LJo11 Skrevet 12. januar 2022 #81 Del Skrevet 12. januar 2022 Hjertespar skrev (3 timer siden): Oppdatering herfra: Jeg var på ny ultralyd i dag og sjekket eggposene, legen fant syv store (mellom 17-20 mm) og var fornøyd med de og slimhinnen🙏🏻 Jeg ble erklært «ferdig stimulert»🙊😄 Og det stemmer godt med det jeg har kjent på de siste par dagene, da jeg har hatt mye kraftigere symptomer fra området rundt eggstokkene og blitt veldig oppblåst. Så jeg skal ikke ta mer Gonal eller Fyremadel, kun Ovitrelle i kveld. Egguttak blir på fredag. Nå ser jeg fram til å få det overstått og er spent på hvor mange egg som høstes ! 🤞🏻🐣☺️ Så gøy, gratulerer 🤩 Hvor mange dager har du stimulert? Jeg sitter og håper jeg får uttak så fort som mulig enda jeg bare har holdt på i 5 dager nå 😅 Snakker om utålmodig! Har vært oppblåst siden dag 2 og i dag måtte jeg bare le av ballongmagen. Kan det tyde på overstimulering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 12. januar 2022 #82 Del Skrevet 12. januar 2022 LJo11 skrev (52 minutter siden): Så gøy, gratulerer 🤩 Hvor mange dager har du stimulert? Jeg sitter og håper jeg får uttak så fort som mulig enda jeg bare har holdt på i 5 dager nå 😅 Snakker om utålmodig! Har vært oppblåst siden dag 2 og i dag måtte jeg bare le av ballongmagen. Kan det tyde på overstimulering? Jeg ble stimulert i totalt syv dager. Begynte med Gonal på syklusdag 2, lav dose fordi av AMH er relativt høy (23). Det fungerte jo veldig bra for meg, det er jeg glad for! Skjønner godt at du er utålmodig, og de bivirkningene merkes ganske godt ja😅 jeg ble mest oppblåst de siste par dagene, da føltes magen min også som en skikkelig ballong, hehe. Det er første gangen jeg går gjennom IVF, og jeg har ikke erfart overstimulering.. men oppblåsthet, smerter, kramper og så videre er jo veldig vanlig bivirkninger som 1 av 10 får. Utfra det jeg har lest, så er det ved sterke smerter sammen med oppkast eller kvalme og slike mer alvorlige bivirkninger at det kan være farlig. Satser på at du blir passe stimulert du også🤞🏻☺️ Kan ikke huske å ha lest innlegg fra deg før, er det første forsøk med IVF på deg også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 13. januar 2022 #83 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (7 timer siden): Jeg ble stimulert i totalt syv dager. Begynte med Gonal på syklusdag 2, lav dose fordi av AMH er relativt høy (23). Det fungerte jo veldig bra for meg, det er jeg glad for! Skjønner godt at du er utålmodig, og de bivirkningene merkes ganske godt ja😅 jeg ble mest oppblåst de siste par dagene, da føltes magen min også som en skikkelig ballong, hehe. Det er første gangen jeg går gjennom IVF, og jeg har ikke erfart overstimulering.. men oppblåsthet, smerter, kramper og så videre er jo veldig vanlig bivirkninger som 1 av 10 får. Utfra det jeg har lest, så er det ved sterke smerter sammen med oppkast eller kvalme og slike mer alvorlige bivirkninger at det kan være farlig. Satser på at du blir passe stimulert du også🤞🏻☺️ Kan ikke huske å ha lest innlegg fra deg før, er det første forsøk med IVF på deg også? Så bra du slapp unna med bare 7 dager!😊 Jeg har alle bivirkninger, men har ganske høy dose Bemfola (300 IE). Var kvalm første 2 dagene men nå er det buksene som er trange 😅 Hadde et innlegg litt tidligere her. Første gang IVF her også, på St.Olavs i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #84 Del Skrevet 13. januar 2022 LJo11 skrev (1 time siden): Så bra du slapp unna med bare 7 dager!