AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #21 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Skjønner det, men man blir bare 30 en gang, og for meg har han aldri føltes som en «bror», vi hadde ikke det forholdet. ts Anonymkode: 48f0d...59a Man kan feire senere Anonymkode: 74607...5a5 4
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #22 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan feire senere Anonymkode: 74607...5a5 Hvor lenge skal man vente da? Når er det greit å gjøre lystbetonte ting etter et dødsfall? 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #23 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan feire senere Anonymkode: 74607...5a5 Men hvor mange uker skal man vente. TS sier han døde for noen uker siden etter 2 år med kreft. Bare fordi nær familie er i sorg må man kunne feire sine egne runde tall. Tretti er stort og TS burde ikke ha dårlig samvittighet for å ville feire det. Anonymkode: 1b16c...dc9 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #24 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes de er skikkelig ufine mot en som nettopp har mistet broren sin jeg da. Rimelig ufint. Anonymkode: 3a5ef...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #25 Skrevet 10. desember 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Hvor lenge skal man vente da? Når er det greit å gjøre lystbetonte ting etter et dødsfall? Lenger enn ett par uker Anonymkode: 74607...5a5 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #26 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvor mange uker skal man vente. TS sier han døde for noen uker siden etter 2 år med kreft. Bare fordi nær familie er i sorg må man kunne feire sine egne runde tall. Tretti er stort og TS burde ikke ha dårlig samvittighet for å ville feire det. Anonymkode: 1b16c...dc9 Hjelpes! Man kan feire senere, ingen kreperer av å utsette bursdag en mnd eller to Anonymkode: 74607...5a5 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #27 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjelpes! Man kan feire senere, ingen kreperer av å utsette bursdag en mnd eller to Anonymkode: 74607...5a5 Hvem dør av at TS feirer sin 30årsdag? Vil familien at hun skal sitte alene på sitt jubileum i stede for å ha det bra? Anonymkode: 1b16c...dc9 10
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2021 #28 Skrevet 10. desember 2021 Jeg er over gjennomsnittet hensynsfull så jeg hadde aldri fått meg selv til å ha en fest etter at jeg fikk vite at mitt halvsøsken var død, uavhengig av om vi hadde kontakt eller ikke. Det er rett og slett smakløst synes jeg. Hva andre gjør må jo være opp til de men at du får reaksjoner på dette er jo ikke så rart. 11
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor mange uker skal man vente. TS sier han døde for noen uker siden etter 2 år med kreft. Bare fordi nær familie er i sorg må man kunne feire sine egne runde tall. Tretti er stort og TS burde ikke ha dårlig samvittighet for å ville feire det. Anonymkode: 1b16c...dc9 Nettopp. Det er meget spesielt å gi TS dårlig samvittighet fordi hun valgte å feire en bursdag oppi alt det vonde. Det minner meg litt om en bok jeg leste for noen år siden. Far i huset var gått bort, og de fem døtrene, samt mor, skulle sitte inne i 8 år og sørge. De skulle kle seg i sorte klær, ikke gå ut, ikke være glade og ikke gjøre ting som var lystbetonte. De skulle sørge. Selvsagt et ekstremtilfelle. Det er likevel rart å forvente at folk skal sitte å sørge en viss tid, og så så inn dårlig samvittighet hvis de gjør noe lysbetont for å få et øyeblikks pause fra det som er vondt. TS har jo respekt for familien. Derfor ville hun ligge lavt og ikke annonsere festen. Hvor er deres respekt for henne hvis de mener at hun skal sitte inne og sørge på ubestemt tid og ikke kunne feire et jubileum som en 30 års dag er? Det snakkes kanskje for lite om at man ikke skal ha dårlig samvittighet for å smile, le og ha fine stunder etter at noen har dødd. Full respekt til de som ikke klarer det, men de som klarer å ha gode stunder og gjøre noe godt for seg selv skal ikke shames. 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Jeg er over gjennomsnittet hensynsfull så jeg hadde aldri fått meg selv til å ha en fest etter at jeg fikk vite at mitt halvsøsken var død, uavhengig av om vi hadde kontakt eller ikke. Det er rett og slett smakløst synes jeg. Hva andre gjør må jo være opp til de men at du får reaksjoner på dette er jo ikke så rart. Hvor mange uker hadde du venta? TS skriver at han døde for noen uker siden. Anonymkode: 1b16c...dc9 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 Syns det var uklokt av deg. Anonymkode: b901f...6a9 4
AprilLudgate Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skjønner det, men man blir bare 30 en gang, og for meg har han aldri føltes som en «bror», vi hadde ikke det forholdet. ts Anonymkode: 48f0d...59a Det kalles empati. Jeg lurer på om du muligens kanskje kunne jobbet litt med den delen? Det er korona. Din bror har dødd av kreft. To veldig gode grunner til å utsette fest. Det var veldig upassende. Og du er veldig rask til å dømme din far nord og ned for å ha forelsket seg i et annen menneske - men selv skal du ikke tenke på moral og etikk 🤷♀️ Det er LITT steiner i dette glasshuset her, bjelker i eget øye osv. 8
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2021 #33 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange uker hadde du venta? TS skriver at han døde for noen uker siden. Anonymkode: 1b16c...dc9 Jeg hadde ikke hatt noe fest i det hele tatt, vi er i en pandemi så jeg hadde hatt en rolig middag med en venninne og to hvis jeg absolutt måtte markert dagen, men jeg er ikke opptatt av min egen bursdag. Men ja, hvor lenge, alt er jo relativt men jeg hadde ikke gjort det før det hadde gått et par måneder hvis det var meg, men som sagt, jeg er relativt fintfølende og tar hensyn til slikt, det betyr ikke at jeg forventer at alle gjør likt men da må man og forvente reaksjoner. 3
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #34 Skrevet 10. desember 2021 Selv om du føler at faren din ramponerte familien din ved å være utro mot moren din, så er det ingenting her som tyder på at han ikke er glad i DEG. Det ser ikke ut til at stemoren din har oppført seg dårlig mot deg heller. Du hadde dine følelser pga sympati med moren din ser det ut som. Og det er jo greit det, men poenget mitt er at de faktisk ikke har gjort deg noe, så alt det du nevner, er jo ikke grunn til å ikke respektere i hvertfall faren din. Han mistet sønnen sin, tross alt. Og det var uansett broren din som døde. Så, om man tenker å være taktfull, så var du ikke det. Det er ikke så kjempeviktig iom du ville holde dette skjult. Men at du blir OPPFATTET som mindre taktfull og respektfull, det er ikke rart når de først så dette. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #35 Skrevet 10. desember 2021 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke hatt noe fest i det hele tatt, vi er i en pandemi så jeg hadde hatt en rolig middag med en venninne og to hvis jeg absolutt måtte markert dagen, men jeg er ikke opptatt av min egen bursdag. Men ja, hvor lenge, alt er jo relativt men jeg hadde ikke gjort det før det hadde gått et par måneder hvis det var meg, men som sagt, jeg er relativt fintfølende og tar hensyn til slikt, det betyr ikke at jeg forventer at alle gjør likt men da må man og forvente reaksjoner. Nå vet vi ikke hva slags fest det var så det kan ha vært helt innafor smittevernsmessig. Og å forvente reaksjoner er én ting, men slike meldinger TS fikk er absolutt ikke fortjent. Hun tok også hensyn ved å be om at bilder ikke ble publisert, men dessverre så skjedde det allikevel. Anonymkode: 1b16c...dc9 5
AnonymBruker 42 Skrevet 10. desember 2021 #36 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Mulig jeg ikke forstår "hva som er greia", mtp. at jeg har ikke helt vet hva "some" er... Kanskje det er noe super-spesielt med dette "usosialus-mediminimus" som jeg ikke helt forstår, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det er helt greit å ha bursdagsfest noen uker etter at en broren til til naboen døde av kreft Mulig jeg også er litt ufølsom Endret 10. desember 2021 av Beeblebrox 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #37 Skrevet 10. desember 2021 Kanskje ikke direkte ufin, men det er veldig spesielt. Det jeg reagerer mest på er at du blander sammen forholdet din far hadde til din mor og forholdet han har/hadde til sine barn. Han var ikke utro mot dere og likevel straffer du ham for det han gjorde. Jeg synes det er så utrolig dårlig gjort! Anonymkode: 5c74d...b14 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #38 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvem dør av at TS feirer sin 30årsdag? Vil familien at hun skal sitte alene på sitt jubileum i stede for å ha det bra? Anonymkode: 1b16c...dc9 Å kom igjen da. Ærlig talt Anonymkode: 74607...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #39 Skrevet 10. desember 2021 FrøkenMånestråle skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt noe fest i det hele tatt, vi er i en pandemi så jeg hadde hatt en rolig middag med en venninne og to hvis jeg absolutt måtte markert dagen, men jeg er ikke opptatt av min egen bursdag. Men ja, hvor lenge, alt er jo relativt men jeg hadde ikke gjort det før det hadde gått et par måneder hvis det var meg, men som sagt, jeg er relativt fintfølende og tar hensyn til slikt, det betyr ikke at jeg forventer at alle gjør likt men da må man og forvente reaksjoner. Enig Anonymkode: 74607...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #40 Skrevet 10. desember 2021 Syns ikke du var ufin. Om dere hadde hatt godt forhold, kunne du fortsatt ha feiret bursdagen din. Her har du i tillegg middels forhold til de folka. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: 99347...453 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå