gladlaksen Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #81 Del Skrevet 9. februar 2022 Klarte ikke holde meg og tok en til test nå.. har holdt meg siden i morges, + 5 timer, så ikke helt utvanna urin i hvert fall. Testen er fra Clearblue, den med kryss.. og den var 100% blenda, ikke engang mitt streksyn kunne fange opp noe der. Så da er det bare å stålsette seg for mensen i dag eller i morgen. Er ikke så lei meg.. enda i hvert fall, det kommer sikkert senere, kjenner mest på sinne og frustrasjon nå, får lyst til å skrive masse banneord 🙃 men det skal jeg spare meg for.. ahhhh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #82 Del Skrevet 9. februar 2022 Elise93 skrev (17 timer siden): Okei, skjønner! Ja, de symptomene stemmer hvertfall.. Men du har regelmessige sykluser? 😊 Blir godt å få svar hvertfall! 💞 Hei ❤️ Glemte å svare her, ble helt besatt av de strekene 🤓 Har hatt ganske regelmessige sykluser, spesielt de siste månedene, ca 31 dager. Men ellers så er 27-34 dager innenfor normalen for min del.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 9. februar 2022 #83 Del Skrevet 9. februar 2022 gladlaksen skrev (59 minutter siden): Klarte ikke holde meg og tok en til test nå.. har holdt meg siden i morges, + 5 timer, så ikke helt utvanna urin i hvert fall. Testen er fra Clearblue, den med kryss.. og den var 100% blenda, ikke engang mitt streksyn kunne fange opp noe der. Så da er det bare å stålsette seg for mensen i dag eller i morgen. Er ikke så lei meg.. enda i hvert fall, det kommer sikkert senere, kjenner mest på sinne og frustrasjon nå, får lyst til å skrive masse banneord 🙃 men det skal jeg spare meg for.. ahhhh Uff kjære deg! Er så frustrerende!❤️ Jeg hadde også blenda I dag 😭 gikk rett i kjelleren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #84 Del Skrevet 9. februar 2022 Tessiekd skrev (2 timer siden): Uff kjære deg! Er så frustrerende!❤️ Jeg hadde også blenda I dag 😭 gikk rett i kjelleren! Så kjipt å lese at du også hadde blenda test i dag 😞❤️ jeg hadde virkelig trua på at du som fikk samme resultat på alle tre testene i går, skulle få en sterkere strek i dag! Det er en skikkelig berg og dalbane med følelser når man skimter strek også er det plutselig borte! Føler meg nesten dum for at jeg i det hele tatt lot meg rive med.. sånn skal man jo ikke føle det, men det er vanskelig å styre 🤷♀️ Jeg har fått mensen nå også, så her er det virkelig ingen tvil.. Nå skal jeg prøve å fokusere på alt annet i livet frem til det begynner å nærme seg EL igjen! Håpet og motivasjonen for en ny prøveperiode kommer nok snikende etterhvert. Jeg håper du får avslappende og fine dager nå fremover uten at den tankekverna kjører for hardt i bakgrunnen, så "ses" vi vel her igjen neste runde, regner med vi ligger cirka likt i løypa da også 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 9. februar 2022 #85 Del Skrevet 9. februar 2022 Åå, så kjedelig at du fikk mensen. Høres lurt å ha fokus på andre ting fremover. Det er fort gjort at eggløsning og mulig graviditet blir altoppslukende. Motivasjonen kommer etterhvert. Snart er det din tur ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 9. februar 2022 #86 Del Skrevet 9. februar 2022 gladlaksen skrev (2 timer siden): Så kjipt å lese at du også hadde blenda test i dag 😞❤️ jeg hadde virkelig trua på at du som fikk samme resultat på alle tre testene i går, skulle få en sterkere strek i dag! Det er en skikkelig berg og dalbane med følelser når man skimter strek også er det plutselig borte! Føler meg nesten dum for at jeg i det hele tatt lot meg rive med.. sånn skal man jo ikke føle det, men det er vanskelig å styre 🤷♀️ Jeg har fått mensen nå også, så her er det virkelig ingen tvil.. Nå skal jeg prøve å fokusere på alt annet i livet frem til det begynner å nærme seg EL igjen! Håpet og motivasjonen for en ny prøveperiode kommer nok snikende etterhvert. Jeg håper du får avslappende og fine dager nå fremover uten at den tankekverna kjører for hardt i bakgrunnen, så "ses" vi vel her igjen neste runde, regner med vi ligger cirka likt i løypa da også 🥰 Ja forstår deg ganske godt! Ble nok veldig revet med jeg også! Men er nok ikke så rart når jeg har lett meg ihjel etter den streken i over 1 år. Og sånn er det nok for mange ❤️ Ønske er jo så stort. Her har ikke mensen dukket opp enda og heller ingen tegn til den, har fortsatt ekstremt ømme pupper og pressmurring nederst. Det gjør meg nesten bare irritert nå 🥺 Tusen takk kjære deg. Håper du også får slappet godt av I mellomtiden nå frem til neste EL. Er jo nesten litt godt når mensen endelig kommer au etter en sånn nedtur ❤️ Vi snakkes nok igjen neste syklus ja🥰 så krysser jeg fingrene for at vi får en ordentlig strek da som holder seg! 🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 9. februar 2022 #87 Del Skrevet 9. februar 2022 Åå, så kjedelig 😔 man håper jo så gjerne også fyker forventningene opp når man ser noe svakt på testene. Har vært der..😔 Satser på at du får tankene litt vekk fra prøvingen fram til neste EL ❤️ Håper på neste pp! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 22. februar 2022 Forfatter #88 Del Skrevet 22. februar 2022 Takk for all støtte og fine ord forrige pp ❤️ PP11, CD14 Nå begynner det å nærme seg EL igjen. Akkurat nå orker jeg ikke å være håpefull, det tar for mye energi. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har mer trua på neste pp. Ikke denne. Merkelig.. Jeg tviler på at jeg kommer til å skrive så mye her inne denne pp.. Det kan jo hende jeg ombestemmer meg, men akkurat nå føles det rett, på samme måte som at det føltes rett å få ned tankene her jevnlig forrige pp 😊 Jeg har time hos gynekolog om 2 uker og jeg tror at jeg skal prøve å leve mest mulig normalt frem til det. To be continued! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. februar 2022 #89 Del Skrevet 24. februar 2022 Forstår godt at du ikke orker å håpe. Det er tungt, særlig hvis ikke det går 😔 Lurt å leve så normalt som mulig. Lykke til hos gynekolog når den tid kommer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 5. mars 2022 #90 Del Skrevet 5. mars 2022 Forstår deg såå godt! Masse lykke til hos gynekologen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #91 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Takk for lykkeønskninger! ❤️ Nå er jeg på syklusdag 30 i prøveperiode 11. Er litt usikker på EL-dag men tror jeg er på 10 dpo. Har ikke testa i dag, men negativ test i går, som forventa. Mensen kommer i morgen eller i overmorgen. Konsultasjonen hos gynekolog (privat) gikk greit, vi kommer til å gjøre en komplett fertilitetsutredning, både jeg og partner. Innvendig ultralyd viste det jeg forventa, tydelige tegn til PCO på begge eggstokkene. Men gynekologen kunne også se at det så ut som at 1 egg hadde sluppet fra ene eggstokken. Så det var jo bra, da stemmer jo eggløsningstestene og temperaturene som jeg har fulgt med på de siste syklusene - at jeg har eggløsning av meg selv. Neste steg er å ta en blodprøve på dag 3 i neste syklus, og på dag 20-23. Kjæresten min skal i tillegg til sædprøve også ta en blodprøve for å utelukke forhøyede infeksjonsverdier. Føler meg ganske likegyldig til hele greia nå. Jeg er jo egentlig ikke det, men er mentalt sliten av å måtte forholde meg til dette "prosjektet" som er der i hodet hele tiden. Menmen, det positive er jo at vi uansett er i gang med en utredning som forhåpentligvis gir oss mer svar og som gjør at vi kommer et steg nærmere drømmen om å bli noens mamma og pappa 🥰 Endret 10. mars 2022 av gladlaksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 10. mars 2022 #92 Del Skrevet 10. mars 2022 Så bra at du har EL av deg selv når gyn så tegn til PCO! Da er det sikkert en veldig mild variant du isåfall har☺️ Høres lurt ut med en skikkelig sjekk av begge to. Håper dere kan få et svar og evnt hjelp! ❤️ Skjønner at du er sliten mentalt, dette sitter jo i bakhodet hele tiden så det tar mye krefter. Lykke til med prøvene 🥰❤️ Jeg er 6 dpo så vi er omtrent like langt. Krysser fingrene for oss begge 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 10. mars 2022 #93 Del Skrevet 10. mars 2022 Så spennende med blodprøver! Høres lurt ut. Det kan eventuelt gjøre at man får satt i gang noen tiltak om det er nødvendig. Lykke til!! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #94 Del Skrevet 22. mars 2022 PP12 CD10 På tide med en liten oppdatering 😊 Nå har jeg fått svar på de første blodprøvene som ble tatt på dag 3 i syklus. Gynekologen sa at alt så normalt ut, eneste kommentaren var at østradiol (østrogen) var litt lav, men at det ikke trenger å bety noe. Det må ses i sammenheng med nivået ved neste blodprøve som skal tas mellom dag 20 og 23 i syklus og da er nivået forhåpentligvis innenfor normalen igjen 🤞 Føles godt å være i gang og få litt mer svar nå, det gjør meg litt roligere. Selvfølgelig også når prøvene så greie ut. Jeg glemte å spørre gynekologen om blodprøvene kunne indikere / bekrefte PCOS, men det kanskje de ikke gjorde siden hun sa at alt så normalt ut(?) Jeg må huske å spørre om det neste gang! Ellers så venter vi på å bli kontakta for at samboer skal få avlagt en sædprøve. Skal bli fint å få alle svar fremover, selv om vi så klart er litt nervøse for resultatene også. Når vi starta å prøve så hadde jeg først et halvt år som tidsperspektiv (men forventa å bli gravid fra første prøveperiode 🙃) Deretter ble det et 1 års tidsperspektiv - at vi håpa på å bli gravide innen 1 år. Nå når det om bare noen uker har gått 1 år så har vi liksom ikke noe fremtidig tidsperspektiv å forholde oss til. Jeg skal prøve å ha litt mer realistiske forventninger når vi nå går inn i år 2 med prøving. Inspirert av @Prøver2021 så er nå håpet at vi tar juleferie med 2 streker ❤️ Selvfølgelig håper vi at det skjer før det, men orker ikke å legge inn for mye håp og forventninger hver eneste syklus nå fremover, det tærer litt for mye på den psykiske helsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 22. mars 2022 #95 Del Skrevet 22. mars 2022 gladlaksen skrev (5 timer siden): PP12 CD10 På tide med en liten oppdatering 😊 Nå har jeg fått svar på de første blodprøvene som ble tatt på dag 3 i syklus. Gynekologen sa at alt så normalt ut, eneste kommentaren var at østradiol (østrogen) var litt lav, men at det ikke trenger å bety noe. Det må ses i sammenheng med nivået ved neste blodprøve som skal tas mellom dag 20 og 23 i syklus og da er nivået forhåpentligvis innenfor normalen igjen 🤞 Føles godt å være i gang og få litt mer svar nå, det gjør meg litt roligere. Selvfølgelig også når prøvene så greie ut. Jeg glemte å spørre gynekologen om blodprøvene kunne indikere / bekrefte PCOS, men det kanskje de ikke gjorde siden hun sa at alt så normalt ut(?) Jeg må huske å spørre om det neste gang! Ellers så venter vi på å bli kontakta for at samboer skal få avlagt en sædprøve. Skal bli fint å få alle svar fremover, selv om vi så klart er litt nervøse for resultatene også. Når vi starta å prøve så hadde jeg først et halvt år som tidsperspektiv (men forventa å bli gravid fra første prøveperiode 🙃) Deretter ble det et 1 års tidsperspektiv - at vi håpa på å bli gravide innen 1 år. Nå når det om bare noen uker har gått 1 år så har vi liksom ikke noe fremtidig tidsperspektiv å forholde oss til. Jeg skal prøve å ha litt mer realistiske forventninger når vi nå går inn i år 2 med prøving. Inspirert av @Prøver2021 så er nå håpet at vi tar juleferie med 2 streker ❤️ Selvfølgelig håper vi at det skjer før det, men orker ikke å legge inn for mye håp og forventninger hver eneste syklus nå fremover, det tærer litt for mye på den psykiske helsa. Så godt å få tatt blodprøver og at de så fine ut 🤗 blir spennende med de neste prøvene til deg og mannen. For å sjekke PCOS må man ta ultralyd også, ellers pleier man ofte å ha veldig høy AMH! 😊 Hadde det akkurat likt som deg i starten! Begynte også å prøve for 1 år siden (selvom dette bare er PP8). Husker at jeg tenkte "jaaa, til sommeren er jeg garantert gravid". Når det ble sommer tenkte jeg "til jul er jeg hvertfall gravid" 😂. Uff, er bra man ikke kan forutse fremtiden. Høres ut som et veldig fint tidsperspektiv framover ❤️🥰 tror jammen jeg også slenger meg på den. Krysser fingrene for 2 streker for dere snart! 🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #96 Del Skrevet 25. mars 2022 Elise93 skrev (På 22.3.2022 den 18.54): Så godt å få tatt blodprøver og at de så fine ut 🤗 blir spennende med de neste prøvene til deg og mannen. For å sjekke PCOS må man ta ultralyd også, ellers pleier man ofte å ha veldig høy AMH! 😊 Hadde det akkurat likt som deg i starten! Begynte også å prøve for 1 år siden (selvom dette bare er PP8). Husker at jeg tenkte "jaaa, til sommeren er jeg garantert gravid". Når det ble sommer tenkte jeg "til jul er jeg hvertfall gravid" 😂. Uff, er bra man ikke kan forutse fremtiden. Høres ut som et veldig fint tidsperspektiv framover ❤️🥰 tror jammen jeg også slenger meg på den. Krysser fingrene for 2 streker for dere snart! 🤞❤️ Gynekologen tok en ultralyd sist jeg var der, og da "oppfylte" jeg kriteriene for PCO på begge eggstokkene (mener hen sa det var over 20 små egg/cyster på hver av eggstokkene). Men da burde det kanskje slått ut på blodprøven også.. hmm, eller det er kanskje et spekter, at man kan tikke av for noe men ikke nødvendigvis for alt, ikke godt å si.. Kan jo hende gynekologen sa at alt så normalt ut og at hen mente at alt så normalt ut for en person med PCOS 🤷♀️😅 Jeg kan ikke selv se resultatet fra blodprøvene, fikk bare en liten gjennomgang over telefon, jeg får høre med hen neste gang 😊 Huff, jag det er jammen meg bra egentlig! Samtidig som man kanskje hadde hatt godt av å få en liten peak på at det kunne ta tid litt tidligere sånn at man hadde sluppet den følelsen av å stå "på vent".. men den følelsen er kanskje umulig å unngå uansett 😅 Første halvåret var jeg inne på terminkalkulator HVER syklus for å "se frem i tiden" og planlegge livet.. føles litt fjernt nå.. Så fint at du henger deg med på det tidsperspektivet ❤️ Det tror jeg kan gjøre godt for både kropp og sinn 🥰 Tusen takk, jeg krysser fingrene for dere også! 🥰🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 27. mars 2022 #97 Del Skrevet 27. mars 2022 gladlaksen skrev (På 25.3.2022 den 10.24): Gynekologen tok en ultralyd sist jeg var der, og da "oppfylte" jeg kriteriene for PCO på begge eggstokkene (mener hen sa det var over 20 små egg/cyster på hver av eggstokkene). Men da burde det kanskje slått ut på blodprøven også.. hmm, eller det er kanskje et spekter, at man kan tikke av for noe men ikke nødvendigvis for alt, ikke godt å si.. Kan jo hende gynekologen sa at alt så normalt ut og at hen mente at alt så normalt ut for en person med PCOS 🤷♀️😅 Jeg kan ikke selv se resultatet fra blodprøvene, fikk bare en liten gjennomgang over telefon, jeg får høre med hen neste gang 😊 Huff, jag det er jammen meg bra egentlig! Samtidig som man kanskje hadde hatt godt av å få en liten peak på at det kunne ta tid litt tidligere sånn at man hadde sluppet den følelsen av å stå "på vent".. men den følelsen er kanskje umulig å unngå uansett 😅 Første halvåret var jeg inne på terminkalkulator HVER syklus for å "se frem i tiden" og planlegge livet.. føles litt fjernt nå.. Så fint at du henger deg med på det tidsperspektivet ❤️ Det tror jeg kan gjøre godt for både kropp og sinn 🥰 Tusen takk, jeg krysser fingrene for dere også! 🥰🤞 Hmm, nei det er ikke godt å si! 20 eggposer på hver side er jo mye, men slik jeg har forstått får du EL av deg selv, så er kanskje akkurat på grensa? (jeg hadde 40 eggposer på hver side og helt fraværende EL). Men høres lurt ut å spørre gyn! 😊 Alltid greit å klare opp i ting så det ikke blir noen misforståelser. Jeg så i IKM april at vi har EL likt! krysser fingrene for oss begge! 🤞🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #98 Del Skrevet 29. mars 2022 Elise93 skrev (På 27.3.2022 den 10.27): Hmm, nei det er ikke godt å si! 20 eggposer på hver side er jo mye, men slik jeg har forstått får du EL av deg selv, så er kanskje akkurat på grensa? (jeg hadde 40 eggposer på hver side og helt fraværende EL). Men høres lurt ut å spørre gyn! 😊 Alltid greit å klare opp i ting så det ikke blir noen misforståelser. Jeg så i IKM april at vi har EL likt! krysser fingrene for oss begge! 🤞🥰 Jeg får høre med gyn, greit å få det avklart! Så spennende at vi ligger likt i løypa denne syklusen, jeg krysser også fingrene for oss begge <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #99 Del Skrevet 29. mars 2022 PP12, CD18 Denne uka er det tid for både EL og å få tatt siste blodprøven som er en del av fertilitetsutredningen. Det skal bli godt å få svar kjenner jeg.. i hvert fall bli _litt_ klokere på hvordan ting ligger til. Jeg har fått inntrykket av at det er mange som blir gravide i samband med at man søker hjelp, og selvfølgelig har jeg et håp om at det også gjelder oss, tenk om jeg hadde kunnet bli gravid nå når det AKKURAT har gått 1 år, åh for en lettelse det hadde vært, bare det å vite at vi KAN bli gravide ❤️For en drøm! Ironisk nok så "utsatte" vi prøvinga i fjor, fra mars til april, for å unngå termin i desember (jeg vet egentlig ikke hvorfor 🙃) så det hadde på en måte "gitt mening" om det er denne syklusen det klaffer!😅 Jaja, time will show.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 29. mars 2022 #100 Del Skrevet 29. mars 2022 gladlaksen skrev (1 time siden): PP12, CD18 Denne uka er det tid for både EL og å få tatt siste blodprøven som er en del av fertilitetsutredningen. Det skal bli godt å få svar kjenner jeg.. i hvert fall bli _litt_ klokere på hvordan ting ligger til. Jeg har fått inntrykket av at det er mange som blir gravide i samband med at man søker hjelp, og selvfølgelig har jeg et håp om at det også gjelder oss, tenk om jeg hadde kunnet bli gravid nå når det AKKURAT har gått 1 år, åh for en lettelse det hadde vært, bare det å vite at vi KAN bli gravide ❤️For en drøm! Ironisk nok så "utsatte" vi prøvinga i fjor, fra mars til april, for å unngå termin i desember (jeg vet egentlig ikke hvorfor 🙃) så det hadde på en måte "gitt mening" om det er denne syklusen det klaffer!😅 Jaja, time will show.. Så spennende! Lykke til med blodprøver (og aksjelegging!) ❤️ Krysser fingrene for at det er denne måneden som er deres måned!! 😍🤞 Haha, de tidene når man utsatte prøvingen fordi man trodde man ble lett gravid.. Bekymringsløse tider 🙈😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå