Gå til innhold

Jeg blir tvunget til å ha besøk når jeg ikke vil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke flytte ut. Sitter i gjeld og må betale ned førsf.

Anonymkode: ced29...29f

Hvor mye sitter du igjen med etter du har betalt det du skal hver måned?

Anonymkode: 9eaee...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flytt ut. Om du MÅ ha mammaen din i umiddelbar nærhet så flytt til et sted i nærheten da vel. Må ikke tro depresjonen din blir noe bedre av å ikke kutte navlestrengen og bo hos mor. Det du trenger er ditt eget liv og egne rutiner. Ikke å bo i stua til mor og bestemme hvem hun skal få lov til å få besøk av eller ikke

Anonymkode: 1f011...5cf

Så stygg du er. Håper du får det bedre med deg selv nå som du har fått spydd ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett grenser for deg selv og ikke la andre presse grensene dine ❤️💪

Anonymkode: b782f...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor kan invitere hvem hun måtte ønske på besøk. Om du er misfornøyd med det får du finne andre løsninger for deg selv - dra ut, flytte el. 

Anonymkode: 5735a...5e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de driver og prøver å få deg til å være gratis barnevakt og pusher ungen på deg til stadighet?

Anonymkode: 15f4a...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din bestemmer hvem hun vil ha besøk av i sitt hjem. Dette er i tillegg barnebarnet hennes. En voksen datter som okkuperer sofaen kan ikke diktere hvordan moren skal leve i sitt eget hjem. 

Anonymkode: b7d8e...ce9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bor hos din mor, så da er det ikke mye du skulle ha sagt. 

Anonymkode: ea848...e75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det selv moren din vil ha barnebarnet på besøk. Det er hennes hjem, og hun bestemmer. Om du ikke klarer å være sammen med niesen din, så kan du velge å låse deg inn på rommet ditt. Men dere trenger jo ikke gjøre noe som krever energi, hva med å sette på en film hun liker, så kan du zoome ut? 

Men lurer på hvor gammel du er, TS. Er du tenåring?

Anonymkode: 4ae23...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke energi. Er utslitt.

Anonymkode: ced29...29f

Det er et sammensatt problem og mange å ta hensyn til.
Jeg forstår at du ikke har energi og at du er utslitt, men jeg tror nok at det smarteste er at du kommer deg ut en tur på dagtid. Lag deg et ærend, så får moren din underholde jentungen selv siden hun så gjerne vil ha henne på besøk. Din mor kan selv bestemme hvem hun vil ha på besøk, men de kan ikke tvinge deg til å være barnevakt.

Anonymkode: 8754b...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sier det selv moren din vil ha barnebarnet på besøk. Det er hennes hjem, og hun bestemmer. Om du ikke klarer å være sammen med niesen din, så kan du velge å låse deg inn på rommet ditt. Men dere trenger jo ikke gjøre noe som krever energi, hva med å sette på en film hun liker, så kan du zoome ut? 

Men lurer på hvor gammel du er, TS. Er du tenåring?

Anonymkode: 4ae23...f03

TS har forklart at hun ikke har rom, men sover på stua.

Anonymkode: 8754b...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor hjemme med min mor, og min niese på 10 år vil komme på liggeoverbesøk. Når hun er her klenger hun bare på meg, og er her bare pga meg. Jeg har verken energi eller lyst til å ha liggeoverbesøk, eller besøk i det hele tatt. Jeg tok henne med ut på shopping for 1 uke siden, så det er ikke sånn at jeg alltid sier nei til å være med henne, bare at det er ekstremt slitsomt å ha barn på liggoverbesøk. Jeg er deprimert, har kort lunte og lite med energi. Jeg kjenner jeg ikke orker dette, og niesa mi maser selv om jeg sier det ikke passer, og min mor har null forståelse på mental helse. 

Jeg blir ropt på, og kjeftet huden full fordi jeg ikke vil ha henne på besøk. Greit nok at moren min vil ha henne her, men når niesa mi kommer her kun for å henge med meg så er det til syvende og sist jeg som har siste ordet? Jeg sa til niesa mi at jeg heller kunne komme på besøk til henne i dag. 

Hva tenker dere? er dette rimelig av meg?

Anonymkode: ced29...29f

Du lager tråd etter tråd om denne niesen din, du er voksen og bor hjemme. Om dette plager deg så veldig så flytt ut. Du oppfærer deg som en bortskjemt unge som forventer prinsesse behandling

Anonymkode: f20c1...297

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et kompromiss? Niesen kommer på besøk, men du får bruke din mors rom til å få være alene. Da kan din mor få besøk av barnebarn er sitt, uten at du trenger å delta.

Niesen må selvfølgelig fortelles at du er sliten, og derfor ikke har krefter til å være med henne.

Anonymkode: 68388...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Liggeoverbesøk"? Det er ikke et ord en gang. Det heter overnattingsbesøk.

Og spørsmålet er; hvor gammel er du, ts? Kan du ikke bare flytte ut om du er over 18, så kan moren din underholde 10 åringen selv og være barnevakt.

Anonymkode: 15f4a...a1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din mor bestemmer besøk, vil du ikke ha besøk får du flytte for deg selv. Har du skapt deg så dumt at du ikke har råd til det, så får du også leve med å få besøk. 

Anonymkode: 80986...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

"Liggeoverbesøk"? Det er ikke et ord en gang. Det heter overnattingsbesøk.

Og spørsmålet er; hvor gammel er du, ts? Kan du ikke bare flytte ut om du er over 18, så kan moren din underholde 10 åringen selv og være barnevakt.

Anonymkode: 15f4a...a1a

Her jeg bor er liggebesøk den vanlig beskrivelsen av at noen sover over, det kan være lokale variasjoner som gjør at ts sier det hun gjør. 

Anonymkode: 80986...8ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her jeg bor er liggebesøk den vanlig beskrivelsen av at noen sover over, det kan være lokale variasjoner som gjør at ts sier det hun gjør. 

Anonymkode: 80986...8ff

Det er IKKE et ord. Dummeste jeg har hørt i mitt liv. 

Anonymkode: 4fff7...31a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bor hjemme med min mor, og min niese på 10 år vil komme på liggeoverbesøk. Når hun er her klenger hun bare på meg, og er her bare pga meg. Jeg har verken energi eller lyst til å ha liggeoverbesøk, eller besøk i det hele tatt. Jeg tok henne med ut på shopping for 1 uke siden, så det er ikke sånn at jeg alltid sier nei til å være med henne, bare at det er ekstremt slitsomt å ha barn på liggoverbesøk. Jeg er deprimert, har kort lunte og lite med energi. Jeg kjenner jeg ikke orker dette, og niesa mi maser selv om jeg sier det ikke passer, og min mor har null forståelse på mental helse. 

Jeg blir ropt på, og kjeftet huden full fordi jeg ikke vil ha henne på besøk. Greit nok at moren min vil ha henne her, men når niesa mi kommer her kun for å henge med meg så er det til syvende og sist jeg som har siste ordet? Jeg sa til niesa mi at jeg heller kunne komme på besøk til henne i dag. 

Hva tenker dere? er dette rimelig av meg?

Anonymkode: ced29...29f

Trådtittelen er feil.

Du blir ikke tvunget til å ha besøk. Besøket skjer ikke hjemme hos deg, men hjemme hos din mor. Hjemme hos din mor bestemmer din mor hvem som kan komme på besøk. 

 

Anonymkode: be9f3...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift og vi har 2 ungdommer i hus. Om jeg vil ha besøk og mannen ikke orker den dagen respekterer jeg det og motsatt. Aldri vært en problemstilling, men når en sier ja til at noen bor hos seg må en ta hensyn til at begge bor der. 
Da min søster bodde hos meg en periode da vi var i 20 åra såg jeg på henne som en likeverdig «samboer» som jeg tok like mye hensyn til som motsatt. 

Anonymkode: 70330...73b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun forstår ikke dette, og blir sint på meg fordi jeg sier jeg ikke orker besøk. Hun ropte på meg og kalte meg for drittunge. Blir så matt av hele situasjonen. 

Anonymkode: ced29...29f

Da hadde jeg flyttet, hvis det plaget meg sånn å ikke få sove lenge…. Hvis ikke flytting er mulig, hadde jeg reist bort. Men, når det er sagt, skal ikke TS finne seg i å bli bundet fast til niesen bare fordi hun bor i huset. Ellers må jeg si at jeg hadde nok tålt dette bedre enn TS, da jeg elsker mine nieser og nevøer og kunne vært med dem «hele tiden» :) Men vi er forskjellige og på forskjellige stadier alle sammen, og TS bør respekteres. 

Anonymkode: 60e52...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...