😊 Jeg har alle bivirkninger, men har ganske høy dose Bemfola (300 IE). Var kvalm første 2 dagene men nå er det buksene som er trange 😅 Hadde et innlegg litt tidligere her. Første gang IVF her også, på St.Olavs i Trondheim. Aha, jeg måtte google Bemfola🙂 ser at det er litt ulike hormonpreparater som brukes for forskjellige problemstillinger. Ja, jeg tror jeg var litt heldig som slapp stimulering så lenge. Kanskje det har med at AMH er OK, og at jeg har hatt påvist eggløsning før. Så vidt jeg vet så har jeg hatt det regelmessig (men har jo ikke sjekket og fått det bekreftet månedlig 🤷🏼♀️). Det blir spennende dager for flere her! Håper det ikke drøyer for lenge med uttak for deg også!☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #85 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (10 timer siden): Jeg ble stimulert i totalt syv dager. Begynte med Gonal på syklusdag 2, lav dose fordi av AMH er relativt høy (23). Det fungerte jo veldig bra for meg, det er jeg glad for! Skjønner godt at du er utålmodig, og de bivirkningene merkes ganske godt ja😅 jeg ble mest oppblåst de siste par dagene, da føltes magen min også som en skikkelig ballong, hehe. Det er første gangen jeg går gjennom IVF, og jeg har ikke erfart overstimulering.. men oppblåsthet, smerter, kramper og så videre er jo veldig vanlig bivirkninger som 1 av 10 får. Utfra det jeg har lest, så er det ved sterke smerter sammen med oppkast eller kvalme og slike mer alvorlige bivirkninger at det kan være farlig. Satser på at du blir passe stimulert du også🤞🏻☺️ Kan ikke huske å ha lest innlegg fra deg før, er det første forsøk med IVF på deg også? Er 23 i amh høyt? 🙈 jeg har 26 og fikk beskjed det var normalt. Over 60 er høyt Anonymkode: 39ee2...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #86 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er 23 i amh høyt? 🙈 jeg har 26 og fikk beskjed det var normalt. Over 60 er høyt Anonymkode: 39ee2...90d Ordla meg kanskje litt feil der 🙊 Den er ikke høy objektivt sett, men slik jeg forsto det er den bra i forhold til min alder (37). Derfor skulle jeg få en lav dose med Gonal for å hindre overstimulering. Det var sånn jeg oppfattet det😊 så nei, det er jo ikke spesielt høyt, men det var tydeligvis høyt nok til at klinikken ville være forsiktig med stimulering hos meg🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #87 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er 23 i amh høyt? 🙈 jeg har 26 og fikk beskjed det var normalt. Over 60 er høyt Anonymkode: 39ee2...90d Jeg ble litt nysgjerrig mtp AMH-verdien.. hvor gammel er du?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #88 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (13 minutter siden): Ordla meg kanskje litt feil der 🙊 Den er ikke høy objektivt sett, men slik jeg forsto det er den bra i forhold til min alder (37). Derfor skulle jeg få en lav dose med Gonal for å hindre overstimulering. Det var sånn jeg oppfattet det😊 så nei, det er jo ikke spesielt høyt, men det var tydeligvis høyt nok til at klinikken ville være forsiktig med stimulering hos meg🙂 Åja, da forstår jeg. Ble redd jeg hadde for høy å hadde fått feil beskjed 🙈 Jeg er 32 år Anonymkode: 39ee2...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #89 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Åja, da forstår jeg. Ble redd jeg hadde for høy å hadde fått feil beskjed 🙈 Jeg er 32 år Anonymkode: 39ee2...90d Å nei nei.. ikke hør på meg, regner med du er i de beste hender☺️ Jeg vet ikke hvor fort AMH faller og tror vel dette også kan være veldig individuelt. Men jeg har hvertfall inntrykk av at AMH på 23 er bra for min alder🙂 Jeg kjenner ei som sjekket sin bare for å vite det, hun har ikke barn og er 41-42. Hun hadde AMH på 8 mener jeg.. og fikk beskjed om at hun burde gjøre noe raskt hvis hun ville fryse egg… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #90 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (3 minutter siden): Å nei nei.. ikke hør på meg, regner med du er i de beste hender☺️ Jeg vet ikke hvor fort AMH faller og tror vel dette også kan være veldig individuelt. Men jeg har hvertfall inntrykk av at AMH på 23 er bra for min alder🙂 Jeg kjenner ei som sjekket sin bare for å vite det, hun har ikke barn og er 41-42. Hun hadde AMH på 8 mener jeg.. og fikk beskjed om at hun burde gjøre noe raskt hvis hun ville fryse egg… Men det er jo veldig bra ❤️ Jeg gikk på 150 IE gonalF og ble veldig overstimulert så ligger nok noe i det 🙈 Men fikk ut mange gode egg alikevell 🥰🤞🏼 Anonymkode: 39ee2...