AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #121 Skrevet 18. november 2021 Optimusprime skrev (16 timer siden): Ikke glem at kvinner har overlevd urtiden på grunn av menn og at menn er det biologisk overlegne kjønnet Menn kunne vell idag praktisk talt tatt over hele verden iløpet av kort tid og tatt ifra stemmeretten til kvinner Enkelte postere her inne viser at i Norge har feminismen kanskje nådd vel langt. De vil ha likestilling på alle de komfortable områdene. Gjerne topplønnen til bedriftseiere. Men har ikke hørt mange feminister rope ut om likestilling og kjønnskvotering i tunge, fysiske risikoyrker eksempelvis, og likhet for loven når det gjelder omsorgsrett og i rettssystemet generelt. Anonymkode: 63d5c...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #122 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enkelte postere her inne viser at i Norge har feminismen kanskje nådd vel langt. De vil ha likestilling på alle de komfortable områdene. Gjerne topplønnen til bedriftseiere. Men har ikke hørt mange feminister rope ut om likestilling og kjønnskvotering i tunge, fysiske risikoyrker eksempelvis, og likhet for loven når det gjelder omsorgsrett og i rettssystemet generelt. Anonymkode: 63d5c...9fe Det er faktisk ganske mye snakk om unødvendig trakassering i tunge, fysiske risikoyrker, fordi kvinner også ønsker likestilling her. Har du fått med deg debatten om kvinnelige fiskere for eksempel? Kanskje ikke kvotering, men det er fordi det sjelden er behov for å kvotere inn kvinner her. Når det gjelder likhet for omsorgsrett mener jeg at menn må ta den kampen selv, kvinner tar kvinnekamp mens menn nesten må kjempe sine egne kamper. Anonymkode: fcee0...972
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #123 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er faktisk ganske mye snakk om unødvendig trakassering i tunge, fysiske risikoyrker, fordi kvinner også ønsker likestilling her. Har du fått med deg debatten om kvinnelige fiskere for eksempel? Kanskje ikke kvotering, men det er fordi det sjelden er behov for å kvotere inn kvinner her. Når det gjelder likhet for omsorgsrett mener jeg at menn må ta den kampen selv, kvinner tar kvinnekamp mens menn nesten må kjempe sine egne kamper. Anonymkode: fcee0...972 Ja, artikkelen om den kvinnelige fiskeren var faktisk veldig fin. Og jeg er helt enig at kvinner i mannsdominerte yrker ikke skal oppleve trakassering på arbeidsplassen. Det er ikke greit, og skremmer vekk kvinner i å velge denne type yrke. Når det er sagt. Når er feministene i Norge fornøyd? Jeg vil argumentere for at den hvite kvinnen i vesten i 2021 om mulig er den mest priviligerte gruppen vi har. Jeg føler ikke det er mye som holder dere tilbake idag til å gjøre akkurat hva dere vil. Dere poengterer jo selv at dere ikke trenger menn, klarer dere bra økonomisk og er så selvstendige sterke og frie. Hva er galt? Anonymkode: 63d5c...9fe
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #124 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, artikkelen om den kvinnelige fiskeren var faktisk veldig fin. Og jeg er helt enig at kvinner i mannsdominerte yrker ikke skal oppleve trakassering på arbeidsplassen. Det er ikke greit, og skremmer vekk kvinner i å velge denne type yrke. Når det er sagt. Når er feministene i Norge fornøyd? Jeg vil argumentere for at den hvite kvinnen i vesten i 2021 om mulig er den mest priviligerte gruppen vi har. Jeg føler ikke det er mye som holder dere tilbake idag til å gjøre akkurat hva dere vil. Dere poengterer jo selv at dere ikke trenger menn, klarer dere bra økonomisk og er så selvstendige sterke og frie. Hva er galt? Anonymkode: 63d5c...9fe Voldtekt, partnervold og seksuell trakasseringl er fortsatt et stort problem. Så lenge kvinner er i overtall som ofre her har vi ikke likestilling. Det handler om et dårlig syn på kvinner som individer på et samfunnsstrukturelt nivå. Anonymkode: fcee0...972 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #125 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Voldtekt, partnervold og seksuell trakasseringl er fortsatt et stort problem. Så lenge kvinner er i overtall som ofre her har vi ikke