Gå til innhold

Isolasjon på julaften

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 14.23):

Hvis alle er i isolasjon, er vel alle smittet, så ja, jeg hadde tilbringet julaften som vanlig med familien min. 

Anonymkode: b0a33...d5e

Ingen automatikk i at man blir smittet selv om man bor sammen. En jeg kjenner var i isolasjon med en smittet og de oppholdt seg normalt i huset men min bekjente ble ikke smittet.

Anonymkode: 105b4...345

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ingen automatikk i at man blir smittet selv om man bor sammen. En jeg kjenner var i isolasjon med en smittet og de oppholdt seg normalt i huset men min bekjente ble ikke smittet.

Anonymkode: 105b4...345

Jeg leste ikke HI godt nok og trodde situasjonen hun beskrev var at alle 4 var i isolasjon. 

Skrevet

Min datter er 12. Er på ingen måte en som sitter på rommet alene til vanlig. Vi er stort sett sammen så lenge vi er våkne og hjemme. Hadde vært sammen med henne uansett om hun ble syk, det gjelder både i hverdag og i julen. Alle barn er ulik, noen elsker å få game på rommet alene i mange dager, noen tilbringer tiden i «fellesskapet» når de er hjemme. Har en gamer jeg også, men hun gjør det i stuen 

Anonymkode: 5cdd1...d52

• Liker 1
Skrevet

Ungene er for små til å isoleres alene. 6 og 8 år gamle. 

Hvis jeg eller mannen er i isolasjon får vi rigge til et eget spisebord 4-5 meter ifra til julemiddagen. Gaveåpning kan også gjøres slik. 

Anonymkode: 40f4c...e92

• Liker 2
Skrevet

Med to barn under tre år kommer vi til å isolere oss alle sammen uansett julaften eller ikke. Er noen så syke at det «ødelegger» julaften får vi late dom at det er julaften en annen dag. 

Anonymkode: e3ad1...c04

Skrevet
Uglems skrev (På 12.12.2021 den 16.08):

Det kan noen andre ta seg av. Mener folk seriøst at barn skal bli satt alene på et rom nå i julen pga korona!? 

Jeg vet om mange tenåringer som hadde hatt det veldig fint med å være alene noen dager. Bare slippe kjas og mas, få alt levert på døra, game og facetime med venner. Jula er mer enn bare julaften også. Hvis man ikke isolerer så godt man kan får man jo ikke møtt noen andre på opp mot flere uker. 

AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 16.35):

De færreste blir så syke at de blir lagt inn. Er barnet syk, blir mor nesten garantert også syk. Helt greit å få det overstått. 

Selvom foreldrene ikke blir så syke at de må legges inn kan de bli så dårlige at de likevel ikke får laget til noen fin jul.

Anonymkode: b6437...0d6

Skrevet
Dævendøtte skrev (På 12.12.2021 den 14.37):

Herregud, her har begge ungene vært i isolasjon tre ganger siden korona kom. 

Det har ikke slått deg at gutten kan være eldre enn 2 år? 

Kunne ikke falle meg inn å sette meg selv i fare for smitte eller isolasjon selv om ungene i huset er det. 

De koser seg med TV, nettspill, musikk og får alt de ønsker servert utenfor døra si. 

Har barna dine hatt korona tre ganger? Det er jug, for det er ikke registrert tilfeller der ett og samme menneske har fått korona tre ganger etter hverandre. Å sperre noen på et rom i 5 dager uten muligheter for mosjon og frisk luft er barnemishandling. 

Anonymkode: 08785...351

Skrevet
Dævendøtte skrev (På 12.12.2021 den 16.12):

Jeg ønsker ikke å bli smittet om jeg kan unngå det. De bryr seg om andre, fordi de er oppdratt til dette. Og fortsatt er jobben min rimelig viktig for oss, så vi prioriterer at jeg holder meg frisk. 

Er verken feit, røyker eller levertransplantert, men jeg har en underliggende sykdom som KAN føre til at jeg blir mer alvorlig syk enn de fleste. Enda større grunn til at ungene ikke vil smitte meg. 

Så ja, de sitter faktisk isolert på rommene sine i skrivende stund, stakkars :)  Har akkurat vært nede med hjemmelaget pizza, brus og sjokolade til dessert til begge to. Begge har tatt pcr-test i dag, da lånte jeg en bil av naboen og de satt bakerst i Caravellen og ble kjørt til og fra. De slapp å gå i snø og slaps i hvert fall, såpass kul er jeg. 

Hvorfor skal de ta pcr-test hvis de allerede er bekreftet smittet? Det er jo ingen vits i å teste dem hver dag i isolasjonsperioden. Hvis de IKKE er bekreftet smittet, skal de ikke isoleres. 

Skrevet

Nå tenker jeg at jeg like gjerne kan bli snittet. Bli ferdig med det, så om en her ble smittet hadde jeg latt meg smitte. 

Anonymkode: 23584...8c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 16.34):

Det anbefales å isolere barna om man kan, så vi hadde selvsagt fulgt oppfordringen om det mef vår tenåring

Anonymkode: 99c2e...824

HVOR står denne anbefalingen? Så vidt jeg vet, har ikke helsemyndighetene anbefalt å isolere barn alene.

Skrevet

Mine er 6 og 10 år. Om de blir smittet hadde jeg aldri i verden plassert de I isolasjon på rommet sitt i dagesvis. Vi bor også i leilighet med kun et bad, så eget bad etc hadde uansett vært uaktuelt.

At enkelte her synes det er bedre at ungene sitter isolert i dagesvis enn at de selv risikerer å bli smittet, er utenfor min fatteevne. Det som tok kaka var vedkommende som ikke kunne bli syk, fordi hun da kunne miste jobben...

Anonymkode: e4afd...4b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mine er 6 og 10 år. Om de blir smittet hadde jeg aldri i verden plassert de I isolasjon på rommet sitt i dagesvis. Vi bor også i leilighet med kun et bad, så eget bad etc hadde uansett vært uaktuelt.

At enkelte her synes det er bedre at ungene sitter isolert i dagesvis enn at de selv risikerer å bli smittet, er utenfor min fatteevne. Det som tok kaka var vedkommende som ikke kunne bli syk, fordi hun da kunne miste jobben...

Anonymkode: e4afd...4b6

Nei, man skal jo vaksinere barna også for å beskytte ukjente eldre...

Skrevet (endret)

Igjen, ingen anbefaler å isolere barn ut over at de må være i sine egne hus. Ingen. 

Endret av BunnyChester
Skrevet

Vi har barna annen hvert år men denne julen er det stor sannsynlighet for at juletiden ryker da det er smitte hver dag så vi har blir enig om at hvis barnet havner i karantene så avlyser vi jule planene og tilbringer juletiden med barna sammen. I isolasjon. 

Anonymkode: bf20c...163

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 14.16):

Jeg drømte i natt at en av oss 4 ble smittet og måtte sitte på soverommet i isolasjon på julaften 🙈🙈

Jeg tror faktisk at vi hadde tilbringt julaften sammen uansett, men med avstand. Enn dere?

Anonymkode: a9709...f65

Hva snakker du om? Om en i husstanden er smittet hjelper det jo ikke at den isolerer seg på et soverom. Spesielt ikke med omikron.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal de ta pcr-test hvis de allerede er bekreftet smittet? Det er jo ingen vits i å teste dem hver dag i isolasjonsperioden. Hvis de IKKE er bekreftet smittet, skal de ikke isoleres. 

Fordi de har vært nærkontakt til tre smittede med omikron. Derfor er de isolerte. 

Better safe than sorry...  Og de har heller ikke fått svar enda og skolen har lagt opp til hjemmeskole. Ingen av de ønsker å gå ut av isolasjonen før prøvesvar foreligger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...