Gå til innhold

Hvor mye pynter du til Advent begynner?


La Guapa

Anbefalte innlegg

Adventslys og stjerne i vinduet holder i første bane. Så blir det etterhvert tatt opp julegardiner, og lagt ut juleduker (en uke, halvannen før jul) og da pynter jeg og.

Treet er det siste som pyntes, og det er ferdig den 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synseren

Pynter til jul allerede første søndag i advent. Engler, julegardiner, juleduker og adventsstake blir tatt frem da. Nissene venter jeg litt med til det nærmer seg jul.

Juletreet venter vi med til lille julaften. :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventsstjerne og adventsstake kommer opp første søndag i advent. Jeg er ikke kristen, så dette er bare fordi det var tradisjon i barndomshjemmet.

Sambo og sønnen min henger opp istapplys ved utedøren.

Ellers har jeg julestjernely fra Ikea og julegardiner i kjøkkenvinduet. Vi pynter også vinduet i kjøkkendøren med rød elektriker tape og snøspray.

Resten av pyntingen skjer på lille julaften tradisjonen tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. søndag i advent er vi samlet hele familien, øl, aqevitt og mat før vi drar å ser på julegateåpning. Blir ikke jul uten den for meg.

Åååå, det høres så koslig ut! Tror jeg skal starte en slik tradisjon! men det må bli med venner for familien bor så langt unna. Takk for tipset!!

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater juleduker og gardiner, synes det er kjempeharry som oftest (ikke hyl opp nå jenter, det kan godt hende at DERES duker og gardiner er fryktelig vakre).

Har fortsatt til gode å se vakre julegardiner? Røde og grønne gardiner og ditto duker med nisser på, nei takk!!

Henger opp adventsstjerne jeg, den er så fin atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synseren
Har fortsatt til gode å se vakre julegardiner? Røde og grønne gardiner og ditto duker med nisser på, nei takk!!

Vi har ikke røde og grønne gardiner, gardinene er beige med gullstjerner på de er skikkelig fine.

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Til advent henger jeg opp julegardiner, krans på ytterdøra, stjerne i vinduet, tar fram 7-ermet adventslysestake og adventslysetaka med 4 stearinlys. Og jeg setter en sopelime utkledd som nisse ut på trappa. Og alle stearinlys byttes ut med lilla lys. Resten får vente til lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Til advent skal først alt vaskes, og så pynter jeg med adventsstjerner/syvarmede lysestaker i vinduene, lilla lys (både de i adventsstaken og de andre) og lilla duker. Adventstiden er mye levende lys. Syns ikke julepynt og røde lys/duker har noe å gjøre i huset før lille julaften. Stjerner og syvarmede lysestaker får riktignok henge til jula er ferdig. Adventsstaken tas vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...