AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #141 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 15.56): Men bare et fåtall kvinner hater menn. Hvorfor er det slik ? Anonymkode: 51004...8f3 Det er ikke slik. Hvor får dere dette syke verdensbildet fra? Ikke bra. Anonymkode: b54b0...da2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #142 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du vil omdefinere ordet får du sende inn en kommentar til snl, du kan jo forsøke med dette: «Hvis det var det var det ordet betyr så hadde ikke 80% av kvinner ikke vært kvinner da det ville innebære at 80% var mot likestilling, noe som må ansees som absurd.» Anonymkode: 61e26...d9f Det er allerede omdefinert. Slike spørreundersøkelser er symptom på det. Anonymkode: 482f9...cca 1
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #143 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ehhh burde visst bedre enn å forvente at logisk tankegang skulle bære frukter i en diskusjon med feminister... Anonymkode: 482f9...cca Hvordan er det logisk og basere definisjonen av et ord på en undersøkelse som ikke undersøker ordets betydning? For meg fremstår argumentet dit mer som en stråmann en logikk. Om din tolkning er så åpenbar så burde du kunne vise til mer end et (tilsynelatende tvilsomt) argument. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #144 Skrevet 30. november 2021 Pippi Lotta skrev (7 minutter siden): Hvordan er det logisk og basere definisjonen av et ord på en undersøkelse som ikke undersøker ordets betydning? For meg fremstår argumentet dit mer som en stråmann en logikk. Om din tolkning er så åpenbar så burde du kunne vise til mer end et (tilsynelatende tvilsomt) argument. Det undersøker implisitt ordets betydning. Det ville vært meningsløst, forutsatt at man er for likestilling, å svare at man ikke er feminist om man anser betydningen av 'feminist' å være 'en som er for likestilling. Anonymkode: 482f9...cca 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #145 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er ikke egne organisasjoner. Det finnes både kristne og muslimske kvinner. Anonymkode: f2c62...213 Jo, det er det. Anonymkode: 6df93...e39 1
Majer Skrevet 30. november 2021 #146 Skrevet 30. november 2021 Tror kvinner kan hate menn like mye som motsatt. Ting en del menn hater med kvinner: 1 Mange menn føler at mange kvinner sier en ting og gjør noe annet. Å oppmuntre menn til å vise følelser, men ikke like menn som gråter mer enn en selv kan være et eksempel. Det gjelder selvfølgelig ikke alle. 2 Fri seksualitet har skapt store forskjeller. Det kan sammenlignes med uregulert kapitalisme. Noen vil vinne og mange vil tape. De som taper blir sinte uansett om det gjelder sex, frihet eller økonomisk fattigdom. Noe som gjør at det kan virke som om kvinner ikke misliker menn er at mange av de minst empatiske mennene får mye selvtillit siden de ikke bryr seg om andre og mange kvinner synes selvtillit er attraktivt. Generaliserer.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #147 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feil. Prøv gjerne på nytt. Anonymkode: 660fe...1e7 Nei. Jeg tar ikke feil. Og herskerteknikken din flunka totalt. Anonymkode: 6df93...e39 1
umAxa Skrevet 30. november 2021 #148 Skrevet 30. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kontroll kanskje? Tror ikke det er alle holdninger og fenomener i samfunnet som har noen god og hensiktsmessig grunn bak seg. Uansett, det er noe galt med måten vi oppdrar gutter på når det er såpass utbredt med vold mot kvinner. Og sikkert hvordan vi oppdrar jenter også. Hvordan beskytter menn kvinner? Mot andre menn? Anonymkode: f4f6d...4ad Jeg brukte en litt dårlig beskrivelse: Ignorer for samfunnets beste og la oss heller si fenomener som har visst seg å være den beste til overleve gjennom evolusjonen. For at menn skal hate kvinner og slik er det bare, må den "egenskapen" hatt en viktig funksjon som har holdt oss i live og gjort oss om til "kvinnehatere" som dere påstår vi er idag. Hvordan, er jeg nysgjerrig på. Oppdragelse er absolutt en nøkkelfaktor. Min mening er å ha sunne mannlige forbilder for både gutte barn og jente barn. Hvis ikke vil de begge oppsøke en falsk form for maskulinitet i sine tenåringer, og emulere/bli tiltrukket av den. For en ung gutt vil mangel på sunn mannlig forbilde lede til "gateholdninger": oppblåst ego/selvtillit og "kule" gutter som tror de er verdens beste, vold, banning, dårlige sex holdninger og gjeng mentalitet. For en ung jente vil mangel på sunn mannlig forbilde lede til at hun ikke vet hva som er maskulint, og tro at "kule" gutter er attraktivt, og det blir nærmest en ritual for unge jenter å ha dårlige og såre erfaringer i sin ungdom med slike gutter, fordi hun vet ikke hva som er egentlig bra for henne. Og hvordan kan hun uten en sunn maskulin forbilde å sammenligne med? Så det store spørsmålet er: Hvordan kan sunne mannlige holdninger/forbilder eksistere dersom utsagn som 0a9 skal også eksistere: "Alle menn er kvinnehatere, utnytter, dreper og voldtar. De blir opplært det fra tidlig alder, og de vet ikke det selv en gang" bli det mann-synet menn og kvinner tro på. Hva vil du lære din datter og din sønn om menn hvis det er et utsagn du kjøper og tror på? Quote Hvordan beskytter menn kvinner? Mot andre menn? Ja det er kanskje det eldste eksempelet som har eksistert siden tidenes tann. Menn sitt eldste yrke er å beskytte territoriet, resurser og sin familie/stammer mot andre menn. Deler av dette eksisterer fortsatt det sekundet du reiser ut av velferds Norge og ned til andre land. Du er langt tryggere med en mann (ektemann, far, bror, mannlig kollega) ved siden av deg når du ferder enn med en venninne, eller alene. Hvis du har vært alene på natten i ukjente gater noen gang, ville du følt deg tryggere i selskap med en mann du stoler på ved siden av deg. Så ja, menn beskytter deg mot andre menn som vil ha noe ut av deg. Hvor langt er en mann villig til å beskytte deg? Om du er hans kvinne, er han villig til å dø for å beskytte deg og deres familie. Kanskje en ubehagelig sannhet? Her er flere: Menn beskytter deg mot naturen. Du og andre kvinner er sikkert i stand til å skifte lekkende kledning, rustne bremseskiver, feilsøke elektriske anlegget og sprengte vannrør om vinteren, eller slukke ditt brennende hus. Men det er ganske behagelig å slippe det, og la noen andre gjøre det. Kanskje til og med mer effektivt siden vi lever i den fysiske verden der fysiske egenskaper har noe å si. Dette er stort sett menn som direkte (din mann) eller indirekte (menn som jobber slike yrker) bidrar til å beskytte og hjelpe deg. Og selv om man bor i et veldig likestilt land, vil fleste kvinner fortsatt lene seg mot de mer sosiale yrker, og mindre fysisk krevende yrker. Så har vi velferd. Vi er utrolig heldig som har olje og andre resurser å handle med som gjør at vi har råd til å det største velferdssystemet i hele verden. Men vi må også ha skatt slik at alle i samfunnet bidrar til å opprettholde samfunnet og velferden økonomisk. Her er en ubehagelig sannhet at den største gruppen av mennesker som bidrar mest, og tar ut minst av felleskassen er single menn i arbeid. Hvilken gruppe er det som tar ut mest i forhold til hva de tilfører? Kvinner med barn som er 80-90% av alle kvinner i løpet av hennes livsstid. Så rent matematisk er alle menn med på å beskytte kvinnen økonomisk indirekte også. Jeg personlig er helt ok med at menn skal beskytte kvinner i de overnevnte eksemplene og mer, og for min del kan hun gjerne klare seg selv om det er hennes eget ønske. Jeg tvinger meg ikke på en kvinne verken fysisk eller økonomisk om det hennes ønske: Vær alene, oppdra dine barn alene. Skaff dine egne resurser til å brødfø seg selv og sine barn. Alene i ditt eget hus som du reparerer selv, og beskytter mot inntrengere skulle det oppstå. Ikke motta økonomisk støtte annet enn den du sparer selv. Olje utgraving er nærmest eksklusivt menn, så det kan du også noe du kan glemme om man "ikke trenger beskyttelse av menn". Nå som julen er i full anmarsj: feire julen med sine kjæledyr og single venninner, istedet for med en familie og en mann. Jeg vil også påstå jo større kapasitet for beskyttelse en mann kan gi, via resurser, kunnskap, fysisk egenskap, lederskap og være en god maskulin forbildet for sine fremtidige barn, jo bedre kvaliteter har han som også gjør han generelt attraktiv. Med tanke på tema og utsagnet om at alle menn hater kvinner, er jeg spendt på å se hvordan "den hate-kvinne" kvaliteten skal hjelpe han i å være attraktiv for kvinner. Tross alt er det hva evolusjons-biologi handler om: det som er attraktivt overlever evolusjonen, som igjen blir arvet som attraktivt i fremtidige generasjoner. Så derfor spør jeg spesifikt hvordan det kan henge sammen med at alle menn hater kvinner og slik er det bare - utsagnet av 0a9 som om det er bare i en mann sin natur å hate kvinnen. Gitt at kvinnehat-holdninger ikke kan komme ut av et vakuum; Hvordan bidrar det menn/samfunnet/evolusjonen/attraksjon å hate kvinnen? Er du sikker på at det gjelder alle menn? Er du sikker på at det ikke foreligger større instinkter for å beskytte kvinner hos menn istedet? 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #149 Skrevet 30. november 2021 Majer skrev (4 minutter siden): Tror kvinner kan hate menn like mye som motsatt. Ting en del menn hater med kvinner: 1 Mange menn føler at mange kvinner sier en ting og gjør noe annet. Å oppmuntre menn til å vise følelser, men ikke like menn som gråter mer enn en selv kan være et eksempel. Det gjelder selvfølgelig ikke alle. Her kan menn lære litt av kvinner. Kvinner lærer hverandre litt mer å gi faen i det motsatte kjønns atferd og sette på plass. Sette seg i respekt og ikke la parten latterliggjøre ens følelser. Selv gidder jeg ikke ha en mann som er redd for å grine, vil ha en som er åpen og ærlig om følelsene sine og ikke redd for dem, men jeg vet også at min mor latterliggjorde min far hvis hun syntes han var svak. Så noen sånne kvinner finnes det jo, men jeg vil tro de også er mer tradisjonelt orientert. Anonymkode: 01c6d...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #150 Skrevet 30. november 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Jeg tar ikke feil. Og herskerteknikken din flunka totalt. Anonymkode: 6df93...e39 Nei vel, da er vel en landsdekkende organisasjon med 5 organisasjonsnummer nøyaktig det samme som religioner og slangutrykk. Da er det ikke mye rom for videre debatt. Anonymkode: 660fe...1e7 2
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #151 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det undersøker implisitt ordets betydning. Det ville vært meningsløst, forutsatt at man er for likestilling, å svare at man ikke er feminist om man anser betydningen av 'feminist' å være 'en som er for likestilling. Anonymkode: 482f9...cca Dette gir ikke mening, om de undersøkte hva feminist betyr kunne de ha spurt om det. Men de valgte og spørre om noe annet. Når de lager undersøkelser så forsøker de og stille så klare og konkrete spørsmål som mulig for og få klare svar. Enten er det en utrolig dårlig og u-proff undersøkelse eller så undersøkte de ikke hva feminisme betyr. Implisert betyr underforstått altså ikke utalt. Det vill si at alle som ble spurt måtte gjøre sin egen tolkning, du vet ikke hvilke vurderinger eller tolkninger de har gjort. Videre bygger "logikken" din på antakelsen at alle kvinner er for likestilling. Jeg er forsovet enig i at de fleste kvinner i Norge sannsynligvis er det, men det er allikevel bare en antakelse. Med andre ord det finnes veldig mange feil kilder i din "logikk", du går ut i fra ting og antar men beviser ingen ting. I motsetning til ordbok forfattere som er godt utdannet på området og jobber vitenskapelig. Om det var slikk at ordboken var feil på dette ordet, så tror jeg du hadde hat mer end dette ene ganske søkte argumentet for og dokumentere det. Har du noen link til undersøkelsen? Jeg blir litt nysgjerrig på hvem som har foretatt den, og hvilke spørsmål som faktisk er blitt spurt 🙂
Akkar Skrevet 30. november 2021 #152 Skrevet 30. november 2021 Sånn jeg har forstått det elsker menn kvinner og spesielt kvinnekroppen over alt annet på hele jordkloden.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #153 Skrevet 30. november 2021 Pippi Lotta skrev (12 minutter siden): Det vill si at alle som ble spurt måtte gjøre sin egen tolkning, du vet ikke hvilke vurderinger eller tolkninger de har gjort Er det rimelig å anta at hvis man mener at 'feminisme' har betydningen 'en som er for likestilling' - så vil enhver som er for likestilling kalle seg feminist? Pippi Lotta skrev (14 minutter siden): Videre bygger "logikken" din på antakelsen at alle kvinner er for likestilling Nei. Jeg sier at enten må man anta at kvinner ikke ser på 'feminist' som 'for likestilling', eller så må man anta at flertallet av dem ikke er for likestilling. Man må altså velge. Jeg har ikke gjort noen antagelser utover det. Anonymkode: 482f9...cca 1
Majer Skrevet 30. november 2021 #154 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kan menn lære litt av kvinner. Kvinner lærer hverandre litt mer å gi faen i det motsatte kjønns atferd og sette på plass. Sette seg i respekt og ikke la parten latterliggjøre ens følelser. Selv gidder jeg ikke ha en mann som er redd for å grine, vil ha en som er åpen og ærlig om følelsene sine og ikke redd for dem, men jeg vet også at min mor latterliggjorde min far hvis hun syntes han var svak. Så noen sånne kvinner finnes det jo, men jeg vil tro de også er mer tradisjonelt orientert. Anonymkode: 01c6d...9ec Det er sant. Tror de fleste menn er så desperate etter sex at de gjør det de kan for å bli sånn de tror kvinner flest liker. Det gir dem ikke akkurat troen på seg selv og da anklager de kvinner enda mer. De ser ikke at de må elske seg selv for den de er, som igjen gir selvtillit. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #155 Skrevet 30. november 2021 Jeg fikk litt incel vibber av dette innlegget😳 Anonymkode: 2a6e1...4dd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #156 Skrevet 30. november 2021 Majer skrev (5 minutter siden): Det er sant. Tror de fleste menn er så desperate etter sex at de gjør det de kan for å bli sånn de tror kvinner flest liker. Det gir dem ikke akkurat troen på seg selv og da anklager de kvinner enda mer. De ser ikke at de må elske seg selv for den de er, som igjen gir selvtillit. Dette tror jeg er typisk for begge kjønn. Kvinn er også storpleasere. Anonymkode: 01c6d...9ec
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #157 Skrevet 30. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det rimelig å anta at hvis man mener at 'feminisme' har betydningen 'en som er for likestilling' - så vil enhver som er for likestilling kalle seg feminist? Anonymkode: 482f9...cca Feminisme er beskrevet i ordboka: teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene Så denne antakelsen din er feil, men du har jo ikke gitt meg noen link til denne undersøkelsen? Så det er vanskelig og si noe håndfast om hva jeg mener om den. Tillegg: Nå ser jeg at du skriver "hvis man mener" men hva du mener et ord betyr og hva det faktisk betyr trenger ikke være det samme. Jeg skriver om hva ordet betyr, ikke om hva mennesker som ikke har satt seg inn temaet tror det betyr. Du og alle andre skal selvfølgelig få lov til og mene hva dere vill om det, men vill man diskutere blir diskusjonen mer fornuftig om man anvender begreper riktig 🙂 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei. Jeg sier at enten må man anta at kvinner ikke ser på 'feminist' som 'for likestilling', Anonymkode: 482f9...cca Det er gått mulig at ikke alle kvinner har tatt seg bryet med og sette seg inn i hva feminisme betyr (det er faktisk en fornuftig forklaring), det er jo et rimelig nerdete begrep. Men selv om de ikke "ser på det" med riktig innhold, betyr ikke det at ordet endrer mening. Jeg (og sikkert mange andre kvinner) er ikke sikker på hva offside i fotball betyr, men om du så en undersøkelse som impliserte at 80 % prosent av kvinner ikke "ser på" offside slik det er definert så hadde du ikke endret begrepet av den grund? Du måtte hvert fal gjort litt grundigere undersøkelser, ikke bare antatt at fasiten på ordet er feil. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Man må altså velge. Jeg har ikke gjort noen antagelser utover det. Anonymkode: 482f9...cca Hvorfor må man velge mellom kun disse to alternativene? Jeg tror spørsmålet er for komplisert til og bli besvart med en så enkel teori som den du har her. Endret 30. november 2021 av Pippi Lotta
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #158 Skrevet 30. november 2021 God jul, alle sjuke folk! Bedre lykke neste år! Anonymkode: 01c6d...9ec
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #159 Skrevet 30. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): God jul, alle sjuke folk! Bedre lykke neste år! Anonymkode: 01c6d...9ec God jul 😁 Og et godt feministisk nytt år😜 Endret 30. november 2021 av Pippi Lotta 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #160 Skrevet 30. november 2021 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): God jul 😁 Og et godt feministisk nytt år😜 Hipp hipp!! Anonymkode: 01c6d...9ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå