Gå til innhold

Han bare forlot 4-åringen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er så sint at det koker! 
Jeg er høygravid og sykemeldt, så mannen leverer i barnehagen. I går våknet jeg at jeg måtte tisse 08:30 og hørte TV-en stod på nede. Gikk for å skru den av og der sitter 4-åringen?! Spurte hvor pappaen var og han hadde reist på jobb!! Ringte han og han sa han orket ikke, fordi ungen nektet å kle på seg så han truet med å dra og så bare GJOrde han det!!

Fireåringen er i verste trassperioden og motsetter seg påkledning, det er dritvanskelig og slitsomt, men man gir vel ikke som forelder opp og bare lar ungen bli igjen hjemme?! 

mannen min mener at jeg uansett var hjemme og kunne levere når jeg stod opp, barnehagen hadde ikke fått beskjed. Altså jeg er så sint! Jeg vurderer å gå fra han, dette er jo galskap! 

Anonymkode: e9788...5ba

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ble resten av gårsdagen da?

Anonymkode: ec1d3...471

• Liker 5
Skrevet

Ro deg ned! 4-åringen var trygt hjemme med deg og kanskje han lærer mer av å bli kjørt ifra enn å bli dillet og dullet med for å få han avgårde😉 

Anonymkode: 78101...9bc

• Liker 43
Skrevet

Oi ja, reagerer på at han ikke har sagt noe til deg før han dro og lot 4-åringen være hjemme. Er jo en fordel at du er klar over det. 

At barnehagen ikke har fått beskjed er en ting, det kunne jo du gitt beskjed om. Men det er klart at du må få beskjed før han drar.

Hvordan har egentlig mannen din det? Er dette noe du kunne forventet av han, eller er hendelsen helt ulikt han? 

Anonymkode: 2d848...ac0

• Liker 30
Skrevet

Mannen din burde selvfølgelig vekket deg og sagt ifra. Barnet var jo ikke alene hjemme, så ingen krise. 

Anonymkode: edfe6...943

• Liker 23
Skrevet

Det syke her er jo at han ikke ga deg beskjed! At han hadde en dårlig dag og ga opp 4-åringen er vel ikke helt bra, men jeg ville oversett det hvis det ikke var noe som skjedde gjentatte ganger. Men at 4-åringen var helt alene, fordi du sov og ikke ante noe, det er skikkelig uansvarlig! 

Anonymkode: b3c7b...cb7

• Liker 41
Skrevet

Er pappaen i værste trassalder og eller? :eeeh: 

Tenk å bare stikke fordi man har en trassig unge. "Nei nå er du så vanskelig at jeg bare drar og gidder ikke kommunisere med noen! Alle får bare ha det så godt."

• Liker 49
Skrevet

Spør han om han forventer mer emosjonell modenhet fra 4-åringen enn seg selv. 

Anonymkode: a6888...b57

• Liker 41
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ro deg ned! 4-åringen var trygt hjemme med deg og kanskje han lærer mer av å bli kjørt ifra enn å bli dillet og dullet med for å få han avgårde😉 

Anonymkode: 78101...9bc

Hva lærer 4 åringen egentlig? Er det ikke premie å sitte hjemme forran tv fremfor å stresse avsted? Han ble premiert for trass og vant denne  runden. Blir sikkert ikke enklere å få på klær I morgen.. 

Far burde sagt fra til deg. 

Skrevet

Forstår begges perspektiver. Mannen din skulle sagt i fra til deg at han var lei og dro på jobb og jeg forstår godt at du reagerer på måten du gjør, da det helt klart svekker tilliten til mannen din som er ansvarlig for barnets trygghet. 

Mannen din der i mot følte nok en stor fortvilelse og frustrasjon over at barnet ikke var samarbeidsvillig. Vi vet at mennesker gjør ukloke ting med slike indre kriser. Spørsmålet er jo om han evner å innrømme eller gir uttrykk for å forstå at det er feil å la et barn være alene, selv i hjemmet. 

Jeg vil tro at barnet var følte seg trygt foran tv'n og kanskje vitende om at du var hjemme og sov. Likevel er barn utforskende og kan på egenhånd fint sette seg i uønsket risiko i hjemmet. 

Diskuter og kom frem til enighet hvordan dere kan unngå slike situasjoner fremover. Er det for vanskelig finnes veiledning. 

• Liker 3
Skrevet

At han ikke har hjerne til å gi deg beskjed om at han reiser uten barnet er bekymringsverdig. 

Er ikke noe problem at han satt i stua å så på tv mens du lå i senga, men at du ikke fikk vite om det er ikke akseptabelt.

• Liker 18
Skrevet

For en uansvarlig og barnslig fyr!

Synes det er bekymringsverdig nok at han drar fra en 4-åring i praksis uten tilsyn.

Men at han reagerer sånn på en trassig unge er helt vilt, det er en så dårlig måte å håndtere et barn på at jeg blir helt matt. Barn kan være sykt vanskelige, men man kan ikke bare stikke sånn!

Anonymkode: 71ac6...a0e

• Liker 14
Skrevet

Ikke greit

Anonymkode: 33887...2cb

• Liker 3
Skrevet

Han skal i det minste gi deg beskjed om at han drar så du er klar over at ungen faktisk er der! Når du ligger å sover kan ungen finne på mye rart 😬 jeg hadde blitt forbannet for at han ikke gadd å vekke meg men trasset som en 3 åring! 

Anonymkode: e2345...e18

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skal han styre og stelle hver dag før jobb når du er hjemme? Kan du ikke levere seinere da?

Anonymkode: b4ed7...d37

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det var uansvarlig gjort. Kommer jo an på barnet og hvordan han pleier å oppføre seg når han er alene. Noen klatrer overalt mens andre sitter i ro. Uansett, dette ville jeg ha reagert på om jeg var barnemor. Låste han døra slik at ikke ungen kommer seg ut og begynner å springe etter bilen? 

Og jeg tror det er en god ide å droppe tv om morgenen. Mye mer firstende å se på tv enn å kle seg for bhg, i hvert fall noen ganger. Eller hadde gutten skrudd på tv selv? 🙂

Anonymkode: c26f6...c93

• Liker 3
Skrevet

I det minste var du hjemme. Han kunne sagt ifra da. Kjenner noen hvor mannen dro uten at kona var hjemme og 4-åringen ble funnet gående gatelangs…

Anonymkode: eedfc...110

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I det minste var du hjemme. Han kunne sagt ifra da. Kjenner noen hvor mannen dro uten at kona var hjemme og 4-åringen ble funnet gående gatelangs…

Anonymkode: eedfc...110

Fordi første setning i innlegget hennes: hun er høygravid og sykemeldt. 

Anonymkode: 91e24...e41

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...