Kattedama Skrevet 2. juni 2023 #1881 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (29 minutter siden): Nei du, jeg gir meg ikke. Er også vår jobb og skjerme barna. Du viser flere vei til noe som ikke passer seg å flashe til andre. Eksponering er jammen ikke bare fra foreldrene sin side. Du fikk jo andre til å gå inn og se. Er du en av de som overser om nabobarna ikke har det godt hjemme for det er foreldrene sitt ansvar? (for å sette det helt på spissen) Du sammenligner epler og pærer. Å snakke om at influensere bruker barna sine som rekvisitt og i noen tilfeller er det også viktig å påpeke den ekstreme måten de utleverer på. Det er nettopp det samme som å bry seg om nabobarna! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 2. juni 2023 #1882 Del Skrevet 2. juni 2023 Lill skrev (8 minutter siden): Du sammenligner epler og pærer. Å snakke om at influensere bruker barna sine som rekvisitt og i noen tilfeller er det også viktig å påpeke den ekstreme måten de utleverer på. Det er nettopp det samme som å bry seg om nabobarna! Man trenger vel ikke å vise til hvor man finner disse videoene hvor hensynsløse foreldre deler? Er man da bedre enn foreldrene som deler? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 2. juni 2023 #1883 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (8 minutter siden): Man trenger vel ikke å vise til hvor man finner disse videoene hvor hensynsløse foreldre deler? Er man da bedre enn foreldrene som deler? Hvis Terese med flere ikke eksponerte barna, ville det ikke vært noe å diskutere eller dele. Enkel logikk. Alt ansvar ligger hos den som eksponerer. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 2. juni 2023 #1884 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (8 minutter siden): Man trenger vel ikke å vise til hvor man finner disse videoene hvor hensynsløse foreldre deler? Er man da bedre enn foreldrene som deler? Om disse influencere bare sluttet og dele det de gjør om barna så slapp vi denne diskusjonen 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 2. juni 2023 #1885 Del Skrevet 2. juni 2023 elskersommer skrev (17 minutter siden): Om disse influencere bare sluttet og dele det de gjør om barna så slapp vi denne diskusjonen Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 2. juni 2023 #1886 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (37 minutter siden): Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... Visste ikke om det jeg heller. Men jeg gikk ikke inn for å se heller. Holder med at jeg vet det ligger der, noe som er helt motbydelig. Samme som å legge en spontanabort under høydepunkter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 2. juni 2023 #1887 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (44 minutter siden): Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... Ja vet du meg hva.. så enkelt er det faktisk. Slutt og eksponere barna så slipper man å diskutere 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 2. juni 2023 #1888 Del Skrevet 2. juni 2023 Bibbi_ skrev (22 minutter siden): Visste ikke om det jeg heller. Men jeg gikk ikke inn for å se heller. Holder med at jeg vet det ligger der, noe som er helt motbydelig. Samme som å legge en spontanabort under høydepunkter. Helt enig. Gikk heller ikke inn og så. Hadde heller ikke lagt inn en abort som høydepunkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 2. juni 2023 #1889 Del Skrevet 2. juni 2023 elskersommer skrev (12 minutter siden): Ja vet du meg hva.. så enkelt er det faktisk. Slutt og eksponere barna så slipper man å diskutere Og slutt og eksponer videre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 2. juni 2023 #1890 Del Skrevet 2. juni 2023 (endret) Sharp75! skrev (11 minutter siden): Og slutt og eksponer videre.... Det er jo dette som er baksiden ved å eksponere. Tenk å ha offentlig av sin datter som viser trusen sin fler ganger for snart 80k. Det er dessverre alt delt videre. Og vi vet at disse mødrene leser her inne, rart det ikke blir fjernet. Trist. Men man kan ikke gå etter folk som opplyser om dette, jeg forstår hva du mener altså. Men er kilden som må høre det. Endret 2. juni 2023 av Hjertestein 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 2. juni 2023 #1891 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (1 time siden): Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... Det hadde ikke vært noe å diskutere hvis ikke TL hadde lagt det ut! Så det er fritt frem for influencere å legge ut hva som helst om barna til tusenvis av seere, det skal ikke kunne diskuteres eller være kritisk til? Hvorfor tror du Nyhusene endret kurs og sluttet med å eksponere barn? Jo, fordi de tok kritikken til seg. Den ansvarlige her er kilden som eksponerer ikke- samtykkekompetent barn, og ikke de som er kritisk til eksponeringen. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 2. juni 2023 #1892 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (2 timer siden): Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... jeg er 100 % enig med deg! Selv om det er hun som har delt bildet/film av sin egen datter som har hovedansvaret, syns jeg vi andre voksne skal holde oss for gode til å skylde på det. Er man i mot eksponering av barn, skal man i hvert fall ikke være delaktig i å spre det videre. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 2. juni 2023 #1893 Del Skrevet 2. juni 2023 (endret) K_mb skrev (54 minutter siden): Det hadde ikke vært noe å diskutere hvis ikke TL hadde lagt det ut! Så det er fritt frem for influencere å legge ut hva som helst om barna til tusenvis av seere, det skal ikke kunne diskuteres eller være kritisk til? Hvorfor tror du Nyhusene endret kurs og sluttet med å eksponere barn? Jo, fordi de tok kritikken til seg. Den ansvarlige her er kilden som eksponerer ikke- samtykkekompetent barn, og ikke de som er kritisk til eksponeringen. Ja, de er skyldige, MEN man behøver ikke gjengi/forklare hvor man finner det/hva det er. Man kan fint diskutere eksponering uten å lede folk til hvor galskapen ligger og hjelpe de på traven.... Jeg er MOT eksponering! Endret 2. juni 2023 av Sharp75! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 2. juni 2023 #1894 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (1 minutt siden): Ja, de er skyldige, MEN man behøver ikke gjengi/forklare hvor man finner det/hva det er. Man kan fint diskutere eksponering uten å lede folk til hvor galskapen ligger og hjelpe de på traven.... Jeg er MOT eksponering! Jeg ser poenget ditt. Jeg har selv ikke sett dette og velger å ikke se det, men jeg forstår at det reageres på det utifra hva jeg leser. Uansett så er det barna som tar støyten for foreldrenes grenseløse eksponering, dessverre. Dette er refleksjoner og konsekvensetekning foreldre må ta før de velger å eksponere barna sine. Man vet aldri hvor det havner, ei heller reaksjonene som medfølger. Er selv mor og kunne aldri finne på å legge barna mine ut til fullt innsyn for fremmede. Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg mister kontrollen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 2. juni 2023 #1895 Del Skrevet 2. juni 2023 K_mb skrev (36 minutter siden): Jeg ser poenget ditt. Jeg har selv ikke sett dette og velger å ikke se det, men jeg forstår at det reageres på det utifra hva jeg leser. Uansett så er det barna som tar støyten for foreldrenes grenseløse eksponering, dessverre. Dette er refleksjoner og konsekvensetekning foreldre må ta før de velger å eksponere barna sine. Man vet aldri hvor det havner, ei heller reaksjonene som medfølger. Er selv mor og kunne aldri finne på å legge barna mine ut til fullt innsyn for fremmede. Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg mister kontrollen. Det jeg er spent på et hva disse influencere gjør når barna blir i en alder hvor de ikke vil eksponereres.. jeg selv la ut noen få bilder av min på min private Facebook men hun kom som 13-14 åring og sa klart ifra at alt som lå ute av henne skulle slettes på dagen. Det tok meg ,max 5 min Men hva med disse influencere som har flere tusen bilder,video liggende? De skal få slite 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 2. juni 2023 #1896 Del Skrevet 2. juni 2023 (endret) elskersommer skrev (30 minutter siden): Det jeg er spent på et hva disse influencere gjør når barna blir i en alder hvor de ikke vil eksponereres.. jeg selv la ut noen få bilder av min på min private Facebook men hun kom som 13-14 åring og sa klart ifra at alt som lå ute av henne skulle slettes på dagen. Det tok meg ,max 5 min Men hva med disse influencere som har flere tusen bilder,video liggende? De skal få slite Tenk å finne ut av at barndommen ligger ute nettet hvor fremmede har tatt del i ditt liv! Du vises som frem som bleiebarn, sykehusinnleggelser, første skoledag, tannlegebesøk, ferieturer, alt! Selv det å bli utlevert på privat konto kan barn/ungdom oppleve som krenkende og pinlig i forhold til egen rett på privatliv. Nå synes jeg absolutt ikke TL er av de verste, men jeg mener hun som alle andre foreldre bør tenke seg om 1000 ganger før hun legger ut noe som helst som utleverer barn og å reflektere over konsekvensene delingen medfører før deleknappen blir trykket på. Endret 2. juni 2023 av K_mb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2. juni 2023 #1897 Del Skrevet 2. juni 2023 Sharp75! skrev (5 timer siden): Ja, tenk om livet var så enkelt, hun gjorde det først så jeg bare fortsetter, jeg bryr meg ikke om barnet jeg, jeg er ikke mora. Del i vei dere. Jeg visste ikke om det før det ble skrevet om her, altså det er i mine øyne helt feil og spre videre.... Må ikke gå inn å se selv om det skrives ting her, jeg har ikke noe behov for å se det så da gjør jeg ikke det. Ellers enig i at man ikke trenger omtale barnet her heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 3. juni 2023 #1898 Del Skrevet 3. juni 2023 K_mb skrev (18 timer siden): Det hadde ikke vært noe å diskutere hvis ikke TL hadde lagt det ut! Så det er fritt frem for influencere å legge ut hva som helst om barna til tusenvis av seere, det skal ikke kunne diskuteres eller være kritisk til? Hvorfor tror du Nyhusene endret kurs og sluttet med å eksponere barn? Jo, fordi de tok kritikken til seg. Den ansvarlige her er kilden som eksponerer ikke- samtykkekompetent barn, og ikke de som er kritisk til eksponeringen. Man kan diskutere eksponering av barn uten å inngående forklare hvordan barnet er eksponert og attpåtil hvor man kan se eksponeringen! Eksponering av barn er virkelig ikke bra, og noe dessverre mange influensere gjør. Men å bidra til at enda flere kan få mulighet til å se eksponeringen ved å beskrive den her inne er også helt bak mål. Man må selv ta ansvar for hva man gjør. Klapp på skuldrene til Nyhus som sluttet over natta! 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMusa Skrevet 5. juni 2023 #1899 Del Skrevet 5. juni 2023 Er det egentlig så lurt å dele på snap med så mange følgerne, hvordan dattera kommer seg til og fra skolen? jeg tenker at de som følger henne har nok informasjon om ungen til å kunne starte en samtale med henne der man kan gi inntrykk av at man kjenner både henne og familien hennes… Det finnes nok av gale folk med onde hensikter der ute… 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vally112 Skrevet 5. juni 2023 #1900 Del Skrevet 5. juni 2023 MiniMusa skrev (2 timer siden): Er det egentlig så lurt å dele på snap med så mange følgerne, hvordan dattera kommer seg til og fra skolen? jeg tenker at de som følger henne har nok informasjon om ungen til å kunne starte en samtale med henne der man kan gi inntrykk av at man kjenner både henne og familien hennes… Det finnes nok av gale folk med onde hensikter der ute… Enig, var dette jeg prøvde å formidle på tidligere innlegg. Som influenser så trenger hun ikke snakke om datteren sin i det heletatt. Hun gir bort info som jeg personlig mener er farlig 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå