Cyndaquil Skrevet 19. desember 2021 #41 Skrevet 19. desember 2021 Jeg tror dette var en sliten pappa møkkalei av trass, som for en gang skyld var upedagisk og litt teit. Jeg har selv tatt med meg 3,5 åringen i sokkelesten ut i bilen når han for 100gang gjorde protest på sko eller støvler . Han ble våt på sokkene og fikk kjent ubehaget. Jeg sa sånn går det når du nekter sko, ut skal vi uansett . Han fikk såklart tørre sokker på seg før vi kjørte avgårde(hentet inne) Men følte der og da at «javel, gå ut uten sko da og kjenn hvordan det er Jeg leste at du går på krykker med bekkenløsning . Virker som han har glemt å sette seg inn i hvor komplisert det e tror deg med morgenrutinen til ungen. teit mann? Ja. Skilsmisse grunn? Nei! Vil du helt seriøst gå fra faren til barna dine over en teit morgen? 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #42 Skrevet 19. desember 2021 Hva ville han gjort om du ikke var der da? Om avtalen var at du skulle få sove og hvile deg, burde han levert som om du ikke var der. Virker som han ga opp kampen og bare dro fra bryderiet fordi du uansett var i huset. Om ungen er trygg ser jeg ingen problem med at ungen kan se tv mens du sover, men da er forutsetningen at du vet det er et barn i huset. Anonymkode: ea4ad...459 1
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 #43 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Du spør "man gir da ikke opp som forelder..."?! Jo, noen ganger så er det akkurat det man gjør. Hvis sønnen deres har holdt på sånn hver eneste morgen i lange tider ( han er i verste trassperiode, og det er dritvanskelig med påkledning ), så skjønner nok alle hvor frustrert man kan bli! Og siden faren truet med å dra, så tenkte han at han måtte det da? Syns jeg ser 4-åringen sitte fornøyd å se på TV forresten 😄 sorry Ts. Det var jo ikke akkurat veldig voksent av faren. Men jeg regner med at han kjenner ungen deres, og visste at han var trygg alene. De som roper opp om brann her. Vel, tenk sannsynlighet. Man risikerer noe HELE tiden med barn, og sannsynligheten for brann er tusen ganger så stor om nettene mens dere alle sover. Det verste her, syns jeg er at han ba deg om å levere. Du er ikke akkurat i topp form, så det var ubetenksomt. Men å skilles for dette, gjør man jo ikke. Galskap? Tja, et øyeblikk kanskje. Endret 19. desember 2021 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #44 Skrevet 19. desember 2021 Jobb er også viktig. F eks for å betale strømregninger. Anonymkode: 711c9...d3d 3
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 #45 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jobb er også viktig. F eks for å betale strømregninger. Anonymkode: 711c9...d3d Du kom bare sånn kort innpå med viktig info? 😄 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #46 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde blitt både sint og skuffet om min mann hadde gjort noe slikt uten å avklare det på forhånd ts. Har han noe unnskyldning å komme med nå i ettertid, annet enn at han ble lei av trassig unge? Som hvorfor han tenkte at du var bedre skikket til å ta deg av ungen enn det han var? Forstår at du føler deg sveket og har mistet tillit til din mann, og håper for deres skyld at han gjør opp for seg og gjør noe for å bygge opp tilliten igjen. Det gjorde ikke min eksmann da han stadig skuffet og svek meg, og lot meg ta ansvaret for barna alene. Til slutt var følelsene borte i tillegg til tilliten, så da var det bedre å skilles. Det har jeg aldri angret et sekund på. Anonymkode: fc7a4...213 5
Maleficenta Skrevet 19. desember 2021 #47 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 13.04): Ro deg ned! 4-åringen var trygt hjemme med deg og kanskje han lærer mer av å bli kjørt ifra enn å bli dillet og dullet med for å få han avgårde😉 Anonymkode: 78101...9bc men mannen kunne da sagt fra til ts og barnehagen da. syns hsn oppførte seg sykt barnslig. Ikke akkurat skillsmissegrunn men dårlig gjort. AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 13.04): Oi ja, reagerer på at han ikke har sagt noe til deg før han dro og lot 4-åringen være hjemme. Er jo en fordel at du er klar over det. At barnehagen ikke har fått beskjed er en ting, det kunne jo du gitt beskjed om. Men det er klart at du må få beskjed før han drar. Hvordan har egentlig mannen din det? Er dette noe du kunne forventet av han, eller er hendelsen helt ulikt han? Anonymkode: 2d848...ac0 ja overlat til mora å gi beskjed akt for sent då hun får det på seg å ha forsovet seg og glemt å levere i barnehagen. Han hadde ansvar for å levere, han skal gi beskjed Ulven skrev (På 18.12.2021 den 13.20): Selv om barnet i praksis ikke var alene hjemme, var det i mine øyne totalt uansvarlig å dra fra barnet uten å gi beskjed til mor. Når man har en avtale om at far tar seg av barnet stoler man på det, og sover mye dypere og lengre enn om man vet barnet sitter alene i stuen. Spesielt når man er høygravid og i manko på søvn. Mine 4 åringer kunne lett ha kommet opp i en farlig situasjon hvis de fikk være totalt på selvstyr. Da hadde det vært klatring for å komme til godteriet i øverste hylle, kakaolaging og mating av hunden. De hadde ikke sittet som tente lys foran tven til mor sto opp. den jeg og tenkte på Ts våkna tilfeldig fordi hun måtte tisse. Hvem vet hva som kunne skjedd mens hun sov AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 17.09): Helt klart dårlig gjort. Han burde iallfall vekket deg så du visste. Du får sette ting i perspektiv før du begynner å tenke skillsmisse. Min mann var også til tiden en stor egoist når barna var små. Har svelget mange kameler og bitt tennene sammen. Det går mye bedre nå. Så hvis han er bra på de fleste andre plan, så hold ut. Det kommer en tid når barna skal følges på trening og det er lekser og svømming, ski etc. Min mann tar sin skjerv nå + +. Så jeg er iallfall glad jeg holdt ut. God klem iallfall ❤️ Anonymkode: 7b881...3b8 får håpe egoismen hans roer seg når nr to kommer. Om hsn fortsetter å oppføre seg som en tulling med baby i hus i tillegg så blir det ille. Sykt at du svelgte så msnge kameler. Skammer med over kvinner som lar menn slippe så billig unna og tenker stakkars han er bare en mann. 🤢 8
mingus Skrevet 19. desember 2021 #48 Skrevet 19. desember 2021 Skulle jo gitt beskjed, virkelig! Hun skriver jo hun lå og sov og barnet satt nede og så TV, da er det mest sannsynligvis en trapp barnet kunne sklidd og skadet seg i! For en tulling. Trenger ikke skille seg, men han bør si unnskyld og ikke gjøre sånt igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #49 Skrevet 19. desember 2021 Skikkelig uansvarlig av han å ikke gi deg beskjed om at han dro. Min 4 åring kunne ha funnet på hva som helst. 🤷♀️ Anonymkode: 86014...2bc 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #50 Skrevet 19. desember 2021 At far trasser og gir opp lærer ikke 4åringen samarbeid. Å la en 4åring bli igjen, med vonde følelser, etter krangel med far er både uforsvarlig og umodent. Det er FAR som har ansvaret for samspill, organisering, ledelse og gjennomføring - barnet har ikke ansvar for dette. Selv om far tror det og stikker når et 4år gammelt barn ikke klarer dette. Hvordan skal et lite barn klare det når ikke en ‘voksen’ mann får det til? Far bør få veiledning og hjelp til å være den voksne i utfordrende situasjoner Anonymkode: c402b...612 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #51 Skrevet 19. desember 2021 Hva skulle far gjort hvis mor ikke var hjemme? De skal ha et barn til. Jeg hadde forventet at far hadde løst situasjonen. Når han bestemmer seg for å bare GI OPP blir det helt geil å belønne barner med barne-tv. Han kan ikke bare dra fra barnet uten å vekke deg og si ifra. Når du sover kan barnet gjøre alt mulig, trygt og utrygt. Som et minste minimum kunne han sagt fra til barnehagen. Det blir for dumt at han stikker fra hele situasjonen, gir deg ekstra mye å gjøre en hel dag rett før jul når du er høygravid og sykmeldt OG driter i å si ifra til bhg. Min erfaring er at menn tror at vi har ferie når vi er sykmeldt generelt og særlig hvis det er svangerskapsrelatert. Anonymkode: 7d6f8...335 11
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #52 Skrevet 19. desember 2021 Jeg er spent på hva mannen din sa når han kom hjem? Fikk dere snakket ordentlig sammen? Anonymkode: 525ad...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #53 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er sykemeldt og høygravid. Jeg har invalidiserende bekkenløsning og kaster også opp endel fortsatt. Så NEI Ts Anonymkode: e9788...5ba jeg har også vert det, og hatt det samme, men reagerer virkelig ikke sånn for det. Anonymkode: a5983...48e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #54 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): jeg har også vert det, og hatt det samme, men reagerer virkelig ikke sånn for det. Anonymkode: a5983...48e Så din mann har også forlatt fireåringen deres hjemme og overlatt en 20 minutters gåtur til deg? Jaha til alle som spør: mannen har låst seg helt. Mener at han gjorde det rette - uten å tenke på at jeg måtte bestille taxi for å levere i barnehagen og kom for sent til jordmortimen min. Jeg tror ikke jeg orker han mer rett og slett ts Anonymkode: e9788...5ba 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #55 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så din mann har også forlatt fireåringen deres hjemme og overlatt en 20 minutters gåtur til deg? Jaha til alle som spør: mannen har låst seg helt. Mener at han gjorde det rette - uten å tenke på at jeg måtte bestille taxi for å levere i barnehagen og kom for sent til jordmortimen min. Jeg tror ikke jeg orker han mer rett og slett ts Anonymkode: e9788...5ba var jo hjemme Anonymkode: a5983...48e 1
SoWhat? Skrevet 19. desember 2021 #56 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva skulle far gjort hvis mor ikke var hjemme? De skal ha et barn til. Jeg hadde forventet at far hadde løst situasjonen. Når han bestemmer seg for å bare GI OPP blir det helt geil å belønne barner med barne-tv. Han kan ikke bare dra fra barnet uten å vekke deg og si ifra. Når du sover kan barnet gjøre alt mulig, trygt og utrygt. Som et minste minimum kunne han sagt fra til barnehagen. Det blir for dumt at han stikker fra hele situasjonen, gir deg ekstra mye å gjøre en hel dag rett før jul når du er høygravid og sykmeldt OG driter i å si ifra til bhg. Min erfaring er at menn tror at vi har ferie når vi er sykmeldt generelt og særlig hvis det er svangerskapsrelatert. Anonymkode: 7d6f8...335 Hva betyr første spørsmålet ditt? Tror du faren hadde reist fra gutten om moren ikke var hjemme? 😄 herreguud
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #57 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så din mann har også forlatt fireåringen deres hjemme og overlatt en 20 minutters gåtur til deg? Jaha til alle som spør: mannen har låst seg helt. Mener at han gjorde det rette - uten å tenke på at jeg måtte bestille taxi for å levere i barnehagen og kom for sent til jordmortimen min. Jeg tror ikke jeg orker han mer rett og slett ts Anonymkode: e9788...5ba Kan være at denne graviditeten har blitt for tøff for ham også. Når ungen er ute bør dere jobbe med å se handles problemer. Anonymkode: 72091...bde 2
Sunnys Skrevet 19. desember 2021 #58 Skrevet 19. desember 2021 Det er snart jul, mye skal fikses. Du er høygravid og sykmeldt, han må kanskje ta seg av det meste i huset samt barnet, han skal rekke jobbe, og er sikkert sliten når han kommer hjem. ungen trasser, nekter alt - klokken går og han må faktisk bare dra på jobb. Du er hjemme og han overlot ansvaret til deg. Ja, han burde absolutt gitt deg beskjed, men du høres dramatisk ut som tenker skilsmisse av den grunn. du vil splitte opp en hel familie med snart en nyfødt pga dette? ro ned, du skal snart føde. 3
milla80 Skrevet 19. desember 2021 #59 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 12.59): Altså jeg er så sint! Jeg vurderer å gå fra han, dette er jo galskap! Forståelse for at du er sint . Du er gravid og hormonene flyr i alle retninger. Tenker at det din mann ihvertfall burde gjort var å vekke deg og sagt ifra at nå drar han . Sånn at du er klar over at nå er 4 åringen ditt ansvar. Hadde også satt pris på at samboer hadde sagt ifra til meg hadde jeg selv vært i en slik situasjon som deg . Hadde aldri latt min 4 åring være uten tilsyn. Og selv om du er hjemme ligger du faktisk og sover (eller jeg antar det var det du gjorde ? ) med andre ord du er ikke engang klar over at barnet er hjemme hos deg ! I mine øyne er det det samme som å overlate et barn uten tilsyn 😊 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #60 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 17.16): Så din mann har også forlatt fireåringen deres hjemme og overlatt en 20 minutters gåtur til deg? Jaha til alle som spør: mannen har låst seg helt. Mener at han gjorde det rette - uten å tenke på at jeg måtte bestille taxi for å levere i barnehagen og kom for sent til jordmortimen min. Jeg tror ikke jeg orker han mer rett og slett ts Anonymkode: e9788...5ba Nei, jeg skjønner reaksjonen din så godt. Jeg har en på fire selv, og de må passes på. Jeg hadde begynt å tvile på mannens omsorgsevne. Og det er faktisk forferdelig slitsomt å leve med en partner man ikke kan stole på ift disse tingene. Trass er en del av det å være forelder, og babytiden er ofte mye mer krevende, han vil måtte ta mye mer ansvar framover. Det er stor overgang fra ett til to barn! Så jeg hadde bestilt time på familievernkontoret med en gang. AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 17.32): Nei, jeg skjønner reaksjonen din så godt. Jeg har en på fire selv, og de må passes på. Jeg hadde begynt å tvile på mannens omsorgsevne. Og det er faktisk forferdelig slitsomt å leve med en partner man ikke kan stole på ift disse tingene. Trass er en del av det å være forelder, og babytiden er ofte mye mer krevende, han vil måtte ta mye mer ansvar framover. Det er stor overgang fra ett til to barn! Så jeg hadde bestilt time på familievernkontoret med en gang. Anonymkode: 525ad...bd3 Og forresten, du skriver at du ikke orker mer. Så da vil jeg tro dette kom på toppen av en rekke andre ting? Anonymkode: 525ad...bd3 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå