Gå til innhold

​ Det er absolutt for kaldt i huset når man ... ☃️ ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kaldt at vi må bruke jakke og sko har vi det ikke hjemme, men når vi kommer på hytta uten vann og strøm så bruker vi jakke til vi har fått opp varmen med vedfyring. 
 

Anonymkode: 1fbc7...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nekter å fryse i mitt eget hjem, med mindre strømmen er gått eller jeg har vært lenge borte. 

Her fyres det med både ved og strøm. 

Anonymkode: 725a2...ec4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet ikke hvorfor dere har det så kaldt i boligen deres at dere må sitte med vintersko inne eller at det flytende vaskemiddelet fryser, men en ting dere bør tenke på er at dere fort kan få sprukne rør og vannlekkasje av å ha det så kaldt. 

Anonymkode: a8303...d39

Eh, du vet ikke hvorfor?!! Kanskje fordi strømprisen er sinnssykt høy! Forræderiske politikere har ofret nordmenns velferd for å tjene penger og bli populære i eu.

Anonymkode: 58230...5a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 26.11.2021 den 23.05):

Når jeg sitter med hele meg og hodet under et pledd fordi jeg fryser på nesetippen og fingrene 😫

Haha, som om jeg skulle ha skrevet det selv 🥶

Anonymkode: 63d08...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet ikke hvorfor dere har det så kaldt i boligen deres at dere må sitte med vintersko inne eller at det flytende vaskemiddelet fryser, men en ting dere bør tenke på er at dere fort kan få sprukne rør og vannlekkasje av å ha det så kaldt. 

Anonymkode: a8303...d39

Ikke så ille at jeg sitter med vintersko inne eller at vaskemiddel fryser, MEN oppleves rimelig kaldt for det... Grunnen er at jeg har et gammelt hus, uten kjeller, sånn at det siver kulde inn fra "allesteder". Har varmepumpe og oljeovn, uten at det gir særlig effekt. 

Anonymkode: 63d08...504

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri i verden om jeg sitter og fryser i eget hjem. 

Men dette er kanskje samme type mennesker som insisterer på et matbudsjett på 2000,- for to voksne, et barn, hund, katt og kanarifugl.

Anonymkode: f4cda...47b

Kanarifuglen dreper mitt budsjett dessverre

Anonymkode: 5c2d4...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetetoktene mine trives best når det er 18 - 20 grader på stua, og på soverommet står vinduet alltid åpent. Mange synes det er for kaldt, så jeg fyrer når jeg har gjester. 

Det er for kaldt når jeg gruer meg til å gå ut av dusjen. 

Anonymkode: b1f82...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Aldri i verden om jeg sitter og fryser i eget hjem. 

Men dette er kanskje samme type mennesker som insisterer på et matbudsjett på 2000,- for to voksne, et barn, hund, katt og kanarifugl.

Anonymkode: f4cda...47b

Fordi jeg ikke har råd til å betale strømregningen!! Tror du seriøst folk sitter og fryser for morro skyld???? 

Anonymkode: 4cce7...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Der jeg bodde før smeltet ikke snøen i ganga 🥶 

Fyrte i ovnen, hadde varmepumpe på og satt med vinterdress og dyne på i sofaen å hakka tenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiroptera.

Må ringe inn syk på jobb fordi vinduer og dører har frosset fast. Har stått med hårføner flere ganger for å komme meg ut og så gått fra døra ulåst så jeg skal klare å komme meg inn igjen. 

Når du må skrape is av innsiden på vinduene for å kunne se ut 

Når du har tatt inn på hotell for å få en pause i frysingen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å kreve at man skal kunne gå i T-skjorte hele året er bare bortskjemte takter, det er naturlig at man må kle seg ekstra om vinteren. Her kan vi bruke gangen som kjøleskap, man  må ofte ha ullklær og pledd om vinteren . Varmeflaske under dyna eller pleddet er genialt, da kan det være så kaldt som bare det. Vannet har jeg kontroll på, fyrer litt ekstra der det er vannrør. 

Og av og til går man på besøk til noen som har det varmt om man blir for lei . Men det skal mer enn litt kulde til for å ta motet fra meg. 

Anonymkode: 15de3...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så glad jeg er for å ha vedovn. Slipper å fryse uansett hvor dyr strømmen er💞

Anonymkode: 4b16a...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger meg iført ullgenser, ullsokker og ullpledd (i tillegg til dyne). Har konkrete planer om å flytte hjemmekontoret inn på badet (varmekabler der).

Anonymkode: dd89a...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 23.04):

Det er absolutt for kaldt i huset når man ... ☃️

må ha på vintersko inne :fryser:

Hva med deg? :) 

Anonymkode: 08604...699

Når jeg får frysninger og må ta på tykkere genser.

Vi har alle begynt å bruke tøfler fordi vi har skrudd ned gulvvarmen i stue/kjøkken med 3 grader. Vi fyrer peisen omtrent hver dag nå og ser at det røyker fra alles piper i nabolaget ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for kaldt når jeg gråter når jeg legger meg!!! 

Anonymkode: 0d527...13c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du mister følelsen i fingrene fordi du holder hånden med telefonen over de to pleddene du ligger under. 

1500 kroner i økte strømutgifter forrige måned. Det skal bli verre.

Anonymkode: b5895...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 23.27):

Når jeg ikke være i t-skjorte og thights  uten å fryse. 
På soverommet ønsker jeg 10C og i stuen 27C

Anonymkode: 200ed...1d8

Du er gal.

Anonymkode: 019c2...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...