Gå til innhold

Noen som har sett sine nærmeste dø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos min kjære kone når de koblet av respiratoren, selve døden gikk rolig, holdt henne i armen når hun ble borte. Det hadde regnet hele dagen men når døden inntraff skinte noen solstråler inn i rommet, rommet ble helt opplyst. Det var en spesiell opplevelse. Jeg savner henne så skrekkelig mye 😭😭😭😭

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har sitter mye hos døende da jeg har jobbet på sykehjem i mange år. Har aldri  dødd noen mens jeg har sittet der. 
Det har gjort meg mange tanker når jeg har sittet dødsvakt.. dette er mennesker som har levd et langt liv. Har jobbet og bygd opp landet vårt, har familie og barn og flere etterkommere. Og jeg er den som sitter der og avlaster familie den soste etappen. Jeg er ydmyk som har fått lov å være med på den mest sårbare reisen ❤️

Anonymkode: 20a2b...062

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 0.51):

Satt ved sykesengen og så min mor dø for litt siden. Utrolig trist, og får stadig bilder i hodet av hva som skjedde i ettertid. Snakket med sykepleier som var der etterpå, og hun sa det var en rolig død.

Jeg som aldri har sett noen dø før, opplevde det ikke slik og merker jeg har blitt traumatisert. Hjelper ikke at dette var min kjære mor som jeg sto svært nær heller. Hører om flere som sier at de så sine nære og kjære sovne stille inn.

Dere som har vært med på dødsøyeblikket, hvordan opplevde dere det?

Anonymkode: fa2af...681

Fint å se han slippe å ha vondt mer. På ingen måte traumatisk. Han ble ikke drept, døde av kreft.

Anonymkode: 8d666...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma døde av kreft alt for ung. Ikke noe pent dødsfall. Hun var urolig hele tida og prøvde å stå opp. Vi barna måtte trykke på smertepumpen, for sykepleierene ville ikke. Ferieavvikling og nesten ingen som snakka norsk....

Anonymkode: 735ff...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mamma døde av kreft alt for ung. Ikke noe pent dødsfall. Hun var urolig hele tida og prøvde å stå opp. Vi barna måtte trykke på smertepumpen, for sykepleierene ville ikke. Ferieavvikling og nesten ingen som snakka norsk....

Anonymkode: 735ff...fd8

Prøvde å stå opp i det hun døde? Det høres helt jævlig ut ❤️  

Anonymkode: 8d666...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt hos min kjære far da han gikk bort. Det var betegnet som rolig, men helt på slutten knep han øynene (eller på en måte hele fjeset) sammen i det som jeg tror var smerte. Dette gjorde han to ganger etter hverandre. Og etter det var han død. 😥

Anonymkode: d5a50...2cd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var 18 så jeg mormor dø av lungeødem. 
Har sett mange dø, da jeg jobber som sykepleier. 
Satt hos min mor da hun døde. Det var natt, hun pustet rolig og regelmessig. Hadde nylig mistet kontakten med henne, hun hadde fått litt morfin. Hun sov. Jeg spilte litt av yndlingsmusikken hennes, klassisk. Jeg prøvde sove, fikk det ikke til. 
Brått merket jeg at noe forandret seg, hun liksom gispet uten å få luft. Virket ikke redd eller plaget elns.  Jeg grep hånden hennes, sa at jeg var glad i henne. 
Etter en 30-40 sek stoppet gispinga og hun var død. 
Det var det «fineste» dødsfallet jeg har opplevd. Hun visste at hun var døende, hun ville dø og var 90 år. Hun gikk ut av livet med samme verdighet hun alltid hadde hatt. 
Godt å vite at hun som var redd døden, fikk en fin død. 

Anonymkode: d81e1...619

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...