Gå til innhold

Veien mot vår første ❤


Frk. Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at nå var tiden inne for å lage min egen dagbok. Jeg har vært en aktiv leser av andre sine dagbøker lenge, men ikke turt å lage min egen før nå. 

Litt om oss:

Vi er et par på 30 år med faste jobber og egen leilighet. Vi har vært sammen i flere år, og jeg sluttet på p-pillene i april og vi har prøvd siden da. Jeg har en stabil syklus på 29-30 dager, men har litt kort lutealfase (varierer, men fra 8-11 dager) og mye spotting etter el. 

Jeg tok kontakt med fastlegen og har tatt blodprøver gjennom to sykluser som viser at jeg har noe lavt progesteronnivå. Jeg har fått henvisning til gynekolog, og nå begynner endelig timen å nærme seg. Bare 10 dager igjen! 

Vi prøver hver syklus og er vel nå i PP7. I dag er det CD12 og jeg har begynt testingen etter el. 

Jeg håper virkelig at det kan gå denne gangen, eller at gynekologen kan gi meg noe progesteronstøtte neste uke. Kjenner jeg er skikkelig spent på den timen! Er så lei av denne berg og dalbane nå, og jeg gleder meg sånn til det (forhåpentligvis) blir vår tur ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD13 i dag og fortsatt negative el-tester. Som forventet, men håper alltid å få positive tester litt tidligere enn jeg gjør. Testene mine pleier å være helt hvite frem til jeg plutselig får positiv i én dag. Tester derfor to ganger daglig i dagene før el. 

Denne syklusen har jeg til og med kjøpt hostesaft. Tar i bruk alle midler, og det kan vel uansett ikke skade? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 og fortsatt negativ el-test (som forventet), men fikk 0.09 i score fra Premom i det minste 😅 Jeg pleier å ha mange fysiske symptomer på el, men kjenner ikke noe til det enda. Kanskje litt svak murring på høyre side hvis jeg kjenner godt etter. Håper at jeg får positiv test i morgen 😊

Aksjeleggingen går greit, men vi kjenner at denne babylagingen blir litt lite romantisk og litt mer "på bestilling". 

I natt drømte jeg faktisk at jeg var gravid! I drømmen var jeg ganske langt på vei og det var nesten så jeg kunne kjenne følelsen av å stryke hendene over babymagen. Har tenkt på det mange ganger på jobb i løpet av dagen også, nesten litt trist å våkne fra drømmen... Håper bare jeg er sanndrømt og at det kan bli en realitet snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg! 😄

Kjenner meg igjen - jeg har også kort lutealfase, og tror den er på rundt 10-11 dager. Temper de neste syklusene for å kartlegge nøyaktig hvor kort den er. Har du tatt det opp med lege eller gynekolog?

Håper EL-testene viser positiv for deg snart 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (3 timer siden):

Gleder meg til å følge deg! 😄

Kjenner meg igjen - jeg har også kort lutealfase, og tror den er på rundt 10-11 dager. Temper de neste syklusene for å kartlegge nøyaktig hvor kort den er. Har du tatt det opp med lege eller gynekolog?

Håper EL-testene viser positiv for deg snart 😄

Så hyggelig at du vil følge meg! Har du også dagbok? 😊 

Jeg tok det opp med fastlegen som bestilte blodprøver på ulike syklusdager og da resultatene på de kom ble jeg henvist til gynekolog. Har time tirsdag neste uke hos gynekologen. Skal oppdatere her hva hun sier. Er litt spent 😊 

Jeg har også prøvd å tempe, men ble litt vanskelig å få til pga. jobb, men tror jeg skal prøve å starte igjen neste prøveperiode. Jeg så hvert fall at el-testene og tempingen stemte overens hos meg. 

Har dere prøvd lenge? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 PP7 og nå begynner el-testene å vise noe. Kjenner også litt murringer og stikninger i lysken som er typiske el-symptomer for meg. Synes testene fikk litt lav score i premom, men kan hende den hadde blitt helt positiv i dag tidlig? Jeg tester uansett i morgen også, så får se hvilken vei det går. Vil tro jeg har eggløsning i morgen 😊 

Hadde en periode hvor jeg tempet, men så ble det litt vanskelig for meg å tempe til samme tid på grunn av jobb. Men jeg lurer på om jeg skal gi det en sjanse til 😊 

Screenshot_20211124-194410_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 dpo i dag og da begynner ventetiden frem mot ikm. Er fornøyd med aksjene så da er det bare å vente i spenning. Skal prøve å vente litt med å teste denne gangen, men jeg må innrømme at jeg finner det vanskelig 😅 Pleier å starte allerede  7 dpo, men etter negative tester i 7 måneder må jeg snart prøve å skåne meg selv litt. Kanskje jeg kan klare å vente til 10 dpo denne gangen? 

Jeg har time hos gynekolog på tirsdag og da er jeg 5 dpo. Helt sikkert utrolig teit spørsmål som jeg egentlig vet svaret på allerede, men kan dette være skadelig på noen måte? Bare sånn i tilfelle det skulle være noe på gang der inne? 🤔 Går jo utifra at det ikke er noe problem, folk gjør jo det hele tiden 😅 

Endret av Frk. Tusenfryd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Krysser fingrene for at det sitter denne gangen! 🤞

De dagene er så lange, skal prøve å droppe tidlig-testing denne gangen jeg og. Kommer jo egentlig ikke noe godt ut av det, men såå vanskelig å la være likevel 😅

Jeg tenker at det bare er å forklare situasjonen til gynekologen så vil jo h*n ta forhåndsregler så det ikke er noen fare for det 😊  Men tror nok ikke du har noe å bekymre deg for sånn sett uansett ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (16 timer siden):

Så spennende! Krysser fingrene for at det sitter denne gangen! 🤞

De dagene er så lange, skal prøve å droppe tidlig-testing denne gangen jeg og. Kommer jo egentlig ikke noe godt ut av det, men såå vanskelig å la være likevel 😅

Jeg tenker at det bare er å forklare situasjonen til gynekologen så vil jo h*n ta forhåndsregler så det ikke er noen fare for det 😊  Men tror nok ikke du har noe å bekymre deg for sånn sett uansett ☺️

Kommer jo overhodet ikke noe godt ut av det, så forstår ikke hvorfor jeg vil meg så vondt 😅 

Har nok ikke noe å bekymre meg for nei, men kommer nok til å nevne det bare sånn for sikkerhsikkerhetsskyld 😊 Gleder meg faktisk til timen. Er så spent på hva hun sier og om alt er normalt inni der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo og tiden har gått overraskende raskt så langt 😊 Håper jeg klarer å vente med å teste til 10 dpo. 

Helgen har blitt brukt til juleforberedelser og jeg har laget pakkekalender til mannen. Hadde vært veldig gøy hvis én av pakkene kunne vært en positiv test 🎄🎅

Håper resten av tiden frem mot ikm går raskt, og at det plutselig er tid for å teste 😊 Har mye murringer, men for meg er det vanlig å ha det helt frem til TR kommer, eller forhåpentligvis ikke kommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Du ligger et par dager foran meg i DPO-land så det blir spennende å se hvordan det går med deg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (17 timer siden):

Velkommen :)

DPO land er litt spesielt, det et liksom berre venting og hyperfokus på symptom 🤪

Tusen takk 😊 Uff ja, den symptomjakten er skikkelig slitsom! Men klarer ikke helt å la være med den heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallisa skrev (33 minutter siden):

Masse lykke til! Du ligger et par dager foran meg i DPO-land så det blir spennende å se hvordan det går med deg! :strix:

Så spennende! Satser på full klaff for oss begge to 🤞🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dager du har i vente! Kjempefine streker på EL testen 😄💕 Krysser fingrene for at dagene går fort frem til ikm! Pleier du å tidligteste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo og symptomjakten er offisielt i gang 😅 Det er faktisk helt utrolig at hvert minste lille kroppslige fenomen blir tolket som et positivt tegn i dpo-land. Jeg kjenner jo på det samme hver måned og har jo foreløpig ikke blitt gravid, men det er akkurat som at jeg glemmer det fra gang til gang. 

Kjenner også at håpet mitt har fått en liten oppsving i forhold til de siste månedene, så nå krysser jeg alt jeg har for en positiv test 🤞🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiora skrev (3 minutter siden):

Så spennende dager du har i vente! Kjempefine streker på EL testen 😄💕 Krysser fingrene for at dagene går fort frem til ikm! Pleier du å tidligteste?

Pleier dessverre å tidligteste ja 😅 Vanligvis klarer jeg ikke holde meg til lengre enn 7 dpo, men denne gangen skal jeg prøve å vente til 10 dpo (kanskje 9😅) 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frk. Tusenfryd said:

Pleier dessverre å tidligteste ja 😅 Vanligvis klarer jeg ikke holde meg til lengre enn 7 dpo, men denne gangen skal jeg prøve å vente til 10 dpo (kanskje 9😅) 🥰

Fort gjort det der! 🙈 Kjenner igjen det du sier lenger opp om kroppen og hodets utrolige evne til å glemme alt hva man har kjent på i tidligere sykluser og tolke det som symptomer på spire! Men så er det nettopp det da, plutselig kommer den syklusen hvor det faktisk er spire du kjenner på! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg, du får oppdatere på hvordan det gikk hos gynekolog i dag :bond:

Brukte helga på å pynte til jul selv, og kjenner dagene går så mye fortere når man har koselige ting å fylle dem med! Vi får lage en avtale om at ingen av oss skal teste før tidligst 9DPO, så kanskje vi klarer å holde oss :fnise:

Kjenner meg også veldig igjen i å tolke hvert eneste symptom i DPO-land, burde sikkert lage meg en oversikt så jeg kan bla tilbake for å se hva jeg kjenner på hver syklus så jeg ikke går i den samme fella hver eneste syklus :ac:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo og min første tur til gynekologen vel overstått. Kom meg selvfølgelig litt sent av gårde fra jobb så måtte småløpe litt i snøen for å rekke. Kom inn andpusten og rød i kinnene, ikke helt optimalt for en slik undersøkelse 😅

Selve timen gikk veldig fint! Hun var ikke like bekymret for blodprøvene mine som fastlegen og mente at det ikke var noe som tilsa at vi ikke skal få det til naturlig. Alt så bra ut innvendig også 😊 Hun mente at spottingen og mellomblødningene mine ikke var noe å bekymre seg over. Følte på én måte hun tok litt for lett på det. Men vi har ikke prøvd så lenge enda, og blodprøvene mine var ikke alarmerende lave (men litt lavt progesteron og østrogen). Hun ville likevel henvise samboeren min for å ta en test slik at han også er kontrollert i tilfelle vi trenger hjelp senere 😊

Hun foreslo også å slappe mer av og legge vekk el-testene noen sykluser, men vi vet jo alle at det ikke er så lett 😅 Jeg kommer ikke til å prøve på det engang 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...