Gå til innhold

​ Det er absolutt for kaldt i huset når man ... ☃️ ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fordi jeg ikke har råd til å betale strømregningen!! Tror du seriøst folk sitter og fryser for morro skyld???? 

Hvis man ikke har råd til å betale strømmen kvalifiserer man vel for sosialhjelp.

Anonymkode: f4cda...47b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er kaldt, når du tar med deg pledd for å sett deg på do! 
Det er så kaldt at jeg har skrudd ned varmen i gulvet til 23 grader. Hva faen er vitsen i å varme opp til 28-29 grader, når det utgjør 0 forskjell. Gulvet er kaldt, men ikke vondt å gå på-kaldt. Greit nok at gulvet blir mer komfortabelt om jeg skrur opp, problemet er at det blir ikke varmere i rommet for det om. Det er for kaldt til det. Så da ender jeg bare opp med dyrer strømregning og fryser fortsatt. 
Jeg har rett og slett gitt opp å varme opp boligen, for det blir aldri varmt nok allikevel. Så jeg har satt ned alt av gulvvarme, droppet alt av varmeovner. Bruker to gensere og pledd i stede. 

Jeg er ikke glad i iskald brus. Så har det aldri i kjøleskapet. Brusflaskene står på gulvet på kjøkkenet. Flaskene er nå like kalde som om jeg hadde hatt de i kjøleskap. Det er litt sykt. 

Anonymkode: 58e7c...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde en gang i en kjellerleilighet hvor det ikke ble mer enn 16 grader inne i de kaldeste månedene. Det var for kaldt!  Nå står panelovner på 20 grader, men har iskalde gulv... Ullgenser og labbetøfler er fast antrekk 😄  (har vedovn, men fyrer bare når jeg har besøk)

Anonymkode: bd566...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg må ha te, påfyll av varmeflasken ved føttene, og en ullgenser på før jeg står opp. Jepo, hver morgen nå før det er fyr i peisen :)

Anonymkode: 3f54b...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som fryser 💕

Har jordvarme som gir gode, varme gulv, vedovn (som det ikke går å fyre i før det blir - 15, for da blir huset for varmt) , og har varmepumpe på soverommet 😄. Den er der for kjøling om sommeren egentlig, men hender jeg skrur den på når jeg vil ligge og lese 🙂. Trives best med 21 - 22 grader i stua. 

Anonymkode: a32de...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du vet det er kaldt, når du tar med deg pledd for å sett deg på do! 
Det er så kaldt at jeg har skrudd ned varmen i gulvet til 23 grader. Hva faen er vitsen i å varme opp til 28-29 grader, når det utgjør 0 forskjell. Gulvet er kaldt, men ikke vondt å gå på-kaldt. Greit nok at gulvet blir mer komfortabelt om jeg skrur opp, problemet er at det blir ikke varmere i rommet for det om. Det er for kaldt til det. Så da ender jeg bare opp med dyrer strømregning og fryser fortsatt. 
Jeg har rett og slett gitt opp å varme opp boligen, for det blir aldri varmt nok allikevel. Så jeg har satt ned alt av gulvvarme, droppet alt av varmeovner. Bruker to gensere og pledd i stede. 

Jeg er ikke glad i iskald brus. Så har det aldri i kjøleskapet. Brusflaskene står på gulvet på kjøkkenet. Flaskene er nå like kalde som om jeg hadde hatt de i kjøleskap. Det er litt sykt. 

Anonymkode: 58e7c...91d

Jeg håper virkelig at du har på varme på bad og kjøkken så ikke rørene fryser. Å ikke varme opp viktige rom, gir nok avkortning på forsikringen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gud så glad jeg er for å ha vedovn. Slipper å fryse uansett hvor dyr strømmen er💞

Anonymkode: 4b16a...fd1

Varmepumpe i 2 etasje her, men 1 etasje er kald uansett hva pumpen står på. Jeg bruker frittstående ovn i gangen nede,så det blir litt lunk i gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når daten på  nesten 200kg fryser når han er på besøk🥶 Selv med masse ekstra polstring frøs fyren🙈

 

Skrudde på varmen da🙈

Anonymkode: 0f626...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student og hadde lite penger var jeg sykt stressa for å bruke for mye strøm. Var så kaldt på soverommet at jeg varmet litt inn under dyna med hårføner 

Anonymkode: 43622...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger i stua nå, under et pledd. Er all like vel fullt påkledd, med genser og fleece jakke over. 

Gruer meg enda mer til å legge meg. Er 10 grader inne på soverommet. Det var 7 der etter at døra har vært lukket siden kl 11 i går. (Har ikke vært hjemme i mellomtiden). 

Jeg foretrekker rundt 20 grader i alle rom. På soverommet 17-18 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

...når daten på  nesten 200kg fryser når han er på besøk🥶 Selv med masse ekstra polstring frøs fyren🙈

 

Skrudde på varmen da🙈

Anonymkode: 0f626...bd2

Han kunne vel varmet seg på deg♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når man har stengulv på badet uten gulvvarme og skal pusse tennene på morgenen. BRRR er som å gå på snø

Anonymkode: ed2e0...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du glemmer smøret ute på kjøkkenbenken i 24 timer, men det er fortsatt hardt 😂

Anonymkode: ed2e0...1d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er for kaldt hjemme og strømmen er for dyr når du sitter på med trikken en ekstra runde hjem fra jobb for å slippe å fryse en times tid. Mulighetene er mange med månedskort!

Anonymkode: 1bd00...681

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

når du glemmer smøret ute på kjøkkenbenken i 24 timer, men det er fortsatt hardt 😂

Anonymkode: ed2e0...1d3

Sånn er det uansett her i vinterhalvåret. Har en uforklarlig kald gufs i huset, tross i at jeg har varme på. Måtte slutte å kjøpe vanlig smør, så nå er det Brelett her. 

Anonymkode: 63d08...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (8 timer siden):

Jeg ligger i stua nå, under et pledd. Er all like vel fullt påkledd, med genser og fleece jakke over. 

Gruer meg enda mer til å legge meg. Er 10 grader inne på soverommet. Det var 7 der etter at døra har vært lukket siden kl 11 i går. (Har ikke vært hjemme i mellomtiden). 

Jeg foretrekker rundt 20 grader i alle rom. På soverommet 17-18 

 

Det er iskaldt på mitt soverom også helt bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...