Gå til innhold

Forvirret og fortvilet over tiltaket «fritidskarantene»


Eris

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er sykepleier og jobber med svært syke, som oftest eldre mennesker. På jobb har vi nå flere sykepleiere som har husstandsmedlemmer (feks barn i skolen) som har testet positivt for covid. Men kollegaene mine må allikevel komme på jobb. Fordi de er unntatt karantene på jobb. Jeg forstår ingenting. Var det ikke de svake og syke eldre vi skulle beskytte da? Hvor er logikken i at de kan komme på jobb hos svake og syke men ikke reise på feks butikken hvor det er mest av yngre oppegående folk? 🤔🤔

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres helt vilt ut. 

Dette går faktisk faen meg ikke an. Når kommer protesten med å kollektivt nekte sånn … husarrest, ehm karantene? 

Og dette skjer altså fordi vi har for få hurtigtester?? 
https://www.nrk.no/nordland/mangler-hurtigtester_-kommunene-kan-ikke-teste-alle-skoler-og-barnehager-for-korona-1.15787154

Når skal de slutte holde oss som som gisler på grunn av rævva beredskap og planlegging? 

Endret av parmanoia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (1 time siden):

Hei, jeg er sykepleier og jobber med svært syke, som oftest eldre mennesker. På jobb har vi nå flere sykepleiere som har husstandsmedlemmer (feks barn i skolen) som har testet positivt for covid. Men kollegaene mine må allikevel komme på jobb. Fordi de er unntatt karantene på jobb. Jeg forstår ingenting. Var det ikke de svake og syke eldre vi skulle beskytte da? Hvor er logikken i at de kan komme på jobb hos svake og syke men ikke reise på feks butikken hvor det er mest av yngre oppegående folk? 🤔🤔

Gjelder dette også de med 2 doser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (26 minutter siden):

Gjelder dette også de med 2 doser?

Ja hvert fall hos oss. Ikke alle som har tatt 3. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (12 timer siden):