Gå til innhold

Håpefull, vordende singelmamma💕

Hjertespar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elise93 skrev (På 2.8.2022 den 10.13):

Hvordan går det @Hjertespar? Begynt på fryseforsøk enda? 😘

Hei kjære deg! Takk for at du spør 🥰🙏🏻 Jeg må av diverse grunner vente til neste syklus, og har akkurat hatt mensen nå - så da får jeg forhåpentligvis satt inn fryst egg litt ut i september en gang. Da er planen å sette inn egg i naturlig syklus, det vil vel si at jeg enten får eggløsning spontant eller tar eggløsningssprøyte, men ikke andre hormoner før innsett. Så da får vi bare se om det lykkes neste gang 😌

Jeg har tatt litt mental pause fra dette i sommer, og heller brukt mye tid på interessene mine, venner og trening - og det har vært veldig deilig å ikke bruke like mye energi på å tenke på graviditetsforsøk! Nå føles det hele litt fjernt, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg faktisk skal bli gravid en gang. Men jeg håper fortsatt. 

Hvordan går det med deg? Hvordan har sommeren vært og hva er status mtp graviditet/IVF? ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (3 timer siden):

Hei kjære deg! Takk for at du spør 🥰🙏🏻 Jeg må av diverse grunner vente til neste syklus, og har akkurat hatt mensen nå - så da får jeg forhåpentligvis satt inn fryst egg litt ut i september en gang. Da er planen å sette inn egg i naturlig syklus, det vil vel si at jeg enten får eggløsning spontant eller tar eggløsningssprøyte, men ikke andre hormoner før innsett. Så da får vi bare se om det lykkes neste gang 😌

Jeg har tatt litt mental pause fra dette i sommer, og heller brukt mye tid på interessene mine, venner og trening - og det har vært veldig deilig å ikke bruke like mye energi på å tenke på graviditetsforsøk! Nå føles det hele litt fjernt, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg faktisk skal bli gravid en gang. Men jeg håper fortsatt. 

Hvordan går det med deg? Hvordan har sommeren vært og hva er status mtp graviditet/IVF? ❤️

Okei, skjønner ❤️ så spennende, jeg har hørt at noen lykkes i med frys istedetfor fersk fordi kroppen ikke er så påvirket av alle hormonene. Det blir spennende å se 🙏 

Åå så deilig å bare tenke på noe annet og få litt på avstand 😍 og kudos til deg for at du klarer det! Tror det er virkelig godt for psyken. 

Sommeren har vært veldig fin, men skal ikke stikke under en stol at dette har murret i bakhodet. Ser fram til nytt forsøk og venter mensen til helga, så da håper jeg bare at jeg får klarsignal fra klinikken. Medisiner og alt er allerede kjøpt inn så her er det bare å starte 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

En fin sommer er over og det er tilbake til prøving og dette med barn..jeg har fortrengt det litt i sommer kanskje, og brukt mye tid på andre, hyggelige og gode ting - mye tid med venner, trening etc. Det har gjort meg veldig godt! Jeg har det bedre enn på lenge, og livet er innholdsrikt og fullt av mye godt.

Nå er jeg inne i ny syklus og skal på kontroll på fredag (syklusdag 10). Hvis alt ser bra ut, skal jeg sette inn et fryst embryo denne syklusen. Kjenner jeg blir helt matt av å tenke på den ventingen og de nervepirrende dagene etter innsett. Jeg har ingen store forhåpninger om at det skal sitte nå. Har opplevd tre mislykkede forsøk (en inseminasjon og to fersk-forsøk med IVF). Jeg har aldri opplevd å få to streker på graviditetstest, og jeg klarer bare ikke å se det for meg lenger. Det virker utrolig fjernt. Så jeg har ikke helt troa nå, men nå vet jeg heldigvis at kroppen min lever sitt eget liv uansett hva jeg tror og tenker. Jeg skal bare fortsette å fokusere på de tingene jeg kan kontrollere; jobb, trening, venner, og å fortsette å bruke tid på ting som gjør meg glad :) Så får det går som det går med det andre. ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Forstår godt at det er fjernt med to streker på en test når man aldri har opplevd det før. Vi som har prøvd på søsken o.l syns også det er fjernt med to streker når man har vært prøver en stund. Men er virkelig spesielt når det er første gangen. Plutselig blir det din tur! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Lykke til!

Forstår godt at det er fjernt med to streker på en test når man aldri har opplevd det før. Vi som har prøvd på søsken o.l syns også det er fjernt med to streker når man har vært prøver en stund. Men er virkelig spesielt når det er første gangen. Plutselig blir det din tur! :hjertesmil:

Tusen takk❤️ ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

• 1 måned senere...
Anonymous11 skrev (På 9.2.2023 den 10.37):

Hei! Hvordan går det med deg om dagen? 🥰 Hilsen snikleseren 😅

Hei og takk for at du skrev! Merkelig nok har jeg ikke fått opp varsel på at noen har skrevet i dagboka mi...så jeg så dette først nå. Jeg holder på enda, skal ha nytt fryseforsøk på mandag etter planen. Skal skrive en oppdatering under her ❤️🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 9.2.2023 den 10.53):

Jeg lurer også på hvordan det går med deg Hjertespar :klem:

Tusen takk, @Amatariel ♥️ Jeg så innlegget ditt først nå. Er ikke gravid enda, men er i prosessen...skal skrive en oppdatering her i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg her: 

MItt tredje IVF-forsøk i høst satt heller ikke, og det tok jeg først pent - før jeg fikk en mental smell en måneds tid etterpå. Da kommer følelsene og sorgen og skuffelsen... Tiden etter har jeg brukt på å bygge meg opp igjen mentalt og komme litt mer ovenpå økonomisk, og få julen overstått osv. I februar tok jeg en ERPeak-test, altså prøve fra livmoren for å se om hormonnivået var som det burde i forhold til når blastocycstene har blitt satt tilbake. Jeg tok også nye blodprøver, og alt ser fint ut. Stoffskiftet er normalt, og livmoren er "reseptiv" (som de kalte det - endelig et positivt ord!) på det tidspunktet i syklusen vi har gjort innsett. Jeg har litt økt tendens til blodlevring, så jeg skal ta Fragmin etter neste innsett for å forebygge blodpropp tidlig i et eventuelt svangerskap. Det er visst ingen forskning som sier noe helt tydelig, men det kan hende at blodfortynnende også kan hjelpe på sirkulasjonen i livmoren slik at blastoen får bedre forhold til å sette seg. Håper det kan hjelpe...kanskje det er dét som skal til?

Nå skal den siste blastoen jeg har på frys på privatklinikken settes inn på mandag, så lenge det overlever opptining, og så blir det en ny, spennende venteperiode.. Jeg håper, men har vanskelig for å se for meg at det skal sitte. Men det er jo opp til naturen og kroppen min, som jeg prøver å ta godt vare på nå. Tar gravid-kosttilskudd og skal sørge for en litt roligere uke på jobb neste uke + en god påskeferie etterpå.

Hvis dette ikke sitter heller, skal jeg ringe Riksen hvor jeg kan starte med behandling så fort som mulig etterpå. Jeg har fått innvilget plass, og er glad for at jeg har de tre dekkede forsøkene til gode - så får jeg se om jeg trenger dem eller ikke. Jeg skal oppdatere her etterhvert❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å oppdatere ♥️
Masse lykke til på mandag!! Håper det er den siste blastoen som skal til 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Tusen takk for at du tok deg tid til å oppdatere ♥️
Masse lykke til på mandag!! Håper det er den siste blastoen som skal til 🤞

Takk for det! Det har jeg selvsagt også et (lite) håp om☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg masse lykke til med innsettet (som du helt sikkert ruger på nå)! ❤️❤️ Håper den sitter!! Så godt å vite at alt så bra ut med livmoren og blodprøvene 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (22 minutter siden):

Ønsker deg masse lykke til med innsettet (som du helt sikkert ruger på nå)! ❤️❤️ Håper den sitter!! Så godt å vite at alt så bra ut med livmoren og blodprøvene 🥰

Ååhh, tusen takk, Elise! Har tenkt på deg i det siste. Hvordan går det med deg?❤️

ja jeg ruger her… nå er det fem dager siden det ble satt inn. Har jo en del symptomer sånn som sist, men har etter noen runder kjent at jeg skal være forsiktig med å fortolke de for mye. Når det er sagt så har jeg litt andre symptomer enn sist, som jeg selvfølgelig lurer på betyr at det skjer noe mer denne gangen. Men vi får se. Begynner å teste i begynnelsen/midten av neste uke🤞🏻😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO idag. 5 dager siden innsett av 5-dagers egg. Har et skikkelig press i underlivet/nederst i magen. Jeg synes det kjennes annerledes ut enn de andre forsøkene jeg har hatt. Blir plutselig svimmel og føler meg andpusten fort, noe jeg ikke vet om har noe med hormonbehandlingen å gjøre eller ikke…🧐

I tillegg drømte jeg i natt at jeg tok to forskjellige graviditetstester, og på den ene fikk jeg to veldig tydelig streker, og skjønte at jeg faktisk var gravid. I drømmen lente meg mot testen og virkelig stirret på den på nært hold, og spurte meg selv om dette var en drøm eller om det faktisk var virkelig. Så våknet jeg😬 Jeg har ikke drømt det før, så selvfølgelig har jeg et lite håp om at det var kroppen min som fortalte underbevisstheten at det faktisk lyktes denne gangen… Dette er så nervepirrende og spennende🙈

Ble veldig rørt av å en film på TV i kveld, hulkegråt av en filleting😅 ventetiden er krevende og jeg begynner å bli veldig klar for å få en avklaring på om dette lykkes eller ikke. Kroppen føles annerledes enn de andre gangene, men jeg vet at det ikke trenger å bety gode nyheter nødvendigvis. Tror jeg kommer til å prøve å teste om et par dager. Jeg er forberedt på begge utfall og har allerede en plan klar for hvordan jeg skal trøste meg selv hvis det ikke går. Har planlagt noen trøstepremier jeg skal unne meg i såfall. Ikke minst skal jeg drikke vin og dra ut med venner og kose meg med ting jeg ikke kan hvis jeg blir gravid. Og jeg håper selvsagt, men nå får vi se… Og om noen dager har jeg jo et endelig svar, og det blir uansett godt å få😌

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (11 minutter siden):

Håper for deg 🤞 ❤️

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (29 minutter siden):

Krysser fingrene her 🤞🏻🤞🏻😊 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...