Gå til innhold

Chris Noth aka Mr.Big anklaget for voldtekter!


Magrat

Anbefalte innlegg

Trøst skrev (27 minutter siden):

Vel.... Det sier da litt, tenker jeg. Samtidig hadde det nok skapt rabalder om de ikke støttet ofrene som sto frem. 

Ja, det er det det er lett å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har visst om dette siden 90-tallet dessverre. 

https://www.newsweek.com/chris-noth-beverly-johnson-assault-allegations-1660438

But she says he then pulled her toward him, moved her toward the bed, pulled off her shorts and bikini bottom, and began to rape her from behind. She was facing a mirror. “It was very painful and I yelled out, ‘Stop!’” she says. “And he didn’t. I said, ‘Can you at least get a condom?’ and he laughed at me.”

When it was over, she says, “I realized there was blood on my shirt. I got out of there. I went to my friend’s apartment [in the same building].” The friend visiting from college was already there, she says. “I walked right in and went to the bathroom and tried to get the blood out of my shirt. They wanted to know what happened. I said, ‘I just want to go home.’” The visiting friend pursued her, and said, “You’re scaring me.”

https://www.google.com/amp/s/www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/chris-noth-accused-of-sexual-assault-1235063596/amp/

 

Disse kvinnene har ingenting å tjene på å lyve. De er anonyme og deres eneste håp er å få stoppet han. 

Ekstremt modig og tøft gjort! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne83_ skrev (1 minutt siden):

Man har visst om dette siden 90-tallet dessverre. 

https://www.newsweek.com/chris-noth-beverly-johnson-assault-allegations-1660438

But she says he then pulled her toward him, moved her toward the bed, pulled off her shorts and bikini bottom, and began to rape her from behind. She was facing a mirror. “It was very painful and I yelled out, ‘Stop!’” she says. “And he didn’t. I said, ‘Can you at least get a condom?’ and he laughed at me.”

When it was over, she says, “I realized there was blood on my shirt. I got out of there. I went to my friend’s apartment [in the same building].” The friend visiting from college was already there, she says. “I walked right in and went to the bathroom and tried to get the blood out of my shirt. They wanted to know what happened. I said, ‘I just want to go home.’” The visiting friend pursued her, and said, “You’re scaring me.”

https://www.google.com/amp/s/www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/chris-noth-accused-of-sexual-assault-1235063596/amp/

 

Disse kvinnene har ingenting å tjene på å lyve. De er anonyme og deres eneste håp er å få stoppet han. 

Ekstremt modig og tøft gjort! 

:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (På 18.12.2021 den 13.53):

Tror ikke noe på dette her!!!

Hvorfor i alle dager ikke? Kjenner du ham personlig?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (28 minutter siden):

Jeg tar kanskje helt feil her… men jeg skjønner at man skal være helt politisk korrekt å sørge for at man ikke blir kritisert for å ikke si noe men jeg syntes det blir litt feil å uttale seg på denne måten når personen ikke er dømt. Med mindre man også har personlige erfaringer og går offentlig med det. Er jeg helt på jordet her?

Ekstremt få blir dømt i overgrepssaker. Han her har jo råd til meget gode advokater. Det betyr ikke at overgrepet ikke skjedde. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (42 minutter siden):

Jeg tar kanskje helt feil her… men jeg skjønner at man skal være helt politisk korrekt å sørge for at man ikke blir kritisert for å ikke si noe men jeg syntes det blir litt feil å uttale seg på denne måten når personen ikke er dømt. Med mindre man også har personlige erfaringer og går offentlig med det. Er jeg helt på jordet her?

Når det kommer til saker som omhandler seksuell trakassering, overgrep, voldtekt og hele den rekka der, så er det vanskelig å stille med håndfaste bevis med mindre man har lydopptak/videopptak og flere vitner. De færreste filmer og tar opp når de har sex (man har heller ikke mulighet til det om man blir utsatt for overgrep) og overgrep blir sjeldent begått med flere vitner (med mindre vitnene selv er delaktige i overgrepet). Med andre ord blir det selvsagt vanskelig å dømme noen for slike handlinger. Du er ikke på jordet, nei, men "skyldig til det motsatte er bevist" blir vanskelig når der ikke foreligger konkrete bevis. Et alternativ er jo at den som utførte handlingen, innrømmer skyld, men det skjer jo så og si aldri. 

Det er dermed ikke vanskelig å skjønne hvorfor det er en stor påkjennelse for et offer å anmelde et seksuelt overgrep. Man vil jo gjerne at gjerningsmannen skal få sin straff og at det samme ikke skal skje mot andre. Men uten bevis blir det vanskelig. 

Endret av Trøst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøst skrev (12 minutter siden):

Når det kommer til saker som omhandler seksuell trakassering, overgrep, voldtekt og hele den rekka der, så er det vanskelig å stille med håndfaste bevis med mindre man har lydopptak/videopptak og flere vitner. De færreste filmer og tar opp når de har sex (man har heller ikke mulighet til det om man blir utsatt for overgrep) og overgrep blir sjeldent begått med flere vitner (med mindre vitnene selv er delaktige i overgrepet). Med andre ord blir det selvsagt vanskelig å dømme noen for slike handlinger. Du er ikke på jordet, nei, men "skyldig til det motsatte er bevist" blir vanskelig når der ikke foreligger konkrete bevis. Et alternativ er jo at den som utførte handlingen, innrømmer skyld, men det skjer jo så og si aldri. 

Det er dermed ikke vanskelig å skjønne hvorfor det er en stor påkjennelse for et offer å anmelde et seksuelt overgrep. Man vil jo gjerne at gjerningsmannen skal få sin straff og at det samme ikke skal skje mot andre. Men uten bevis blir det vanskelig. 

Det skjønner jeg kjempe godt! Samtidig er det ganske så dramatisk, vil jeg tro,  for en person som er uskyldig å bli hengt ut på denne måten, kun etter anklager.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg kjempe godt! Samtidig er det ganske så dramatisk, vil jeg tro,  for en person som er uskyldig å bli hengt ut på denne måten, kun etter anklager.

Selvsagt. Men det skal godt gjøres at x antall kvinner går sammen om å felle en mann som i utgangspunktet er helt uskyldig. Det blir mange løgner å holde styr på, og uten søksmål er man ikke økonomisk tjent med det heller. 

At ofre snakker ut, vitner bare om hvor mye urett det finnes i verden, og hvor mange menn som har tråkket over grenser. Men i stedet for å fokusere på det faktiske problemet, så går mange ut ifra at ofrene lyver og at det er oppspinn for å sanke sympati og oppmerksomhet. Mennene blir grinete fordi de ikke lenger kan ta for seg kvinner slik de ønsker og begrepet "samtykke" er vanskelig for dem å forstå. Det er seriøst veldig trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 time siden):

Hvorfor i alle dager ikke? Kjenner du ham personlig?

Hyggelig du er da..Man er Uskyldig til det motsatte er bevist ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (1 minutt siden):

Hyggelig du er da..Man er Uskyldig til det motsatte er bevist ;) 

Hva var lite hyggelig med det direkte spørsmålet? Jeg ble bare interessert i hvorfor du bare bestemte deg for at du ikke tror på dette fra en total fremmed mann. Hva er grunnen? Om ikke du kjenner ham så må det jo finnes noe plausibelt i anklagene? Du skrev ikke at han var uskylidg til deg motsatt er bevist. Du skrev du ikke trodde på det.

Så igjen; hvorfor er du så bastant på at du ikke tror på det?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare et tidsspørsmål når seriene han har vært med i, blir tatt av skjermen. Det har jo blitt sånn i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (59 minutter siden):

Er vel bare et tidsspørsmål når seriene han har vært med i, blir tatt av skjermen. Det har jo blitt sånn i dag.

Nei det har det ikke. Serier har ikke blitt tatt av skjermen, men en del overgripere/beskyldt for overgrep har blitt skrevet ut av serien. Ikke overdriv nå.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (10 minutter siden):

Nei det har det ikke. Serier har ikke blitt tatt av skjermen, men en del overgripere/beskyldt for overgrep har blitt skrevet ut av serien. Ikke overdriv nå.

Nei vel? Her er et eksempelhttps://www.vg.no/rampelys/tv/i/xL5mj/den-syvende-himmel-tas-av-skjermen-i-norge-etter-overgrepsanklager

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

En eldgammel serie som sikkert hadde blitt tatt av uansett? Som sikkert dukker opp på Netflix snart. Og denne mannen ble vel dømt om jeg husker riktig? 
Føler du dette er et kulturelt problem? Tror du SATS kommer til å bli tatt bort fra HBO?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 minutt siden):

En eldgammel serie som sikkert hadde blitt tatt av uansett? Som sikkert dukker opp på Netflix snart. Og denne mannen ble vel dømt om jeg husker riktig? 
Føler du dette er et kulturelt problem? Tror du SATS kommer til å bli tatt bort fra HBO?

Den ble ikke tatt bort fordi den var gammel. Den ble tatt bort pga overgrepsanklager. Jeg liker ikke "cancel culture". At det er flere radiostasjoner som feks ikke spiller Michael Jackson. Mannen ble jo ikke dømt engang. Dette tøvet kommer til å komme hit til lands også. 

Aner ikke om SATS forsvinner fra skjermen. Hadde ikke overrasket meg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Den ble ikke tatt bort fordi den var gammel. Den ble tatt bort pga overgrepsanklager. Jeg liker ikke "cancel culture". At det er flere radiostasjoner som feks ikke spiller Michael Jackson. Mannen ble jo ikke dømt engang. Dette tøvet kommer til å komme hit til lands også. 

Aner ikke om SATS forsvinner fra skjermen. Hadde ikke overrasket meg. 

Ok, vi har nok litt forskjellig moral da. Men har ikke sett en serie bli kansellert fra sin kanal/tjeneste grunnet anklager. Så føler at du legger klagene dine på feil sted. Når det er sagt så ville det vært litt kleint å se den presten i den serien moralisere alle når man vet han er pedofil. Men det er kanskje bare meg…

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dævendøtte skrev (9 timer siden):

Ikke sikkert dette kom som noen overraskelse på disse damene. 

Jeg som innbilte meg at Chris var en sympatisk fyr. Men skinnet bedrar, atter en gang. 

Så lenge fyren ikke er dømt, blir det feil å dømme ham. At det høyst sansynlig har skjedd voldtekt vil jeg tro. Men å gå ut i media og ta avstand fra og kritisere når man ikke vet den fulle sannheten, er tullete.

 

Dævendøtte skrev (3 timer siden):

Ja, du har helt rett i dette med voksne kvinner. 

Vi må ikke være så hårsåre, og såpass må man tåle og da de var unge var det sånn og sånn. Dette har jeg hørt fra voksne kvinner. 

Jeg var også ung på 80/90 tallet og da var det helt normalt at en jente på byen ble utsatt for klåfingra mannfolk. Var man full og danset, kanskje i litt utfordrende klær, ja da ba man om å bli klådd på. Eller om man jobbet som servitør, utrolig hva man måtte finne seg i på den tiden. Og til tider nå også. 

Jeg kjenner menn som får hender nedi boxeren stort sett hver gang de er på fest. Det blir lite støy rundt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 minutter siden):

Så lenge fyren ikke er dømt, blir det feil å dømme ham. At det høyst sansynlig har skjedd voldtekt vil jeg tro. Men å gå ut i media og ta avstand fra og kritisere når man ikke vet den fulle sannheten, er tullete.

 

Jeg kjenner menn som får hender nedi boxeren stort sett hver gang de er på fest. Det blir lite støy rundt det. 

Jeg kjenner ingen av dem. Men da bør de jo lage baluba ut av det om det var ubehagelig og de følte seg truet. Tror mange kvinner hadde støttet den kampen, men den må jo komme fra menn selv om de føler seg ofte antastet av kvinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Thanos skrev (5 timer siden):

Så lenge fyren ikke er dømt, blir det feil å dømme ham. At det høyst sansynlig har skjedd voldtekt vil jeg tro. Men å gå ut i media og ta avstand fra og kritisere når man ikke vet den fulle sannheten, er tullete.

 

Jeg kjenner menn som får hender nedi boxeren stort sett hver gang de er på fest. Det blir lite støy rundt det. 

Vet at trakassering av menn også skjer, men det hjelper ikke de kvinnene som blir utsatt. At mannfolk ikke lager støy rundt dette, kan de vel takke sitt eget kjønn for. 

Endret av Dævendøtte
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taushet taler sitt eget språk, det også. Alle vet jo hvordan mange, især menn, latterliggjør bagatelliserer og mistenkeliggjør kvinner som står frem med erfaringer om at de er blitt voldtatt eller utsatt seksuell trakassering. Det koster veldig mye å fortelle. Man blir fort utstøtt og sykeliggjort som kvinne som snakker høyt om overgrep. Mennene går jo stort sett fri uansett, både slipper de noen dom eller straff, det de har gjort feies også ofte under teppet fordi ofrene enten ikke orker si ifra, eller om de sier ifra så blir de stemplet som gærne kjerringer. 

SIden SatC-damene er de de er, så velger de selvsagt å kreditere kvinnene som tør å stå frem og fortelle. Det er synd dersom anklagene ER falske. Men dette går begge veger: vi vet ikke hvem som lyver. Det kan like gjerne være Chris Noth. Han har jo alt å vinne på å benekte dette. Men her er det to uavhengige kvinner. Historiene deres henger på greip. Det er folk som kan verifisere når disse hendelsene angivelig skulle ha skjedd. Det er ikke noe som man har diktet opp i nyere tid. Dessuten er det vel endel andre historier om han som svirrer rundt... Merkelig hvordan enkelte menn ikke får slike rykter på seg. De klarer oppføre seg og vet hvor grensa går. Men så har vi andre da..som blir litt høye på seg selv og skal ha det de vil ha, når de vil ha det. Disse er kreftsvulster som går rundt i samfunnet, og de fortjener å bli stempla. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...