Gå til innhold

Han bare forlot 4-åringen!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skal han styre og stelle hver dag før jobb når du er hjemme? Kan du ikke levere seinere da?

Anonymkode: b4ed7...d37

Siterte feil innlegg over, var DETTE jeg svarte på selvfølgelig. 

Anonymkode: 91e24...e41

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siterte feil innlegg over, var DETTE jeg svarte på selvfølgelig. 

Ok? Kommer jo an på hva man er sykemeldt for da, men må da gå an å kunne levere i barnehage?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok? Kommer jo an på hva man er sykemeldt for da, men må da gå an å kunne levere i barnehage?

Nei, det er ikke sikkert det går å levere i barnehagen. Med min bekkenløsning klarte jeg ikke gå mer enn 100 meter i uke 30 av graviditeten - og det ble kortere og kortere for hver dag hva jeg klarte. 

det er jo ofte en grunn til at man er sykmeldt. 

• Liker 32
Skrevet

Dette er jo fullstendig uholdbart - er han 4 år selv? 🤷‍♀️

Barnet kunne stikket av hjemmefra, fått en ide om å gå til barnehagen selv, tenkt han ville lage mat på komfyr og så videre. 

Hadde blitt rimelig sjokkert selv. Og utrolig flau! Tenk å være sammen med en voksen som gjør noe så uansvarlig og infantilt 🙈

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er så sint at det koker! 
Jeg er høygravid og sykemeldt, så mannen leverer i barnehagen. I går våknet jeg at jeg måtte tisse 08:30 og hørte TV-en stod på nede. Gikk for å skru den av og der sitter 4-åringen?! Spurte hvor pappaen var og han hadde reist på jobb!! Ringte han og han sa han orket ikke, fordi ungen nektet å kle på seg så han truet med å dra og så bare GJOrde han det!!

Fireåringen er i verste trassperioden og motsetter seg påkledning, det er dritvanskelig og slitsomt, men man gir vel ikke som forelder opp og bare lar ungen bli igjen hjemme?! 

mannen min mener at jeg uansett var hjemme og kunne levere når jeg stod opp, barnehagen hadde ikke fått beskjed. Altså jeg er så sint! Jeg vurderer å gå fra han, dette er jo galskap! 

Anonymkode: e9788...5ba

Helt klart dårlig gjort. Han burde iallfall vekket deg så du visste. Du får sette ting i perspektiv før du begynner å tenke skillsmisse. 

Min mann var også til tiden en stor egoist når barna var små. Har svelget mange kameler og bitt tennene sammen. Det går mye bedre nå. Så hvis han er bra på de fleste andre plan, så hold ut. Det kommer en tid når barna skal følges på trening og det er lekser og svømming, ski etc. Min mann tar sin skjerv nå + +. Så jeg er iallfall glad jeg holdt ut. 

God klem iallfall ❤️

Anonymkode: 7b881...3b8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er høygravid og sykemeldt, så mannen leverer i barnehagen. I går våknet jeg at jeg måtte tisse 08:30 og hørte TV-en stod på nede. Gikk for å skru den av og der sitter 4-åringen?! Spurte hvor pappaen var og han hadde reist på jobb!! Ringte han og han sa han orket ikke, fordi ungen nektet å kle på seg så han truet med å dra og så bare GJOrde han det!!

Fireåringen er i verste trassperioden og motsetter seg påkledning, det er dritvanskelig og slitsomt, men man gir vel ikke som forelder opp og bare lar ungen bli igjen hjemme?! 

mannen min mener at jeg uansett var hjemme og kunne levere når jeg stod opp, barnehagen hadde ikke fått beskjed. Altså jeg er så sint! Jeg vurderer å gå fra han, dette er jo galskap! 

enig med din mann her, han måtte jo på jobb og du kan godt følge så lenge du er hjemme

Anonymkode: a5983...48e

• Liker 3
Skrevet

Har vært borti noe lignende. En mor og jeg var på lekeplassen hvor flere barn lekte. Faren til to av barna parkerte ved siden av lekeplassen, kom ut og ropte til det ene barnet at nå måtte han komme. Barnet nektet. Han prøvde et par ganger til, før han bare satte seg i bilen og dro. Den andre moren og jeg bare satt og så på hverandre med oppsperrede øyne og forundrede blikk. Far hadde jo åpenbart ingen kontroll på ungen sin.

Anonymkode: f9893...a7b

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er et tema om at barnehagen ikke hadde fått beskjed. Det er da ikke noe folk gjør om man leverer senere en dag.

Anonymkode: ccf3b...d68

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må da ikke gå an. Noen kan risikere å havne i prematur fødsel om de ikke holder sengeleie feks. Noen kan besvime eller falle om av svimmelhet. Noen klarer ikke å gå mange nok skritt til å komme seg ut døra.

Anonymkode: 66848...03b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 12.59):

Gå fra ham. Helt seriøst. Ikke en mann å stole på. Økonomi ordner seg. 

Ulven skrev (På 18.12.2021 den 13.20):

Selv om barnet i praksis ikke var alene hjemme, var det i mine øyne totalt uansvarlig å dra fra barnet uten å gi beskjed til mor. Når man har en avtale om at far tar seg av barnet stoler man på det, og sover mye dypere og lengre enn om man vet barnet sitter alene i stuen. Spesielt når man er høygravid og i manko på søvn.

Mine 4 åringer kunne lett ha kommet opp i en farlig situasjon hvis de fikk være totalt på selvstyr. Da hadde det vært klatring for å komme til godteriet i øverste hylle, kakaolaging og mating av hunden. De hadde ikke sittet som tente lys foran tven til mor sto opp. 

Enig! Jeg mener mannen hennes her viser sitt sanne jeg.

Hva om det hadde begynt å brenne? Vi har flere historier på dette, og jeg vet om minst to mennesker som har dødd i brann fordi andre ikke visste de var hjemme (Ja, skrekkhistorier, men de skjer). Blant annet en husbrann hvor mor trodde hun var alene hjemme. Dette var på 1990- tallet, men en tenåringsdatter hadde skulket skole og gjemt seg på rommet... 

TS visste ikke at barnet var hjemme. Da kunne hun lett bare ha "forlatt" 2. etasje hvor hun sov, reddet seg selv og sagt til brannvesenet at det ikke var flere i huset slik at de begynte med "etterslukking" fremfor livreddende arbeid. 

AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 20.45):

Hva om det hadde begynt å brenne? Vi har flere historier på dette, og jeg vet om minst to mennesker som har dødd i brann fordi andre ikke visste de var hjemme (Ja, skrekkhistorier, men de skjer). Blant annet en husbrann hvor mor trodde hun var alene hjemme. Dette var på 1990- tallet, men en tenåringsdatter hadde skulket skole og gjemt seg på rommet... 

TS visste ikke at barnet var hjemme. Da kunne hun lett bare ha "forlatt" 2. etasje hvor hun sov, reddet seg selv og sagt til brannvesenet at det ikke var flere i huset slik at de begynte med "etterslukking" fremfor livreddende arbeid. 

Anonymkode: c9943...5aa

Det andre eksemplet er forøvrig i et student - kollektiv hvor noen ikke hadde hørt fra roomie på en dag. De trodde hun var hos kjæresten sin, men sannheten var at hun hadde dumpen typen pga han hadde vært utro. Sent på 2000 tallet. 

• Liker 24
Skrevet

Å,skulle ønske  jeg kunne sove til 8. 30 !!! Har ikke skjedd på x år. 😅🤪🤣

Mannen din er forøvrig dust som bare dro ! 

Anonymkode: f51f2...71e

• Liker 5
Skrevet

dersom en forelder oppfører seg på denne måten allerede nå, så kan man jo selvfølgelig lure på hvordan denne forelderen kommer til å oppføre seg seinere - etter hvert som ungen deres vokser til. 

kanskje man aldri gidder å lage middag til hele familien (og bare fikser middag til seg selv) med den begrunnelsen at "dette gidder jeg ikke gjøre" liksom. Samme dersom ungen skal til for eksempel foreldre-møter, tannlege eller frisør. 

"dette er alt for slitsomt" og så gjør man aldri det man egentlig burde gjøre...   

Anonymkode: 2a8e7...a60

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 16.20):

Hvorfor skal han styre og stelle hver dag før jobb når du er hjemme? Kan du ikke levere seinere da?

Til dere som mener dette ikke er en big deal: jeg har invalidiserende bekkenløsning, går på krykker. Mannen har bilen. Det tar 20 minutter å gå til barnehagen. 

så nei - jeg kan ikke levere!!

AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 18.33):

enig med din mann her, han måtte jo på jobb og du kan godt følge så lenge du er hjemme

Anonymkode: a5983...48e

Jeg er sykemeldt og høygravid. Jeg har invalidiserende bekkenløsning og kaster også opp endel fortsatt. Så NEI

AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 18.45):

Skjønner ikke hvorfor det er et tema om at barnehagen ikke hadde fått beskjed. Det er da ikke noe folk gjør om man leverer senere en dag.

De skulle på tur

ts

• Liker 27
Skrevet

Det var helt idiotisk av han. I det minste skulle han gitt deg beskjed så du kunne holdt øye med gutten. 

Til neste gang ungen slår seg vrang, lever han i barnehagen i pysj og klær i sekken. Jeg hadde en 4 åring som nektet å kle seg. Snakket med barnehagen om det og de sa at det bare var å levere i pysjen. Det holdt å gjøre det en gang og etter det nektet barnet mitt aldri mere. Jeg var høygravid med tvillinger da så de timene i barnehagen var utrolig viktige.

Anonymkode: 0dee2...759

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det andre eksemplet er forøvrig i et student - kollektiv hvor noen ikke hadde hørt fra roomie på en dag. De trodde hun var hos kjæresten sin, men sannheten var at hun hadde dumpen typen pga han hadde vært utro. Sent på 2000 tallet. 

😂

Anonymkode: 728ae...d5d

Skrevet

Jeg hadde ringt mora og bedt henne hente sønnen hennes… det største barnet 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mange som har svart på denne, men ... idiot.

Jeg synes det var uansvarlig gjort. Kommer jo an på barnet og hvordan han pleier å oppføre seg når han er alene. Noen klatrer overalt mens andre sitter i ro. Uansett, dette ville jeg ha reagert på om jeg var barnemor. Låste han døra slik at ikke ungen kommer seg ut og begynner å springe etter bilen? 

Og jeg tror det er en god ide å droppe tv om morgenen. Mye mer firstende å se på tv enn å kle seg for bhg, i hvert fall noen ganger. Eller hadde gutten skrudd på tv selv? 🙂

Anonymkode: c26f6...c93

Hva hjelper det å låse døra? En 4 åring kommer seg da ut selv om døra er låst. En 4åring kunne fort ha funnet på å stikke ut. Jeg får helt vondt i magen av dette. Har en 4åring selv, og verken jeg eller pappaen hadde noen gang gått fra barnet slik. For en idiot av en mann.

Igjen... idiot. Du er mann? Eller kvinne som ikke har vært gravid, eller har hatt enkle svangerskap, og ikke skjønner at andre folk kan ha det annerledes enn deg selv.

Blir så provosert av disse kommentarene. Selv kunne jeg ikke gå fra typ uke 20 i begge svangerskapene. Da tok selvfølgelig mannen alt av levering, henting, lek, stell og hushold. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi må gi beskjed om barnet kommer etter 9, da dagens aktiviteter starter da. Gir alltid beskjed innen 8, så de vet om barnet kommer til frokost eller ikke. Side. De lager frokost hver dag. Det setter de pris på. 

Anonymkode: bb492...f4b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gir alltid beskjed om det jeg

• Liker 2
Skrevet

Du høres noe trassig ut du også som tenker å skille deg, reise avgårde som barnefaren gjorde......

Anonymkode: f9907...5cf

• Liker 1
Skrevet

Ja... dette var litt spesielt gjort av han. Han burde ha vekket deg, eller bare ropt inn døra f.eks at han må dra og barnet sitter i stua. Men det er jo ikke noe krise... barnet kan jo stå opp og sette seg i stua imens dere sover også, så hvis det er at du syns det er uforsvarlig så... nei, egentlig ikke. 

Jeg er sånn som eksploderer jeg også og alle alarmer går i hodet mitt når jeg blir sint, jeg har ikke helt kontrollen over hva jeg gjør og sier i sånne siruasjoner og jeg prøver hardt nå å lære meg å bare ikke eksplodere. Jeg kan eksplodere om det forsatt er like krise i hodet mitt om 3 dager. Det er vanskelig, men jeg skal begynne med å prøve det nå. Har hengt opp lapper på speilet:" bare hold kjeft.... " for jeg ødelegger så mye for meg selv, selvom jeg har GOD grunn til å bli sint så er det bare jeg som taper på å bli det... huff. Bare ro deg ned, vent noen dager også se hva du føler om det da. Du kommer ikke til å ville gå fra han om et par dager. 

Et eksempel er at en jeg holdt på med skulle passe på katten min imens jeg var på en jobb tur i 4 dager. Og han skulle itilleg pusse og male trappen min imens jeg var borte (som jeg betalte han for). Jeg ga både muntlig og skriftlig beskjed om at det var veldig viktig at han sjekket at katten ikke var i 2 etg og at han stengte av adgangen til å gå opp etter han hadde malt ferdig, at han hadde friskt vann og mat og ikke ble sluppet ut fordi hvis jeg ikke er hjemme så kommer han ikke inn igjen og at sandkassa ble renset hver dag. 

Han ringte å sa at nå var han ferdig og det ble veldig bra resultat og at han hadde dratt hjem og var hjemme nå. Også sa jeg, men... Katten da? Hvordan går det? Så sier han: Nei jeg vet ikke hvor han er jeg vel. 

FYYYY jeg eksploderte og jeg fikk ikke gjort noe med det. Det gikk utover jobben min. Jeg var langt borte. Jeg bare har du ikke hørt på NOE av det jeg har sagt? Du vet ikke om han er inne eller ute eller om han er stengt inne på et rom eller noen ting ? Hva med vann og mat og kassa?!... jo han rensa kassa og fikk vann og mat igår..... hva faen. Når så du han sist? Han: så han sist før du dro? 

I helvette heller altså, jeg fikk lyst å slå han, og det hadde jeg gjort om han stod forran meg så det var flaks at jeg var borte på én måte. (Det hadde bare gått utover meg pg min selvrespekt, på samme måte som at du kommer til å angre om 2 dager om du slår opp idag.) Men hadde hjertebank de resterende 3 dagene, den katten betyr alt for meg. Når jeg kom hjem var vannet skittent og maten nesten tom og kassa kan umulig ha blitt renset en eneste gang. Katten var i stua heldigvis. Hvordan kan folk være så forbanna dumme og dævvhørte og blinde i huet sitt. 

Anonymkode: ac5ff...d70

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...