Gå til innhold

Chris Noth aka Mr.Big anklaget for voldtekter!


Magrat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Dævendøtte
Princess_81 skrev (11 minutter siden):

AD955B79-5DE1-4D20-9812-9D6184A93EA6.png

Ikke sikkert dette kom som noen overraskelse på disse damene. 

Jeg som innbilte meg at Chris var en sympatisk fyr. Men skinnet bedrar, atter en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (5 timer siden):

Ikke sikkert dette kom som noen overraskelse på disse damene. 

Jeg som innbilte meg at Chris var en sympatisk fyr. Men skinnet bedrar, atter en gang. 

Jeg vil ikke være "den personen", men vi vet jo selvsagt ikke om disse anklagene er reelle. Samtidig tenker jeg at når kvinner står frem om overgrep, så er det som oftest sannhet i det. Et fåtall av kvinner lyver på seg slike opplevelser. Noen gjør det dessverre fordi de ønsker sympati, og noen bruker overgrepskortet når de skal omtale seksuelle opplevelser de har samtykket til der og da, men som de i etterkant angrer på. Veldig ødeleggende for andre kvinner som er utsatt for voldtekt, overgrep og seksuell trakassering/misbruk. 

Det jeg har lært av #metoo og åpenheten vi har sett de siste årene, er at mange menn dessverre ikke har rent mel i posen. Skummelt mange. Det er kjempe trist. Jeg velger å håpe at mennene har lært av sine handlinger og at unge menn som vokser opp i dag, lærer mer om samtykke og respekt for kvinner. Men med tanke på hvordan #metoo har "gått over stokk og stein" så er det mulig de bare opplever det som provoserende. Noe som igjen er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (5 timer siden):

Ikke sikkert dette kom som noen overraskelse på disse damene. 

Jeg som innbilte meg at Chris var en sympatisk fyr. Men skinnet bedrar, atter en gang. 

Synes skinnet matcher ganske bra i dette tilfellet. Har alltid syntes han har sett veldig dodgy ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hvem som har gjort hva i slike saker.

Men jeg blir overrasket over at kvinnene i SATC støtter henne så fort. Hva sier dét oss?

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Trøst skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ikke være "den personen", men vi vet jo selvsagt ikke om disse anklagene er reelle. Samtidig tenker jeg at når kvinner står frem om overgrep, så er det som oftest sannhet i det. Et fåtall av kvinner lyver på seg slike opplevelser. Noen gjør det dessverre fordi de ønsker sympati, og noen bruker overgrepskortet når de skal omtale seksuelle opplevelser de har samtykket til der og da, men som de i etterkant angrer på. Veldig ødeleggende for andre kvinner som er utsatt for voldtekt, overgrep og seksuell trakassering/misbruk. 

Det jeg har lært av #metoo og åpenheten vi har sett de siste årene, er at mange menn dessverre ikke har rent mel i posen. Skummelt mange. Det er kjempe trist. Jeg velger å håpe at mennene har lært av sine handlinger og at unge menn som vokser opp i dag, lærer mer om samtykke og respekt for kvinner. Men med tanke på hvordan #metoo har "gått over stokk og stein" så er det mulig de bare opplever det som provoserende. Noe som igjen er trist. 

Mitt inntrykk er at den yngre generasjon generelt har et helt annet syn på jenter nå enn for bare 10 år siden. Er helt sikker på at #metoo har ført mye godt med seg! 

Jeg har hatt mang en og annen diskusjon med menn som er 40+ angående dette, ikke alle har forstått hva #metoo egentlig innebærer. Kan jo ikke ta på noen damer lengre, sier de. Og da spør jeg hvorfor de i alle dager skal ta på damene. De må jo få  klå litt, er svaret. Blir helt matt. 

Og de i andre enden sier de ikke tør å gi noen en klem lengre. Takk og lov for korona, sier jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

loveli skrev (1 minutt siden):

Umulig å si hvem som har gjort hva i slike saker.

Men jeg blir overrasket over at kvinnene i SATC støtter henne så fort. Hva sier dét oss?

Hm...

Vel.... Det sier da litt, tenker jeg. Samtidig hadde det nok skapt rabalder om de ikke støttet ofrene som sto frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
ElectricScum skrev (4 minutter siden):

Synes skinnet matcher ganske bra i dette tilfellet. Har alltid syntes han har sett veldig dodgy ut. 

Jeg liker utseendet hans veldig godt, synes han er småsexy. 

Dvs, fram til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Mitt inntrykk er at den yngre generasjon generelt har et helt annet syn på jenter nå enn for bare 10 år siden. Er helt sikker på at #metoo har ført mye godt med seg! 

Jeg har hatt mang en og annen diskusjon med menn som er 40+ angående dette, ikke alle har forstått hva #metoo egentlig innebærer. Kan jo ikke ta på noen damer lengre, sier de. Og da spør jeg hvorfor de i alle dager skal ta på damene. De må jo få  klå litt, er svaret. Blir helt matt. 

Og de i andre enden sier de ikke tør å gi noen en klem lengre. Takk og lov for korona, sier jeg ;) 

Har hatt noen håpløse diskusjoner selv om dette med menn, men også med kvinner faktisk. Er nok av kvinner som mener at andre kvinner er hysteriske, at de må forstå at "menn er menn" og hele den pakka der, da spesielt eldre kvinner. Og jeg håper virkelig for neste generasjons kvinners sin del, at #metoo er opplysende. Når menn responderer med "man må jo få klå litt/huff nei nå kan jeg ikke se på damer lenger" så viser det at de ikke har skjønt hva det egentlig handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Jeg liker utseendet hans veldig godt, synes han er småsexy. 

Dvs, fram til nå. 

Samme her... Og jeg hører fortsatt på Marilyn Manson. Med litt bismak i munnen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Jeg liker utseendet hans veldig godt, synes han er småsexy. 

Dvs, fram til nå. 

Hadde mer sansen for han derre Aiden-duden. Mr.Big ble for glætt. Men hver sin smak :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Trøst skrev (2 minutter siden):

Har hatt noen håpløse diskusjoner selv om dette med menn, men også med kvinner faktisk. Er nok av kvinner som mener at andre kvinner er hysteriske, at de må forstå at "menn er menn" og hele den pakka der, da spesielt eldre kvinner. Og jeg håper virkelig for neste generasjons kvinners sin del, at #metoo er opplysende. Når menn responderer med "man må jo få klå litt/huff nei nå kan jeg ikke se på damer lenger" så viser det at de ikke har skjønt hva det egentlig handler om. 

Ja, du har helt rett i dette med voksne kvinner. 

Vi må ikke være så hårsåre, og såpass må man tåle og da de var unge var det sånn og sånn. Dette har jeg hørt fra voksne kvinner. 

Jeg var også ung på 80/90 tallet og da var det helt normalt at en jente på byen ble utsatt for klåfingra mannfolk. Var man full og danset, kanskje i litt utfordrende klær, ja da ba man om å bli klådd på. Eller om man jobbet som servitør, utrolig hva man måtte finne seg i på den tiden. Og til tider nå også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
ElectricScum skrev (6 minutter siden):

Hadde mer sansen for han derre Aiden-duden. Mr.Big ble for glætt. Men hver sin smak :)

Var i A good wife jeg fikk opp øynene for ham, har ikke engang sett Sex and the City. 

Edit, og ja, heldigvis har vi forskjellig smak noen ganger :) 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Princess_81 skrev (6 timer siden):

AD955B79-5DE1-4D20-9812-9D6184A93EA6.png

Jeg tar kanskje helt feil her… men jeg skjønner at man skal være helt politisk korrekt å sørge for at man ikke blir kritisert for å ikke si noe men jeg syntes det blir litt feil å uttale seg på denne måten når personen ikke er dømt. Med mindre man også har personlige erfaringer og går offentlig med det. Er jeg helt på jordet her?

Endret av moroklompen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...