AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Min far var utro mot min mor og de skilte seg da jeg var liten. Min mor var knust, og tok det veldig hardt, men det var liksom forventet at jeg skulle ha det samme forholdet til han som før. Det at han ramponerte familien min skulle liksom ikke stå i veien for vårt forhold. Min far giftet seg med elskerinnen sin og jeg måtte dra dit annenhver helg. Jeg likte meg dårlig der og mislikte min nye stemor. De fikk så et felles barn sammen «Thomas». Jeg følte aldri at jeg var en del av deres familie, og følte meg alltid i veien. Jeg fikk aldri noe søskenforhold med Thomas. Heldigvis fant min mor en fantastisk ny mann og de fikk to barn. Dette er de jeg anser som mine søsken. for to år siden fikk vi vite at Thomas hadde fått kreft, og for noen uker siden døde han, dessverre. Det er jo selvsagt veldig trist for dem, men jeg kan ikke si at jeg sitter med en personlig sorg. Jeg fylte akkurat 30 og hadde en liten fest nå sist helg. Jeg sa at jeg ikke ønsket at noen skulle legge ut bilder på some, men noen har gjort det likevel. Nå har jeg fått masse meldinger fra pappa, hans kone og hennes familie om at jeg er ufin som holder en fest nå midt i deres sorg. Jeg har blitt kalt: kald, hjerterå, hensynsløs, og drittsekk. var jeg ufin? Anonymkode: 48f0d...59a
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Nei. Du holdt en fest og ba om at det ikke skulle legges ut bilder. At noen la ut bilder mot din vilje kan ikke du lastes for. 31
Ulven Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes nok du kunne ha ventet noen uker med en slik fest når broren din er død selv om dere ikke hadde tette bånd. Ville du ha ventet hvis det var din mors barn? 23
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Ulven skrev (2 minutter siden): Jeg synes nok du kunne ha ventet noen uker med en slik fest når broren din er død selv om dere ikke hadde tette bånd. Ville du ha ventet hvis det var din mors barn? Hvorfor skulle hun ha utsatt bursdagen sin fordi bror døde for noen uker siden? Det er ikke noe i veien for å gjøre lystbetonte ting (hvis man klarer) selv om man er i sorg. Endret 10. desember 2021 av Gjenferdet 31
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Njaaa, det er jo litt spesielt å feste når broren din nettopp har dødd. Anonymkode: 1bef0...f0d 27
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Ulven skrev (2 minutter siden): Jeg synes nok du kunne ha ventet noen uker med en slik fest når broren din er død selv om dere ikke hadde tette bånd. Ville du ha ventet hvis det var din mors barn? Ja, hadde det ikke vært for at det snart er jul, så hadde jeg nok gjort det nå var det litt sånn nå eller aldri. ts Anonymkode: 48f0d...59a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Njaaa, det er jo litt spesielt å feste når broren din nettopp har dødd. Anonymkode: 1bef0...f0d Skjønner det, men man blir bare 30 en gang, og for meg har han aldri føltes som en «bror», vi hadde ikke det forholdet. ts Anonymkode: 48f0d...59a 19
Ulven Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 2 minutter siden, Gjenferdet said: Hvorfor skulle hun ha utsatt bursdagen sin fordi bror døde for noen uker siden? Det er ikke noe i veien for å gjøre lystbetonte ting (hvis man klarer) selv om man er i sorg. Man kan godt være litt sensitiv og vise hensyn til nær familie som har mistet et barn. For selv om TS kun har mistet en halvbror som ikke var henne nær, sitter det et foreldrepar igjen uten sitt barn. Hadde TS mistet en gammel bestemor hadde saken stilt seg annerledes for min del, men her er det snakk om en ung mann. 17
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Hjelpes. Ja, du var ufin! 😮 Anonymkode: 13796...493 5
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Ulven skrev (Akkurat nå): Man kan godt være litt sensitiv og vise hensyn til nær familie som har mistet et barn. For selv om TS kun har mistet en halvbror som ikke var henne nær, sitter det et foreldrepar igjen uten sitt barn. Hadde TS mistet en gammel bestemor hadde saken stilt seg annerledes for min del, men her er det snakk om en ung mann. Enig i det, men TS annonserte ikke festen for familien. Hun ba om at det ikke skulle bli lagt ut bilder, sikkert av respekt for de som er i sorg. Ikke hennes skyld at bildene kom på avveie.. 18
Ulven Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Just now, Gjenferdet said: Enig i det, men TS annonserte ikke festen for familien. Hun ba om at det ikke skulle bli lagt ut bilder, sikkert av respekt for de som er i sorg. Ikke hennes skyld at bildene kom på avveie.. Men vi vet jo alle at i denne digitale tidsalderen vi lever i, nytter det ikke å forvente at folk holder det de blir bedt om. Som TS jo fant ut av nå. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Ja, dette var ufint og ufølsomt. Jeg skjønner godt at far og stemor reagerte kraftig. Jeg hadde blitt veldig såret av dette. Anonymkode: 87265...835 8
Poision-Ivy Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Synes ikke at du var ufin, fordi du ba om at det ikke skulle legges ut bilder av festen. Så skjedde det allikevel. Tror ikke jeg hadde tatt den risken, men heller utsatt festen. Det er ikke rart at familien ble såret. Selv om det ikke var din intensjon. Reagerer kanskje mest på den barnslige måten du taklet og fortsatt takler din fars utroskap.. Tror du han var utro for å skade deg? Du ville heller at han skulle forbli i et ulykkelig ekteskap? Kan skjønne at barn ser det slik, men ikke nå som voksen. "Thomas" kan i alle fall IKKE noe for det som skjedde med din familie... Endret 10. desember 2021 av Poision-Ivy 13
Ulrikke Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Jeg ville ikke holdt fest i tilsvarende situasjon. Og man kan ikke stole på at andre ikke legger ut bilder, så enten må man stå for det man gjør, eller så må man la være å gjøre det..... 4
youcancallmejune Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Det var upassende, men jeg forstår deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes ikke du var ufin. Bare fordi man sørger må man kunne feire sine egne spesielle datoer. Tiden stopper ikke for de som lever. Anonymkode: 1b16c...dc9 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Jeg tror ikke du var ufin. Nei. Du følte deg aldri en del av den familien, og det viktigste: du hadde aldri noe nær forhold til den personen. Og det var heller ikke sånn at du kom til dem og fortalte om den lite festen din. Ut av respekt for deres sorg ønsket du ingen bilder på nettet, ja, det har skjedd likevel, men det var mot ønskene dine. Det har vært noen uker også. Altså ikke neste dag/uke liksom. Så nei, jeg synes du ikke har gjort noe dårlig. Personlig synes jeg også at meldingene deres er litt rare. Når man er i sorg, pleier man å ikke være så aggressiv. Det faller bare ikke å moralisere og kalle noen drittsekker og sånt "fordi man ikke respekterer sorgen min". Da jeg var i sorg selv, brydde jeg ikke i det hele tatt om hva de andre gjorde eller ikke gjorde... Men folk er forskjellige, så kanskje det er normalt for andre å være mer aggressive når de er i sorg. Anonymkode: d1c7e...6e7 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 Ja du var ufin Anonymkode: 74607...5a5 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Skjønner det, men man blir bare 30 en gang, og for meg har han aldri føltes som en «bror», vi hadde ikke det forholdet. ts Anonymkode: 48f0d...59a Nei, men det var fremdeles broren din. Og din nærmeste familie var og er i stor sorg. Da er det greit å la noe så uviktig som en fest ligge. Anonymkode: 1bef0...f0d 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå