Gå til innhold

Isolasjon på julaften

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten er 13 år. Kjeder seg litt, men spiller mye med kompiser 😀

Anonymkode: a9709...f65

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er du helt tett.. Det er jo et mål om å unngå smitte. Særlig hvis en har flere barn. Noen blir jo også skikkelig dårlige av korona. Hva er bedre, omsorg på soverommet eller mor innlagt på sykehus? 

Anonymkode: 2061c...0c6

Noen blir også skikkelig dårlige av influe da eller omgangssyke, og for en fullvaksinert normalvektig person i normal alder til å ha hjemmeboende barn er sjangsen for å bli lagt inn på sykehus på grunn av influensa større enn ved corona-smitte. Stenger du barna inne på et rom alene ved andre sykdommer også kanskje? 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du overdramatiserer veldig!! Du veit ingenting om gutten. Kanskje han er 8-10-12. Slutt å vær slim en dramaqueen. 

Anonymkode: 7b158...4dd

Mitt barn er også over 8, hadde ikke stengt ungen inne på et rom alene i dagesvis i strekk for det, og jeg tenker helt seriøst at man mangler grunnleggende omsorgsevne og empati om man anser det som helt ok å gjøre.

Dævendøtte skrev (53 minutter siden):

Jeg har en jobb som gjør at jeg "må på jobb". Er også min jobb som gjør at vi kan bo som vi gjør, at ungene får alt de trenger og mer til. 

Har gjort alt jeg kan for å unngå situasjoner hvor jeg kan bli smittet. Noe jeg også fortsetter med.

Og ungene synes det er helt ok. Bare wow, tenk det du. 

Ja, hvis du er en levertransplantert feit røyker med diabetes 2 kan jeg jo skjønne bekymringen din. Hvis ikke, så nei.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Blir noen av mine unger smittet -de er mellom 8 og 13 år- kommet jeg ikke til å isolere dem alene på rommet. Da tar jeg evt. smitte. IHVERTFALL i jula! 

Anonymkode: 196ef...12d

Jepp, helt enig.

Noen av og bryr oss mer om barna våre enn den helt mikroskopiske sjangsen for å bli veldig dårlig.

Anonymkode: 6c575...e97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😮😮😮

Bare wow. 

Barn over 2 år trenger mao ikke omsorg ut over å få lever mat og drikke utenfor en dør altså. Ok.

Har du sovet i to år? Dette har vært hverdagen siden 12.3. i fjor.

Anonymkode: cc2e0...822

• Liker 2
Skrevet

Hvis alle er i isolasjon, er vel alle smittet, så ja, jeg hadde tilbringet julaften som vanlig med familien min. 

Anonymkode: b0a33...d5e

En ungdom klarer fint isolasjon med korona på rommet sitt med tv,tlf og gaming og snakke med venner. Når de ikke er helt i form er det godt å ligge i sengen sin og chille. Er heller ikke nødvendig å gjøre alle syke på gøy! Spesielt ikke om noen samtidig er i risikogruppen. Du kan jo fint gi de omsorg, mat og være tilstede for det. 

Noen må jo lage mat ,handle og ta seg av alle syke og husarbeid! 

Anonymkode: 78369...be5

• Liker 6
Skrevet

Hehe, min gutt er snart 14. Han hadde elsket å få være i fred på rommet sitt i fem dager i strekk, slippe å prate med de urteite foreldrene sine og den masete lillesøstra, få mat levert på døra, og bare slenge skittentøy og oppvask rett utenfor på gulvet i gangen.

Det er jo en introvert tenårings drøm!

Anonymkode: b02b9...8c2

• Liker 7
Skrevet

fy søren for en dårlig mor! Dette må jo nesten være en barnevernssak???

Slipp nå gutten ut og vær heller i isolat sammen med ham da 🤯

Hadde selvsagt feiret jul sammen med mitt smittede husstandsmedlem, akkurat som at jeg hadde spust middag med dem og snakket med dem alle andre av årets dager om de var smittet.

Er det noe bedre for ungene om mor blir skikkelig dårlig og må legges inn, eller blir så syk at hun ikke får gjort noe som helst, og det blir null pynt og ingen julemat?

Anonymkode: b6437...0d6

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Herregud, her har begge ungene vært i isolasjon tre ganger siden korona kom. 

Det har ikke slått deg at gutten kan være eldre enn 2 år? 

Kunne ikke falle meg inn å sette meg selv i fare for smitte eller isolasjon selv om ungene i huset er det. 

De koser seg med TV, nettspill, musikk og får alt de ønsker servert utenfor døra si. 

Ville du latt en 5 åring sitte i tv stua alene på julaften feks? Pga korona..? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe bedre for ungene om mor blir skikkelig dårlig og må legges inn, eller blir så syk at hun ikke får gjort noe som helst, og det blir null pynt og ingen julemat?

Det kan noen andre ta seg av. Mener folk seriøst at barn skal bli satt alene på et rom nå i julen pga korona!? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å ta avstand fra 4 åringen. 

Anonymkode: ede3d...975

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hvis du er en levertransplantert feit røyker med diabetes 2 kan jeg jo skjønne bekymringen din. Hvis ikke, så nei.

Jeg ønsker ikke å bli smittet om jeg kan unngå det. De bryr seg om andre, fordi de er oppdratt til dette. Og fortsatt er jobben min rimelig viktig for oss, så vi prioriterer at jeg holder meg frisk. 

Er verken feit, røyker eller levertransplantert, men jeg har en underliggende sykdom som KAN føre til at jeg blir mer alvorlig syk enn de fleste. Enda større grunn til at ungene ikke vil smitte meg. 

Så ja, de sitter faktisk isolert på rommene sine i skrivende stund, stakkars :)  Har akkurat vært nede med hjemmelaget pizza, brus og sjokolade til dessert til begge to. Begge har tatt pcr-test i dag, da lånte jeg en bil av naboen og de satt bakerst i Caravellen og ble kjørt til og fra. De slapp å gå i snø og slaps i hvert fall, såpass kul er jeg. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Uglems skrev (5 minutter siden):

Ville du latt en 5 åring sitte i tv stua alene på julaften feks? Pga korona..? 

Nei. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å bli smittet om jeg kan unngå det. De bryr seg om andre, fordi de er oppdratt til dette. Og fortsatt er jobben min rimelig viktig for oss, så vi prioriterer at jeg holder meg frisk. 

Er verken feit, røyker eller levertransplantert, men jeg har en underliggende sykdom som KAN føre til at jeg blir mer alvorlig syk enn de fleste. Enda større grunn til at ungene ikke vil smitte meg. 

Så ja, de sitter faktisk isolert på rommene sine i skrivende stund, stakkars :)  Har akkurat vært nede med hjemmelaget pizza, brus og sjokolade til dessert til begge to. Begge har tatt pcr-test i dag, da lånte jeg en bil av naboen og de satt bakerst i Caravellen og ble kjørt til og fra. De slapp å gå i snø og slaps i hvert fall, såpass kul er jeg. 

Er ikke bekymret for din omsorgsevne. 

Anonymkode: 7b158...4dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En ungdom klarer fint isolasjon med korona på rommet sitt med tv,tlf og gaming og snakke med venner. Når de ikke er helt i form er det godt å ligge i sengen sin og chille. Er heller ikke nødvendig å gjøre alle syke på gøy! Spesielt ikke om noen samtidig er i risikogruppen. Du kan jo fint gi de omsorg, mat og være tilstede for det. 

Noen må jo lage mat ,handle og ta seg av alle syke og husarbeid! 

Anonymkode: 78369...be5

Virker som om du går rundt i den villfarelsen at de fleste smittede faktisk blir syke? Det blir de altså ikke.

Forklar meg gjerne hvordan man gir omsorg og er til stede mens ungen sitter alene på amdre siden av en lukket dør?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er så lite sannsynlig at det ikke er verdt å ta med i betraktningen engang. Skal du være livredd noe som er så statistisk usannsynlig regner jeg med at du aldri kjører bil eller syår på ski heller?

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du sovet i to år? Dette har vært hverdagen siden 12.3. i fjor.

Anonymkode: cc2e0...822

Eh, nei, det har ikke vært sånn i to år at folk stenger barna sine inne på et rom alene forsi de delv ikke skal bli smittet. Virkelig ikke. Vi har hatt smitte i hus her også. Jeg sov sammen med 8-åringen hver natt mens hun var «syk» (smittet altså, syke var det ingen som var), ble faktisk ikke smittet, men de fleste jeg kjenner har hele familien blitt smittet. 

Dævendøtte skrev (9 minutter siden):

De har vel ikke lov å gå utendørs om de er smittet og i isolat, så nei at du gadd å kjøre barna dine til testing gjør deg ikke til mother of the year

Til alle dere som synes det er helt innafor å stenge barna inne alene i et rom så håper jeg dere tenker litt over de (heldigvis ekstremt få) tilfellene der noen har dødd om natten av corona. Siden dere er så hinsides redde smitte selv regner jeg med dere har full kontroll over sånne tilfeller? Hvis en av ungene deres dør alene inne på det rommet mens dere koser dere i stua med resten av familien håper jeg dere nyter tanken på at dere i hvert fall ikke utsatte dere selv for smitte.

Jeg kaster opp av den helt ekstreme egoismen.

• Liker 4
Skrevet
Dævendøtte skrev (18 minutter siden):

Nei. 

Nei de får da virkelig holde seg på soverommet og ikke okkupere TV-stua på julaften!

Skrevet

😮😮😮

Bare wow. 

Barn over 2 år trenger mao ikke omsorg ut over å få lever mat og drikke utenfor en dør altså. Ok.

Å kom igjen da, Gud bedre

Anonymkode: 99c2e...824

Skrevet

Blir noen av mine unger smittet -de er mellom 8 og 13 år- kommet jeg ikke til å isolere dem alene på rommet. Da tar jeg evt. smitte. IHVERTFALL i jula! 

Anonymkode: 196ef...12d

Ok

Skrevet

Det anbefales å isolere barna om man kan, så vi hadde selvsagt fulgt oppfordringen om det mef vår tenåring

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har vel ikke lov å gå utendørs om de er smittet og i isolat, så nei at du gadd å kjøre barna dine til testing gjør deg ikke til mother of the year

Er ikke engang mine unger ;)  Jeg er faktisk den onde stemoren, men nå kan vi vel ta bort ond da, siden jeg kjørte de på test. 

Deilig å stenge stebarna sine inne på rommet av og til 🤣 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De færreste blir så syke at de blir lagt inn. Er barnet syk, blir mor nesten garantert også syk. Helt greit å få det overstått. 

Anonymkode: b0a33...d5e

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei de får da virkelig holde seg på soverommet og ikke okkupere TV-stua på julaften!

🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...