Gå til innhold

Han bare forlot 4-åringen!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men du virker veldig egoistisk også, klarer bare se deg selv og dine problemer i graviditet, ikke sikkert mannen har det så lett heller... må gå han og tenke lengre enn sin egen nese

Anonymkode: a5983...48e

Du er helt idiot, du

Anonymkode: fb2b0...f6b

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 10.10):

men du virker veldig egoistisk også, klarer bare se deg selv og dine problemer i graviditet, ikke sikkert mannen har det så lett heller... må gå han og tenke lengre enn sin egen nese

Ja, tenk så egoistisk av henne å bli sykemeldt. Hun burde virkelig tenke seg om før hun valgte å dra på seg bekkenløsning. Jeg hadde ikke et snev av bekkenløsning da jeg var gravid. 

Si meg, tenker du ikke før du skriver?

AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 22.25):

Til alle:

takk for at dere engasjerer dere, og takk for forståelsen og støtten.

Jeg har bestilt tid på familievernkontoret. Om ikke jeg ser bedring da så kontakter jeg advokat.

Mannen har null forståelse for hva en tøff graviditet er, da jeg var i fantastisk form i første graviditet. Jeg synes han har vist sine riktige farger under denne perioden, og med en gang jeg ikke kan sørge for at alt er på stell med barn og hjem så er han rett og slett bare et rasshøl. Det er ikke en mann jeg orker å leve med. Det her ikke kommet frem før nå fordi jeg har holdt skuta flytende uten å være klar over det

ts

Anonymkode: e9788...5ba

Bra for deg, stå på! Håper at dere finner ut av dette ♥️

Anonymkode: c26f6...c93

• Liker 12
Skrevet

Her har dere i hvert fall lært hvilken alder tv må ut av morgenrutinene. Bruk juleferien til dette. 

Anonymkode: eb849...5a9

Skrevet

Mulig jeg er en katastrofetenker, men hva om barnet hadde gått sin vei? Fått ett eller annet innfall som barn i den alderen noen ganger får? Hvor lang tid ville det gått før noen oppdaget at han var savnet - når pappa er på jobben og mamma tror han er i barnehagen? Skummel tanke! 

Jeg synes dette var helt uansvarlig av far. Det var hans ansvar å få barnet i barnehagen. Første svikt var jo å bare gi opp. Det kan man jo faktisk ikke gjøre som forelder. Man kan bli så frustrert man vil, men noen ting må man bare få gjennomført på et eller annet vis. Skal dette være hans måte å løse problemer på videre og? Ved å bare gi opp og lempe problemet over på mor?  Han satte i tillegg mor i en utrolig vanskelig situasjon siden han VET mor er syk og ikke har bil. Andre svikt var å ikke engang gi beskjed til mor. Det er utrolig dårlig gjort og potensielt farlig å gi noen et ansvar som de ikke vet om at de har. Tredje svikt var å gå i vranglås etterpå og ikke engang ville innse at han har gjort noe dumt. Uff, for en tosk. 

Anonymkode: 494da...2f3

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 13.42):

Ja, tenk så egoistisk av henne å bli sykemeldt. Hun burde virkelig tenke seg om før hun valgte å dra på seg bekkenløsning. Jeg hadde ikke et snev av bekkenløsning da jeg var gravid. 

Si meg, tenker du ikke før du skriver?

uansett ser hun kun seg selv, mange kvinner blir aldri opptatte av seg selv da

AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 12.42):

Du er helt idiot, du

Anonymkode: fb2b0...f6b

det er tydeligvis du også, som tror at graviditet er så grusomt... mange som sliter alvorlig med bekkenet og klarer så vidt og gå uten og sutre over mannen sin

Skrevet

Uansett bekkenløsning og graviditet. En 4-åring kan finne på MYE rart når det er alene, og mor lå og SOV, våknet fordi hun måtte opp å tisse.

Hva om mor hadde sovet enda en time?? Hva kunne skjedd på den timen??

Jeg har ikke barn, men kjente hjertet gjorde noen hopp, dette hørtes farlig ut selv om alt gikk bra.

Anonymkode: c8c73...972

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Familievernkontoret høres riktig ut for deg/dere nå. MEN, husk at du er høygravid preget av masse smerter og dritt lei livet generelt du også nå. Samme for han som sikkert da har tatt seg av masse mer enn han pleier OG selv kjenner på nerver med en trassig 4 åring og en baby TIL rett rundt hjørnet. Jeg ville ikke lagt frem skilsmissepapirer og brutt forholdet pga denne hendelsen. Langt ifra. Det syns jeg er å overreagere. Dere finnes ikke rasjonelle noen av dere akkurat nå. Vent et år og få hjelp til å snakke sammen. Få iaf endel hormoner ut av kroppen først! Virker som om du likte han for 9 mnd siden iaf, nok til å lage enda flere barn med han! Så spørs jo om ikke hormonene har noe med tankene dine å gjøre. Vent med å splitte familien for godt til du blir deg selv igjen i det minste. 

vi la ned skilsmisseforbud i småbarnsfasen. Udefinert tidsperiode. Men nå er ungene snart 4 og 6 og det begynner å bli mer space for forholdet igjen endelig, mer normalt liv igjen så smått. Er veldig glad vi la ned forbudet, for det kan nok ha fristet oss begge mer enn en gang oppi hormoner, søvnmangel og veldig lite egentid og partid. Nå frister det absolutt ikke mer :) 

Anonymkode: cca5f...bc3

TS her.

Jeg har veldig mye respekt for meg selv, mitt liv og mine grenser. Hvorfor skal en manns oppførsel alltid kunne avskrives med «skaff vaskehjelp», «bestill take away», «legg lista lavere» eller «du er hormonell»? En mann som bare forlater det ENE barnet fordi han ikke gidder er en mann som forlater oss når vi blir fire, fordi han ikke gidder. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

Jeg har veldig mye respekt for meg selv, mitt liv og mine grenser. Hvorfor skal en manns oppførsel alltid kunne avskrives med «skaff vaskehjelp», «bestill take away», «legg lista lavere» eller «du er hormonell»? En mann som bare forlater det ENE barnet fordi han ikke gidder er en mann som forlater oss når vi blir fire, fordi han ikke gidder. 

Helt enig med deg ts. Håper det går bra med deg og 4-åringen. Lykke til. 

Anonymkode: 918b2...55e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her.

Word 💪🏼

Anonymkode: e2345...e18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

det er tydeligvis du også, som tror at graviditet er så grusomt... mange som sliter alvorlig med bekkenet og klarer så vidt og gå uten og sutre over mannen sin

De har kanskje en mann som ikke forlater barna sine?

• Liker 5
Skrevet
Hedda-78 skrev (På 18.12.2021 den 13.03):

Han burde ha gitt beskjed til deg og barnehagen, men jeg synes ikke det er galskap å la en 4-åring være hjemme når det er voksne i huset. Detcer i allefall ikke skilsmissegrunn.

Hadde du ikke vært hjemme, derimot, hadde det vært galskap.

men ts sov jo og var lykkelig uvitende om at ungen satt alene i stua. Hva om hun ikke tilfeldigvis hadde våkna når hun gjorde? Man vet aldri hva som kunne skjedd. Når du sover dypt er du så og si bevisstløs

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 1.35):

Ja... dette var litt spesielt gjort av han. Han burde ha vekket deg, eller bare ropt inn døra f.eks at han må dra og barnet sitter i stua. Men det er jo ikke noe krise... barnet kan jo stå opp og sette seg i stua imens dere sover også, så hvis det er at du syns det er uforsvarlig så... nei, egentlig ikke. 

Jeg er sånn som eksploderer jeg også og alle alarmer går i hodet mitt når jeg blir sint, jeg har ikke helt kontrollen over hva jeg gjør og sier i sånne siruasjoner og jeg prøver hardt nå å lære meg å bare ikke eksplodere. Jeg kan eksplodere om det forsatt er like krise i hodet mitt om 3 dager. Det er vanskelig, men jeg skal begynne med å prøve det nå. Har hengt opp lapper på speilet:" bare hold kjeft.... " for jeg ødelegger så mye for meg selv, selvom jeg har GOD grunn til å bli sint så er det bare jeg som taper på å bli det... huff. Bare ro deg ned, vent noen dager også se hva du føler om det da. Du kommer ikke til å ville gå fra han om et par dager. 

Et eksempel er at en jeg holdt på med skulle passe på katten min imens jeg var på en jobb tur i 4 dager. Og han skulle itilleg pusse og male trappen min imens jeg var borte (som jeg betalte han for). Jeg ga både muntlig og skriftlig beskjed om at det var veldig viktig at han sjekket at katten ikke var i 2 etg og at han stengte av adgangen til å gå opp etter han hadde malt ferdig, at han hadde friskt vann og mat og ikke ble sluppet ut fordi hvis jeg ikke er hjemme så kommer han ikke inn igjen og at sandkassa ble renset hver dag. 

Han ringte å sa at nå var han ferdig og det ble veldig bra resultat og at han hadde dratt hjem og var hjemme nå. Også sa jeg, men... Katten da? Hvordan går det? Så sier han: Nei jeg vet ikke hvor han er jeg vel. 

FYYYY jeg eksploderte og jeg fikk ikke gjort noe med det. Det gikk utover jobben min. Jeg var langt borte. Jeg bare har du ikke hørt på NOE av det jeg har sagt? Du vet ikke om han er inne eller ute eller om han er stengt inne på et rom eller noen ting ? Hva med vann og mat og kassa?!... jo han rensa kassa og fikk vann og mat igår..... hva faen. Når så du han sist? Han: så han sist før du dro? 

I helvette heller altså, jeg fikk lyst å slå han, og det hadde jeg gjort om han stod forran meg så det var flaks at jeg var borte på én måte. (Det hadde bare gått utover meg pg min selvrespekt, på samme måte som at du kommer til å angre om 2 dager om du slår opp idag.) Men hadde hjertebank de resterende 3 dagene, den katten betyr alt for meg. Når jeg kom hjem var vannet skittent og maten nesten tom og kassa kan umulig ha blitt renset en eneste gang. Katten var i stua heldigvis. Hvordan kan folk være så forbanna dumme og dævvhørte og blinde i huet sitt. 

Anonymkode: ac5ff...d70

Psycho. Du, ja, ikke kattepasseren. 

Anonymkode: 4c8f0...d67

Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

men ts sov jo og var lykkelig uvitende om at ungen satt alene i stua. Hva om hun ikke tilfeldigvis hadde våkna når hun gjorde? Man vet aldri hva som kunne skjedd. Når du sover dypt er du så og si bevisstløs

Det var derfor jeg skrev at han burde ha gitt beskjed til henne.

Skrevet
Hedda-78 skrev (17 timer siden):

Det var derfor jeg skrev at han burde ha gitt beskjed til henne.

der var ikke bare burde det var helt bortinatta uansvarlig

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det? Har mannen din forstått alvoret, eller har du fortsatt planer om å dra? 

Anonymkode: 525ad...bd3

Skrevet

Det er lov å bli sliten og lei, men da må iallfall du få beskjed så du vet at ungen er der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...