Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Lykkefrø skrev (5 timer siden):

😞😞 Ja, det har jeg hørt om faktisk. Det er visst noe om at musklene kan avgi avfallsstoffer som kan være skadelig i første trimester. Æsj, så synd når du hadde time og sikkert gledet deg. Fikk du noe ut av det, eller ble det bare bading? 😞

Skikkelig kjedelig… så da bytta jeg plass med moren min, så hun fikk min massasjetime i steden. 

Jaja, det er jo ikke verdens undergang. I det minste er jeg ikke så dårlig som mange her inne. Får fokusere på det positive. 

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Pølsevann såå kjedelig å ikke få massasjen du hadde gledet deg til !😳 hadde blitt kjempeskuffa selv.

her får jeg fortsatt ikke i meg mat, er på 5 dagen uten nå. Så klarte å få med meg spyposen på apoteket å kjøpe noen næringsdrikker frem til jeg skal til legen på onsdag. Magen vreeenger seg. Håper de smaker ok og at de ikke kommer i retur😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (43 minutter siden):

@Pølsevann såå kjedelig å ikke få massasjen du hadde gledet deg til !😳 hadde blitt kjempeskuffa selv.

her får jeg fortsatt ikke i meg mat, er på 5 dagen uten nå. Så klarte å få med meg spyposen på apoteket å kjøpe noen næringsdrikker frem til jeg skal til legen på onsdag. Magen vreeenger seg. Håper de smaker ok og at de ikke kommer i retur😅

Det må jo være hypermesis?? Håper det gir seg snart nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (54 minutter siden):

Det må jo være hypermesis?? Håper det gir seg snart nå! 

Spent på hva legen sier på onsdag. Om det ikke er hyperemesis så er jeg i hvertfall i øvre del av skalaen for hva som gjelder svangerskapskvalme!😬 men er ikke de med hyperemesis dårlige hele tiden? Jeg har hatt noen gode perioder innimellom der jeg har følt meg i fin form og fått i meg mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia

TUL vel overstått og ble satt frem til 10+2😀 Spent på om jeg blir satt frem eller tilbake på ultralyden jeg har om 2 uker😊Helt sykt å se den lille bamsemumsen bevege seg, se fingre og det lille hjerte banke så fort. 

Er det fler som har vært eller skal på TUL i nærmeste fremtid?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@heiapådeia Åå, det høres helt magisk ut! Jeg skal i neste uke, i uke 12. 😍 Gleder meg vanvittig til å se sprellende baby på skjermen! Litt nervøs også, for man vet jo aldri om alt er i orden eller ikke. Blir veldig godt å se bittelille igjen, og se at alt er fint. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heiapådeia skrev (1 time siden):

TUL vel overstått og ble satt frem til 10+2😀 Spent på om jeg blir satt frem eller tilbake på ultralyden jeg har om 2 uker😊Helt sykt å se den lille bamsemumsen bevege seg, se fingre og det lille hjerte banke så fort. 

Er det fler som har vært eller skal på TUL i nærmeste fremtid?😊 

Ååå så koslig 🤩 Og hærlig å bli satt frem. Ble satt frem totalt 3+2+1=6 dager iløpet av de tre ultralydene med første ungen. Så ble ungen født dagen før det igjen så 1 uke før opprinnelig menstermindato.

Skal på første ultralyd på torsdag og er så spent, tiden går så sakte! Har lyttet med doppler hjemme og hørt hjertelyd tre ganger nå, så er heldigvis litt beroliget av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig synd på dere som ikke klarer å spise😫det må være helt forferdelig. Jeg blir uggen hvis jeg ikke spiser, så her må jeg putte inn noe hele tiden🙈litt slemt å si det til dere kanskje. Er i uke 7 i morgen så burde jo ha fått den store kvalmen nå. Tror jeg slipper🙏😁 Det er ikke like greit å gå med munnbind da. Blir så varm og uvel😅jaja jeg skal ikke klage🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (Akkurat nå):

Synes virkelig synd på dere som ikke klarer å spise😫det må være helt forferdelig. Jeg blir uggen hvis jeg ikke spiser, så her må jeg putte inn noe hele tiden🙈litt slemt å si det til dere kanskje. Er i uke 7 i morgen så burde jo ha fått den store kvalmen nå. Tror jeg slipper🙏😁 Det er ikke like greit å gå med munnbind da. Blir så varm og uvel😅jaja jeg skal ikke klage🤪

Hihi, litt moro at du sier det. Jeg trodde også jeg slapp unna den verste kvalmen da jeg følte meg bedre i uke 8,9 og 10 da alle appene sa kvalmen skulle være verst. :) Men så kom uke 11 og kvalmen ble verre enn noen gang og brekningene begynte å komme! 🙈 Føler jeg plutselig kan kaste opp av ingenting. Åpnet en skinke for eksempel, og holdt på å kaste opp helt plutselig. Kjøtt er plutselig skikkelig ekkelt. Må stå opp om natten for å spise fordi kvalmen vekker meg nå. Takk og lov for brødristere og krydderost! 😅 Håper du slipper unna, men jeg tror faktisk ikke det finnes noen fasit når det kommer til svangerskapskvalme likevel. Jeg var så lettet og glad da jeg bikket uke 10 og formen var så mye bedre. Tenke at fra nå skal jeg bare spise og kose meg, og formen blir nok bare bedre og bedre. :laugh: Ble lurt der gitt. Men alt i alt er jeg veldig takknemlig likevel, for jeg fikk tre uker i desember hvor kvalmen ikke var så plagsom og jeg kunne spise julegodteri og ribbe og det hele. Det er det ikke alle som kunne denne jula, så jeg klager ikke i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Lykkefrø skrev (5 timer siden):

@heiapådeia Åå, det høres helt magisk ut! Jeg skal i neste uke, i uke 12. 😍 Gleder meg vanvittig til å se sprellende baby på skjermen! Litt nervøs også, for man vet jo aldri om alt er i orden eller ikke. Blir veldig godt å se bittelille igjen, og se at alt er fint. ❤️ 

Det var så koselig😍 Det forstår jeg så! Skal og tilbake i uke 12+4, blir så gøy😀 Det er sant! Du har ikke hørt noe med doppler eller slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (2 minutter siden):

Hihi, litt moro at du sier det. Jeg trodde også jeg slapp unna den verste kvalmen da jeg følte meg bedre i uke 8,9 og 10 da alle appene sa kvalmen skulle være verst. :) Men så kom uke 11 og kvalmen ble verre enn noen gang og brekningene begynte å komme! 🙈 Føler jeg plutselig kan kaste opp av ingenting. Åpnet en skinke for eksempel, og holdt på å kaste opp helt plutselig. Kjøtt er plutselig skikkelig ekkelt. Må stå opp om natten for å spise fordi kvalmen vekker meg nå. Takk og lov for brødristere og krydderost! 😅 Håper du slipper unna, men jeg tror faktisk ikke det finnes noen fasit når det kommer til svangerskapskvalme likevel. Jeg var så lettet og glad da jeg bikket uke 10 og formen var så mye bedre. Tenke at fra nå skal jeg bare spise og kose meg, og formen blir nok bare bedre og bedre. :laugh: Ble lurt der gitt. Men alt i alt er jeg veldig takknemlig likevel, for jeg fikk tre uker i desember hvor kvalmen ikke var så plagsom og jeg kunne spise julegodteri og ribbe og det hele. Det er det ikke alle som kunne denne jula, så jeg klager ikke i det hele tatt! :)

Hehe ja det er nesten skummelt å si at man slipper for da kommer det vel for fullt😂jeg var ikke mye kvalm i forrige svangerskap og da syklet jeg til jobb til jeg var veldig stor og tung😅jeg kastet aldri opp men brakk meg en gang av en mark på bakken😂. Så det kan jo hende at jeg slipper unna🙏😆🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Elumi skrev (4 timer siden):

Ååå så koslig 🤩 Og hærlig å bli satt frem. Ble satt frem totalt 3+2+1=6 dager iløpet av de tre ultralydene med første ungen. Så ble ungen født dagen før det igjen så 1 uke før opprinnelig menstermindato.

Skal på første ultralyd på torsdag og er så spent, tiden går så sakte! Har lyttet med doppler hjemme og hørt hjertelyd tre ganger nå, så er heldigvis litt beroliget av det. 

Det var så gøy😍 Hvor langt påvei er du da? Ser den! Blir og beroliget av doppler, og hvertfall etter denne ultralyden😊 Teller ned til neste i uke 12+4😊 Men tipper jeg blir satt tilbake..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (2 minutter siden):

Det var så koselig😍 Det forstår jeg så! Skal og tilbake i uke 12+4, blir så gøy😀 Det er sant! Du har ikke hørt noe med doppler eller slikt?

Så gøy at du også skal ha en ultralyd i uke 12! :) Det er så altfor fristende å titte inn på de små. Litt godt å tenke på at neste gang jeg går gravid så er det gratis ultralyd i uke 12 til alle. ❤️ Det er jammen på tide! 

Jeg hørte hjertelyden i uke 7 med ultralyd, men har ikke noen doppler hjemme så har ikke hørt noe etter det. :) Jeg skal til legen på kontroll i uke 12+0, og tenkte jeg skulle høre om de kunne prøve å finne hjertelyden da. Selv om jeg egentlig fikk beskjed om at de ikke begynte med det før i uke 25 sist!! Det føles jo altfor lenge til! Har vurdert å kjøpe doppler selv, men er redd for at jeg ikke skal klare å la være å lytte heeele tiden. :ler: Har vurdert å prøve å lytte med vanlig stetoskop, for noen sier man kan klare å høre det med det så sant livmoren er på oversiden av bekkenbenet. Kunne vært spennende å prøvd det. 

Lilletrille79 skrev (9 minutter siden):

Hehe ja det er nesten skummelt å si at man slipper for da kommer det vel for fullt😂jeg var ikke mye kvalm i forrige svangerskap og da syklet jeg til jobb til jeg var veldig stor og tung😅jeg kastet aldri opp men brakk meg en gang av en mark på bakken😂. Så det kan jo hende at jeg slipper unna🙏😆🤢 

:ler: Ja, det var jo nettopp det jeg gjorde. Sa til mannen her hjemme dagen før det smalt at "nei, nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt lenger", også PANG liksom. Skal aldri si det høyt mer. :fnise: Så godt at du hadde slapp unna det verste i forrige svangerskap, da er det nok håp om at du vil oppleve det samme denne gangen. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (3 timer siden):

Nyt maten din du! Sett pris på at du er i så god form. Og ikke for å være pessimist, men kvalmen kan jo enda komme dessverre. Håper du slipper🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Nyt maten din du! Sett pris på at du er i så god form. Og ikke for å være pessimist, men kvalmen kan jo enda komme dessverre. Håper du slipper🤞🏻

Ja jeg nyter maten enn så lenge🤢blir fort kvalm hvis jeg ikke spiser, eller når jeg er sliten. Ligger egentlig mye på sengen fordi jeg er sliten/uggen. Men ser jo hvor heldig jeg er i forhold til dere som kaster opp. Det er noe av det værste som finnes😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia

Fyf for en dag.. Ikveld begynte jeg å blø.. Dessverre enorme mengder, koagler / klumper og store smerter i magen. Får muligens komme inn til sykehuset her i morge. Helt jævlig at dette skulle skje nå, RETT etter jeg har sett levende foster i morges på ultralyd😭😭 Tårene bare renner og jeg føler meg helt tom.. Forrige graviditet høsten 2019 endte også i spontanabort i uke 8😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
heiapådeia skrev (10 minutter siden):

Fyf for en dag.. Ikveld begynte jeg å blø.. Dessverre enorme mengder, koagler / klumper og store smerter i magen. Får muligens komme inn til sykehuset her i morge. Helt jævlig at dette skulle skje nå, RETT etter jeg har sett levende foster i morges på ultralyd😭😭 Tårene bare renner og jeg føler meg helt tom.. Forrige graviditet høsten 2019 endte også i spontanabort i uke 8😩

Nei dette var vondt å høre❤️Så fryktelig urettferdig. Føler virkelig med deg😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (34 minutter siden):

Åneii!! 😭 Håper du får komme inn i morgen for sjekk. Mye omtanke og klemmer til deg ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (59 minutter siden):

Tenker på deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (5 timer siden):

Å nei 😢 krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...