Gå til innhold

En drøm ​​​​​​​​🌻​


gladlaksen

Anbefalte innlegg

Godt nyttår! 

Om jeg skal basere meg på dagen etter EL-test var som sterkest er jeg 5 dpo idag. Temperaturen har holdt seg +0,2-0,5 grader høyere enn før EL, så det er jo positivt. 

Frustrerende dager dette, bare å vente og vente.. og ingenting man kan gjøre, føles som et vakuum. Vanskelig å finne motivasjon til å få ting gjort, vil bare vite.  Tror jeg kommer til å svi av første test på torsdag, 8 dpo. Vet det er tidlig, men jeg har virkelig ingen tålmodighet og liker ikke denne uvissheten 🤷‍♀️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende!! Forstår godt at det føles lenge til du kan teste. Så lenge man er innstilt på at det er helt normalt å få negativ test 8 DPO gjør det jo ingenting å teste. De fleste får vel positiv test mellom 9-11 DPO. Lykke til!! Jeg følger spent med 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (20 timer siden):

Så spennende!! Forstår godt at det føles lenge til du kan teste. Så lenge man er innstilt på at det er helt normalt å få negativ test 8 DPO gjør det jo ingenting å teste. De fleste får vel positiv test mellom 9-11 DPO. Lykke til!! Jeg følger spent med 🥰

 Ja, sant, det tenker jeg også!  Takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9,  6DPO

Temperaturen ligger stabilt noen hakk høyere enn før EL i dag også, og nå nærmer  det seg første test på torsdag - håper tiden går fort!

Endret av gladlaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9, 7DPO

Dagene går i sneglefart og jeg klarte ikke å holde meg.. Tok en test i morges.. så klart var den negativ, men det føles allikevel bra å være i gang med testinga. Noe håndfast å gjøre på en måte..😅 Jeg føler at jeg kan skimte "noe", men det har jeg gjort så mange gang før også når jeg har testa tidlig, uten at det har vært noe.  Ønsket er så sterkt og det forsterker vel streksynet. Vrir og vender på testen helt til strek nummer 2 "dukker opp" 🤦‍♀️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende dager du har i vente! 😄 Krysser fingrene for at det ikke er streksyn, men at det faktisk er noe der! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (8 minutter siden):

Så spennende dager du har i vente! 😄 Krysser fingrene for at det ikke er streksyn, men at det faktisk er noe der! 🤩

Takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (10 minutter siden):

Så spennende! Krysser fingrene for at det er en babystrek 🤞🏻

Takk 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9, 8DPO

Hadde en dip i temperaturen i morges, nesten ned på nivå med før EL. Om det betyr festedipp, at TR er på vei eller en tilfeldig dip uten sammenheng gjenstår å se.. 

Det var jo egentlig i dag jeg skulle ta første test, men starta i går. Så klart negativ i dag også, hadde (innerst inne) ingen forventninger på noe annet, det er jo ikke sikkert det evt. har festa seg enda. 

Har bestemt meg for å bestille legetime om det ikke går denne runden. For å få tatt en sjekk og eventuelt fått bekrefta PCOS og høre om det er noe jeg bør tenke på eller medisiner jeg bør ta. Hadde egentlig foretrukket en sjekk hos privat gynekolog for å få fortgang på alt, men det er dessverre ingen i der jeg bor ..

Kom tilfeldigvis over en dansk dokumentar på NRK i går "Når storken flyr forbi". Den handler om infertilitet og prosessen for å få ønsket om barn oppfylt. Så bare en episode. Det var veldig sterkt. Dokumentarens formål er å normalisere og ta bort tabu rundt temaene infertilitet og IVF og i tillegg til å få innblikk i flere par sin prosess og følelser på veien presenteres statistikk og fakta. Jeg har SÅ stor respekt for alle som går gjennom prosessen med IVF og håper inderlig at vi slipper det. Samtidig så er det veldig godt å vite at det finnes flere måter å få det til og at løpet ikke trenger å være kjørt om det ikke går uten medisinsk hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer du deg de virkelig spennende dagene! Krysser fingrene for deg 🤞🏻 Høres lurt ut å bli henvist til gynekolog hvis det ikke skulle gå denne gangen. Eventuelt ta kontakt med fastlegen og høre dens anbefalinger. Når det er sagt, er det jo helt normalt å bruke minst et år ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (18 timer siden):

Nå nærmer du deg de virkelig spennende dagene! Krysser fingrene for deg 🤞🏻 Høres lurt ut å bli henvist til gynekolog hvis det ikke skulle gå denne gangen. Eventuelt ta kontakt med fastlegen og høre dens anbefalinger. Når det er sagt, er det jo helt normalt å bruke minst et år ❤️ 

Ja, virkelig! Tusen takk ❤️ Ja, det er sant, er jo fortsatt noen prøveperioder igjen før jeg har bikka et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP9, 9DPO

Sakte men sikkert begynner jeg å nærme meg  svaret på om det gikk denne måneden eller ikke. Temperaturen hadde en dip (36,5) i går, men var oppe på cirka likt nivå som dagen før, i dag (36,7). 

Negativ test i dag også.. eller, negativt helt til streksynet ble aktivert og jeg kunnes skimte "noe". En helt vanlig 9dpo med andre ord 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager fremover! Krysser fingrene for at det du kunne skimte utvikler seg 🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9, 10DPO

Ny dag, ny negativ test.. idag kunne jeg ikke skimte noe heller 🤷‍♀️ det er heldigvis fortsatt håp! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP9, 11DPO

Blenda test idag og IKM i morgen. Selv om det fortsatt finns en liten sjanse og at mange ikke tester positivt før etter IKM, begynner jeg nå å forberede meg på PP10.. det føles tungt, hadde vært så fint om det gikk denne gangen.. 

Jeg må innrømme at det blir vanskelige og vanskeligere å forestille seg at det en dag skal klaffe for hver pp som går..

Jeg var jo syk før og rundt EL denne pp, så kan vel trøste meg litt med at kroppen kanskje ikke hadde kapasitet pga. av det 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9, 12DPO

IKM cirka idag og som forventa negativ test. Må si at det fortsatt føles veldig tungt at det mest sannsynlig ikke ble noe denne pp.. vet at motet og håpet for en ny pp kommer etterhvert, men akkurat nå er det veldig kjipt..

Ellers må jeg si første pp med temping har vært interessant å følge med på. Det ble jo mye kluss med influensa og feber i starten, men nå på slutten av syklusen har jeg kartlagt tempen. Hadde en tydelig dip idag og det stemmer jo bra med at mensen er like rundt hjørnet, synes det er veldig fasinerende! 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre at det ikke gikk denne gangen. Forstår godt at det er tungt. Tror det er viktig å la seg selv kjenne på følelsene som oppstår. Som du sier, kommer motet og håpet etterhvert 🥰 Det er veldig fascinerende med temping. Man lærer mye om seg selv. Godt å få bekreftet eggløsning også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 10.1.2022 den 9.50):

Så kjedelig å høre at det ikke gikk denne gangen. Forstår godt at det er tungt. Tror det er viktig å la seg selv kjenne på følelsene som oppstår. Som du sier, kommer motet og håpet etterhvert 🥰 Det er veldig fascinerende med temping. Man lærer mye om seg selv. Godt å få bekreftet eggløsning også! 

Tusen takk for alle støttende og oppmuntrende ord underveis :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...