Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hurra for 7 uker i dag :hoppe:

Må jammen meg si at oktober har vært en fruktbar måned!! Men det er jo så klart bare kjempe moro. Utrolig spennende å skulle sette et nytt liv til verden!

Håper du får en deilig helg med bulende mage! Ååå, må være kos det!

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sløv til å skrive der selv jeg :roll:

7 uker alt i morgen, nesten to mnd på vei. Så spennende! Jeg har også alltid ønsket meg tvillinger, men må innrømme at jeg er ikke like sikker på det nå lenger.. Hadde sikkert vært koselig om det hadde skjedd da men ønsker meg ikke. Jeg leste i bladet mamma om ei som hadde firlinger og det var litt av et prosjekt å få sammen hverdagen. Ble helt svett jeg.

Ja nå datt jeg litt utenfor her, men krysser fingrene for at du ikke får det hverfall! :ler:

Ha en fin torsdag frem mot helgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanna, monja, April og Silje:) :klem:

Dum kvalm dag i dag. Og for et møkkavær! :sur:

Har bare lyst til å dra hjem og legge meg på sofaen og synes synd på meg selv :tristbla:

Men i morgen er jeg 7 uker på vei! :danse:

Og helga er ikke langt unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også bare det er én inni der...bare så det er sagt...selv om det blir kjempespennende til UL...eller når du plutselig får høre mer enn én hjertelyd! :sjarmor:

Håper du får en finfin torsdag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert bare én der inne Rognebær og Orkidéen!

Men jammen synes jeg magen eser ut! :overrasket:

Tusen takk for alle klemmene Charmina!

Føler meg litt bedre nå, etter å ha fått i meg litt mer mat! Uten mat blir alt helt forferdelig for tida. Blir kvalm og dårlig.

Men nå skal jeg slutte å sutre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Huldra og Orkis! :klem:

Kvalmen er der den :tristbla:

Men hodepinen som kom snikende i ettermiddag ga seg etter en liten hvil i stad.

Kjenner at jeg begynner å få skikkelig vondt i halsen! :sur:

VIL IKKE BLI FORKJØLA NÅ!!!! :grine:

Får ta meg en kopp te med honning og hive nedpå litt C-vitaminer (men for mange er kanskje ikke bra heller..?)

Snart helg, snart helg, snart helg

*telle timer...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg kan ikke anbefale forkjølelse i kombinasjon med kvalme.

Ett host, og du brekker deg - BLÆHDIBLÆH!

Vel, jeg krysser armer og bein og eggstokker og det hele for at du holder deg frisk. Drikk litt te! Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra 7 uker til 7 uker og 6 dager:

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen.

Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...