Gjest Dævendøtte Skrevet 12. desember 2021 #41 Skrevet 12. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis en av ungene deres dør alene inne på det rommet mens dere koser dere i stua med resten av familien håper jeg dere nyter tanken på at dere i hvert fall ikke utsatte dere selv for smitte. 😂 Er det virkelig mulig?? Har ikke akkurat låst døra og kastet nøkkelen da. Men noen her inne tror vel også at jeg har murt igjen døra i 14 dager for å skåne meg selv 😅 Endret 12. desember 2021 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #42 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det anbefales å isolere barna om man kan, så vi hadde selvsagt fulgt oppfordringen om det mef vår tenåring Anonymkode: 99c2e...824 hvem har anbefalt deg dette? Helt motsatt av hva bpde jeg og alle jeg kjenner har fått beskjed om av smittesporerene når de/vi har hatt smitte i hus. Samvær med barn skal gå som normalt til og med, for de som er skilt og har barn som bor litt her og litt der. Om en av de voksne er smittet anbefales det å isolere denne bort fra resten av familien, men dette gjelder IKKE mindreårige barn nei. Anonymkode: 6c575...e97 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #43 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samvær med barn skal gå som normalt til og med, for de som er skilt og har barn som bor litt her og litt der. Vi sender ikke ungene til moren deres om de sitter i karantene hjemme hos oss. Det ønsker verken mor eller unger. Og det har vi full forståelse for. Anonymkode: 1ed1c...ffb 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #44 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Virker som om du går rundt i den villfarelsen at de fleste smittede faktisk blir syke? Det blir de altså ikke. Forklar meg gjerne hvordan man gir omsorg og er til stede mens ungen sitter alene på amdre siden av en lukket dør? Det er så lite sannsynlig at det ikke er verdt å ta med i betraktningen engang. Skal du være livredd noe som er så statistisk usannsynlig regner jeg med at du aldri kjører bil eller syår på ski heller? Eh, nei, det har ikke vært sånn i to år at folk stenger barna sine inne på et rom alene forsi de delv ikke skal bli smittet. Virkelig ikke. Vi har hatt smitte i hus her også. Jeg sov sammen med 8-åringen hver natt mens hun var «syk» (smittet altså, syke var det ingen som var), ble faktisk ikke smittet, men de fleste jeg kjenner har hele familien blitt smittet. De har vel ikke lov å gå utendørs om de er smittet og i isolat, så nei at du gadd å kjøre barna dine til testing gjør deg ikke til mother of the year Til alle dere som synes det er helt innafor å stenge barna inne alene i et rom så håper jeg dere tenker litt over de (heldigvis ekstremt få) tilfellene der noen har dødd om natten av corona. Siden dere er så hinsides redde smitte selv regner jeg med dere har full kontroll over sånne tilfeller? Hvis en av ungene deres dør alene inne på det rommet mens dere koser dere i stua med resten av familien håper jeg dere nyter tanken på at dere i hvert fall ikke utsatte dere selv for smitte. Jeg kaster opp av den helt ekstreme egoismen. Anonymkode: 6c575...e97 Vi har korona i huset så vet hva jeg snakker om! Den dagen du er alene om omsorgen for tenåringer og er i risikogruppen /har ett annet barn i risikogruppen uten noe form for hjelp. Der barnet er syk av korona men bare sengeliggende og har det greit og får alt han trenger. Gamer med venner, serier og filmer. Det er oppfordret mot isolasjon for store barn og ungdom. Så hva er problemet? Når du er innom å ser til mange ganger om dagen ( med munnbind). Hadde de vært mindre hadde jeg vært med de i stuen. De hadde ikke måtte vært alene da. Men en 13-15åring som helet liker å game til daglig ellers og er storfornøyd med å slappe av på rommet ser jeg virkelig ikke problemet med! Kom til bake den dagen du selv har ungdom! Jeg er faktisk inne hos han med mat og drikke, hostesaft, paracet, kos og snakker. Så han er ikke akkurat forlatt på rommet for seg selv alene i lang tid.. Skjerp deg! Er hønemor men akkurat her er det faktisk greit! Ikke små barn de trenger oss voksne litt mer enn en ungdom! Anonymkode: 78369...be5 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #45 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har korona i huset så vet hva jeg snakker om! Den dagen du er alene om omsorgen for tenåringer og er i risikogruppen /har ett annet barn i risikogruppen uten noe form for hjelp. Der barnet er syk av korona men bare sengeliggende og har det greit og får alt han trenger. Gamer med venner, serier og filmer. Det er oppfordret mot isolasjon for store barn og ungdom. Så hva er problemet? Når du er innom å ser til mange ganger om dagen ( med munnbind). Hadde de vært mindre hadde jeg vært med de i stuen. De hadde ikke måtte vært alene da. Men en 13-15åring som helet liker å game til daglig ellers og er storfornøyd med å slappe av på rommet ser jeg virkelig ikke problemet med! Kom til bake den dagen du selv har ungdom! Jeg er faktisk inne hos han med mat og drikke, hostesaft, paracet, kos og snakker. Så han er ikke akkurat forlatt på rommet for seg selv alene i lang tid.. Skjerp deg! Er hønemor men akkurat her er det faktisk greit! Ikke små barn de trenger oss voksne litt mer enn en ungdom! Anonymkode: 78369...be5 Og hvem i all verden sa sitte ting utenfor lukket dør?? Jeg er INNE hos han.. Mange ganger daglig.. Anonymkode: 78369...be5
BunnyChester Skrevet 12. desember 2021 #46 Skrevet 12. desember 2021 Hvor har dere fått for dere at dere må isolere dere fra hverandre, i eget hjem? Her er Helsenorges informasjon om isolering: Du skal isoleres dersom du har fått påvist korona. Hvis det er grunn til å tro at du kan være smittet med virusvarianten omikron gjelder egne regler for isolasjon, se avsnittet under. For deg i isolasjon gjelder: Du må holde deg hjemme hele tiden og ikke gå ut, men du kan være i egen hage eller på egen balkong/veranda/terrasse. Andre må hjelpe deg med nødvendige ærend. Du skal helst holde minst to meters avstand til de du bor sammen med. Du bør ha eget rom og bad når dette er mulig. Bruk egne baderomsartikler, inkludert eget håndkle. Du må være nøye med hånd- og hostehygiene for å unngå å smitte andre i husstanden. Gjennomfør hyppig rengjøring av hjemmet, spesielt på overflater og de stedene som dere ofte tar på. Det er viktig at barnets/ungdommens behov for omsorg blir ivaretatt, selv om barnet eller foresatte har koronasykdom. Hvor i all verden får dere for dere at barn og ungdom skal isoleres på egne rom og at julefeiringen må vike/utsettes? Man skal ha egne rom å sove på, man skal holde avstand om mulig. Barn og ungdoms behov for omsorg skal ivaretas. Slutt å lag egne tolkninger på veldig enkle regler! 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #47 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har korona i huset så vet hva jeg snakker om! Den dagen du er alene om omsorgen for tenåringer og er i risikogruppen /har ett annet barn i risikogruppen uten noe form for hjelp. Der barnet er syk av korona men bare sengeliggende og har det greit og får alt han trenger. Gamer med venner, serier og filmer. Det er oppfordret mot isolasjon for store barn og ungdom. Så hva er problemet? Når du er innom å ser til mange ganger om dagen ( med munnbind). Hadde de vært mindre hadde jeg vært med de i stuen. De hadde ikke måtte vært alene da. Men en 13-15åring som helet liker å game til daglig ellers og er storfornøyd med å slappe av på rommet ser jeg virkelig ikke problemet med! Kom til bake den dagen du selv har ungdom! Jeg er faktisk inne hos han med mat og drikke, hostesaft, paracet, kos og snakker. Så han er ikke akkurat forlatt på rommet for seg selv alene i lang tid.. Skjerp deg! Er hønemor men akkurat her er det faktisk greit! Ikke små barn de trenger oss voksne litt mer enn en ungdom! Anonymkode: 78369...be5 Andre i denne tråden har snakket om barn fra 8 år og oppover. 8 år! Anonymkode: 6c575...e97
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #48 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har korona i huset så vet hva jeg snakker om! Den dagen du er alene om omsorgen for tenåringer og er i risikogruppen /har ett annet barn i risikogruppen uten noe form for hjelp. Der barnet er syk av korona men bare sengeliggende og har det greit og får alt han trenger. Gamer med venner, serier og filmer. Det er oppfordret mot isolasjon for store barn og ungdom. Så hva er problemet? Når du er innom å ser til mange ganger om dagen ( med munnbind). Hadde de vært mindre hadde jeg vært med de i stuen. De hadde ikke måtte vært alene da. Men en 13-15åring som helet liker å game til daglig ellers og er storfornøyd med å slappe av på rommet ser jeg virkelig ikke problemet med! Kom til bake den dagen du selv har ungdom! Jeg er faktisk inne hos han med mat og drikke, hostesaft, paracet, kos og snakker. Så han er ikke akkurat forlatt på rommet for seg selv alene i lang tid.. Skjerp deg! Er hønemor men akkurat her er det faktisk greit! Ikke små barn de trenger oss voksne litt mer enn en ungdom! Anonymkode: 78369...be5 Skjønner det når det gjelder alle dager i året, men på julaften synes jeg det hadde vært tøft Anonymkode: a9709...f65
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #49 Skrevet 12. desember 2021 Om én av oss blir smittet isolerer vi oss ikke fra hverandre. Vi har uansett barn som ikke klarer seg selv. Anonymkode: c6877...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #50 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvem i all verden sa sitte ting utenfor lukket dør?? Jeg er INNE hos han.. Mange ganger daglig.. Anonymkode: 78369...be5 Skjønner ikke Hvorfor du isolerer ungen når du er INNE hos han flere ganger om dagen, koser, snakker osv. Du blir jo smittet. Kunne jo like gjerne la han komme ut av rommet og leve som vanlig i huset. Anonymkode: 7517d...de3 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #51 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvem har anbefalt deg dette? Helt motsatt av hva bpde jeg og alle jeg kjenner har fått beskjed om av smittesporerene når de/vi har hatt smitte i hus. Samvær med barn skal gå som normalt til og med, for de som er skilt og har barn som bor litt her og litt der. Om en av de voksne er smittet anbefales det å isolere denne bort fra resten av familien, men dette gjelder IKKE mindreårige barn nei. Anonymkode: 6c575...e97 Samvær med barn kan kanskje gå som normalt om de er i karantene, men om ungene er i isolasjon og dermed ikke kan gå utenfor døra, trumfer faktisk smittevernloven det. Da må de bli i det hjemmet de er isolert. Anonymkode: 78670...36f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #52 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til alle dere som synes det er helt innafor å stenge barna inne alene i et rom så håper jeg dere tenker litt over de (heldigvis ekstremt få) tilfellene der noen har dødd om natten av corona. Siden dere er så hinsides redde smitte selv regner jeg med dere har full kontroll over sånne tilfeller? Hvis en av ungene deres dør alene inne på det rommet mens dere koser dere i stua med resten av familien håper jeg dere nyter tanken på at dere i hvert fall ikke utsatte dere selv for smitte. Vi har en 15 år gammel jente med korona. Hun er isolert i egen etasje (eget soverom, eget bad, egen tv-stue). Vi snakker med hun på FaceTime veldig mange ganger hver dag, serverer mat (vi lager boller, smoothies, vi kjøper det hun har lyst på (dvs andre gjør det for oss siden vi er i karantene). Vi er også inne hos henne et par ganger ila dagen på god avstand. Hun har det veldig fint, og selv om hun er syk så er hun ikke alvorlig syk. Vi holder henne isolert av hensyn til henne og til de tre andre barna våre. Dersom vi andre blir smittet så kan vi bli syke/isolert frem til jul. Vår 15 åring har det mye bedre i isolasjon enn at alle vi andre blir syke. Dersom 7-åringen vår blir smittet vil nok en av oss voksne gå i isolasjon sammen med han- fordi han er for liten til å skulle være helt alene i 5 dager. Men en 15 åring har det helt fint alene! Anonymkode: 7f79f...e01 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #53 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner det når det gjelder alle dager i året, men på julaften synes jeg det hadde vært tøft Anonymkode: a9709...f65 Nei på julaften og i julen skal ingen måtte sitte alene. Da skal alle samles og kose seg i lag. I stuen. Anonymkode: 78369...be5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #54 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke Hvorfor du isolerer ungen når du er INNE hos han flere ganger om dagen, koser, snakker osv. Du blir jo smittet. Kunne jo like gjerne la han komme ut av rommet og leve som vanlig i huset. Anonymkode: 7517d...de3 For barnet er sykt og vil ligge i sengen selvfølgelig! Men skal slippe å være og føle seg alene. Er viktig å ivareta ungdommen selv om de er syk. Men når de vil ligge i sengen og være syk må de vel få lov til det? Anonymkode: 78369...be5 1
BunnyChester Skrevet 12. desember 2021 #55 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): For barnet er sykt og vil ligge i sengen selvfølgelig! Men skal slippe å være og føle seg alene. Er viktig å ivareta ungdommen selv om de er syk. Men når de vil ligge i sengen og være syk må de vel få lov til det? Anonymkode: 78369...be5 Barnet er strengt tatt ikke isolert, da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #56 Skrevet 12. desember 2021 BunnyChester skrev (32 minutter siden): Barnet er strengt tatt ikke isolert, da. Jo så lenge jeg bruker munnbind og vasker hender/spriter hender. Og ikke blitt syk så smitter jeg ikke det andre barnet. Anonymkode: 78369...be5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #57 Skrevet 12. desember 2021 Poenget er vel her at "isolering" med omsorg går fint. Men å sitte alene på julaften og julen håper jeg virkelig ingen må. Barna trenger oss. Dvs ungdom her da! Anonymkode: 78369...be5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #58 Skrevet 12. desember 2021 Hadde aldri i verden isolert noen på rommet i jula. Vi kommer til å få korona alle mann før eller siden uansett, så da hadde vi levd isolert alle sammen og tatt runden sammmen. Anonymkode: 6a858...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #59 Skrevet 13. desember 2021 Det ene barnet vårt er smittet nå, så vi belager oss på en julaften med bare husstanden. Barnet kan smitte resten etter tur. Vi har så små barn at det fungerer ikke å isolere de. Så får bare gjøre det beste ut av det Anonymkode: ec857...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #60 Skrevet 14. desember 2021 Hvis en av ungene mine får covid, så vil vi leve som vanlig, bare i karantene. Mannen kan flytte for seg selv i en annen etasje, om han vil. så kan vi være sjuke sammen vi andre ❤️ Hadde elsket å bare få noen dager sammen med mine fine, sånn uten at jeg ble dratt i alle retninger. Anonymkode: 3965b...ab2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå