AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #161 Del Skrevet 21. januar 2022 Ville klinikken gitt beskjed om egget falt fra underveis før frysing? Det skal etter planen fryses i morgen, men de har ikke sagt noe, betyr det at det fortsatt utvikler seg? Anonymkode: ab71d...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 21. januar 2022 #162 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ville klinikken gitt beskjed om egget falt fra underveis før frysing? Det skal etter planen fryses i morgen, men de har ikke sagt noe, betyr det at det fortsatt utvikler seg? Anonymkode: ab71d...930 Da burde di oppdatere dere i morgen og hva som blir lagt på frye. Jeg går offentlig å de ringer kun om det er negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 21. januar 2022 #163 Del Skrevet 21. januar 2022 34 år. Fikk påvist PCOS etter at jeg slutter på p-piller i 2018 og mensen aldri kom tilbake. Fikk et barn i 2020 etter stimulering med menopure og Ovitrelle. Har forsøkt på nr 2 i et år, men ingen EL eller mensen. Prøvde en runde med menopure og Ovitrelle i september 2021, uten hell. Ny runde med menopure i november 2021 og uttak. Fikk ut 16 egg, men pga fare for overstimulering ble forsøket avbrutt. Fikk tre 5 dagers på frys. Innsett 17. desember. Ble gravid men endte i SA i begynnelsen av januar (uke 5). Skal nå i gang med nytt fryseforsøk i styrt syklus. har enda ikke fått opplegg fra klinikken (Hausen), men noen som har erfaring mht hvor lang tid det tar før jeg kan kjøre nytt fryseforsøk etter SA? Småblør fortsatt litt etter SAen. Må ta provera for å få mensen og deretter progynova for at slimhinnen skal vokse. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #164 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg lurte litt på når man skal begynne med Progynova fordi jeg leser litt forskjellig rundt omkring. Men man skal begynne å ta tablettene først når mensen har kommet godt i gang, sant? For jeg får gjerne svakt rosa papir i en halv dag før friskt mørkt blod kommer. 🤔 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 22. januar 2022 #165 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurte litt på når man skal begynne med Progynova fordi jeg leser litt forskjellig rundt omkring. Men man skal begynne å ta tablettene først når mensen har kommet godt i gang, sant? For jeg får gjerne svakt rosa papir i en halv dag før friskt mørkt blod kommer. 🤔 Anonymkode: 62fef...a28 Jeg har begynt dag 2 etter at blødningen har startet ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 22. januar 2022 #166 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg lurte litt på når man skal begynne med Progynova fordi jeg leser litt forskjellig rundt omkring. Men man skal begynne å ta tablettene først når mensen har kommet godt i gang, sant? For jeg får gjerne svakt rosa papir i en halv dag før friskt mørkt blod kommer. 🤔 Anonymkode: 62fef...a28 Jeg begynte med prygonova nå nettopp. Starta på første blødningsdag med skikkelig mensen. Fikk slik som deg, litt rosa på papiret før mensen kom ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #167 Del Skrevet 22. januar 2022 Andre som har fått ekstremt søtsug/matlyst av Lutinus? Blir tjukk av dette 🙈 Anonymkode: 39ee2...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 22. januar 2022 #168 Del Skrevet 22. januar 2022 nittifem skrev (3 timer siden): Jeg begynte med prygonova nå nettopp. Starta på første blødningsdag med skikkelig mensen. Fikk slik som deg, litt rosa på papiret før mensen kom ☺️ Hvor lenge skal du gå på progynova før innsett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 22. januar 2022 #169 Del Skrevet 22. januar 2022 Csjja2022 skrev (1 time siden): Hvor lenge skal du gå på progynova før innsett? Det er jeg litt usikker på, venter på svar om det. Husker ikke all informasjonen jeg fikk siden oktober - sto ikke på planen jeg fikk heller🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 22. januar 2022 #170 Del Skrevet 22. januar 2022 De som har fått lang protokoll: Kva for Synarela-dosering fekk de? Eg går på Riksen og har fått beskjed om å ta 1 spray i kvart nasebor tre gonger om dagen, men på apoteket meinte dei dette var veldig mykje og antakeleg feil. Men det var dette eg blei opplyst om på telefon, og har også fått eit sånt standardskriv der denne doseringa står, så på meg verkar det som det er ganske vanleg ...? Skal ikkje begynne før mot slutten av neste veke, så kjem til å ringe Riksen for å dobbeltsjekke også, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. januar 2022 #171 Del Skrevet 22. januar 2022 nittifem skrev (35 minutter siden): Det er jeg litt usikker på, venter på svar om det. Husker ikke all informasjonen jeg fikk siden oktober - sto ikke på planen jeg fikk heller🤔 Og @Csjja2022 Dette avhenger over hvordan kroppen responderer og bygger slimhinnen. Dere skal vel på ultralyd ca cd10. Da måler de slimhinne. Er den 7mm eller mer planlegger de innsett. Da blir det innsett når det passer klinikken og X antall dager som embryo er, da dere skal begynne på progesteron før innsett. Dersom det er vekst av follikler blir det avbrutt. Noen bygger slimhinne raskt, andre må på flere kontroller før den er tykk nok. De gangene jeg har hatt innsett I styrt syklus har det fks vært rundt cd 20-25 jeg har hatt innsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 22. januar 2022 #172 Del Skrevet 22. januar 2022 Jennni skrev (24 minutter siden): De som har fått lang protokoll: Kva for Synarela-dosering fekk de? Eg går på Riksen og har fått beskjed om å ta 1 spray i kvart nasebor tre gonger om dagen, men på apoteket meinte dei dette var veldig mykje og antakeleg feil. Men det var dette eg blei opplyst om på telefon, og har også fått eit sånt standardskriv der denne doseringa står, så på meg verkar det som det er ganske vanleg ...? Skal ikkje begynne før mot slutten av neste veke, så kjem til å ringe Riksen for å dobbeltsjekke også, altså. Jeg fikk beskjed om en spray i hvert nesebor morgen og kveld, reduserte til et nesebor morgen og kveld når jeg begynte på sprøytene. når du har fått beskjed om tre ganger daglig både skriftlig og muntlig fra de som kan dette vil jeg nok ha hørt på det kontra en farmasøyt 😅 Jeg har fått mange rare tips fra farmasøyter oppigjennom som ikke stemmer overens med det legen har sagt 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 22. januar 2022 #173 Del Skrevet 22. januar 2022 Neutral90 skrev (4 timer siden): Og @Csjja2022 Dette avhenger over hvordan kroppen responderer og bygger slimhinnen. Dere skal vel på ultralyd ca cd10. Da måler de slimhinne. Er den 7mm eller mer planlegger de innsett. Da blir det innsett når det passer klinikken og X antall dager som embryo er, da dere skal begynne på progesteron før innsett. Dersom det er vekst av follikler blir det avbrutt. Noen bygger slimhinne raskt, andre må på flere kontroller før den er tykk nok. De gangene jeg har hatt innsett I styrt syklus har det fks vært rundt cd 20-25 jeg har hatt innsett. Takk 😄 Jeg skal på ul på syklusdag 12, så blir spennende å se hvordan slimhinnen er.. Jeg har et 5 dagers embryo på frys- betyr det eggløsningsdagen+ fem dager så kan jeg sette inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. januar 2022 #174 Del Skrevet 22. januar 2022 nittifem skrev (3 minutter siden): Takk 😄 Jeg skal på ul på syklusdag 12, så blir spennende å se hvordan slimhinnen er.. Jeg har et 5 dagers embryo på frys- betyr det eggløsningsdagen+ fem dager så kan jeg sette inn? Poenget med progynova er at du ikke skal ha eggløsning. Du tar progesteron for å lure kroppen til å tro at det er eggløsning du har. Dvs når slimhinnen er fin og klinikken finner tid til innsett, så begynner du på progesteron og setter inn egget 5 dager etter det mange klinikker er glade i progynova fordi det er mye lettere å planlegge innsett, da de ikke må følge faktisk eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 22. januar 2022 #175 Del Skrevet 22. januar 2022 Neutral90 skrev (1 time siden): Poenget med progynova er at du ikke skal ha eggløsning. Du tar progesteron for å lure kroppen til å tro at det er eggløsning du har. Dvs når slimhinnen er fin og klinikken finner tid til innsett, så begynner du på progesteron og setter inn egget 5 dager etter det mange klinikker er glade i progynova fordi det er mye lettere å planlegge innsett, da de ikke må følge faktisk eggløsning. Aah, takk for oppklaring!! Det var jeg ikke klar over 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 23. januar 2022 #176 Del Skrevet 23. januar 2022 nittifem skrev (8 timer siden): Takk 😄 Jeg skal på ul på syklusdag 12, så blir spennende å se hvordan slimhinnen er.. Jeg har et 5 dagers embryo på frys- betyr det eggløsningsdagen+ fem dager så kan jeg sette inn? Jeg har også et fem dagers på frys, som jeg håper å få satt inn slutten av feb / begynnelsen av mars. Hadde et tilsvarende innsett før jul, som var vellykket, men som dessverre endte i SA 5+4. Håper å kunne starte nytt forsøk snart, men må på medisiner for å få mensen først. Får du mensen av deg selv? Blir spennende å følge deg og håper det lykkes for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 23. januar 2022 #177 Del Skrevet 23. januar 2022 frk.bie skrev (På 20.1.2022 den 21.53): Håper det 🤞🏼 Jeg skal kun teste hjemme om 14 dager sa dem. Gruer meg veeeldig til å teste kjenner jeg 🙈❤️ Hvordan går det med rugingen @frk.bie? ☺️ Hos meg kjennes livmoren stram og tyngre ut, på en måte. Har hatt noen kraftige stikk også, et par dager etter innsett. Håper det er gode tegn, men må dessverre vente en hel uke til før jeg ta teste... Merker du noe foreløpig? 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 23. januar 2022 #178 Del Skrevet 23. januar 2022 Hjertespar skrev (51 minutter siden): Hvordan går det med rugingen @frk.bie? ☺️ Hos meg kjennes livmoren stram og tyngre ut, på en måte. Har hatt noen kraftige stikk også, et par dager etter innsett. Håper det er gode tegn, men må dessverre vente en hel uke til før jeg ta teste... Merker du noe foreløpig? 🤞🏼 Takk som spør ❤️ Jo det går greit! Har litt mensmurringer så er redd det betyr det ikke gikk veien 😔 Selv om det bare er 3 dager siden innsettet. Ellers merker jeg mest bare bivirkninger av lutinusen tror jeg 🙈 Eller har kanskje hatt noen stikk jeg også når jeg tenker meg om, håper det er positivt ja 🤞🏼❤️ Er formen din fin ellers ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 23. januar 2022 #179 Del Skrevet 23. januar 2022 frk.bie skrev (10 minutter siden): Takk som spør ❤️ Jo det går greit! Har litt mensmurringer så er redd det betyr det ikke gikk veien 😔 Selv om det bare er 3 dager siden innsettet. Ellers merker jeg mest bare bivirkninger av lutinusen tror jeg 🙈 Eller har kanskje hatt noen stikk jeg også når jeg tenker meg om, håper det er positivt ja 🤞🏼❤️ Er formen din fin ellers ? Det er jo individuelt også sikkert, og vanskelig å si så mye om hva symptomene kan være. I hvertfall for meg som ikke har vært gjennom dette før, jeg har ikke noe å sammenlikne med. Etter inseminasjonen føltes hadde jeg litt murring og stikking, litt kvalm (som sikkert var av Crinone) osv. Nå føles det annerledes, men så er det jo også noe annet når et "ferdig" embryo settes inn.. Krysser fingrene for oss begge, hold oss oppdatert! Formen er grei ellers ja, den kom seg et par dager etter egguttaket. Jeg gjør det igjen hvis jeg må, men håper jeg slipper 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #180 Del Skrevet 23. januar 2022 18 hours ago, Jennni said: De som har fått lang protokoll: Kva for Synarela-dosering fekk de? Eg går på Riksen og har fått beskjed om å ta 1 spray i kvart nasebor tre gonger om dagen, men på apoteket meinte dei dette var veldig mykje og antakeleg feil. Men det var dette eg blei opplyst om på telefon, og har også fått eit sånt standardskriv der denne doseringa står, så på meg verkar det som det er ganske vanleg ...? Skal ikkje begynne før mot slutten av neste veke, så kjem til å ringe Riksen for å dobbeltsjekke også, altså. Jeg hadde lang protokoll på Riksen i nov/des, og hadde da 1 spray i hvert nesebor tre ganger om dagen. Fikk også standardskriv der det sto at de hadde økt til tre ganger dagen fordi de hadde sett noe redusert effekt av Synarela. Gikk ned til 1 spray i hvert nesebor to ganger dagen da jeg begynte med Gonal-F. Anonymkode: 6f9a4...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå