Gå til innhold

Bli satt i gang før pga mistrivsel..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hahahaha, ungen er i seteleie. Dust. Jeg vet godt hva nedpress er, så det er overhode ikke det! Det kalles ikke å være gravid om man blir invalid. 

 

Anonymkode: 28799...ee3

Du kan få KS ved seteleie, men utfra det jeg forstod er det en god stund til termin?

Legene kommer ikke til å sette igang her tror jeg. 

Seteleie og igangsettelse høres ut som dobbelt komplikasjoner, så om noe:

snakk med sykehus om eventuell KS dersom baby ikke endrer leie, og mulighet for noe tidligere. 

De knivstikkingene kan være innafor normalen ved bekkenløsning, det gjør supervondt. Men det kan de se på UL - om det er bekkenløsningen eller leiet som gir smerter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløff skrev (2 timer siden):

Du kan få KS ved seteleie, men utfra det jeg forstod er det en god stund til termin?

Legene kommer ikke til å sette igang her tror jeg. 

Seteleie og igangsettelse høres ut som dobbelt komplikasjoner, så om noe:

snakk med sykehus om eventuell KS dersom baby ikke endrer leie, og mulighet for noe tidligere. 

De knivstikkingene kan være innafor normalen ved bekkenløsning, det gjør supervondt. Men det kan de se på UL - om det er bekkenløsningen eller leiet som gir smerter.

 

Seteleie i uke 30 teller ikke.. ungen fester seg nærmere fødsel ved flergangsfødende 

Anonymkode: 957d6...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Seteleie i uke 30 teller ikke.. ungen fester seg nærmere fødsel ved flergangsfødende 

Anonymkode: 957d6...be1

Ja, det er langt tid igjen - og barnet kan snu seg innen da. 

Den sparkingen som føles som knivstikk er skikkelig vond, men ikke helt sikker på hvorfor du TS tenker dette er knyttet til invalidiserende funksjonsnedsettelse etter svangerskap? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du sikkert bli. Din trivsel er selvsagt viktigere enn barnets trivsel og det å la naturen gå sin gang. Og 3-4 uker er selvsagt uendelig lang tid, skjønner godt at du kun orker 37 uker og ikke en dag mer.

Anonymkode: adf5d...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan du sikkert bli. Din trivsel er selvsagt viktigere enn barnets trivsel og det å la naturen gå sin gang. Og 3-4 uker er selvsagt uendelig lang tid, skjønner godt at du kun orker 37 uker og ikke en dag mer.

Anonymkode: adf5d...d2f

Dette innlegget var ironisk ja?

Anonymkode: 957d6...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan du sikkert bli. Din trivsel er selvsagt viktigere enn barnets trivsel og det å la naturen gå sin gang. Og 3-4 uker er selvsagt uendelig lang tid, skjønner godt at du kun orker 37 uker og ikke en dag mer.

Anonymkode: adf5d...d2f

Spot on. 

Anonymkode: 3c28e...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette innlegget var ironisk ja?

Anonymkode: 957d6...be1

Hva avslørte det?

Anonymkode: adf5d...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig sikker på at du vil igangsettes? Jeg har aldri møtt noen som har hatt en god fødselsopplevelse med igangsetting. Det er faktisk min neststørste frykt som gravid.. KS er den største.. 

Anonymkode: f99f9...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sengeliggende fra uke 32 til 37 grunnet premature rier, smerter og pustebesvær ++. Et komplisert svangerskap. Mye inn og ut av sykehus og tett ukentlig oppfølging. 

Jeg ble også nedstemt av å ikke kunne gjøre noen ting. Gikk bare på do og hentet meg kanskje et glass vann eller to iløpet av dagen. Var ikke ute av huset annet enn på kontroll på sykehuset en gang i uka. Jeg lå ofte å så ut av vinduet og lengtet ut. Kjørte ikke bil selv på 2-3 mnd. Det var forferdelig.

Men jeg måtte på et tidspunkt bare akseptere situasjonen og innfinne meg med at det kom til å være slik fram til fødselen. 

Ble igangsatt i uke 37 og det anbefales ikke. De smertene er mye verre enn ved en spontant fødsel. Hadde jeg vært klar over det så hadde jeg heller ventet til fødselen startet av seg selv. Har to naturlige fødsler bak meg også.

Mitt beste tips er at du må forsøke å akseptere situasjonen for den får du ikke gjort noe med uansett. Legg deg ned og ta livet med ro. Aksepter at du er invalid i ukene som kommer og legg opp livet deretter. Du er snart i mål på den ene eller den andre måten.

 

Anonymkode: 849d4...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. En annen ting jeg ikke skjønner er at det føles ut som livmoren min holder på å sprekke. Den føles tynn ut på en måte. Det er VONDT mange ganger når babyen beveger seg. Kjennes ut som spikermatte mot livmoren, spesielt over navlen min. 

Har ikke hatt det sånn før med de andre. 

Og knivstikkingen er gjerne bare når JEG beveger beina mine, ikke når ungen sparker som en skrev lengre opp. 

Det går selvfølgelig ut over psyken min også, jeg har da andre barn. Syntes det er grenser for hvor jævlig de skal se hvordan moren sin har det?! 

Jeg har akseptert situasjonen for lengst. Rotete svar tilbake, men prøver å svare alle på likt. 

Når det gjelder igangsetting har jeg hørt mye forskjellig. Fra styrtfødsel til kjempelang fødsel. Men hørt det er annerledes når man har født fra før også.. 

Dere kan bare dømme meg å skjelle meg ut. Jeg bryr meg ikke. Dette er så smertefullt at jeg har vurdert å reise til england for senabort. 

Anonymkode: 28799...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 98% føler på mistrivsel i siste trimester gitt. Velkommen til et liv som mor. Ta deg sammen.

Anonymkode: f7418...9eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror 98% føler på mistrivsel i siste trimester gitt. Velkommen til et liv som mor. Ta deg sammen.

Anonymkode: f7418...9eb

Hilsen fruSnerpete1966? 

Anonymkode: 28799...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 18.26):

Det kalles å være gravid. Tror du at du er unik? Knivstikk er nedpress, vær glad for dem, det betyr ungen ikke er i sete/tverrleie. Ærlig talt, om alle gravide som mistrivdes skulle blitt satt igang...... 

Å bli satt igang er absolutt ingen dans på roser

Anonymkode: 957d6...be1

Gidder du å svare litt surere og frekkere eller, jeg tror ikke TS sliter nok fra før ser du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruttveig skrev (1 time siden):

Gidder du å svare litt surere og frekkere eller, jeg tror ikke TS sliter nok fra før ser du..

ALLE sliter i tredje trimester 

Anonymkode: 957d6...be1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ALLE sliter i tredje trimester 

Anonymkode: 957d6...be1

Ja jeg er da i uke 31 selv og snur meg fra høyre til venstre 100 ganger ila natta fordi hun ligger oppå lungene mine og jeg får nesten ikke puste, bekkenløsninga gjør at jeg halter rundt og så vidt kommer meg til kjøkkenet uten å jamre enkelte dager og det er så mye press på blæra min at jeg har lekket ved en kraftig nys noen ganger.. selv om jeg sliter har jeg da full forståelse for TS, det går an å vise litt medmenneskelighet hvis du sliter så mye selv for da vet du hva det går i. 🙂 Den der kniven i symfysen våknet jeg med hver eneste morgen forrige svangerskaps bekkenløsning, ville ikke unnet noen den så skjønner godt hun har behov for å blåse ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ALLE sliter i tredje trimester 

Anonymkode: 957d6...be1

Det stemmer ikke. Jeg ble bare mer og mer pigg, jo større jeg ble. Hadde lett tatt tredje trimester ti ganger framfor første trimester én gang. Gikk rundt og koste meg mesteparten av tiden. Svangerskap kan være veldig ulike. 
TS, det er ikke så mye annet å gjøre enn å kontakte føden, forklare situasjonen, og høre hva de sier. Som andre er inne på - vær obs på at igangsatte fødsler kan være tøffere, mer smertefulle og med noe økt risiko. Kan hende du kan få en avtale om igangsetting i uke 39 eller på termin hvis de nekter å sette i gang nå, kanskje det kan hjelpe litt på motivasjonen å ha en klar sluttdato?

Anonymkode: 1884e...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble satt i gang i uke 38 pga svangerskapsforgiftning, og at noen ønsker igangsettelse, er en gåte for meg! Det var aldeles for jævlig, og jeg hadde heller født 10 ganger uten igangsettelse etter hverandre. (Nr 2 kom uten noen form for påvirkning). 
Smertene når man blir satt i gang før det er modent, er ubeskrivelig, sammenliknet med at det kommer i gang naturlig. Jeg er traumatisert fortsatt.

Anonymkode: 04594...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Jeg ble bare mer og mer pigg, jo større jeg ble. Hadde lett tatt tredje trimester ti ganger framfor første trimester én gang. Gikk rundt og koste meg mesteparten av tiden. Svangerskap kan være veldig ulike. 
TS, det er ikke så mye annet å gjøre enn å kontakte føden, forklare situasjonen, og høre hva de sier. Som andre er inne på - vær obs på at igangsatte fødsler kan være tøffere, mer smertefulle og med noe økt risiko. Kan hende du kan få en avtale om igangsetting i uke 39 eller på termin hvis de nekter å sette i gang nå, kanskje det kan hjelpe litt på motivasjonen å ha en klar sluttdato?

Anonymkode: 1884e...736

Men herregud. NESTEN ALLE da. Fornøyd nå?

Anonymkode: 957d6...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 11.58):

Jeg lurer på om noen av dere har blitt satt i gang pga mistrivsel hos mor, eller om det er mulig å bli det? 

Jeg tenker selvfølgelig etter uke 37 sånn at barnet ikke blir prematurt. Jeg har vært deppa siden dag 1 i svskapet og jeg ser ikke hvordan jeg skal klare resten av ukene nå... 

Skal snart på samtale til sykehuset. 

Anonymkode: 28799...ee3

Min erfaring er at de gir litt F i psyken til mor. Så istedenfor ble det overtid og mistrivsel på babyen under fødsel, såpass at det endte i hastesnitt.

Var ikke bare sliten og lei, jeg slet faktisk psykisk, og endte opp med å få behandling på dps et par måneder etter fødsel. 

Anonymkode: b22ef...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ALLE sliter i tredje trimester 

Anonymkode: 957d6...be1

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror 98% føler på mistrivsel i siste trimester gitt. Velkommen til et liv som mor. Ta deg sammen.

Anonymkode: f7418...9eb

Dette er bullshit. 

Jeg og flere av mine stortrivdes selv om vi begynte å bli lei på slutten. Man sover dårligere, er tung, kan ikke bevege seg som før og har mer smerter. Vi hadde det alikevel tipp topp iforhold til en annen venninne. 

Hun gråt hver natt hele natten de 2 siste månedene. Fikk bli igangsatt uten problemer etter trivselskontroll og hadde ikke svangerskapsdepresjon heller. 

 

Så nei, langt fra mange mistrives i den grad ts beskriver. 

Det skal faktisk være helt mulig å ta seg av egne barn under en graviditet. Du bør kunne bevege deg mer iløpet av en dag enn du må når du går til toalettet. 

Det ts beskriver er faktisk uholdbart, og IKKE slik det er å bli mor for det store flertallet. 

Jeg synes ts skal kontakte jordmor, og få time og høre hva de sier. 

Anonymkode: 2433d...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...