Gå til innhold

Var jeg ufin?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tone83 skrev (2 minutter siden):

Du prøvde å gjøre det i skjul, det betyr bare at du visste at det ikke var helt innafor. 

Du får si at du lærte at livet er kort og at du derfor aldri skal utsette å leve. 

Nei, det betyr at jeg forsøkte å ta vare på deres følelser, selv om jeg ikke føler noen sorg.

ts

Anonymkode: 48f0d...59a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, han var ikke utro FOR å skade meg, men det er rimelig naivt å tro at utroskap ikke skader barn. Jeg ville heller at han skulle avsluttet ting på en ryddig måte. 

ts

Enig med deg om at utroskap er en dårlig måte å avslutte et forhold på, men hvorfor i helv*** fikk du som barn kunnskap om at det var dette som hadde skjedd? Hvilken nytte har det å fortelle barn slikt? Da er ikke mora di helt god ho heller, om det er ho som har spydd ut om dette. 

Selv om du ikke hadde et nært forhold til din far og stefamilien din etter bruddet, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke ta hensyn til deres følelser nå, med mindre de var direkte slemme mot deg gjennom oppveksten - da betyr ikke familiebånd mye lenger. 

Du får uansett ikke endret på noe nå . send en melding og beklag at du såret deres følelser - du "burde ha tenkt lenger, " osv. Blablabla. La bare ikke dette bli til et nytt kapittel i familens såpeopera. Episode 4: Langsint for utroskap, Episode 7: Langsint for bursdagsfest. Hva blir det neste eoisode? 8. Langsint for å ha smittet farmor med Omikron? (for det var jo heeeelt sikkert med vilje) Følg med! 

Endret av Poision-Ivy
Preposisjoner. Du vet.
  • Liker 1
Skrevet

Det er det jo ingen garantier for nå under korona.  Hadde jeg bare utsatt festen min til denne helgen måtte vi vært mindre folk. 

ts

Jo det er det garantier for, man får feiret en gang 

Anonymkode: 74607...5a5

• Liker 2
Skrevet
Ulven skrev (12 timer siden):

Man kan godt være litt sensitiv og vise hensyn til nær familie som har mistet et barn. For selv om TS kun har mistet en halvbror som ikke var henne nær, sitter det et foreldrepar igjen uten sitt barn.

Hadde TS mistet en gammel bestemor hadde saken stilt seg annerledes for min del, men her er det snakk om en ung mann. 

Hun viste jo hensyn ved å si til deltakerne at dem ikke skulle dele bilder. Hva mer kan man gjøre? Alle har lov til å leve sitt eget liv her og nå, uten at det nødvendigvis skal støte alle og  en hver.

Anonymkode: 67058...0fd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal jeg bli flau over det?

Hvorfor skal jeg bli flau over at vi feiret min brors bursdag og jul etter at min far dode? Forklar meg, fordi jeg forstaar ikke.

Anonymkode: 30205...055

Lurer jeg også på. Vi feriet min sønns bursdag 10 dager etter farens død. Gutten har fortsatt bursdag selv om slike tragiske ting skjer, man forsøker jo å lage en normal hverdag for dem som lever opp i sorgen.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Lurer jeg også på. Vi feriet min sønns bursdag 10 dager etter farens død. Gutten har fortsatt bursdag selv om slike tragiske ting skjer, man forsøker jo å lage en normal hverdag for dem som lever opp i sorgen.

Stor forskjell på barn og voksne da

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min far var utro mot min mor og de skilte seg da jeg var liten. Min mor var knust, og tok det veldig hardt, men det var liksom forventet at jeg skulle ha det samme forholdet til han som før. Det at han ramponerte familien min skulle liksom ikke stå i veien for vårt forhold. Min far giftet seg med elskerinnen sin og jeg måtte dra dit annenhver helg. Jeg likte meg dårlig der og mislikte min nye stemor.

De fikk så et felles barn sammen «Thomas». Jeg følte aldri at jeg var en del av deres familie, og følte meg alltid i veien. Jeg fikk aldri noe søskenforhold med Thomas. 

Heldigvis fant min mor en fantastisk ny mann og de fikk to barn. Dette er de jeg anser som mine søsken. 

for to år siden fikk vi vite at Thomas hadde fått kreft, og for noen  uker siden døde han, dessverre. Det er jo selvsagt veldig trist for dem, men jeg kan ikke si at jeg sitter med en personlig sorg. 

Jeg fylte akkurat 30 og hadde en liten fest nå sist helg. Jeg sa at jeg ikke ønsket at noen skulle legge ut bilder på some, men noen har gjort det likevel. Nå har jeg fått masse meldinger fra pappa, hans kone og hennes familie om at jeg er ufin som holder en fest nå midt i deres sorg. Jeg har blitt kalt: kald, hjerterå, hensynsløs, og drittsekk. 

var jeg ufin? 

Ja det synes jeg... at du bærer nag så lenge er ikke bra

Anonymkode: 0e481...ff4

• Liker 1
Skrevet

Holdningen din er ufin, uavhengig av bursdagsfeiring og bilder «på avveie»

Anonymkode: 6bac2...891

• Liker 2
Skrevet

Nei, du var ikke ufin. Du står fritt til å feire bursdagen din, og trenger ikke å ta hensyn til hva faren din og koona måtte mene. Tok faren din hensyn til deg da han valgte å være utro? Nei.... 

Anonymkode: f9d9a...d12

• Liker 3
Skrevet

jeg har nok litt motsatt følelse her enn andre. jeg syntes det var mye mer ufint av pappaen og kalle ts for ditt og datt. 

Greit nok at de er i stor sorg, men hva hjelper det å skrive dette til sitt eget barn? Det er det som er ufint her...

Anonymkode: b09b7...138

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo det er det garantier for, man får feiret en gang 

At man kan  feire 30 års dagen sin når man er 37? 

ts

• Liker 1
Skrevet
Poision-Ivy skrev (11 timer siden):

Enig med deg om at utroskap er en dårlig måte å avslutte et forhold på, men hvorfor i helv*** fikk du som barn kunnskap om at det var dette som hadde skjedd? Hvilken nytte har det å fortelle barn slikt? Da er ikke mora di helt god ho heller, om det er ho som har spydd ut om dette. 

Selv om du ikke hadde et nært forhold til din far og stefamilien din etter bruddet, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke ta hensyn til deres følelser nå, med mindre de var direkte slemme mot deg gjennom oppveksten - da betyr ikke familiebånd mye lenger. 

Du får uansett ikke endret på noe nå . send en melding og beklag at du såret deres følelser - du "burde ha tenkt lenger, " osv. Blablabla. La bare ikke dette bli til et nytt kapittel i familens såpeopera. Episode 4: Langsint for utroskap, Episode 7: Langsint for bursdagsfest. Hva blir det neste eoisode? 8. Langsint for å ha smittet farmor med Omikron? (for det var jo heeeelt sikkert med vilje) Følg med! 

Det skjønte jeg jo helt av meg selv. Når faren min flyttet rett ut fra vårt hjem og rett inn til henne. Ingen trengte å fortelle meg det det var noen overlapping der. 

Jeg tok hensyn til deres følelser nå, ved å si til folk at jeg ikke ønsket at noen skulle legge det ut i some. 

Det forholdet er uansett ødelagt, så ikke noe tap der. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Nei, synes ikke du var ufin. 
Jeg var i konfirmasjon dagen etter jeg bisatte min bestefar og fikk høre at jeg var kald, ikke brøy meg osv. Det var visst helt utenkelig å være litt glad etter en sånn hendelse. 

Fikk høre det samme da min mor døde. Jeg var kald og hjerteløs fordi jeg ikke gråt noe særlig, ikke gikk i sjokk osv. Det denne personen ikke vet er at jeg klarer å tre inn i en annen rolle, samme rollen jeg har i jobben min på sykehjem. Jeg gikk inn i den profesjonelle delen av meg selv og stod stødig og ledet pappa og meg igjennom det praktiske. 

Jeg tenker at du ikke kan stoppe å leve fordi noen dør, men man kan ta hensyn. (Som du også ønsket.. Ingen bilder på some) Jeg skjønner ikke hvorfor det nesten er forventet at en skal knekke sammen og ikke klare å fungere i livet på flere mnd når noen dør.. Jeg tror nemlig ikke min mor eller bestefar hadde ønsket at jeg skulle grave meg ned i sorg, jeg tror de hadde ønsket at jeg skulle minnes dem i kjærlighet, fine minner og leve livet mens jeg lever fremfor å dyrke alt det vonde. 

Anonymkode: cf837...6f0

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt mange kalorier på å bry meg om det. 

Anonymkode: 64b47...8fa

• Liker 2
Skrevet

Du var ikke ufin. Halvsøsken er ikke det samme som ekte søsken. 

Anonymkode: a1e0a...7d3

• Liker 2
Skrevet

At man kan  feire 30 års dagen sin når man er 37? 

ts

Dust

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skjønte jeg jo helt av meg selv. Når faren min flyttet rett ut fra vårt hjem og rett inn til henne. Ingen trengte å fortelle meg det det var noen overlapping der. 

Jeg tok hensyn til deres følelser nå, ved å si til folk at jeg ikke ønsket at noen skulle legge det ut i some. 

Det forholdet er uansett ødelagt, så ikke noe tap der. 

ts

Hvorfor bryr du deg om kommentarer når du ikke har et forhold til faren din? Og hvorfor er du venn med han på sosiale medier?

Kan godt forstå de føler du "gnir" inn at du ikke føler sorg, når festbilder publiseres rett etter broren din er død. Faren din er kanskje en drittsekk, men det kan vel ikke din stemor og avdøde halvbror lastes for. 

Til å være 30 år høres du ganske umoden ut. 

Anonymkode: 9420e...acc

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bryr du deg om kommentarer når du ikke har et forhold til faren din? Og hvorfor er du venn med han på sosiale medier?

Kan godt forstå de føler du "gnir" inn at du ikke føler sorg, når festbilder publiseres rett etter broren din er død. Faren din er kanskje en drittsekk, men det kan vel ikke din stemor og avdøde halvbror lastes for. 

Til å være 30 år høres du ganske umoden ut. 

Anonymkode: 9420e...acc

Det er ikke hold i historien uten at faren og stemoren cyberstalker vennene til TS på sosiale medier. Det har luktet troll siden første innlegg. 

Anonymkode: 4065b...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...