Beautyblender Skrevet 21. juli 2022 #1121 Del Skrevet 21. juli 2022 Kakaoen skrev (4 timer siden): Blir spennende å se hvem som er nestemann ut nå. Tviler på det er meg uke 37 i morgen heldigvis. Jeg er leeeei Det er helt sikkert ikke meg 😆 Men jeg er heller ikke så lei (men må innrømme at jeg var litt varm i går) , kjeder meg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 23. juli 2022 #1122 Del Skrevet 23. juli 2022 Jeg ble mamma til verdens nydeligste jente i går 💕 dessverre ikke en grei fødselsopplevelse. Fødselen varte i 40 timer fra første rie til hun var ute, epiduralen slo ut riene, og komplikasjoner med blødninger etterpå gjorde at jeg måtte i narkose å sy med en gang de hadde fått ut morkaken. Føler meg rimelig mørbanka. Ble innlagt på barselavdelingen og her får far bare være fra 09-21. er foreløpig sengeliggende med kateter å masse ledninger og klarer ikke å stå på beina uten å besvime pga blodtapet. Trenger hjelp til alt fra personalet så syns kveldene og nettene er ganske tunge… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. juli 2022 #1123 Del Skrevet 23. juli 2022 tørkestativ skrev (50 minutter siden): Jeg ble mamma til verdens nydeligste jente i går 💕 dessverre ikke en grei fødselsopplevelse. Fødselen varte i 40 timer fra første rie til hun var ute, epiduralen slo ut riene, og komplikasjoner med blødninger etterpå gjorde at jeg måtte i narkose å sy med en gang de hadde fått ut morkaken. Føler meg rimelig mørbanka. Ble innlagt på barselavdelingen og her får far bare være fra 09-21. er foreløpig sengeliggende med kateter å masse ledninger og klarer ikke å stå på beina uten å besvime pga blodtapet. Trenger hjelp til alt fra personalet så syns kveldene og nettene er ganske tunge… Ååå gratulerer så mye med jenta ❤️ Trist at du fikk en så heftig opplevelse. Håper virkelig at formen kommer seg ganske raskt. Får du blodoverføring eller må du ligge og vente på at det skal bli bedre? Synd mannen ikke får være der med deg ❤️ Håper du får ventilert litt rundt fødselen, det er utrolig viktig å få det bearbeidet. Ååå tenk at du kan kose med lille nurket 😍 Jeg er sååå misunnelig! Vil og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 23. juli 2022 #1124 Del Skrevet 23. juli 2022 tørkestativ skrev (1 time siden): Jeg ble mamma til verdens nydeligste jente i går 💕 dessverre ikke en grei fødselsopplevelse. Fødselen varte i 40 timer fra første rie til hun var ute, epiduralen slo ut riene, og komplikasjoner med blødninger etterpå gjorde at jeg måtte i narkose å sy med en gang de hadde fått ut morkaken. Føler meg rimelig mørbanka. Ble innlagt på barselavdelingen og her får far bare være fra 09-21. er foreløpig sengeliggende med kateter å masse ledninger og klarer ikke å stå på beina uten å besvime pga blodtapet. Trenger hjelp til alt fra personalet så syns kveldene og nettene er ganske tunge… Gratulerer såå mye!! Håper dagene blir lettere etterhvert 💓💓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 23. juli 2022 #1125 Del Skrevet 23. juli 2022 Kakaoen skrev (2 timer siden): Ååå gratulerer så mye med jenta ❤️ Trist at du fikk en så heftig opplevelse. Håper virkelig at formen kommer seg ganske raskt. Får du blodoverføring eller må du ligge og vente på at det skal bli bedre? Synd mannen ikke får være der med deg ❤️ Håper du får ventilert litt rundt fødselen, det er utrolig viktig å få det bearbeidet. Ååå tenk at du kan kose med lille nurket 😍 Jeg er sååå misunnelig! Vil og Hadde jo et håp om at fødselen skulle bli lett og fin etter det heftige svangerskapet, men der tok jeg feil😂. Er glad det er overstått og vi koser oss masse med henne til tross for at jeg er rimelig redusert💕 fikk blodoverføring en gang etter operasjonen tror jeg.. var rimelig i ørska så har ikke helt styr på alt som har skjedd😅 nå er det vel ikke lenge igjen til du blir satt i gang, er det litt over en uke igjen?😄🙌🏻 Beautyblender skrev (2 timer siden): Gratulerer såå mye!! Håper dagene blir lettere etterhvert 💓💓 Tusen takk❤️ Lykke til med innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. juli 2022 #1126 Del Skrevet 23. juli 2022 tørkestativ skrev (1 time siden): Hadde jo et håp om at fødselen skulle bli lett og fin etter det heftige svangerskapet, men der tok jeg feil😂. Er glad det er overstått og vi koser oss masse med henne til tross for at jeg er rimelig redusert💕 fikk blodoverføring en gang etter operasjonen tror jeg.. var rimelig i ørska så har ikke helt styr på alt som har skjedd😅 nå er det vel ikke lenge igjen til du blir satt i gang, er det litt over en uke igjen?😄🙌🏻 Tusen takk❤️ Lykke til med innspurten! Er godt man ikke vet hvordan fødselen blir på forhånd. Og det er jo et mysterium hvordan noen får heftige fødsler mens andre nærmest nyser ungen ut lang bredden av en elv inni skauen Ja er 9 dager igjen til jeg skal inn nå Og godt er det. Bekkenet er værre og livmora jobber med å gjøre seg klar kjenner jeg. Blir ekstremt sur dersom jeg ikke er noe moden når jeg kommer inn Har du fått igang noe amming eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 23. juli 2022 #1127 Del Skrevet 23. juli 2022 Kakaoen skrev (5 timer siden): Er godt man ikke vet hvordan fødselen blir på forhånd. Og det er jo et mysterium hvordan noen får heftige fødsler mens andre nærmest nyser ungen ut lang bredden av en elv inni skauen Ja er 9 dager igjen til jeg skal inn nå Og godt er det. Bekkenet er værre og livmora jobber med å gjøre seg klar kjenner jeg. Blir ekstremt sur dersom jeg ikke er noe moden når jeg kommer inn Har du fått igang noe amming eller? Spennende med igangsetting🤞🏻 JA det er jammen godt! Jeg var ikke redd eller nervøs for fødselen i det hele tatt på forhånd. Hadde litt sånn «jaja det går som det går» holdning. Fikk vite i dag at jeg revnet grad 3C. Altså en stor rift i lukkemuskelen til endetarmen. Må ha fysio. for å se på det positive så går ammingen foreløpig ganske bra ja😄 hun er ivrig og har god sugeteknikk. Jeg er blitt ganske sår likevel da, så det er litt vondt med en gang hun kobler seg på, men håper det løser seg fort😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. juli 2022 #1128 Del Skrevet 23. juli 2022 tørkestativ skrev (32 minutter siden): Spennende med igangsetting🤞🏻 JA det er jammen godt! Jeg var ikke redd eller nervøs for fødselen i det hele tatt på forhånd. Hadde litt sånn «jaja det går som det går» holdning. Fikk vite i dag at jeg revnet grad 3C. Altså en stor rift i lukkemuskelen til endetarmen. Må ha fysio. for å se på det positive så går ammingen foreløpig ganske bra ja😄 hun er ivrig og har god sugeteknikk. Jeg er blitt ganske sår likevel da, så det er litt vondt med en gang hun kobler seg på, men håper det løser seg fort😄 Oi såpass.. føler det er flest førstegangs det skjer med. Lurer på hvorfor. Revna selv og som førstegangs, men «bare» grad 2. Er da jeg begynner å lure på hvordan de hadde det etter fødsel for 150 år siden 😳 Så bra ammingen går bra! Det lover godt. Og man blir jo noe sår. Altså de ammekyndige sier man ikke blir det, meeen.. Er jo heftig suging på de små, så naturlig at det gjør noe vondt! Håper formen din blir bedre snart ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 23. juli 2022 #1129 Del Skrevet 23. juli 2022 Kakaoen skrev (14 minutter siden): Oi såpass.. føler det er flest førstegangs det skjer med. Lurer på hvorfor. Revna selv og som førstegangs, men «bare» grad 2. Er da jeg begynner å lure på hvordan de hadde det etter fødsel for 150 år siden 😳 Så bra ammingen går bra! Det lover godt. Og man blir jo noe sår. Altså de ammekyndige sier man ikke blir det, meeen.. Er jo heftig suging på de små, så naturlig at det gjør noe vondt! Håper formen din blir bedre snart ❤️ Ja huff, ser for meg mange ødelagte underliv for 150 år siden😱 lite kunnskap om fødsel generelt. nå er de jo så flinke å sy osv så fikk beskjed om at de aller fleste ikke får varige mèn heldigvis😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 23. juli 2022 #1130 Del Skrevet 23. juli 2022 tørkestativ skrev (15 timer siden): Jeg ble mamma til verdens nydeligste jente i går 💕 dessverre ikke en grei fødselsopplevelse. Fødselen varte i 40 timer fra første rie til hun var ute, epiduralen slo ut riene, og komplikasjoner med blødninger etterpå gjorde at jeg måtte i narkose å sy med en gang de hadde fått ut morkaken. Føler meg rimelig mørbanka. Ble innlagt på barselavdelingen og her får far bare være fra 09-21. er foreløpig sengeliggende med kateter å masse ledninger og klarer ikke å stå på beina uten å besvime pga blodtapet. Trenger hjelp til alt fra personalet så syns kveldene og nettene er ganske tunge… Gratulerer så mye🥰nå synes jeg du har opplevd nok motgang på en stund så jeg tenker du har fått en baby som sover natten igjennom hele tiden og at du får hentet deg skikkelig inn igjen❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 23. juli 2022 #1131 Del Skrevet 23. juli 2022 Beautyblender skrev (På 21.7.2022 den 14.36): Det er helt sikkert ikke meg 😆 Men jeg er heller ikke så lei (men må innrømme at jeg var litt varm i går) , kjeder meg bare! Det blir ihvertfall ikke meg for jeg er i uke 35 i dag 😊😅sistemann i gruppa 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 24. juli 2022 #1132 Del Skrevet 24. juli 2022 Lilletrille79 skrev (6 timer siden): Gratulerer så mye🥰nå synes jeg du har opplevd nok motgang på en stund så jeg tenker du har fått en baby som sover natten igjennom hele tiden og at du får hentet deg skikkelig inn igjen❤️ Tusen takk💕 haha ja jeg sa det faktisk til en venninne i går; har jeg lov å si at jeg føler jeg har fortjent en super rolig sovebaby etter alt dette?😂🤞🏻 håper dere andre får fine fødsler uten de store komplikasjonene 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 25. juli 2022 #1133 Del Skrevet 25. juli 2022 Lilletrille79 skrev (På 24.7.2022 den 0.23): Det blir ihvertfall ikke meg for jeg er i uke 35 i dag 😊😅sistemann i gruppa 😩 I hvilken uke fødte du sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 25. juli 2022 #1134 Del Skrevet 25. juli 2022 Beautyblender skrev (4 timer siden): I hvilken uke fødte du sist? Fødte i uke 38 sist så det er håp for meg å ikke bli sist 😅men kniper igjen til uke 40 for da er frøkna her på skolen igjen og ting blir lettere 😊da rekker jeg å føde mens hun er på skolen 😂det hadde vært supert hehe 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 25. juli 2022 #1135 Del Skrevet 25. juli 2022 (endret) Gratulerer til alle dere som har født! 🥰 Så synd fødselen ble slik, @tørkestativ Håper du kommer deg raskt igjen etter fødselen og blodtapet, og at tiden fremover blir bedre! Her er det 9 dager til termin nå og jeg er rimelig klar for å føde. Har hatt noen murringer slik jeg hadde med 1. ungen, men det har gitt seg. Ene gangen var murringene regelmessige også men så ga de seg helt igjen. Så frustrerende. Har vært på noen ekstra kontroller grunnet litt høyere blodtrykk, men ingen protein i urinen og blodtrykket er ikke høyt, bare høyere enn jeg pleide å ha. Ellers har nestbuilding slått til for fullt, så vaskemaskinen er på flere ganger daglig og oppvaskmaskinen har fått en rens. Kjøkkenbenken fikk også en 20-minutters skrubb for den var plutselig SÅ skitten..🤔 Bekkenet stopper meg fra å gjøre for mye da, ender opp med stikkende smerter i høyre lyske som gjør at jeg ikke klarer å stå på foten. Så nå vil jeg få ut denne ungen! Endret 25. juli 2022 av Elumi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 27. juli 2022 Forfatter #1136 Del Skrevet 27. juli 2022 Gratulerer med jenta @tørkestativ 🥰 Føler sånn med deg ang fødselsopplevelse som ikke ble som man hadde sett for seg. Jeg hadde en grusom fødsel selv, og var ikke i form til å dra hjem før lille var over en uke gammel. Vondt når man opplever slike ting, men håper du får bearbeidet det godt og at du ikke får noen fødselstraumer i ettertid. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 27. juli 2022 #1137 Del Skrevet 27. juli 2022 Lykkefrø skrev (1 time siden): Gratulerer med jenta @tørkestativ 🥰 Føler sånn med deg ang fødselsopplevelse som ikke ble som man hadde sett for seg. Jeg hadde en grusom fødsel selv, og var ikke i form til å dra hjem før lille var over en uke gammel. Vondt når man opplever slike ting, men håper du får bearbeidet det godt og at du ikke får noen fødselstraumer i ettertid. ❤️ Huff takk og i like måte til deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. juli 2022 #1138 Del Skrevet 31. juli 2022 Hadde aldri trodd det kunne være så vondt å amme🥴 har alltid vært bestemt på at jeg skal gjøre det jeg kan for å få til ammingen. Var glad alt gikk av seg selv på barsel. Fikk til amming med en gang og trengte nesten ingen hjelp og veiledning. Så kom vi hjem og ammingen ble mer og mer vanskelig. Hun kavet ved brystet, klarte plutselig ikke å ta tak eller suge. Mistenker dette er fordi vi ga smokk med en gang vi kom hjem. Men klarer oss virkelig ikke uten smokken. Ble super sår og gråt hver gang jeg skulle prøve å legge henne til, og hun bare vrælte og var misfornøyd…vi gråt begge to ved hver ammestund. Så da ble det brått slutt på ammingen en uke etter hjemkomst.. føles litt sårt men tror det er for det beste.. nå går det i noen flasker morsmelk som jeg har pumpet og resten MME. Virker mye mer tilfreds og er mye roligere💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. juli 2022 #1139 Del Skrevet 31. juli 2022 tørkestativ skrev (1 time siden): Hadde aldri trodd det kunne være så vondt å amme🥴 har alltid vært bestemt på at jeg skal gjøre det jeg kan for å få til ammingen. Var glad alt gikk av seg selv på barsel. Fikk til amming med en gang og trengte nesten ingen hjelp og veiledning. Så kom vi hjem og ammingen ble mer og mer vanskelig. Hun kavet ved brystet, klarte plutselig ikke å ta tak eller suge. Mistenker dette er fordi vi ga smokk med en gang vi kom hjem. Men klarer oss virkelig ikke uten smokken. Ble super sår og gråt hver gang jeg skulle prøve å legge henne til, og hun bare vrælte og var misfornøyd…vi gråt begge to ved hver ammestund. Så da ble det brått slutt på ammingen en uke etter hjemkomst.. føles litt sårt men tror det er for det beste.. nå går det i noen flasker morsmelk som jeg har pumpet og resten MME. Virker mye mer tilfreds og er mye roligere💕 Amming er ikke like enkelt alltid nei og det er skikkelig vondt å være sår. Jeg gruer meg allerede Viktigere med en rolig og tilfreds baby enn at dere sliter dere ut. Jeg tror ikke smokken kan ha så mye skylda altså. Se på de små som må ha turen innom NFI. De får jo smokk der. Eldste min kavet også veldig ved brystet. Sett i retroperspektiv så har han for kort tungebånd. Ikke synlig kort, men brystvorta mi så alltid skikkelig skjev ut. Og han styrte masse, ble utålmodig og gråt. Og jeg gråt.. Jeg holdt ut lenge uten å trivdes, skulle virkelig bytta til flaske tidligere. Viktigste er jo å finne noe som funker for dere ❤️ Hvordan er hverdagen ellers da? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. juli 2022 #1140 Del Skrevet 31. juli 2022 Kakaoen skrev (2 timer siden): Amming er ikke like enkelt alltid nei og det er skikkelig vondt å være sår. Jeg gruer meg allerede Viktigere med en rolig og tilfreds baby enn at dere sliter dere ut. Jeg tror ikke smokken kan ha så mye skylda altså. Se på de små som må ha turen innom NFI. De får jo smokk der. Eldste min kavet også veldig ved brystet. Sett i retroperspektiv så har han for kort tungebånd. Ikke synlig kort, men brystvorta mi så alltid skikkelig skjev ut. Og han styrte masse, ble utålmodig og gråt. Og jeg gråt.. Jeg holdt ut lenge uten å trivdes, skulle virkelig bytta til flaske tidligere. Viktigste er jo å finne noe som funker for dere ❤️ Hvordan er hverdagen ellers da? 😍 Ja leste litt om kort tungebånd men satt meg egentlig aldri helt inn i det… men selvom ammingen gikk fint på barsel så sa jeg flere ganger til personalet at jeg følte hun aldri ble skikkelig mett. Kunne amme en time, og etter et par minutter ville hun amme mer. Satt en hel dag og natt og bare ammet nesten. Følte ikke personalet hørte på meg så fikk aldri noe skikkelig svar.🤷🏻♀️ Spurte til og med hvor «fy» det var å gi smokk fordi jeg følte hun hadde stort sugebehov. Men det var tydelig hva holdningen til smokk var der i hvertfall… første jeg gjorde når vi kom inn døra hjemma var i trø i henne smokken.😂 Å hun tok den uten problem. Må si jeg gruer meg litt til å fortelle helsesykepleier i morgen. Var der på torsdag for å veie. det var før ammingen skar seg skikkelig, så hun syns det var så bra at jeg ammet… vet det er mitt valg og jeg som bestemmer, men føler på så mye ammepress rundt forbi😣 ellers er hverdagen fantastisk💕 hadde ikke trodd jeg skulle føle tilknytning så fort, men jeg klarer ikke å slutte å se på henne🤭 tenk at det var hun som gjorde meg så kvalm og dårlig. Og at det er hennes føtter jeg har kjent sparke. Blir jo helt rørt å tullete av å tenke på det👶🏻😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå