Fibonacci Skrevet 9. november 2005 #161 Del Skrevet 9. november 2005 I går kasta jeg opp, men i dag er jeg "bare" svimmel og slapp (og forkjøla)! Jeg har lavt blodtrykk, så det er nok derfor. Bruker så sinnsykt lang tid på å komme i gang om morgenen! Trøster meg med at det bare er 6 uker til jul! Og da skal jeg ha FERIE og bare SLAPPE AV... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. november 2005 #162 Del Skrevet 9. november 2005 Hei Hulderjenta. Sa artig at vi ligger nesten helt likt an. Godt a höre at du ogsa har det sann. Jeg ble helt bekymret her en morgen da jeg ikke kjente noen symptomer, men de kom heldigvis tilbake pa kvelden. Jeg er absolutt mest kvalm pa kvelden og ble rett og slett glad da jeg kjente det Hvordan har du det ellers? Skal du pa UL snart? Vi skal 22.November og gleder meg sann! ← Å!!! Så heldig! Har vært på første legetime i dag jeg, men det var ikke snakk om UL.. Kanskje hun bestiller neste gang? Ble henvist til endokrinolog jeg, for jeg har hypertyreose... Tror ikke det har noe å si negativt sett for spiren, men veldig bra at det blir tatt seriøst! Har det ellers ganske bra, noen dager er jeg kvalm, andre dager ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. november 2005 #163 Del Skrevet 9. november 2005 Hadde jeg ikke sett at det var noe der på ul, hadde jeg begynt å lure på om hele greia var innbildt. ← Har du hatt UL allerede..? Noe spesiell grunn som jeg ikke har fått med meg, elelr bare en "smugtitt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine Skrevet 9. november 2005 #164 Del Skrevet 9. november 2005 hallois! vet du, noen ganger så føles det som om det ikke er noen ting der nede i det hele tatt!! jeg litt kvalm på morgenen, og har bitte-litt smerte i bryster, men foruten det er liksom alt ok. nesten litt skremmede :-) men matvanene har endret seg litt: vil mest av alt ha brødmat med ost og skinke! og orker ikke kaffe, hvitvin (det var det første tegnet!), eller syrlige drops. Angående UL, er det vanlig å ha det etter bare 10-12 uker? Tror du lege allerede da kan se kjønnet? jeg har full sjekk 2 og 8 desember. Ikke lenge til nei :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 9. november 2005 #165 Del Skrevet 9. november 2005 Har du hatt UL allerede..? Noe spesiell grunn som jeg ikke har fått med meg, elelr bare en "smugtitt"? ← Skrev om det litt over i denne tråden. Har PCOS og ble gravid med pergotime så gynokologen min ville at vi skulle ta en ul tidlig. Skal tilbake for ny ul torsdag i neste uke. Gleder meg veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cecilia Skrevet 10. november 2005 #166 Del Skrevet 10. november 2005 Imorgen skal jeg ha min første svangerskapsundersøkelse. Er veldig spent Kanskje litt nervøs også.. Noen her som allerede har vært der, og kanskje kan fortelle litt om hva man gjør? Kjæresten har veldig lyst til å bli med, sier han. Men vet ikke helt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidi_pus Skrevet 11. november 2005 #167 Del Skrevet 11. november 2005 Der var dere jo... er ikke helt kjent på disse sidene enda, så jeg visste jo ikke at denne tråden var flyttet, eller hvor den var flyttet til. så jeg har trodd at ingen har skrevet på en stund...dumme meg tenkte jo ikke på at jeg skulle lete etter det ellers er alt ganske bra med meg. er fortsatt litt småkvalm, men det går opp og ned. har fortalt det til nærmeste familie og et par venner. klarte ikke å holde meg lenger og alle er helt på styr og syns det er så spennende. kusinen min har nettopp fått en liten datter og hjelper mer enn gjerne til med råd og tips. om 4 uker reiser vi til sør afrika. gleder meg super masse. skal feire jul der sammen med familien. skal bli deilig å bare slappe av og nyte en lang ferie og bare kjenne etter hvordan det er å være gravid. har ikke hatt tid til det enda, føler jeg. med all jobbing, flytting osv... Håper alt står bra til med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 11. november 2005 #168 Del Skrevet 11. november 2005 Hei. Bare lurte på om noen flere har kvalem som går litt bedre en dag og verre en annen dag.? Blei nesten litt sånn, jøss kvalmen borte alllerede da jeg sto opp. Ikke så ille kvalm nå i dag foreløbig som jeg har vært tidligere denne uken(kastet opp to dager) Har stertet med sjeks ved sengen, er det det som gjør underverker? Nå er det såppas tidlig enda på dagen, så den kan jo komme. Har vært kvalm fra morgen til kveld den siste uken. Må jo si at det er litt deilig å ikke være spy-kvalm hver dag Men når den ikke er så ille, så begynner man jo å lure Hehe. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. november 2005 #169 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg er heldigvis ikke like kvalm hver dag! Det varierer en del, men fra å bare være kvalm om morgenen er jeg nå ofte kvalm om ettermiddagen og kvelden Kan godt være at litt kjeks på senga om morgenen gjør sitt Felicity! Får opp blodsukkeret før du begynner å røre på deg, det er ikke dumt På min første legetime fylte vi ut Helsekortet for gravide, målte blodtrykk, sjekket urinprøven, veide meg og snakket litt. Neste gang skal de ta alle blodprøvene, for å sjekke hemoglobin, jernlager, blodtype, Rubella, toksoplasmose og sånt. Kommer til å gå annenhver gang til lege og jordmor, det tror jeg blir ålreit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 11. november 2005 #170 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Kvalmen min også varierer, Felicity! Flere dager på rad kan være helt kvalmefrie, og så kommer noen dager med helvetet i gjen.. Da er jeg kvalm HELE dagen, og det blir verre og verre jo lenger utpå dagen det blir... Nyt de kvalmefrie dagene! Endret 11. november 2005 av Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 13. november 2005 #171 Del Skrevet 13. november 2005 Kvalmen min også varierer, Felicity! Flere dager på rad kan være helt kvalmefrie, og så kommer noen dager med helvetet i gjen.. Da er jeg kvalm HELE dagen, og det blir verre og verre jo lenger utpå dagen det blir... Nyt de kvalmefrie dagene! ← Samme her også. Hadde noen fine, kvalmefrie dager fra tirsdag til fredag. Men på lørdag og idag har jeg vært skikkelig kvalm. Men jeg kaster ikke opp heldigvis. Selv om det kanskje hadde blitt bedre etterpå av det?? Å kaste opp er omtrent det verste jeg vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 14. november 2005 #172 Del Skrevet 14. november 2005 Samme her også. Hadde noen fine, kvalmefrie dager fra tirsdag til fredag. Men på lørdag og idag har jeg vært skikkelig kvalm. Men jeg kaster ikke opp heldigvis. Selv om det kanskje hadde blitt bedre etterpå av det?? Å kaste opp er omtrent det verste jeg vet... Huff, nei. Min er faring, Primula, er at det blir slettest ikke noe bedre av å kaste opp. Til forskjell fra kanskje dagen-derpå-kvalmen der man føler seg bedre, så føler jeg meg bare marginalt bedre de dagene jeg kaster opp nå. Men det hender jeg gjør det likevel når det e virkelig dårlig. Men da er det fordi kroppen (og ikke jeg) bestemmer at det vil opp... Ellers har jeg det helt som dere andre ja; noen fine dager og noen dårlige dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 15. november 2005 #173 Del Skrevet 15. november 2005 Hei. Hadde fredag og lørdag da jeg var fin, i går og i dag har jeg spydd som en gris igjen. Har kjøpt meg noen ingefær tabletter som skal hjelpe etterhvert. Skal gi dere oppdateringer. Jeg skal på skolen og vet ikke hvor jeg skal plassere meg til felle jeg må kaste opp igjen. Det greide jeg å gjøre i bilen i går, men heldigvis var jeg lur og tok med en pose og gjorde det oppe i. Nå skal jeg ta skolebussen og gruer meg, så flaut og kaste opp med dem. Krysser fingrene for at det går bra.... stor klem til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. november 2005 #174 Del Skrevet 20. november 2005 Først NÅ (9+1) har jeg fått ømme pupper! Det verker og sprenger verre. De vokser og jeg må snart kjøpe nye BH´er... Ender vel opp med 95D... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 20. november 2005 #175 Del Skrevet 20. november 2005 Hei. Jeg er 9+6 i dag og kjenner nå at puppene er harde og har mye stikkinger. Har vært ømme fra dag en, men kjenner stor forandring.... Gleder meg for om to uker skal jeg på ultralyd for 1. gang. Vi er så spente og bestemte oss for å ta en tidlig ultralyd også Hvordan er formen deres da? Er kvalm enda, doskåla har vært min beste venn denne uken... Håper på bedring snart... Skal neste onsdag til homopat som sansynlig kan hjelpe meg med kvalmen... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. november 2005 #176 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg er veldig kvalm noen dager, andre dager går det litt bedre. Og så er jeg svimmel iblant, litt ekkelt! Så spennende med ultralyd Felicity! Du får komme med en rapport etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cecilia Skrevet 20. november 2005 #177 Del Skrevet 20. november 2005 Nå har kvalmen blitt bedre hos meg. Kasta opp imorgest, men etter det har jeg vært helt fin. Litt uvant, nesten sånn at man begynner å lure på om den har det bra.. Hvor mange har dere forresten fortalt det til? Tror de aller fleste på jobben min vet om det, men det er fordi jeg har vært mye borte fra jobb pga. kvalme, og i tillegg kasta opp mens jeg er på jobb flere ganger I tillegg er det ei vennine av meg, og en kamerat av sambo som vet det. Hva med dere? Er det liksom "hemmelig" lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. november 2005 #178 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg er 12+0 i dag, og nå er det ikke hemmelig lengre. Forteller det til folk etter hvert som det faller seg naturlig, og det var deilig å være på fest i går og ikke lengre lyve om hvorfor jeg ikke drikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 21. november 2005 #179 Del Skrevet 21. november 2005 Vi har fortalt det til de fleste og jeg er 10+0 i dag klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 21. november 2005 #180 Del Skrevet 21. november 2005 10 +2 i dag, og vi holder på hemmeligheten lengst mulig. Har foreløpig fortalt det til 3 nerme venninner, samt at mannen har fortalt det til sin bror (som er hans beste kammerat), og derfor vet jo også hans kone det Ja, også har han fortalt det til en nettvenninne også. Synes det var veldig greit å fortelle til de 2 venninnnene mine som er småbarnsmødre, for de har nettopp vært igjennom det samme og dermed kan vi snakke om alle tingene rundt. Det har vært veldig fint (og sikkert spart mannen for mye "gnål" også) Så er det jo noen her på KG som vet, og som vet hvem jeg er IRL også da, men det blir liksom ikke helt det samme. Nå er det ikke lenge til vi kan si noe da, og gleder oss veldig til det. Men sammtidig vil jeg trå litt forsiktig blandt noen av mine tidligere kollegaer, pga et mulig jobbtilbud, og jeg har ingen illusjoner om å få tilbudet dersom det blir kjennt at jeg er gravid... Så tror at selv om vi passerer 12 uker snart så blir jeg ikke til å si noe før det på en måte er naturlig... (kommer f.eks ikke til å sende ut en mail og allment kringkaste nyheten med en gang) Ellers har formen blitt merkbart mye bedre, selv om jeg fortsatt er mye trett og blir snart sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå