 Jeg satt inn fryst blasto 30.1, og testet positivt 8.2(hadde testdag 13.2). Den var svak positiv men jeg tror jeg hadde sett streken om jeg testet noen dager før det også🥰 Åååååååh så enormt spennende! Glad på deres vegne! Jeg testet også suuuuper svakt igår, og idag! Er helt testekoma! Er 9 dpo idag. Er så lenge på vente for hver dag for å se om hcg hormonet stiger eller om det ender opp i ingenting ♥️ hadde du insett av blastocyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 11. april 2022 #866 Del Skrevet 11. april 2022 lillespire2022 skrev (13 timer siden): Spennede ❤️ Eg satt inn 2 ferske på onsdag og skal teste lørdag 16 så da er vi likt i løypa ❤️ Har ikke erfaring med frys, dette er mitt 3 innsett med fersk og bruker cyclogest og klexane. Fikk og beskjed om å bruke en halv ovitrelle dagen etter utakk og resten dagen vi satt inn. Åååh! Så kjekt 👏🏻 Og veldig kjekt at det er flere her som ligger likt i løypa! Så jeg slipper å føle meg litt alene om dagene ♥️ Klexane? Den var ny for meg, er det østrogen? jeg har ikke brukt ovitrelle denne gang, noe jeg har kjent litt på😅 De har bare ventet på moden nok slimhinne før det var insett! her er bilde av lille blastoen min ♥️ Dorlig kvalitet da bilde er tatt av Tv skjermen i Haugesund ♥️ Hadde med en venninna da mannen var i nordsjøen, og hun knipset for harde livet 😂 flaut der og da, men veldig glad for det nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 11. april 2022 #867 Del Skrevet 11. april 2022 Frk.Milliusen skrev (2 timer siden): Åååh! Så kjekt 👏🏻 Og veldig kjekt at det er flere her som ligger likt i løypa! Så jeg slipper å føle meg litt alene om dagene ♥️ Klexane? Den var ny for meg, er det østrogen? jeg har ikke brukt ovitrelle denne gang, noe jeg har kjent litt på😅 De har bare ventet på moden nok slimhinne før det var insett! her er bilde av lille blastoen min ♥️ Dorlig kvalitet da bilde er tatt av Tv skjermen i Haugesund ♥️ Hadde med en venninna da mannen var i nordsjøen, og hun knipset for harde livet 😂 flaut der og da, men veldig glad for det nå! Å for ett fint blasto 😍 klexane er blodfortynnede førtste gang eg bruker det og ovitrelle så spent 😀 vi har å tatt bilde av embyoene mine før innsett 🤩 hær er bilde av de 2 eg satte inn nu 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 12. april 2022 #868 Del Skrevet 12. april 2022 Da er det offisielt, vårt 3. og siste forsøk ble også mislykket og vi er nå gitt opp av offentlige klinikker i drømmen om en baby. Det gjør så vondt og alt virker så håpløst og umulig nå 😭 Andre her som bare har hatt negative forsøk uten noen forklaring offentlig, men som det plutselig satt for privat? Vi er ikke klare for å gi opp enda selv om vi trenger en liten pause nå ❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 12. april 2022 #869 Del Skrevet 12. april 2022 (endret) Stiger skrev (8 timer siden): Da er det offisielt, vårt 3. og siste forsøk ble også mislykket og vi er nå gitt opp av offentlige klinikker i drømmen om en baby. Det gjør så vondt og alt virker så håpløst og umulig nå 😭 Andre her som bare har hatt negative forsøk uten noen forklaring offentlig, men som det plutselig satt for privat? Vi er ikke klare for å gi opp enda selv om vi trenger en liten pause nå ❤️ Huff av meg! Føler virkelig med deg! Det hørtes virkelig ikke rettferdig ut! Kan ikke sette meg inn i følelsene du går igjennom nå! Jeg vet ikke hvor i norge du hører til, men jeg har vært en del innom medicus for lav stimulering i håp om at vi skulle få det til uten enda et ivf forsøk. Vi ble møtt av personell med virkelig høy kompetanse som tok seg god tid til å forklare og fordype på et mennesklig nivå 😅 ønsker dere virkelig lykketil, ikke gi opp ♥️ Endret 12. april 2022 av Frk.Milliusen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #870 Del Skrevet 13. april 2022 Stiger skrev (18 timer siden): Da er det offisielt, vårt 3. og siste forsøk ble også mislykket og vi er nå gitt opp av offentlige klinikker i drømmen om en baby. Det gjør så vondt og alt virker så håpløst og umulig nå 😭 Andre her som bare har hatt negative forsøk uten noen forklaring offentlig, men som det plutselig satt for privat? Vi er ikke klare for å gi opp enda selv om vi trenger en liten pause nå ❤️ Du lever nå midt i det som for mange er deres store redsel og sorg, så jeg kan ikke forestille meg hvordan dere har det. Du har min største medfølelse! Jeg håpet sånn på at det skulle på veien for dere! Du virker som et fint menneske og jeg vil virkelig at det skal gå veien for dere! 🤗 Når dere etterhvert går privat vil dere muligens få annen behandling og dette kan være det som skal til for dere. ❤️ Jeg vet om et par hvor det aldri festet seg engang på forsøkene offentlig, men på første innsett privat så førte det til fødsel og frisk baby. ❤️ Ønsker dere masse lykke til! 🤗 Anonymkode: 62fef...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 13. april 2022 #871 Del Skrevet 13. april 2022 Legger igjen denne til de som skulle trenge å høre det ❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. april 2022 #872 Del Skrevet 13. april 2022 Stiger skrev (21 timer siden): Da er det offisielt, vårt 3. og siste forsøk ble også mislykket og vi er nå gitt opp av offentlige klinikker i drømmen om en baby. Det gjør så vondt og alt virker så håpløst og umulig nå 😭 Andre her som bare har hatt negative forsøk uten noen forklaring offentlig, men som det plutselig satt for privat? Vi er ikke klare for å gi opp enda selv om vi trenger en liten pause nå ❤️ Hei. Jeg har ikke fulgt deg så nøye siden jeg er litt sjeldnere aktiv her akkurat nå, men føler virkelig med deg. Ikke gi opp enda! Håpløst er det ikke, kanskje er det på 4. eller 5.forsøk den sitter. Men sorgen og skuffelsen over at det ikke lyktes denne gangen, må selvsagt bearbeides. Og det må være veldig kjipt å vite at videre forsøk kommer til å koste. Jeg har kjent på skuffelse selv når forsøkene ikke har lyktes (det kjenner nok mange igjen her), og vet hvor vondt det gjør. Sender deg en digital klem❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. april 2022 #873 Del Skrevet 13. april 2022 Saschi skrev (1 time siden): Legger igjen denne til de som skulle trenge å høre det ❤️ Takk, den var fin idag 🥰 God påske!🐣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #874 Del Skrevet 13. april 2022 Hallo🤗 Lurte på om noen har erfaringer med Prolutex som støttemedisin etter innsett istedenfor crinone/cyclogest ect. Anonymkode: b4543...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 15. april 2022 #875 Del Skrevet 15. april 2022 Ginger83 skrev (På 7.4.2022 den 12.42): Hei Frøken Pøls og alle andre her. Hvordan går det? Jeg testet selv negativt i går 11. Dpo ( I fryseforsøk nr 2 nå, sæskenforsøkk) .. Og testet positivt sist med jenta var 11 dpo da jeg var gravid.. Så har mistet litt håp nå... 😕 😢 Jeg hadde litt mer håp denne gangen og hadde kjent litt stikninger og sånt i magen.. Men men fortsatt litt håp om embryoet har implantere sent, og de sier frosne embryo kan implantere seg litt senere.. Men ja.. Har mistet mitt håp om to barn med bare skolår mellom nå.. Men jeg gir meg ikke..!. 💪 Vi ble gravide på fersk forsøk og fikk barn på første forsøk sist. Hausken klinikk jeg har tatt kontakt med har rentefri nedbetaling, og jobber med å gå ned i vekt så jeg kan gå offentlig.. Og jeg har ikke sluttet helt å amme så så jeg lurer på om det gjør utslaget også??? Hva tror dere. De fleste på klinikken sier det ikke skal ha noe å si men en lege sa det hadde der. Er bare så vanskelig å slutte for vesla koser seg så utrolig med ammingen og blir så lei meg når jeg sier nei.. Kan avlede henne og har gått uten noen dager men så vil hun ha hun en morgen jeg er trøtt og så klarer jeg ikke si nei 😕 Har dere noen råd for å slutte å. Amme og ikke det blir for ille for vesla.. Blir mer og mer takknemlig for hun vi har i alle fall for hvert forsøk det ikke går. Og innser mer og mer vvir heldige vi var. Så takknemlig selv om jeg så gjerne skulle gitt henne et søsken. Men holder fast på at det kan gå bra til slutt jm, jeg har blitt gravid før med ivf.. Hei Ginger83! Jeg har vært borte en stund pga sykdom, så jeg har ikke sett dette før nå ❤️ Så leit å høre at det ikke gikk veien denne gangen! Hvordan går det med deg nå? Jeg lurte på litt det du sa om amming, på riksen må man være helt ferdig med å amme før man kan stimuleres med medisiner, men kanskje det er annerledes med privat sektor og fryseførsøk. Men, verdt å høre 🙂 Når jeg skulle slutte å amme med minimannen så kuttet jeg ett og ett "måltid". Til slutt var det bare ammingen ved leggetid og om natten igjen. Når jeg følte meg klar for det reiste jeg rett og slett helt alene til hytta, mens minimannen og pappaen var igjen hjemme. På den måten kunne jeg ikke amme og han ville ikke lete etter det heller fordi han ikke luktet meg. Han var godt over året på det tidspunktet og vi var klare begge to. Etter to netter på hytta kom jeg tilbake, og ammet ikke en eneste gang etter det 🙂 Når det kommer til mitt opplegg, så har jeg nok stresset unødvendig. Jeg trodde av en eller annen grunn at jeg skulle rett på medisiner nå når mens kom nå, men jeg skal visst bare få vite hvilke medisiner jeg skal ta, få resepter og info og begynne neste mens 🤪 så, jeg fikk mens i dag og skal ringe inn på tirsdag. Så da er det 4 uker til jeg starter 🙂 Så jeg vet egentlig ikke så mye mer nå enn sist vi snakket 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #876 Del Skrevet 17. april 2022 Hei. Vi skal i gang med prøverør på Hausken i sommer. Vi er 37 år og jeg har et barn fra før som kom naturlig. Er det noe vi kan gjøre for å forberede? Vitaminer, kosthold? Får nok ikke min mann med på lavkarbo, men om det er noe som er vitenskapelig «bevist» at fungerer så er han nok med. Vi skal ha ICSI da det er han som er sterilisert. Anonymkode: 71524...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 21. april 2022 #877 Del Skrevet 21. april 2022 Hei! Noen her som har erfaring med styrt syklus? Jeg skal gå på progynova fra 1. mens dag, og har ikke troa på styrt syklus i det hele tatt.. Hva er argumentene for styrt syklus, bortsett fra at det er letter å "time" innsett? Jeg har 2 FER bak meg i naturlig syklus der jeg ble gravid på 1, men mistet. Jeg fikk bare beskjed om at legene ville prøve noe nytt. Ellers har jeg naturlig syklus 28 dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #878 Del Skrevet 25. april 2022 Hei! Hadde en liten uhell med bemfola. Nålen satt ikke godt fast og noe av væske kom ut mens jeg prøvde å sette inn i magen. Har det noe å si? Hva skjer hvis man ikke tar/glemmer/blir en feil med sprøyte en dag? Litt bekymret nå 😞 Anonymkode: f91cf...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 30. april 2022 #879 Del Skrevet 30. april 2022 Hei! Da er jeg i gang med nytt forsøk, startet opp med 225 Pergoveris på onsdag og skal begynne med Fyremadel i tillegg på mandag. Første kontroll på torsdag. Har i forkant av forsøket gått 1 mnd på Tostran gel annenhver dag. Spent på hvordan dette forsøket utvikler seg! Skal etter planen sette både Ovitrelle og Gonapeptyl som eggløsningssprøyte før uttak. Har hatt akkurat denne kombinasjonen av medisiner før med godt resultat (Cetrotide istedenfor Fyremadel eneste) men forskjellen denne gangen er at jeg skal starte opp på Klexane etter innsett! Andre som er i gang med forsøk om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhglærerstudent Skrevet 30. april 2022 #880 Del Skrevet 30. april 2022 (endret) Hei, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg går nå med mitt andre forsøk. Det er det samme lang protokoll som første gang. Synarela 4 ganger om dagen i ca. 20 dager og nå er jeg i gang med bemfola 1 gang om dagen pluss synarela 2 ganger. Denne gangen har jeg fått en litt høyere dose bemfola, så lenge har det gått greit og jeg har null bivirkninger. Jeg skal til ultralyd på tirsdag 03.05 og ha eggutakk etter det. NB! (tmi): jeg merker i dag at det kommer litt fertile (egghvit) slim som det pleier å komme ved naturlig eggløsning. Jeg har merket også litt eggløsning smerte av og til. Dette hadde ikke jeg første gang. Jeg er redd for at de eggene jeg stimulerer nå med hjelp av bemfola skal komme ut før eggutakk? kan dette skje? Jeg tar alle medisinene som legen sa, så jeg vet ikke hvorfor jeg får dette slimet nå? Har noen hatt det samme erfaringen? Betyr det noe at man får sånt slim noen dager før eggutakk? er det mulig at man har eggløsning ufrivillig? jeg har ikke fått beskjed for å bruke ovitrelle ennå siden dette skal jeg høre om etter ultralyden. Jeg er ganske redd nå. Må si at denne uken har jeg hatt store emosjonelle utfordringer (ikke effekter av medisiner) med familieproblemer som gjorde at jeg ble veldig frustrert, skuffet og sint og grått en del. Hadde store hodepiner både onsdag og torsdag og litt i går fredag. Nå er jeg opptatt med studier pga eksamen på universitet på mandag, så en del stress har jeg også i tillegg. Kan dette stor stress og emosjonell situasjon påvirke eggløsning av egg som har blitt gunstig stimulert? Jeg vet at dette kan skje ved naturlig eggløsning, men hva når det er prøverørsstimulering? Håper noen kan dele erfaringer her! 🙏 Endret 30. april 2022 av Bhglærerstudent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå