Gå til innhold

En drøm ​​​​​​​​🌻​

gladlaksen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg følger deg på reisen din, og jeg krysser fingrene for dere ❤️ Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jeg akkurat har gått over i pp3. Fikk diagnosen PCOS i august 2021 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!! Spennende tider fremover 😊 Kjenner meg igjen i det å vente for å unngå desember. Rart hvordan det endrer seg etterhvert som tiden går 😊 Krysser fingrene for dere 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (1 time siden):

PP12, CD18

Denne uka er det tid for både EL og å få tatt siste blodprøven som er en del av fertilitetsutredningen. Det skal bli godt å få svar kjenner jeg.. i hvert fall bli _litt_ klokere på hvordan ting ligger til. Jeg har fått inntrykket av at det er mange som blir gravide i samband med at man søker hjelp, og selvfølgelig har jeg et håp om at det også gjelder oss, tenk om jeg hadde kunnet bli gravid nå når det AKKURAT har gått 1 år, åh for en lettelse det hadde vært, bare det å vite at vi KAN bli gravide ❤️For en drøm! Ironisk nok så "utsatte" vi prøvinga i fjor, fra mars til april, for å unngå termin i desember (jeg vet egentlig ikke hvorfor 🙃) så det hadde på en måte "gitt mening" om det er denne syklusen det klaffer!😅 Jaja, time will show..

Masse lykke til ☺️ vi ligger fortsatt ca likt. Eggløsning ca I morgen her 🤞🏼 Veldig spennede for dere om det klaffer denne måneden ja 😁❤️ tvi tvi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (19 timer siden):

Så spennende! Lykke til med blodprøver (og aksjelegging!) ❤️ Krysser fingrene for at det er denne måneden som er deres måned!! 😍🤞 

Haha, de tidene når man utsatte prøvingen fordi man trodde man ble lett gravid.. Bekymringsløse tider 🙈😅

Ditto 💞 Heheh, ja, det var tider det! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (19 timer siden):

Hei!

Jeg følger deg på reisen din, og jeg krysser fingrene for dere ❤️ Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jeg akkurat har gått over i pp3. Fikk diagnosen PCOS i august 2021 😊

Hei @Haapefull! Så hyggelig ❤️ Tusen takk! Og i like måte - tenk om alle gode ting er 3!? 🤞 Tar du noen medisiner for PCOS nå i forbindelse med prøving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (18 timer siden):

Lykke til!! Spennende tider fremover ☺️ Kjenner meg igjen i det å vente for å unngå desember. Rart hvordan det endrer seg etterhvert som tiden går 😊 Krysser fingrene for dere 🤞🏻❤️

Tusen takk ❤️ Og i like måte ☺️ Hehe, ja ikke sant, føles helt fjernt at det i det hele tatt var et tema, sett nå i ettertid 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessiekd skrev (19 timer siden):

Masse lykke til ☺️ vi ligger fortsatt ca likt. Eggløsning ca I morgen her 🤞🏼 Veldig spennede for dere om det klaffer denne måneden ja 😁❤️ tvi tvi! 

Tusen takk og det samme til dere ☺️❤️ Spennende tider, både du, jeg og @Elise93 ligger ca likt i løypa nå, tvi tvi for oss alle 💞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (2 timer siden):

Tusen takk og det samme til dere ☺️❤️ Spennende tider, både du, jeg og @Elise93 ligger ca likt i løypa nå, tvi tvi for oss alle 💞

🤞🤞🤞❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
gladlaksen skrev (På 30.3.2022 den 9.29):

Hei @Haapefull! Så hyggelig ❤️ Tusen takk! Og i like måte - tenk om alle gode ting er 3!? 🤞 Tar du noen medisiner for PCOS nå i forbindelse med prøving?

Håper inderlig at alle gode ting er 3 ❤️🤞🏼 Jeg tar Glucophage 850 mg x 2 per dag. Det har gjort at syklusene mine har gått fra 40-65 dager til 27-31 dager! Jeg har time hos gynekolog om noen timer, så kanskje jeg blir satt på flere medisiner. Må ellers gå ned i vekt, siden jeg er overvektig😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da var vi her igjen. 8 dpo i dag, pp13. Håpet er der fortsatt, men jeg har veldig lite trua på denne prøveperioden. Vi har klaffa greit med el, men orker ikke å legge så mye energi i det akkurat nå.

Nå er fertilitetsutredninga av meg ferdig. Blodprøvenesvarene så ifølge gynekologen bra ut, ingenting der som tilsa at jeg har PCOS til tross for at det kunne se ut som PCO på innvendig ultralyd. Jeg har visstnok gode eggreserver og fikk også bekrefta at jeg har eggløsning. Det er jeg takknemlig for. Det er lange ventetider på å få tatt sædprøver her jeg bor, og det blir ikke før i slutten av denne måneden. Det blir bra å få svar på det også kjenner jeg.

Gynekologen har tidligere sagt at neste steg (om alt så bra ut for oss begge) var å sjekke egglederne mine, men når vi snakka nå sist så hadde hen endra mening. Mente at det var unødvendig. Hvis undersøkelsen skulle vise tette eggledere så må vi henvises til IVF - og hvis den viser at de er åpne - henvises vi også til IVF siden vi ikke har klart  å bli gravide på egenhånd.

Gynekologen sendte derfor henvisning til IVF på St Olavs. Jeg var ikke forberedt på det, trodde jeg uansett skulle gjennom noen runder med stimulerende medisiner eller lignende først, men gynekologen mente det at det var bedre å gå rett til IVF.  Jeg har ikke orka å tenke så mye på det,  tror kanskje vi trenger en pause fra alt før vi går i gang med IVF, men vi får se, jeg endrer meg nok ila. sommeren om det uansett ikke har skjedd naturlig til da. Venter på brev i posten fra St. Olavs, der står det sikkert mer info om når vi kan forvente oppstart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (21 timer siden):

Da var vi her igjen. 8 dpo i dag, pp13. Håpet er der fortsatt, men jeg har veldig lite trua på denne prøveperioden. Vi har klaffa greit med el, men orker ikke å legge så mye energi i det akkurat nå.

Nå er fertilitetsutredninga av meg ferdig. Blodprøvenesvarene så ifølge gynekologen bra ut, ingenting der som tilsa at jeg har PCOS til tross for at det kunne se ut som PCO på innvendig ultralyd. Jeg har visstnok gode eggreserver og fikk også bekrefta at jeg har eggløsning. Det er jeg takknemlig for. Det er lange ventetider på å få tatt sædprøver her jeg bor, og det blir ikke før i slutten av denne måneden. Det blir bra å få svar på det også kjenner jeg.

Gynekologen har tidligere sagt at neste steg (om alt så bra ut for oss begge) var å sjekke egglederne mine, men når vi snakka nå sist så hadde hen endra mening. Mente at det var unødvendig. Hvis undersøkelsen skulle vise tette eggledere så må vi henvises til IVF - og hvis den viser at de er åpne - henvises vi også til IVF siden vi ikke har klart  å bli gravide på egenhånd.

Gynekologen sendte derfor henvisning til IVF på St Olavs. Jeg var ikke forberedt på det, trodde jeg uansett skulle gjennom noen runder med stimulerende medisiner eller lignende først, men gynekologen mente det at det var bedre å gå rett til IVF.  Jeg har ikke orka å tenke så mye på det,  tror kanskje vi trenger en pause fra alt før vi går i gang med IVF, men vi får se, jeg endrer meg nok ila. sommeren om det uansett ikke har skjedd naturlig til da. Venter på brev i posten fra St. Olavs, der står det sikkert mer info om når vi kan forvente oppstart..

Så bra at dine prøver ser fine ut 🙏 blir spennende med mannens også. Jeg skjønner kommer litt som et sjokk å bli henvist rett til IVF når dere ikke var forberedt på det.. Men husk også at det er lange ventetider offentlig så det kan ta mange måneder før dere kommer inn til samtale. Da har dere kanskje rukket å snakke litt om det og forberede dere? ❤️ Selv om dere er henvist betyr det heller ikke at dere MÅ gjøre det. Høres ikke feil ut med en pause for å klarne hodet skikkelig! 😊 Lykke til de neste dagene, jeg har trua på at noe plutselig skjer! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Elise93 skrev (På 19.5.2022 den 9.17):

Hvordan går det med deg @gladlaksen? ❤️

Hei @Elise93  💞 Takk som spør! 🥰 Det går opp og ned, ene dagen er jeg helt besatt av å tenke på at jeg ønsker å bli gravid, andre dager slår jeg meg til ro med at det tar den tiden det tar og klarer å leve som vanlig. Vi skal inn på en første samtale på St. Olavs allerede i starten av juni, det blir veldig spennende. Nå har vi begge "prosessert" tanken om IVF og føler oss relativt klare. Jeg har mensen dagen etter første samtalen og har jeg superflaks så kanskje vi kan sette i gang direkte, men jeg er mest forberedt på at det blir til høsten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner veldig godt til de følelsene! De blir ofte forsterket når man ser andre gravide eller hører om gravide i vennekretsen. Er det bare meg eller er det gravide overalt fortiden? Har kanskje noe å gjøre med at det er sommer snart og alle kaster vinterjakkene😂 ser jo gravide hver eneste gang jeg er utenfor døra! 

Så spennende med oppstartssamtale snart og forhåpentligvis kommer du da raskt igang med prosessen 🤩 hadde jo vært kjempebra om du rakk en runde før sommeren☺️ isåfall er du i løype med meg og @Tessiekd! Syns det er litt morsomt at vi er ca likt (selv om det også er leit at vi må ha ivf da) 🙈 hehe! Håper ivf er det som skal til for oss 🤞 håper for din del at du lykkes denne syklusen så du slipper da! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Elise93 skrev (På 21.5.2022 den 11.39):

Jeg kjenner veldig godt til de følelsene! De blir ofte forsterket når man ser andre gravide eller hører om gravide i vennekretsen. Er det bare meg eller er det gravide overalt fortiden? Har kanskje noe å gjøre med at det er sommer snart og alle kaster vinterjakkene😂 ser jo gravide hver eneste gang jeg er utenfor døra! 

Så spennende med oppstartssamtale snart og forhåpentligvis kommer du da raskt igang med prosessen 🤩 hadde jo vært kjempebra om du rakk en runde før sommeren☺️ isåfall er du i løype med meg og @Tessiekd! Syns det er litt morsomt at vi er ca likt (selv om det også er leit at vi må ha ivf da) 🙈 hehe! Håper ivf er det som skal til for oss 🤞 håper for din del at du lykkes denne syklusen så du slipper da! ❤️

Det er ikke bare deg, ser gravide overalt jeg også  - og algoritmene i mine sosiale medier gjør at det florerer gravide og babyrelaterte bilder/videoer 🙈 Håper håper håper det klaffer snart og for oss alle <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP14 - 13 dpo idag

Den mest balanserte syklusen til nå, rent psykisk. Har hatt mye annet å fokusere på og valgte bevisst å ikke bestille x antall g-tester denne syklusen og heller kjøpe 1 og 1 på apoteket. Jeg tok en test 9 dpo, den var negativ og har ikke tatt noen flere tester etter det. Hadde en temperaturdip imorges, TR er like rundt hjørnet.. Kjipt å innse at det ikke ble denne gangen heller, hadde ønska jeg kunne starte uka med en positiv test og kunne ringe å avbestille det første møtet og undersøkelsen på St Olavs denne uka. Men men, sånn blir det ikke og det er på den andre siden _veldig_ godt å ha NOE konkret å forholde seg til i denne prosessen for en gangs skyld, gleder meg mer enn jeg gruer meg til første møte. Det kan nok ha mye å gjøre med at jeg vet at jeg ikke skal ta noen sprøyter eller gjøre noe annet jeg gruer meg til. Tror det blir en innvendig ultralyd, men det har jeg ingen problemer med. Samboer har ikke fått avlagt prøve enda, timen forrige uke ble avlyst i siste liten, men vi har fått beskjed om at han får avlagt prøve før første møtet. Håper virkelig den ser bra ut  🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjedelig å høre at det ikke gikk denne gangen heller 😔 Godt dere har en plan videre. Krysser fingrene for at dere får et godt møte med tiltak for veien videre ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Møtet forrige uke gikk bra. Samboers prøve så fin ut og diagnosen uforklarlig infertilitet ble "resultatet" av alle våre prøver. En del av meg hadde nesten ønska at det var "noe" sånn at vi kunne fått hjelp via medisiner eller lignende. Samtidig ble jeg veldig letta over at de ikke fant noen grunn til at vi ikke blir gravide, det gir meg håp.

Neste steg er IVF og om vi ønsker det kan vi starte opp til høsten. Jeg sliter med å legge fra meg forestillingen om hvordan prosessen mot å bli gravid skulle bli og tar ikke lett på dette. Vi kommer nok til å vente med å sette i gang med IVF til november sånn ting føles nå. Jeg trodde aldri jeg skulle ha tålmodighet til å vente med det, men akkurat nå føles det som at det er det vi trenger. Mannen er også forsiktig når det gjelder neste steg, tror nok han er redd for hvordan jeg kommer til å påvirkes psykisk av alle medisiner og hele opplegget + at det er en _veldig_ lang reisevei til St. Olavs..

Jeg klamrer meg til håpet om å plutselig bli gravid  naturlig. Jeg tar meg selv i å stadig google "prøvd i over 1 år plutselig gravid", "spontant gravid etter mange år" og "uforklarlig infertil plutselig gravid".. Vet ikke om det er bra eller dårlig, men alle har vel sin indre dialog og tankemønster når dette "prosjektet" tar tid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også melde om at jeg denne syklusen skal prøve meg på et kjerringråd for første gang; hostesaft hver dag fra noen dager før eggløsning 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, vil gjerne følge deg med på reisen din😍 - så spennende at du skal prøve hostesaft, håper det har en positiv virkning🤞🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...