Gå til innhold

Rådebank sesong 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke fordi hun var utro i alle fall, jeg mislikte henne lenge før det. Er bare noe ved personligheten jeg ikke klarer.

Anonymkode: c8446...876

Jeg også føler det sånn, det har vært noe med henne i de tidligere sesongene som jeg heller ikke klarer. 

Anonymkode: 8b99b...493

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg også føler det sånn, det har vært noe med henne i de tidligere sesongene som jeg heller ikke klarer. 

Anonymkode: 8b99b...493

Hun var ganske egoistisk og ikke særlig støttende i tiden etter Sivers død. Der syntes jeg hun oppførte seg helt feil. Man går vel i begravelsen til vennen sin? Eller i det minste viser faren såpass respekt at hun sier fra at hun ikke kommer? 

Anonymkode: 6197c...825

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun var ganske egoistisk og ikke særlig støttende i tiden etter Sivers død. Der syntes jeg hun oppførte seg helt feil. Man går vel i begravelsen til vennen sin? Eller i det minste viser faren såpass respekt at hun sier fra at hun ikke kommer? 

Hele poenget med den storylinen var vel å vise at det er forskjellige måter å sørge på.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (3 timer siden):

Hele poenget med den storylinen var vel å vise at det er forskjellige måter å sørge på.

Ja, men normal høflighet går aldri av moten. Hun kunne sendt en sms til faren og sagt at hun ikke kom, slik at han kunne finne noen andre til å bære kista. Han sørget han også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu sa vel at hu var sjuk til faren til Sivert, men jg er enig, jg tenker poenget med hele den stroylinen der var å vise at det finnes mange ulike måter å sørge på, gjør ikke hege til en dårlig person. Og hva med GT som sitter med øreplugger i øra gjennom nesten alt ? ikke særlig respektfullt det heller. 

Når det er sagt - jg syns hege er en smart jente og bra jente, men jg var likevel team Ine.. 😋 kan ikke foklare helt hvorfor , hu er bare mer gjenkjennbar og relaterbar for meg enn hva Hege er. Hu er vimsete som f og har ikke styr på hvor hu vil hen i livet, men er jo helt åpenbart for alle (utenom hu sjølv kanskje.. ) at hu har følelser for gt og når hu først skjønte at hu hadde valgt feil ved å la han gå så var det liksom for seint. Får så vondt av hu når hu sitter i bilen å sier til gt "håper litt på at jg ikke kom for seint hjem💔.."

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/3/2022 at 7:42 PM, AnonymBruker said:

Så kjipt at hun valgte å ikke reise. Kunne jo tatt med GT hvis hun ikke ville reise alene. Hun hadde hatt godt av å oppdage verden utenfor Østlandet og Sverige. Tenk så kul den neste sesongen hadde blitt. "bygdefolks opplevelse av kulturelle forskjeller i USA". Hadde vært så gøy å se dem utforske storbyer. Snakke engelsk. Få smak på arbeidslivet i et annet land. Osv. 

Anonymkode: a71f5...bb5

Nettopp på grunn av sånne holdninger som du har var det herlig å se at det er totalt innafor å velge A4-livet uten å måtte rettferdiggjøre det for noen. 

Veldig mange i dag tar valg på vegne av andre og ikke seg selv, så jeg syns det er fint at serien bruker tid på å belyse dette temaet. Du er god nok som du er, selv om du ikke har reist jorda rundt, higer etter status på SoMe og har lang utdanning. 

Anonymkode: 31060...69c

• Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nettopp på grunn av sånne holdninger som du har var det herlig å se at det er totalt innafor å velge A4-livet uten å måtte rettferdiggjøre det for noen. 

Veldig mange i dag tar valg på vegne av andre og ikke seg selv, så jeg syns det er fint at serien bruker tid på å belyse dette temaet. Du er god nok som du er, selv om du ikke har reist jorda rundt, higer etter status på SoMe og har lang utdanning. 

Anonymkode: 31060...69c

Dette👆👆 likte spesielt godt at hun gav blaffen i / mislikte å være en offentlig profil på IG . Hun valgte å gå for sin egen magefølelse , ikke andres meninger / popularitet .  

• Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, men normal høflighet går aldri av moten. Hun kunne sendt en sms til faren og sagt at hun ikke kom, slik at han kunne finne noen andre til å bære kista. Han sørget han også.

Hun hadde sagt ifra. Derfor hadde onkelen kommet istedenfor. :)

Anonymkode: 89760...e76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg savnet på slutten var at GT også kunne vist forståelse for at kontakten med Ine hadde gjort Hege usikker. Jeg har tidligere selv opplevd at mitt forhold tok slutt pga en pågående eks, så jeg vet hvor usikker man kan bli dersom kjæresten ikke gir bekreftelse når en eks lusker i bakgrunnen. 

Anonymkode: 69c62...a1d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe jeg savnet på slutten var at GT også kunne vist forståelse for at kontakten med Ine hadde gjort Hege usikker. Jeg har tidligere selv opplevd at mitt forhold tok slutt pga en pågående eks, så jeg vet hvor usikker man kan bli dersom kjæresten ikke gir bekreftelse når en eks lusker i bakgrunnen. 

Enig . At han ikke skjønte helt hvor vondt det var for Hege , han burde avvise Ine litt kraftigere . Hun var utspekulert . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (7 timer siden):

Enig . At han ikke skjønte helt hvor vondt det var for Hege , han burde avvise Ine litt kraftigere . Hun var utspekulert . 

tydelgvis kun jg som er team ine .. anyone else ? ;) litt usikker på hva du mener med utspekulert. Skjedde null å niks mellom dem mens gt var med Hege og hu jo spurte i taxien om gt var blitt singel før det skjedde noe mer den kvelden hvis det var taxi situasjonen på vei hjem du tenkte på ? ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 8.35):

Spoileralarm for dem som ikke har sett ferdig! Scroll fort videre dersom du ikke har sett de to siste episodene.

Flere enn meg som var skuffet etter å ha sett ferdig? Hege kunne reist seg som fugl Føniks. Lært av sine tabber, og gått videre. I stedet ga hun fra seg muligheter for å leve videre i restene til Ine. Og den tatoveringa! Herregud, nei.

De to første sesongene var knallbra. Den første viste at gutter har også kjærlighetssorg, og den andre satte virkelig menns psykiske helse på dagsordenen. Den tredje kunne vært et forbilde for unge kvinner. I stedet ble det et klisjeshow som kulminerte i at hun sto på stedet hvil. Jenter, bli i hjembygda. Ikke våg deg ut. Ikke drøm. Ikke ta sjanser. Du driter deg bare ut *himler med øynene*.

Anonymkode: 8aed4...23b

Hadde det ikke blitt for dumt at først Ine slo opp for å reise også gjorde Hege det samme? Det synes jeg hadde blitt for dumt. At alle jenter som bor i ei bygd ikke er fornøyd med livet sitt og vil se verden og i hvertfall flytte til (sett in en storby). 

Og du mener at «alle» skal ville ut og se verden, ellers «følger man ikke sine egne drømmer» og at det å forsette å bo der man er oppvokst betyr at man ikke våger og bare driter seg ut? De viser jo nettopp at Ine gjorde det eksakt det du sier. Men må alle ville det samme for at du mener de ikke skal drite seg ut? For det du sier er her er jo nøyaktig årsaken til at dette er en del av serien. Det er greit at ikke alle har lyst til å reise verden rundt, noen vil det og andre vil ikke. Essensen her er å være seg selv og følge sine egne drømmer. Og alle har ikke samme drøm.

Hun tok jo også en jobb fordi hun ville være mer spennende for folk rundt, fordi hun følte seg så kjedelig Og forlot da en jobb hun trivdes i. Den nye jobben som viste seg at hun ikke trivdes i. Og når Gt slo opp og hun snakket med faren sin angående nettopp dette med å akseptere seg selv. Så sa hun opp jobben sin og gikk tilbake til den gamle jobben. Jeg synes det viser at hun faktisk tok grep som viser at hun slutter og tenke på hva alle andre sier og setter sin egen lykke foran andre sine fordommer. Modne valg.

Poenget er å vise at folk er forskjellige og at det er greit. Vær deg selv og aksepter deg selv for den du er. Du trenger ikke å late som du er noe annet for å bli akseptert. Ser nesten ut som du misset poenget med serien?

AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 13.00):

Poenget med dette er at folk sørger forskjellig. Synes det er forferdelig egoistisk av henne, men samtidig så er ikke dette en unormal reaksjon og jeg synes det er bra de setter lys på det. Det finnes ikke en «riktig» måte å sørge på.

AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 16.15):

Hun gjorde jo det, det blir jo sagt at onkelen bærer istedet fordi Hege sa hun ikke kom.

Anonymkode: 55a29...08d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (8 timer siden):

tydelgvis kun jg som er team ine .. anyone else ? ;) litt usikker på hva du mener med utspekulert. Skjedde null å niks mellom dem mens gt var med Hege og hu jo spurte i taxien om gt var blitt singel før det skjedde noe mer den kvelden hvis det var taxi situasjonen på vei hjem du tenkte på ? ;) 

Det er jo bare rollefigurer , så jeg er ikke team noe som helst 😄 Å de er fremstilt meget troverdige og komplekse , så jeg ser gode og dårlige sider hos alle, slik mennesket er . Tenkte ikke bare på situasjonen i taxi , men at hun spanderte kaffe , spurte om den parfymen , var pågående å forsøkte sjarmere han tilbake . Selv om hun visste han var sammen med Hege .  Så  skal jeg ta en «side « her , blir det nok Hege , som spilte en mer oppriktig , tilbakeholden og ærlig karakter , slik jeg opplever det 😘 . MEN Ine spilte sin rollefigur godt hun og 😘

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig skuffende slutt!  Hadde vært en bedre slutt om Hege reiste seg som en føniks som en annen sa.  At hun lot det med GT ligge, tok en sjangs og dro til USA.  At hun fikk opplevd noe annet og blitt mer selvsikker.  Det hadde vært mer motiverende å se.  Nå ble det at alt fokuset var på en mann, ga slipp på et stort eventyr i livet sitt, hun dro tilbake til den samme gamle jobben og vil bare råne i den lille bygda.  Så står hun på stedet hvil uten noe utvikling.  Å ikke en eneste gang la GT seg flat og innrømmet at Hege hadde rett ang. Ine.   

Jeg var heller ikke så begeistret for Hege sin karakter.  Hun var veldig selvsentrert.  Det å ikke dra i begravelsen til sin beste venn og knapt vil dra på kirkegården for å legge blomster.  Lager seg heller en historie i hodet om at han fester i Trondheim istedet for å ta seg sammen.  

Anonymkode: 67073...34c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 16.05):

Om ikke den tættisen var erklæring nok så veit ikke jeg 😂

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig skuffende slutt!  Hadde vært en bedre slutt om Hege reiste seg som en føniks som en annen sa.  At hun lot det med GT ligge, tok en sjangs og dro til USA.  At hun fikk opplevd noe annet og blitt mer selvsikker.  Det hadde vært mer motiverende å se.  Nå ble det at alt fokuset var på en mann, ga slipp på et stort eventyr i livet sitt, hun dro tilbake til den samme gamle jobben og vil bare råne i den lille bygda.  Så står hun på stedet hvil uten noe utvikling.  Å ikke en eneste gang la GT seg flat og innrømmet at Hege hadde rett ang. Ine.   

Jeg var heller ikke så begeistret for Hege sin karakter.  Hun var veldig selvsentrert.  Det å ikke dra i begravelsen til sin beste venn og knapt vil dra på kirkegården for å legge blomster.  Lager seg heller en historie i hodet om at han fester i Trondheim istedet for å ta seg sammen.  

Anonymkode: 67073...34c

Enig. Tror at bygdefolk hadde blitt motivert av å se det som du skisserer. At det finnes så mye mer utenfor Skandinavias grenser. Det er sunt å utvide horisonten. Få mer kunnskap om samfunnet og verden. Istedet fortsatte hun forholdet med en som åpenlyst flørtet med eksen, som kritiserte henne da hun måtte jobbe overtid i ny jobb, kjefter og er aggressiv. Ikke drømmefyren akkurat. Hadde han vært det så hadde hun heller ikke vært utro. Hun hadde hatt godt av å finne ut at det er såååå mye mer der ute enn bygda, jobben og de samme vennene. Så kunne hun heller flyttet tilbake etter tusen erfaringer  rikere. Det neste skritt er kanskje at hun blir ung alenemor.

Anonymkode: a71f5...bb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så alle episodene med Rådebank siste sesong idag og Gud bedre så glad jeg er for at Ida drar igjen. Likte virkelig ikke henne.

Den tatoveringa ga meg hakeslepp og noen tårer i øyekroken. 

Skulle ønske det kom iallefall en sesong til og at Hege og GT giftet seg og fikk barn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (3 timer siden):

Jeg så alle episodene med Rådebank siste sesong idag og Gud bedre så glad jeg er for at Ida drar igjen. Likte virkelig ikke henne.

Den tatoveringa ga meg hakeslepp og noen tårer i øyekroken. 

Skulle ønske det kom iallefall en sesong til og at Hege og GT giftet seg og fikk barn. 

Ine mener du vel?

Anonymkode: 33936...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...