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #91 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men det er jo veldig bra ❤️ Jeg gikk på 150 IE gonalF og ble veldig overstimulert så ligger nok noe i det 🙈 Men fikk ut mange gode egg alikevell 🥰🤞🏼 Anonymkode: 39ee2...90d Ja jeg tror det er bra🙂 Jeg brukte 137,5 IE GonalF i syv dager og ble passe stimulert av det. Skal ha uttak i morgen.🙊 Hvordan gikk det for deg forrige gangen? Holder du på med nytt forsøk nå? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #92 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (13 minutter siden): Ja jeg tror det er bra🙂 Jeg brukte 137,5 IE GonalF i syv dager og ble passe stimulert av det. Skal ha uttak i morgen.🙊 Hvordan gikk det for deg forrige gangen? Holder du på med nytt forsøk nå? ☺️ Det gikk veldig bra- ble totalfrys siden jeg ble overstimulert med over 30 egg ut 😅 men fikk embryoer på frys ❤️ Venter på innsett nå, så håper januar er mnd vår 🤞🏼❤️ Anonymkode: 39ee2...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #93 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (36 minutter siden): Ja jeg tror det er bra🙂 Jeg brukte 137,5 IE GonalF i syv dager og ble passe stimulert av det. Skal ha uttak i morgen.🙊 Hvordan gikk det for deg forrige gangen? Holder du på med nytt forsøk nå? ☺️ Er du spent på uttaket? 🙂 Det gikk veldig veldig fint, jeg grua meg helt sykt - men ble positivt overrasket❤️ Anonymkode: 39ee2...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 13. januar 2022 #94 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det gikk veldig bra- ble totalfrys siden jeg ble overstimulert med over 30 egg ut 😅 men fikk embryoer på frys ❤️ Venter på innsett nå, så håper januar er mnd vår 🤞🏼❤️ Anonymkode: 39ee2...90d Oi oi, det var da voldsomt! 🙈😅 Hvor mange embryoer fikk du da på frys? Er det fordi kroppen var så overstimulert av hormoner at man ikke kan sette inn med en gang ? Ja, jeg håper at januar blir vår måned☺️🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Jeg er litt spent på uttaket, men jeg har bestemt meg for at jeg bare skal prøve å slappe av så godt jeg kan i kroppen og la det som skal skje bare skje. Jeg vet at jeg får godt med smertestillende og beroligende, og jeg skal ha en venninne med meg og bli kjørt hjem og bare slappe av etterpå. Tror det skal gå fint, men regner med at jeg kommer til å føle meg litt øm og kanskje litt utlada (?) etterpå. Men jeg gleder meg til å få tatt ut eggene og er spent på hva som kommer ut av de!☺️ Hva med å lage deg et brukernavn, så er det litt lettere å følge med på hvordan det går med deg også? Det er veldig hyggelig å dele erfaringer her, så føler man seg ikke så alene om det☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 13. januar 2022 #95 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (3 minutter siden): Oi oi, det var da voldsomt! 🙈😅 Hvor mange embryoer fikk du da på frys? Er det fordi kroppen var så overstimulert av hormoner at man ikke kan sette inn med en gang ? Ja, jeg håper at januar blir vår måned☺️🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Jeg er litt spent på uttaket, men jeg har bestemt meg for at jeg bare skal prøve å slappe av så godt jeg kan i kroppen og la det som skal skje bare skje. Jeg vet at jeg får godt med smertestillende og beroligende, og jeg skal ha en venninne med meg og bli kjørt hjem og bare slappe av etterpå. Tror det skal gå fint, men regner med at jeg kommer til å føle meg litt øm og kanskje litt utlada (?) etterpå. Men jeg gleder meg til å få tatt ut eggene og er spent på hva som kommer ut av de!☺️ Hva med å lage deg et brukernavn, så er det litt lettere å følge med på hvordan det går med deg også? Det er veldig hyggelig å dele erfaringer her, så føler man seg ikke så alene om det☺️ Så merkelig at det kommer opp som anonym, jeg la ikke merke til det 😅 skjedd flere ganger tidligere at jeg skriver her så er jeg anonym uten at jeg har trykt på noe ekstra! Vi fikk 17 blasto på frys, så føler meg veldig veldig heldig❤️🙈 Ja får man over 15 egg så blir der ofte totalfrys grunnet man kan bli veldig syk om man setter inn egg da. Er ikke heeeelt inne på det men det slik jeg har blitt fortalt, men er noe med overstimuleringen kan bli mye verre dersom man setter inn egg. Så da må man ha minimum én pause mnd. Sikkert lurt å bare ta det som det kommer ja 🤗 De vet hva dem gjør 😁 Det verste synes jeg var at jeg ikke fikk ha med mannen min 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. januar 2022 #96 Del Skrevet 13. januar 2022 Hcg (graviditetshormonet) gjør at overstimuleringen blir verre, derfor blir det farligere hvis man blir gravid. Det er grunnen til å ikke sette inn ved overstimulering. Det er også derfor de ofte gir gynapeptol som eggløsningssprøyte, da den ikke inneholder hcg. Virkestoffet i ovitrelle (vanligste eggløsningssprøyte) er hcg. Ved overstimulering kan buk og lunger fylles med vann og man er mer utsatt for blodpropp. I verste fall må man tappes. Det er en veldig ubehagelig tilstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 13. januar 2022 #97 Del Skrevet 13. januar 2022 Hjertespar skrev (6 timer siden): Aha, jeg måtte google Bemfola🙂 ser at det er litt ulike hormonpreparater som brukes for forskjellige problemstillinger. Ja, jeg tror jeg var litt heldig som slapp stimulering så lenge. Kanskje det har med at AMH er OK, og at jeg har hatt påvist eggløsning før. Så vidt jeg vet så har jeg hatt det regelmessig (men har jo ikke sjekket og fått det bekreftet månedlig 🤷🏼♀️). Det blir spennende dager for flere her! Håper det ikke drøyer for lenge med uttak for deg også!☺️ Jeg har ikke satt meg så mye inn i forskjellen mellom de ulike typene. Det rare er at jeg og kusina mi hadde samme utgangspunkt og samme type legemidler. Hun endte opp med tvillinger etter 2 uttak 😅 Jeg har lav AMH, noe legen kunne bekrefte på ultralyd. 4-6 eggposer synlige og jeg er 33 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 13. januar 2022 #98 Del Skrevet 13. januar 2022 Hei damer! Er det noen som er over 35 år som har fått hjelp etter 6 måneder? Altså startet prosess som endte opp med prøverør? Jeg tror jeg må be legen om en sjekk og muligens starte denne prosessen ☺️ Snart 35 og prøvd i 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 13. januar 2022 #99 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg venter på EL, og skulle gi beskjed til st.olav når jeg får positiv test.. men hvis jeg får den i helgen så får jeg jo ikke vite videre plan før på mandag 😅 Ska jeg ikke begynne på lutinus? Evt når er det man starter på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. januar 2022 #100 Del Skrevet 13. januar 2022 frk.bie skrev (20 minutter siden): Jeg venter på EL, og skulle gi beskjed til st.olav når jeg får positiv test.. men hvis jeg får den i helgen så får jeg jo ikke vite videre plan før på mandag 😅 Ska jeg ikke begynne på lutinus? Evt når er det man starter på dette? 2 eller 3 dager før innsett. Viktig å ikke begynne for tidlig fordi det hemmer eggløsning dersom det blir tatt før eggløsning har skjedd. Sånn egentlig skal man ikke trenge tilskudd, så ikke vær redd for å starte for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå