Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #101 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis feminisme = likestilling, og person A er ikke feminist, Da er ergo person A ikke for likestilling. Anonymkode: 482f9...cca Er det setningen hvor jeg skrev at feminisme betyr likestilling du sikter til? (det er litt lettere og forstå hva du kommenterer om du siterer det 🙂) Det er det ordet betyr, her er definisjonen fra ordboka: teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene Link til ordbok: Bokmålsordboka | Nynorskordboka (uib.no) Jeg er ikke enig med deg i at de fleste kvinner er i mott likestilling da, den logikken din fremstår litt vel spinkel for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #102 Skrevet 30. november 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Flott at vi har deg her da som kan fortelle kvinner hva de skal mene og kalle seg. Anonymkode: 482f9...cca Jeg har ikke hevdet at noen må mene eller kalle seg noe. Det norske samfunnet er i stod grad likestilt, og likestilling er en ønsket verdi av flertallet. Siden feminisme = likestilling kan man derfor påstå at det store flertall er feminister i praksis, uavhengig av hva de kaller seg. Det er i utgangspunktet ikke mer kontroversielt enn å si at det norske samfunnet er demokratisk. Anonymkode: 65ff2...625
umAxa Skrevet 30. november 2021 #103 Skrevet 30. november 2021 (endret) On 11/20/2021 at 4:44 PM, AnonymBruker said: Feil. ALLE MENN har kvinnehat integrert fra barnsalder. Selvom ikke alle menn dreper eller voldtar kvinner, så kjenner alle menn en eller flere voldtektsmenn uten å ta avstand fra disse eller kjempe mot voldtekt, som regel forsvarer de heller voldtektsmannen og sier det er jenta som lyver, eller så vet de ikke at vennen dems er en voldtektsmann fordi de ikke snakker om sånne samfunnsproblemer som de burde. Og alle menn kjenner en konebanker men nekter å tro det fordi han er jo så snill og kul mot deg/andre menn, og skjønner ikke hvorfor dama er så bitch som nekter han å drikke alkohol mer (for å slippe å bli banket hver gang han drikker). ALLE menn i en eller annen setting ser ned på kvinners intelligens og kompetanse bare fordi hun er kvinne. ALLE menn har nedlatende kvinnesyn, enten syns de jenter som flørter er horer, eller syns jenter som har ligget med mange andre er ekle og uverdige til å bli kjæreste med. Forskning beviser det tydelig, halvparten av norske menn mener kvinner som flørter i forkant selv har ansvaret npr hun blir voldtatt, hver femte mann sier at kvinner som er kjent for å hatt mange sexpartnere helt eller delvis er skyld i å bli voldtatt, 1 av 4 menn mener at dersom kvinnen går alene på en øde strekning har hun selv skylden hvis hun blir voldtatt, og 28% norske menn mener at en jente som kler seg utfordrende kan takke seg selv for å bli voldtatt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Bp7mv/kvinner-som-floerter-har-skyld-i-voldtekt Halvparten av menn over 45 år definerer vold og overgrep mot kvinner som et samfunnsproblem mens bare 18% unge gutter gjør det. De gir faen. INGEN (ca) menn vil svare ja på at de hater kvinner. Det er fordi kvinnehat er så normalisert for menn at de ikke selv skjønner eller vil erkjenne at det er kvinnehat. Alle har jo en mor eller søster de elsker og ikke vil vondt, men respekt for kvinner handler ikke om å respektere og beskytte sine egne men å respektere kvinner generelt som kjønn. Man er ikke noe bedre bare fordi man ville banka voldtektsmannen til søstra si, når man går på byen og gir high-five til kompiser som spanderer drink etter drink etter drink på en jente til baren stenger og han drar hun inn i taxi for å ligge med henne når hun såvidt klarer å snakke eller stå på bena. Anonymkode: 79c72...0a9 41 minutter siden, AnonymBruker said: Godt innlegg om en ubehagelig sannhet. Anonymkode: f4f6d...4ad Jeg liker ubehagelig sannheter! Kanskje dere sammen kan opplyse meg om hvordan dette stemmer fra et evolusjons-biologisk perspektiv slik at at det kan forklares hvordan samtlige alle menn må hate kvinner påstanden bærer sant? Å hate kvinner må ha en slags produktiv funksjon siden det er så integrert fra starten av som 0a9 sier. Min drøm er gjerne en dag ha mine egne barn med en sterk familie samhold og oppdra barna slik at de blir anstendige fornuftige mennesker og bli suksessfull og ettertraktet nok til en dag få sine egne barn. Sier du at det hjelper meg fra et evolusjons-biologisk perspektiv at jeg må hate kvinner for å oppnå min drøm? Endret 30. november 2021 av umAxa
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #104 Skrevet 30. november 2021 Tja, det finnes ingen mannsgrupperinger ala kvinnefronten og kvinnegruppa ottar som ensidig snakker ned kvinner. Så det er kanskje lettere å se bjelken i andres øyne, men ikke splinten i sitt eget. Anonymkode: f2c62...213 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #105 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, det finnes ingen mannsgrupperinger ala kvinnefronten og kvinnegruppa ottar som ensidig snakker ned kvinner. Så det er kanskje lettere å se bjelken i andres øyne, men ikke splinten i sitt eget. Anonymkode: f2c62...213 Incels, Chads, Russ, Frimurerlosjen, Kristendommen, Islam, Jødedommen, Katolismen….bare for å nevne de største….så virkelig? Anonymkode: 6df93...e39 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #106 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke hevdet at noen må mene eller kalle seg noe. Det norske samfunnet er i stod grad likestilt, og likestilling er en ønsket verdi av flertallet. Siden feminisme = likestilling kan man derfor påstå at det store flertall er feminister i praksis, uavhengig av hva de kaller seg. Det er i utgangspunktet ikke mer kontroversielt enn å si at det norske samfunnet er demokratisk. Anonymkode: 65ff2...625 Men så er ikke feminisme = likestilling. Hvilket var hele poenget. Anonymkode: 482f9...cca 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #107 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da leser du Pippi Lotta sitt forrige innlegg en gang til og prøver å forestille deg hva kvinnene hadde svart hvis spørsmålet var: « er du for eller imot likestilling» Anonymkode: 61e26...d9f Da ville de svart ja. De samme som sier de er for likestilling er ikke feminister. Ergo likestilling != feminisme. QED Anonymkode: 482f9...cca 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #108 Skrevet 30. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Flott at vi har deg her da som kan fortelle kvinner hva de skal mene og kalle seg. Anonymkode: 482f9...cca Kan du oppklare litt for meg? Er det slik at kvinner kan fortelle menn hva de skal mene, men menn kan ikke fortelle kvinner hva skal mene? Beklager, men jeg er jo mann, så jeg har jo ikke så lett for sånt, som du selvfølgelig har fullstendig og komplett forståelse for. Håper du kan forklare dette for meg kun slik som kvinner kan. Anonymkode: 660fe...1e7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #109 Skrevet 30. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Incels, Chads, Russ, Frimurerlosjen, Kristendommen, Islam, Jødedommen, Katolismen….bare for å nevne de største….så virkelig? Anonymkode: 6df93...e39 Feil. Prøv gjerne på nytt. Anonymkode: 660fe...1e7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #110 Skrevet 30. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Incels, Chads, Russ, Frimurerlosjen, Kristendommen, Islam, Jødedommen, Katolismen….bare for å nevne de største….så virkelig? Anonymkode: 6df93...e39 Dette er ikke egne organisasjoner. Det finnes både kristne og muslimske kvinner. Anonymkode: f2c62...213
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #111 Skrevet 30. november 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men så er ikke feminisme = likestilling. Hvilket var hele poenget. Anonymkode: 482f9...cca Jo, det er det. Per definisjon. Anonymkode: 65ff2...625
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #112 Skrevet 30. november 2021 Pippi Lotta skrev (51 minutter siden): Er det setningen hvor jeg skrev at feminisme betyr likestilling du sikter til? (det er litt lettere og forstå hva du kommenterer om du siterer det 🙂) Det er det ordet betyr, her er definisjonen fra ordboka: teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene Link til ordbok: Bokmålsordboka | Nynorskordboka (uib.no) Jeg er ikke enig med deg i at de fleste kvinner er i mott likestilling da, den logikken din fremstår litt vel spinkel for meg. Hvis det var det var det ordet betyr så hadde ikke 80% av kvinner ikke vært kvinner da det ville innebære at 80% var mot likestilling, noe som må ansees som absurd. Anonymkode: 482f9...cca
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #113 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke egne organisasjoner. Det finnes både kristne og muslimske kvinner. Anonymkode: f2c62...213 Og? Kvinner kan ha mye internalisert kvinnehat. Noen kvinner er ille på å fordømme andre kvinner. Anonymkode: f4f6d...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #114 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis feminisme = likestilling, og person A er ikke feminist, Da er ergo person A ikke for likestilling. Anonymkode: 482f9...cca Nei det er ikke så enkelt. Ja likestilling er wikipediadefinisjonen, men det er ikke slik det blir praktisert. Likestilling i seg selv er egt veldig vanskelig å definere. Anonymkode: 518bd...402 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #115 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke så enkelt. Ja likestilling er wikipediadefinisjonen, men det er ikke slik det blir praktisert. Likestilling i seg selv er egt veldig vanskelig å definere. Anonymkode: 518bd...402 Det jeg skal frem til ja. Anonymkode: 482f9...cca 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #116 Skrevet 30. november 2021 umAxa skrev (20 minutter siden): Jeg liker ubehagelig sannheter! Kanskje dere sammen kan opplyse meg om hvordan dette stemmer fra et evolusjons-biologisk perspektiv slik at at det kan forklares hvordan samtlige alle menn må hate kvinner påstanden bærer sant? Å hate kvinner må ha en slags produktiv funksjon siden det er så integrert fra starten av som 0a9 sier. Min drøm er gjerne en dag ha mine egne barn med en sterk familie samhold og oppdra barna slik at de blir anstendige fornuftige mennesker og bli suksessfull og ettertraktet nok til en dag få sine egne barn. Sier du at det hjelper meg fra et evolusjons-biologisk perspektiv at jeg må hate kvinner for å oppnå min drøm? Jeg vet ikke, jeg. Har ingen fasit. Blir bare så JÆVLA TRØTT OG LEI OG TRIST av at så mange jenter og kvinner mishandles og voldtas og drepes (hovedsakelig av menn). Det er forjævlig og sykt deprimerende, synes du ikke? Hvis det ikke er kvinnehat, hva er det da? Hvorfor gjør så mange menn dette mot kvinner og jenter? Anonymkode: f4f6d...4ad 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #117 Skrevet 30. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Og? Kvinner kan ha mye internalisert kvinnehat. Noen kvinner er ille på å fordømme andre kvinner. Anonymkode: f4f6d...4ad Ut i fra din logikk så har menn internalisert mannshat. Bak enhver mann som hater en kvinne står det en kald og/eller selvopptatt kvinne. Mødre har et ansvar her. Anonymkode: f2c62...213
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #118 Skrevet 30. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Og? Kvinner kan ha mye internalisert kvinnehat. Noen kvinner er ille på å fordømme andre kvinner. Anonymkode: f4f6d...4ad Det begynner etter hvert å høres ut som at alle menn, og mange kvinner hater den gruppen. Kan det være at det ikke er alle andre, samt hele samfunnet, som er problemet? 🤔 Anonymkode: 660fe...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #119 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke, jeg. Har ingen fasit. Blir bare så JÆVLA TRØTT OG LEI OG TRIST av at så mange jenter og kvinner mishandles og voldtas og drepes (hovedsakelig av menn). Det er forjævlig og sykt deprimerende, synes du ikke? Hvis det ikke er kvinnehat, hva er det da? Hvorfor gjør så mange menn dette mot kvinner og jenter? Anonymkode: f4f6d...4ad Kvinner er jo i mange tilfeller like jævlige mot menn. Og kvinner er jævlige kvinner imellom. Noen menn mangler empati, det betyr ikke at alle menn hater kvinner eller at de enkeltmennene som voldtar hater kvinner. Dette er bare mennesket. Lite spørsmål på slutten. Tror du ikke situasjonen ville vært snudd om kvinner var det fysiske overlegne kjønnet? Anonymkode: 518bd...402
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #120 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det var det var det ordet betyr så hadde ikke 80% av kvinner ikke vært kvinner da det ville innebære at 80% var mot likestilling, noe som må ansees som absurd. Anonymkode: 482f9...cca Så du mener vi bør kaste alle ordbøker og heller ha u-relevante spørreundersøkelser om vi lurer på hva et ord betyr? Nå er det heldigvis ikke slik språket fungerer! Hadde vi kaste ordboka og omdefinere ords betydning akkurat som det passet oss helle tiden, hadde det jo blitt umulig og ha en fornuftig samtale. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå