Gå til innhold

Veien mot vår første ❤


Frk. Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle gratulasjoner, dere er fine 🥰 

13 dpo/3+6 i dag og jeg har hatt mye vondt i magen i dag og til tider litt kvalm. Er det mulig med kvalme så tidlig eller bare innbiller jeg meg det? 😅 Bare bittelitt i løpet av arbeidsdagen, absolutt overkommelig (og verdt det🥰). 

Tok ny digital etter jobb i dag og jaggu viste ikke den 2-3. Vet ikke hva som er vanlig jeg, men forventet det egentlig ikke 😊🤞

20211208_162133.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk. Tusenfryd skrev (37 minutter siden):

Tusen takk for alle gratulasjoner, dere er fine 🥰 

13 dpo/3+6 i dag og jeg har hatt mye vondt i magen i dag og til tider litt kvalm. Er det mulig med kvalme så tidlig eller bare innbiller jeg meg det? 😅 Bare bittelitt i løpet av arbeidsdagen, absolutt overkommelig (og verdt det🥰). 

Tok ny digital etter jobb i dag og jaggu viste ikke den 2-3. Vet ikke hva som er vanlig jeg, men forventet det egentlig ikke 😊🤞

20211208_162133.jpg

Så gøy!!! 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Så gøy!! Dette går veien 🤞🏻😍

Tusen takk, håper virkelig det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkefrø skrev (1 time siden):

Hurra for fin stigning! 🥳 Jeg fikk også 2-3 på 13 DPO! Fire dager etterpå fikk jeg 3+! 

Så spennende! Har en topakning med digitale i skapet, så da tror jeg at prøver igjen i helgen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (2 timer siden):

Så gøy med 2-3 på digital, og for en flott stigning 😄🥳 

Tusen takk, og gratulerer så mye til deg også 🥳🌟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så vanvittig hyggelig å se den fine stigningen! 😍 Nyt tiden fremover med lille spire som koser seg i magen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 + 3 i dag og jeg har blitt helt testegal 😅 Har jo fått 1-2 og 2-3 på Clearblue digital og nå jakter jeg 3+. Tålmodighet er tydeligvis ikke min sterkeste side og jeg kaster vekk så vanvittig mye penger på det tullet også 😝 

Kjenner litt murringer i magen, bittelitt ømme bryster og jeg kan se at areola har blitt litt større. 

Ellers sliter jeg med å ikke kjøpte alt av klær og utstyr, og samboer begynner å bli oppgitt over alt jeg skal vise og maser om 😅

Håper virkelig spiren holder hele veien 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å bli utålmodig i prosessen. Når du får 3+ er du heldigvis ferdig med testing, så vil si det er godt investerte penger så langt 👌🏻 Spennende å følge med på endringene som skjer i kroppen. Tenk at det utvikles et barn inni deg! Forstår godt at det er lett å bli ivrig når det gjelder å kjøpe ting og sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 12/12/2021 den 22.17):

Lett å bli utålmodig i prosessen. Når du får 3+ er du heldigvis ferdig med testing, så vil si det er godt investerte penger så langt 👌🏻 Spennende å følge med på endringene som skjer i kroppen. Tenk at det utvikles et barn inni deg! Forstår godt at det er lett å bli ivrig når det gjelder å kjøpe ting og sånt 😂

Det er helt surrealistisk å tenke på! Men kjenner litt tegn til det av og til så da føler jeg også at det er litt på ekte, og ikke bare i hodet mitt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 + 5 i dag 🥳 Kjenner fortsatt de samme symptomene, ingenting nytt enda. Testene viser fortsatt 2-3, men ser ut som streken inni testene blir sterkere (ja, jeg har demontert 😅).

Når det vanlig å få 3+? I teorien burde vel det være 3 uker etter eggløsning, som for min del er på torsdag? Føler alle får før det, jeg forstår ikke helt og vil ikke bekymre meg uten grunn. Noen som kan oppklare litt for meg? 😅 

Håper og tror at spiren klarer seg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for stigning og at spiren fortsatt sitter fint 🥳

Her er en tabell som viser grensen for Clearblue digital testene:

image.png.f2fc9500e8423cf830992698065ff965.png

Si du hadde nøyaktig 153 3+6 da du fikk 2-3, og HCG dobler seg hver andre til tredje dag. Hvis vi tar utgangspunkt i at det dobler seg hver andre dag har du da 306 4+1, 612 4+3, 1224 4+5 og 2448 5+0. Så er det jo individuelt akkurat hvor kjapt det stiger, og det er også lite sannsynlig at du hadde nøyaktig 153, så lenge det er fin stigning og ingen tegn til at ting ikke er som de skal tenker jeg at det bare er å prøve og senke skuldrene og teste på nytt om et par dager 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (11 minutter siden):

Hurra for stigning og at spiren fortsatt sitter fint 🥳

Her er en tabell som viser grensen for Clearblue digital testene:

image.png.f2fc9500e8423cf830992698065ff965.png

Si du hadde nøyaktig 153 3+6 da du fikk 2-3, og HCG dobler seg hver andre til tredje dag. Hvis vi tar utgangspunkt i at det dobler seg hver andre dag har du da 306 4+1, 612 4+3, 1224 4+5 og 2448 5+0. Så er det jo individuelt akkurat hvor kjapt det stiger, og det er også lite sannsynlig at du hadde nøyaktig 153, så lenge det er fin stigning og ingen tegn til at ting ikke er som de skal tenker jeg at det bare er å prøve og senke skuldrene og teste på nytt om et par dager 🥰

Åå, tusen takk, den tabellen der var jo fantastisk! Visste ikke at det var et så stort hopp i hcg fra 2-3 og til 3+. Alt føles som det skal, så jeg må bare roe meg litt ned og ha litt is i magen tror jeg 😅 Tusen gikk for beroligende ord 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test i går og syns også at dette er heelt surrealistisk, trodde jeg innbilte meg kvalmen (og følte meg dum)😂 Jeg har muligens IKM i morra, så for min del kjenner jeg ikke på særlig mye glede enda. Er veldig avventende! Har faktisk ikke testet med digital, enda jeg har 2 i skuffen. Satser på 2-3 og 3+ med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beautyblender skrev (På 12/14/2021 den 15.52):

Jeg fikk positiv test i går og syns også at dette er heelt surrealistisk, trodde jeg innbilte meg kvalmen (og følte meg dum)😂 Jeg har muligens IKM i morra, så for min del kjenner jeg ikke på særlig mye glede enda. Er veldig avventende! Har faktisk ikke testet med digital, enda jeg har 2 i skuffen. Satser på 2-3 og 3+ med de :) 

Så spennende! Ja, det er virkelig en helt surrealistisk følelse. Lykke til videre 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 + 0 i dag 🥳 Formen er veldig bra, og jeg kjenner veldig lite symptomer. Litt murring i magen av og til, ellers lite. Har hatt noen kvalmebyger tidligere, men ikke nå i det siste. Men det er vel normalt at symptomene kommer og går litt? 

Tok Clearblue Digital før jobb i dag, men den viste fortsatt 2-3. Prøver å roe meg ned med at det er normalt og mange får 3+ senere enn det. 

Tok en Clearblue Pluss test nå nettopp bare for å sjekke og forhåpentligvis roe meg ned 😅 Ser den fin ut til å være 5+0/21 dpo? 

Vi har også bestilt tidlig ultralyd til 10. januar og da er jeg 8+4🥰🌟 Har også fått første svangerskapskontroll hos fastlegen 5. januar og da er jeg 7+6 😍

20211216_151544.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (2 timer siden):

5 + 0 i dag 🥳 Formen er veldig bra, og jeg kjenner veldig lite symptomer. Litt murring i magen av og til, ellers lite. Har hatt noen kvalmebyger tidligere, men ikke nå i det siste. Men det er vel normalt at symptomene kommer og går litt? 

Tok Clearblue Digital før jobb i dag, men den viste fortsatt 2-3. Prøver å roe meg ned med at det er normalt og mange får 3+ senere enn det. 

Tok en Clearblue Pluss test nå nettopp bare for å sjekke og forhåpentligvis roe meg ned 😅 Ser den fin ut til å være 5+0/21 dpo? 

Vi har også bestilt tidlig ultralyd til 10. januar og da er jeg 8+4🥰🌟 Har også fått første svangerskapskontroll hos fastlegen 5. januar og da er jeg 7+6 😍

20211216_151544.jpg

Det er normalt at symptomene svinger i starten. HCG stigning er veldig individuelt. Tipper du får 3+ snart. Så spennende med ultralyd 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1 i dag og endelig 3+ på Clearblue. Da er jeg offisielt ferdig med å sponse dem, og har ikke tenkt til å ta noen flere tester 🥰 

I dag tidlig har jeg vært ganske kvalm. Litt godt å kjenne på på én måte, men håper ikke det er noe jeg kommer til å slite med 😅

20211217_061414.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...