Gå til innhold

Blir både single kvinner og menn som ikke får nærhet og sex bitre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvilken aldersgruppe av menn og kvinner blir mest sure og bitre? Tenker etter årevis uten nærhet til noen og sex. 

Anonymkode: 5be3e...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke et ledende spørsmål i det hele tatt. (Ironi) 

Svaret er nei. Har sexleketøy, venner og tar massasje. 

Livet er ganske fint. 

Bitre mennesker er mennesker som ikke har fått bearbeidet sorg og sinne. De fortjener omtanke og å bli sett. 

Anonymkode: e3a2a...ebe

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan nesten ikke sammenlignes. Det er svært få kvinner som mener at de har krav på noen å ha sex med, så de blir ikke bitre på samme måte.

Husk også at kvinner pleier andre relasjoner i mye større grad, så om de ikke lykkes med å finne en kjæreste så har de likevel ofte nære og fortrolige vennskap. Det har som regel ikke menn i samme grad.

Anonymkode: cfa5b...f8d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg husker det som uatraktiv mann var jeg ikke bitter, litt lei meg til tider, litt sint på meg selv. Til slutt måtte jeg bare innse at sex er for de andre.

Nærhet i form av dans skjedde vel  noen ganger i året. Så kysset jeg ei dame da jeg var 16 og klinte da jeg var 32.

Av og til fikk jeg en klem da folk skulle hilse  helst fra noen tanter.

Slik gikk nå livet på den fronten fra jeg var 16 og en tjue års tid fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle. Ikke jeg. Jeg har veldig lite nærhet, og det gjør meg ikke bitter. Jeg sover bedre alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helst menn som blir bitre da mange aldri har lært seg å bearbeide følelser annerledes enn bare sinne og sjalusi. Kvinner har bedre innsikt i følelseslivet sitt og klarer å skille ensomhet fra sinne, for eksempel.

Selvsagt er det også kvinner som blir bitre, men da tror jeg de heller retter sinnet sitt mot seg selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, aldri følt eller tenkt tanken at jeg skulle være bitter. 

Anonymkode: 0187c...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Liana

Med tanke på at du skriver "får", regner jeg med at du sikter til folk som egentlig ønsker seg det, og som sånn sett ikke har valgt det selv. Og da er svaret helt klart "ja". Det virker å være ekstremt vanskelig for menn å komme over at de aldri vil bli aktuelle for sex eller en deit, og vel så vanskelig for kvinner å komme over at de aldri vil bli aktuelle for et forhold, kun tøm og røm.

Noe annet blir det med folk som genuint har valgt dette selv. Det er selvsagt lettere å opprettholde selvrespekten og egenverdien sin når man har tatt et aktivt valg selv, kanskje fordi man oppriktig mener at "the juice isn't worth the squeeze", og ikke bare som en konsekvens av at man rett og slett ikke når opp.

Endret av Anna Liana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg tror mennesker som ikke får den nærheten og bekreftelsen de føler de trenger får det vondt. Hvor mye nærhet og hvor vondt det føles vil jo være helt individuelt. 

Jeg tror ikke man skal undervurdere folk sine behov for nærhet og hvor vondt mangelen på dette vil føles. Jeg ser for meg at det blir som ett gnagsår som bare blir større og vondere med tiden. 

Det betyr jo ikke at alle blir bitre av den grunn, er ikke alle som har det samme behovet for nærhet. 

De fleste mennesker er jo på en skala, det er ikke enten/eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, det kan nesten ikke sammenlignes. Det er svært få kvinner som mener at de har krav på noen å ha sex med, så de blir ikke bitre på samme måte.

Husk også at kvinner pleier andre relasjoner i mye større grad, så om de ikke lykkes med å finne en kjæreste så har de likevel ofte nære og fortrolige vennskap. Det har som regel ikke menn i samme grad.

Anonymkode: cfa5b...f8d

Kvinner mener ikke at de har krav på sex fordi det er de som bestemmer hvem som får sex. 

Anonymkode: 1db0d...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvilken aldersgruppe av menn og kvinner blir mest sure og bitre? Tenker etter årevis uten nærhet til noen og sex. 

Anonymkode: 5be3e...075

Har vert uten sex i 2 år snart, ikke sur av den grunnen

Anonymkode: a2fae...04b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er overhodet ikke bitter. Føler meg helt fin, og har etter eget valg ikke funnet meg noen ny partner etter at jeg skilte meg i 2016. Trives godt alene, det er sånn jeg vil ha det.

Det kan være jeg endrer oppfatning senere, men jeg tror ikke det. Jeg fikk nok av forhold etter et elendig ekteskap.

Hadde jeg villet ha sex, har jeg fått tilbud fra minst tre menn jeg kjenner fra før, men jeg har takket nei 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvilken aldersgruppe av menn og kvinner blir mest sure og bitre? Tenker etter årevis uten nærhet til noen og sex. 

Anonymkode: 5be3e...075

Tror ikke det er bra for noen, men alle kvinner KAN få det når de vil, ergo er det frivillig.

Det er forskjell på å frivillig prøve å leve på et eksistensminimum i noen år men ha et par millioner på bankkonto slik at man kan stikke på ferie og spise ute når man blir lei, og å vite at dette ER fremtiden din og det er ikke mye du kan gjøre med det.

Derfor tror jeg det er verre for menn, siden det ikke er selvvalgt (for de fleste, og selvfølgelig er det for et veldig lite fåtall av kvinner ikke selvvalgt heller).

Man kan ikke sammenligne "selvvalgt pause" og å bli utestengt.

Anonymkode: 976de...78d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at det for meg føles helt meningsløst å ha type fysisk forhold til en person jeg ikke klarer å "koble meg på" mentalt og emosjonelt, og de mennene der vokser ikke på trær. Jeg leter videre da, med høye krav til å dele, forstå og gi tilhørighet og nærhet til. Verste er at jeg tror de finnes og dessuten liker damer som meg, så må bare lete videre på de rette stedene, samt bruke min velutvikla kritiske sans. Gidder ikke machogreier og halvsexistiske holdninger mer.

Anonymkode: d443d...687

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne og ikke bitter. Det er bare sånn livet er. Var kanskje litt misunnelig i tidlig 20 årsalder da alle så ut til å finne noen og etablere seg, men med årene så er den følelsen gått over. Sex er uinterressant uten en kjærest/samboer og nærhet... vel, man venner seg til det. 

Anonymkode: 24335...e9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg blir bare mindre interessert i sex. Orker ikke tenke på noe jeg ikke får.

Anonymkode: 45fb5...284

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har innsett at det for meg føles helt meningsløst å ha type fysisk forhold til en person jeg ikke klarer å "koble meg på" mentalt og emosjonelt, og de mennene der vokser ikke på trær. Jeg leter videre da, med høye krav til å dele, forstå og gi tilhørighet og nærhet til. Verste er at jeg tror de finnes og dessuten liker damer som meg, så må bare lete videre på de rette stedene, samt bruke min velutvikla kritiske sans. Gidder ikke machogreier og halvsexistiske holdninger mer.

Anonymkode: d443d...687

Respekterer denne posten veldig 👍🙏

Ikke totalt ulikt min egen innstilling 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på sex og nærhet skaper jo ikke bitterhet i seg selv. Da må man ha en personlighet for å bli bitter på "noe", eller noen.  Det er jo nok av bitre folk i forhold også. 

Tror nå jeg.

Anonymkode: a9a03...60e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg kunne sikkert fått det hvis jeg ville, men fungerer ikke sånn at det å ha fysisk nærhet og sex med fremmede menn gir meg noe. Det må være følelser der. 

Vet ikke om jeg er bitter. Kanskje av og til, men sitter ikke og skylder på andre sånn som mange gjør. Jeg har en tendens til å ta det utover meg selv. Nå har jeg ikke vært singel hele livet, men noen år er det blitt. Jeg savner det, men tror jeg er mest redd for å aldri treffe noen som blir glad i meg og setter pris på meg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...