Gå til innhold

Var jeg ufin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns du var ufin.

MEN.

Faren din burde tatt til seg hva han gjorde mot familien sin.

Han valgte bryte opp, gifte seg med elskerinna. Og foreldre er de som legger grunnlaget for ett godt søskenforhold. (Rettferdighet ect)

"Der feila jeg i oppdragelsen", burde vært hans tanke.

Og så latt være si noe.

Mennesker sørger og forskjellig, det er ingen riktig måte å sørge på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje ikke direkte ufin, men det er veldig spesielt. Det jeg reagerer mest på er at du blander sammen forholdet din far hadde til din mor og forholdet han har/hadde til sine barn. Han var ikke utro mot dere og likevel straffer du ham for det han gjorde. Jeg synes det er så utrolig dårlig gjort!

Anonymkode: 5c74d...b14

Dårlig gjort av dattera at hun føler noe rundt farens utroskap? DET syns jeg var ufint. Ts har jo uvorhodet ikke gjort noe galt. Har hverken ansvar for farens valg og konsekvensene av disse, eller halvbrorens død. Hun har rett til å fortsette sitt liv til tross for tragedie i stefamilien. 

Anonymkode: 99347...453

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

var jeg ufin? 

Anonymkode: 48f0d...59a

Nei, det var du ikke. Du har vært ærlig hele tiden! Det er mye verre når folk alltid LATER SOM.. 
Du har ikke gjort noe galt.

Du følte det du følte. Du må ikke føle noe du ikke føler. Punktum.

Det er absolutt ikke respektløs å feire egen bursdag, spesielt når du ikke ønsket bildene på nettet.

Noen må bare dømme, de nyter det. Da føler de seg som bedre mennesker. Det gir jo en så fin følelse, ikke sant? 
"Akk jeg hadde aldri gjort noe sånt, neineinei.. Jeg er jo sååå mye bedre enn du! Jeg sårer aldri noen, jeg! (men kaller gjerne folk drittsekker fordi de feirer bursdagen sin, dette er jo det verste man kan gjøre i dette livet.)"

Anonymkode: d1c7e...6e7

• Liker 4
Skrevet

Nei dessuten takler alle sorg på forskjellig måte. Jeg festet/drakk med faren og broren til kjæresten min når kjæresten min døde. Ingen av oss klarte å snakke om det, vi var i sjokk og måtte gjøre noe helt normalt for å ikke synke helt sammen 

Anonymkode: b9d4e...34d

• Liker 7
Skrevet

Skjønner veldig godt at de som sørger, finner timingen veldig ufølsom. 

At man ønsker å kontrollere andre sin SoMe, tyder i grunnen på at de har rett. 

Det var noe som skulle skjules, og dèt var det åpenbart en grunn for.. 

Anonymkode: 67df8...5cf

• Liker 2
Skrevet

Ja du var ufin.

Det spiller ingen rolle om dere hadde et nært forhold eller ikke. Du bryter sosiale normer og folk flest reagerer på det. Enten de sier det til deg eller bak ryggen din. Jeg skjønner at 30 er en big deal, men da er du tross alt voksen. Hadde dette vært 10 årsdag eller til nød en 18 årsdag, så ville du kunnet skjult deg bak at du er et barn, eller så ung at man tenker at du ikke vet bedre. Når du ikke vil at det skal legges ut bilder fra festen, så skjønte du selv at du var ufølsom og at du burde ventet.  Og hvis de som kom liksom er vennene dine, så hadde de hatt forståelse for at du måtte utsette festen til et mer passende tidspunkt. Det var ikke nå eller aldri, det var nå eller senere. Hvis du virkelig ikke skjønner det, så er kjipe tekstmeldinger fra familien ditt minste problem.

Anonymkode: d0ae9...346

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner det, men man blir bare 30 en gang, og for meg har han aldri føltes som en «bror», vi hadde ikke det forholdet. 

ts

Din far mistet sitt barn. Det er noe man helst ser at aldri skjer. Jeg antar at han er yngre enn deg og får aldri bli 30 år 

Jeg synes allikevel at de andre kunne latt være å kalle deg alle de tingene.

Anonymkode: 6a950...b50

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det.

Min far dode mindre enn en uke for min bror hadde bursdag, selvsagt feiret vi hans bursdag! Min bror var 10 da.

Og litt over en maaned for jul. Selvsagt feiret vi jul det aaret! 

Livet gaar videre selv om none dor! Og det er greit. Det er slik det er. Man kan ikke sorge i evighet heller, hva kommer godt ut av det? Jeg tror min far hadde likt at vi feiret baade bursdag og jul.

Anonymkode: 30205...055

• Liker 5
Skrevet

Ikke ufin. Du forsøkte å ta hensyn ved å be om at bilder ikke skulle legges ut. Skal ikke folk få lov å ha det litt gøy selv om familiemedlemmer er i sorg, et helt annet sted? Jeg mener det er helt innafor, når man ikke har noe (nært) søskenforhold en gang. 

De oppnår jo bare at avstanden mellom dere blir større... 

Anonymkode: 9bc41...e93

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det.

Min far dode mindre enn en uke for min bror hadde bursdag, selvsagt feiret vi hans bursdag! Min bror var 10 da.

Og litt over en maaned for jul. Selvsagt feiret vi jul det aaret! 

Livet gaar videre selv om none dor! Og det er greit. Det er slik det er. Man kan ikke sorge i evighet heller, hva kommer godt ut av det? Jeg tror min far hadde likt at vi feiret baade bursdag og jul.

Veldig stor forskjell på å feire et barn og jul altså. 

Jeg ville ikke hatt fest om et søskenbarn hadde dødd. Broren din må jo ha vært veldig ung? 

Nei, skikkelig dårlig stil. Dette blir du nok flau over en dag. Kanskje når du selv får barn.. 

Anonymkode: 8175b...0d3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt fest om et søskenbarn hadde dødd. Broren din må jo ha vært veldig ung? 

Nei, skikkelig dårlig stil. Dette blir du nok flau over en dag. Kanskje når du selv får barn.. 

Bør det egentlig være så stor forskjell? Skal man ofre alt av glede bare fordi man er voksen? At TS feiret 30 år gjør ikke sorgen større, om hun hadde droppet feiringen hadde ikke sorgen blitt mindre. Som anonym 055 sier så går livet videre til de som fortsatt lever. 

Anonymkode: 1b16c...dc9

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke du var fin ts. Gratulerer med overstått 30 års dag 😁

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal jeg bli flau over det?

Hvorfor skal jeg bli flau over at vi feiret min brors bursdag og jul etter at min far dode? Forklar meg, fordi jeg forstaar ikke.

• Liker 2
Skrevet

Du hadde jo ikke noe forhold til han? Jeg synes ikke det er ufint i det hele tatt. 

Anonymkode: 5f7e2...0ff

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke du var ufin ..  

Det var dog ufint at ditt ønske om at det ikke skulle deles på sosiale medier ikke ble respektert. 

Anonymkode: 6c284...4f8

• Liker 4
Skrevet
Poision-Ivy skrev (10 timer siden):

Synes ikke at du var ufin, fordi du ba om at det ikke skulle legges ut bilder av festen. Så skjedde det  allikevel. Tror ikke jeg hadde tatt den risken, men heller utsatt festen. 

Det er ikke rart at familien ble såret. Selv om det ikke var din intensjon. 

Reagerer kanskje mest på den barnslige måten du taklet og fortsatt takler din fars utroskap.. Tror du han var utro for å skade deg? Du ville heller at han skulle forbli i et ulykkelig ekteskap? Kan skjønne at barn ser det slik, men ikke nå som voksen. 

"Thomas" kan i alle fall IKKE noe for det som skjedde med din familie... 

Nei, han var ikke utro FOR å skade meg, men det er rimelig naivt å tro at utroskap ikke skader barn. Jeg ville heller at han skulle avsluttet ting på en ryddig måte. 

ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, men det var fremdeles broren din. Og din nærmeste familie var og er i stor sorg. Da er det greit å la noe så uviktig som en fest ligge. 

Anonymkode: 1bef0...f0d

Jeg anser dem ikke som «min nærmeste familie.» Han er min biologiske far, ja, men det er min stefar som har vært en farsfigur for meg. 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan feire senere

Anonymkode: 74607...5a5

Det er det jo ingen garantier for nå under korona.  Hadde jeg bare utsatt festen min til denne helgen måtte vi vært mindre folk. 

ts

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes ikke det, men jeg synes også at du og din far burde ha en ærlig prat på tomannshånd om hvordan alle disse tingene har vært for deg. Bare slik har han en mulighet til å forstå hvorfor.

Skrevet

Du prøvde å gjøre det i skjul, det betyr bare at du visste at det ikke var helt innafor. 

Du får si at du lærte at livet er kort og at du derfor aldri skal utsette å leve. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...