StinkySocks Skrevet 17. desember 2021 #1 Del Skrevet 17. desember 2021 hvis det for eksempel bor mer enn EN bruker av Kvinneguiden, i samme hus. Dermed bruker de selvfølgelig samme nettverk for å komme på Internett, og får samme IP-adresse. eventuelt hvis man bor i for eksempel kollektiv sammen med en haug andre studenter, og flere av dem deler på samme Internett-oppkoblingen. Dermed får dem vel samme IP-adresse, og Kvinneguiden-forumet tror kanskje da at dette er snakke om EN enkelt person som forsøker å operere med en rekke forskjellige profiler / brukernavn her på Kvinneguiden. blir noe sånn slått ned på da? eller blir dette akseptert, ettersom forumet ikke kan vite om dette egentlig er snakk om forskjellige personer eller ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 17. desember 2021 #2 Del Skrevet 17. desember 2021 Det lurer jeg også på, glad jeg ikke deler ip adresse med noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommeren2021 Skrevet 17. desember 2021 #3 Del Skrevet 17. desember 2021 Det er lov å ha så mange brukere, som mulig. Det er bare ikke lov og diskutere med deg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 17. desember 2021 #4 Del Skrevet 17. desember 2021 Sommeren2021 skrev (2 minutter siden): Det er lov å ha så mange brukere, som mulig. Det er bare ikke lov og diskutere med deg selv. Men hvordan vet mods og admins om det er samme person eller flere personer som deler ip adresse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommeren2021 Skrevet 17. desember 2021 #5 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Cid skrev (Akkurat nå): Men hvordan vet mods og admins om det er samme person eller flere personer som deler ip adresse? MAC-adresse. Endret 17. desember 2021 av Sommeren2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 17. desember 2021 #6 Del Skrevet 17. desember 2021 Alle, inkludert moderatorer, har lov til å ha så mange brukere de vil, og også poste anonymt. Så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 17. desember 2021 #7 Del Skrevet 17. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Alle, inkludert moderatorer, har lov til å ha så mange brukere de vil, og også poste anonymt. Så det er ikke noe problem. Det er vel IP'en som avgjør AB-brukeren til folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 18. desember 2021 #8 Del Skrevet 18. desember 2021 StinkySocks skrev (3 timer siden): <snip> blir noe sånn slått ned på da? eller blir dette akseptert, ettersom forumet ikke kan vite om dette egentlig er snakk om forskjellige personer eller ikke? Som andre nevner er det tillatt for én person å ha flere brukerkontoer. Men jeg synes det finnes en mer interessant problemstilling til et scenario hvor flere personer deler samme nettlinje: Hva skjer hvis én bruker/person - som deler IP-adresse med flere - skulle bli utestengt? Ville da kun den ene *kontoen* bli stengt, eller ville alle bli blokkert fra samme nettverket? Fireflies skrev (1 time siden): Det er vel IP'en som avgjør AB-brukeren til folk? Det må vel avgjøres av brukerkontoen man er pålogget med? Man kan jo logge seg på en hvilken som helst konto fra hvor som helst, bare man har passordet. Så lenge brukerkontoen er den samme vil nok anonyme innlegg man skriver i en gitt tråd få samme AB-kode. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. desember 2021 #9 Del Skrevet 18. desember 2021 Cid skrev (9 timer siden): Men hvordan vet mods og admins om det er samme person eller flere personer som deler ip adresse? De bare antar. Og kicker ut på måfå. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 18. desember 2021 #10 Del Skrevet 18. desember 2021 SlemUlv skrev (9 minutter siden): De bare antar. Og kicker ut på måfå. Personlig erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. desember 2021 #11 Del Skrevet 18. desember 2021 (endret) Cid skrev (Akkurat nå): Personlig erfaring med det? Jupp. Bare at det var random folk, ikke noen jeg bodde med. Endret 18. desember 2021 av SlemUlv 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 18. desember 2021 #12 Del Skrevet 18. desember 2021 SlemUlv skrev (3 minutter siden): Jupp. Bare at det var random folk, ikke noen jeg bodde med. Så gale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. desember 2021 #13 Del Skrevet 18. desember 2021 Cid skrev (1 minutt siden): Så gale Mange glemmer at ip adresser ikke er statiske. Så jeg fikk beskjed om at jeg hadde 5 kontoer, og alle var utestengt. Men jeg fikk ikke vite nicket på disse brukerne, pågrunn av personvern..... 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 18. desember 2021 #14 Del Skrevet 18. desember 2021 Vi kan alltids grave tilbake trådene som gjelder dette. Evt står det vel også på bloggen til Asti, som gikk med i dragsuget. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. desember 2021 #15 Del Skrevet 18. desember 2021 Fant bloggen https://influencere.wordpress.com/2019/04/28/gjesteinnlegg-en-kg-brukers-bekjennelser/ 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 18. desember 2021 #16 Del Skrevet 18. desember 2021 SlemUlv skrev (Akkurat nå): Fant bloggen https://influencere.wordpress.com/2019/04/28/gjesteinnlegg-en-kg-brukers-bekjennelser/ Var akkurat inne og hentet lenke selv. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. desember 2021 #17 Del Skrevet 18. desember 2021 Hmmm, og moderator har ikke svart i tråden, mistenkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 18. desember 2021 #18 Del Skrevet 18. desember 2021 Athena79 skrev (12 minutter siden): Hmmm, og moderator har ikke svart i tråden, mistenkelig De er alltid ekstra opptatt i helger så da får man ofte svar innen mandagen Spent på svaret da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. desember 2021 #19 Del Skrevet 18. desember 2021 Jeg kan bekrefte opplysningene til @SlemUlv - jeg husker godt denne saken, som var temmelig opprørende og oppsiktsvekkende. Det var flere tråder om det her på Ris og ros. Mods mente de hadde et idiotsikkert system for å finne ut hvilke brukere som tilhørte samme person - det hadde de IKKE. Dermed ble helt random personer som ikke hadde noe med hverandre å gjøre og ikke kjente hverandre beskyldt for å være samme person og for å diskutere med seg selv - og følgelig utestengt samtidig. De ble snedig nok også nektet å få opplysninger om hvilke andre brukere de angivelig hadde, fordi dette ville være brudd på personvernet, som @SlemUlv skriver. Så vidt jeg husker fikk noen utestengte brukere vite om hverandre og kontakt takket være tråder på Ris og ros, men først etter lange, urettmessige utestengelser. KG har ikke gitt klare svar på om praksisen med å utestenge på samme grunnlag fremdeles foregår. Men det er også et problem i mange underforum at troll og/eller stalkere lager seg stadig nye brukere etter utestengelse, så jeg skjønner i og for seg behovet fra KGs side for å finne en måte å håndtere det på. Den framgangsmåten de brukte i saken som rammet @SlemUlv var imidlertid IKKE den riktige, og det satt svært langt inne for KG å innse og innrømme akkurat det. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 18. desember 2021 #20 Del Skrevet 18. desember 2021 Aricia skrev (39 minutter siden): Jeg kan bekrefte opplysningene til @SlemUlv - jeg husker godt denne saken, som var temmelig opprørende og oppsiktsvekkende. Det var flere tråder om det her på Ris og ros. Mods mente de hadde et idiotsikkert system for å finne ut hvilke brukere som tilhørte samme person - det hadde de IKKE. Dermed ble helt random personer som ikke hadde noe med hverandre å gjøre og ikke kjente hverandre beskyldt for å være samme person og for å diskutere med seg selv - og følgelig utestengt samtidig. De ble snedig nok også nektet å få opplysninger om hvilke andre brukere de angivelig hadde, fordi dette ville være brudd på personvernet, som @SlemUlv skriver. Så vidt jeg husker fikk noen utestengte brukere vite om hverandre og kontakt takket være tråder på Ris og ros, men først etter lange, urettmessige utestengelser. KG har ikke gitt klare svar på om praksisen med å utestenge på samme grunnlag fremdeles foregår. Men det er også et problem i mange underforum at troll og/eller stalkere lager seg stadig nye brukere etter utestengelse, så jeg skjønner i og for seg behovet fra KGs side for å finne en måte å håndtere det på. Den framgangsmåten de brukte i saken som rammet @SlemUlv var imidlertid IKKE den riktige, og det satt svært langt inne for KG å innse og innrømme akkurat det. 👏🏻👏🏻 De tøysa det til for feil brukere den gangen, slik at det faktisk kom frem i lyset. Hvem vet hvor mange andre de har tråkket på slik. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå