Gå til innhold

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag og ikke spiser ute eller ferdigmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver dag ☝️ mat er viktig!

Anonymkode: 13d0b...aa1

• Liker 13
Skrevet

6 dager i uken minst. Av ferdigmat er det typisk frossen pizza på lørdagen til ungen mens jeg lager meg noe annet. 

Anonymkode: 627d2...e33

• Liker 4
Gjest AprilRyan
Skrevet

Stort sett hver dag, men har uker der jeg kanskje kjøper for eksempel ferdig grøt og spiser det på dager jeg ikke orker å lage mat. Noen ganger spiser jeg speilegg også, men synes det er viktig at jeg spiser i hvert fall ett måltid hver dag som er varmt og hjemmelaget. 

Jeg har ikke spist ute på en stund, men i sommer ble det takeaway kanskje 1 gang i uka i en periode. Det var litt dyrt så roet meg litt ned med det :)

Skrevet

Hver dag

Anonymkode: 06ed4...29e

• Liker 2
Skrevet

Hver dag

Anonymkode: eade3...472

• Liker 2
Skrevet

Hva menes med ordentlig? Vi har ofte frosne grønnsaker.

Anonymkode: 92e5b...a1a

• Liker 6
Skrevet

Lager ca en gang i uken-hver tiende dag. Da minst 3 forskjellige retter som jeg fryser ned i porsjonsposer for de enste ukene 

Anonymkode: e369f...a34

• Liker 1
Skrevet

Vil si vi i snitt lager middag 5 dager, henter takeaway en dag, og spiser ute en dag. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

• Liker 1
Skrevet

4-5, samboer lsger de andre. Lager jevnlig ekstra grønnsaker og evt kylling/fisk slik at det er enkelt å lage sunne måltider også på travle dager

• Liker 1
Skrevet

Ca 3 ganger i uka. Litt for mye til en dag, og fryser resten. Forskjellig fra uke til uke, så det er hjemmelaget middag hver dag. Frys er greit. Litt nytt tilbehør og like godt.  I helgene er det godt med skalldyr. Da fryser jeg skallet til jeg har ork til å koke kraft til bruk i fiskesuppe.

Skrevet

7.

Anonymkode: cd1a0...34e

• Liker 1
Skrevet

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Skrevet
AprilRyan skrev (6 timer siden):

Stort sett hver dag, men har uker der jeg kanskje kjøper for eksempel ferdig grøt og spiser det på dager jeg ikke orker å lage mat. Noen ganger spiser jeg speilegg også, men synes det er viktig at jeg spiser i hvert fall ett måltid hver dag som er varmt og hjemmelaget. 

Jeg har ikke spist ute på en stund, men i sommer ble det takeaway kanskje 1 gang i uka i en periode. Det var litt dyrt så roet meg litt ned med det :)

Hvorfor er det viktig?

Anonymkode: 60158...6c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Jeg trenger mat hver dag ellers svimer jeg av...

Anonymkode: 60158...6c0

• Liker 11
Skrevet

Stort sett hver dag. Det er ytterst sjeldent jeg tyr til enkle løsninger hjemme, men det hender at vi spiser ute. Kanskje 1 gang pr mnd vi spiser ute

Anonymkode: bebaa...0f4

• Liker 1
Skrevet

Bestiller ferdigmat som regel hvis jeg har vært ute og er hangover. Utover det helt normal mat, nesten 7 dager i uka.

Anonymkode: 65265...3d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...