Gå til innhold

Bortskjemte barn i julaften

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å klage er ikke lov. Men det er lov å bli skuffet. Så mange ufordragelige voksne altså.. 

Anonymkode: 1ed3d...b39

Er mange voksne som aldri skulle hatt barn. Mange av dem skriver i denne tråden. 

Anonymkode: 99d93...b26

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

La nå barn være barn! Gaver er gøy! 
Tro meg, om man holder på tradisjoner gjennom jula så vil de som større igjen sette mest pris på de.
Men når man er 6 år og hele verden kan ligge innpakket under et juletre - det er jo helt magisk!
Handler ikke så mye om å være bortskjemt tror jeg. Like moro om det er 2 gaver eller 15. De er for små til å sammenlikne seg med andre enda, heldigvis. Bare å nyte det til de begynner å sammenlikne antall gaver og enda verre prisen på gavene når de når tenårene osv. Da er det galskapen begynner. 

Anonymkode: 5b6ec...38b

Er heldigvis ikke slikt i alle grupperinger når de når tenårene 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg syns vi skal slutte å gi gaver til barn, og heller gi til de voksne istedenfor. Unger har ingenting de trenger. 

Anonymkode: bd2f7...b9e

Du skal få for forsøket, men du må øve mer

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Syntes ikke det hørtes så ille ut, det er en 6-åring, de kan ikke akkurat gå å kjøpe seg ting de vil ha resten av året, så hva forventer du når det er den ene tiden i året de kan få noe nytt?

Og hvem er de kjipe som fortsatt kjøper klær/håndklær til barn?! Ikke bare er den en klisje at ingen liker myke pakker.. men man skal liksom kjøpe noe TIL en person. Barn bryr seg ikke om hva de har på seg, eller hva slags håndkle som tørker dem… så den gaven er jo da til foreldrene. Å kjøpe noe du vet en person ikke ønsker seg og så bli sur for at de ikke er ekstatiske er jo å forvente litt mye uansett.

Anonymkode: 1df95...37d

Jo barn bryr seg fra 3-4 års alderen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er en uting at vi voksne skal være nødt til å takke for ting vi hverken trenger eller ønsker oss. Det er en annen tid - jeg bryr meg om miljøet,  ikke om å ha masse ting jeg ikke trenger, som tar opp plass, plass som må varmes opp

Anonymkode: 8f336...232

Så ønsk deg penger/gavekort/opplevelser

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen barn på 6 -12 år ønsker seg klær til julegave. 

Anonymkode: 17f0f...d32

Jo de finnes, heldigvis 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Savner virkelig da min nevø var 3-4 år og gledet seg mest til å spille med familien rundt bordet med leire, kort og slikt i jul, men nå handler det seg bare om julegavene :( han er 6 år nå, ikke noe nevning om spill men bare snakk om julegavene og at han gleder seg bare til gavene. Han har blitt litt bortskjemt med så mye gaver, og blir sur når han får klær osv i julegave. 
Ja barn er barn men syntes er så leit at det bare skal handle om gaver :( hva med dere?

Anonymkode: 9a4fb...fe4

Da har foreldrene feilet veldig!

Anonymkode: cbc7f...99a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er mange voksne som aldri skulle hatt barn. Mange av dem skriver i denne tråden. 

Ja, foreldrene legger selv opp til forventningene barna har til julaften.

Jeg liker ikke fokuset på gaver. Er mer opptatt av hyggen og kosen, at familie og venner samles, at man koser seg med god mat, men ikke nødvendigvis at det må være det flotteste. Kunne fint spist pizza eller nudler på julaften. 

Liker å spille brettspill eller se en julefilm. Og å få tur i desember og lukte på vinteren. 

Anonymkode: cbc7f...99a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det er ikke lov å bli skuffet? Klart det er det! En skal likevel takke for gavene en får. Men å vise genuin takknemmelighet for noe en ikke ønsker seg er noe som må læres og som tar mange år å mestre. En 6 åring er ikke moden i hodet. Det vet du vel? Syns det er synd å ilegge denne 6 åringen så mye stygge egenskaper når det mest sannsynlig er et barn som bare har overtenning og gleder seg masse til pakkene. 

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Jo barn bryr seg fra 3-4 års alderen 

Ja men da er det snakk om spesielle typer klær. Ikke feks vintersko eller vinterdress. Som jeg vil anse som en gave til de voksne. Noe som ikke gjør meg som voksen noe. Men det er jo gjerne litt kjedelig for barnet. Men mindre vinterskoene blinker eller noe

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt! En 6 åring gleder seg til gaver. Klart de gjør det! 
vi vokse gleder oss til å sitte å gasse i oss mat. 
Moa barn få glede seg over det de vil, det betyr ikke at de hverken er bortskjemte eller dårlige barn. 
da jeg var 6 år gledet jeg meg sykt til pakkene, det var så ille at jeg gikk å trippet hele dagen

Anonymkode: d0186...08b

Skrevet

Høres ut som en vanlig 6åring. Tror jeg var litt slik da jeg var liten på 80tallet.

Anonymkode: c0fc9...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...