likestilling. Det handler om et dårlig syn på kvinner som individer på et samfunnsstrukturelt nivå. Anonymkode: fcee0...972 Dette er jeg selvfølgelig enig for er viktig å kjempe for. Jeg har null sympati for menn som bedriver dette. Heller den vinklingen enn at vi lever i et mannsdominert, patriarkisk samfunn som bevisst og systematisk utnytter kvinner. Norge er kanskje det mest likestilte landet i verden. Det er ingenting som står i veien for at en kvinne kan bli toppleder idag, men det medfølger knallhard jobbing, liten fritid og er kanskje noe som ikke alltid er forenlig med et familieliv. En kan ikke få i pose og sekk. Anonymkode: 63d5c...9fe
Trolltunge Skrevet 18. november 2021 #126 Skrevet 18. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, artikkelen om den kvinnelige fiskeren var faktisk veldig fin. Og jeg er helt enig at kvinner i mannsdominerte yrker ikke skal oppleve trakassering på arbeidsplassen. Det er ikke greit, og skremmer vekk kvinner i å velge denne type yrke. Når det er sagt. Når er feministene i Norge fornøyd? Jeg vil argumentere for at den hvite kvinnen i vesten i 2021 om mulig er den mest priviligerte gruppen vi har. Jeg føler ikke det er mye som holder dere tilbake idag til å gjøre akkurat hva dere vil. Dere poengterer jo selv at dere ikke trenger menn, klarer dere bra økonomisk og er så selvstendige sterke og frie. Hva er galt? Anonymkode: 63d5c...9fe Dette: AnonymBruker skrev (1 time siden): Voldtekt, partnervold og seksuell trakasseringl er fortsatt et stort problem. Så lenge kvinner er i overtall som ofre her har vi ikke likestilling. Det handler om et dårlig syn på kvinner som individer på et samfunnsstrukturelt nivå. Anonymkode: fcee0...972 Samt at det stadig er slik at veldig mange, altfor mange, kvinner sliter seg ut med å stå med hovedbelastningen angående ansvar på hjemmebane, selv om de gjerne jobber/tjener like mye som mannen. Det er ikke riktig og rettferdig. Vi har faktisk ikke gener som tilsier at vaskekluter passer bedre i våre hender, eller at klesvask oppleves gøyere for oss, eller at vi ikke trenger å sove ut innimellom vi også. Ting er blitt mye bedre, men det er ikke likestilling når altfor mange synes det er greit og naturlig at kvinnen tar det meste angående hus, barn og oversikt og ansvar tilknyttet dette, mens mannen skal slippe lettere, og skrytes opp som flink når han bidrar litt. "Hjelper til", når det faktisk er akkurat like mye hans ansvar og barn. Som kvinne som tar de tradisjonelle "manneoppgavene" hjemme fnyser jeg godt når menn viser til at de tar det. Det er en brøkdel av hva ansvar for hus, organisering, mat og barn utgjør. Latterlig å hevde! Min mann tar seg også av hus, mat og barn når jeg pusser opp for eksempel. Han tar seg av dette AKKURAT NÅR jeg pusser opp. Noe som tilsier at vi begge to har nok å henge fingrene i akkurat da. Utover dette skal selvfølgelig ansvaret fordeles. Det er fullstendig idiotisk, og også idioti av kvinner å finne seg i, at ene skal få slippe det daglige trettende, på grunn av oppgaver som utfører av og til. Som dessuten ikke fører til fritid for den andre når det står på. Når kvinners tid og innsats ikke kan skilles fra mannens tid og innsats, fordi man deler likt på det totale ansvaret for alt (uavhengig av hvordan man fordeler arbeidet, for det er fornuftig å gjøre etter evne), da har vi likestilling. Det er en del par som klarer dette, men så lenge det er flere kvinner som sliter seg ut på hjemmebane enn menn, og det til og med er mange som hevder og tror at det er naturlig at kvinner tar mest angående ansvaret på hjemmebane, da har vi ikke faktisk likestilling. Da har vi bare kommet dit at vi kvinner får ta utdannelse og jobb, får lov til å betale halvparten av hva livet koster i penger, men fremdeles må ta det meste av ansvaret kvinner hadde på 30- tallet også. Det er mest vinn- vinn for menn som nå slipper å betale alle regninger, men som fremdeles synes det er helt kurrant at kvinner skal ta seg av hus og barn, mens de tar hjulskift to ganger i året, og litt diverse "mannejobb" nå og da. Kvinnen tar seg jo av hus og barn DA OGSÅ. Vi har ikke faktisk likestilling før slike mønstre er visket ut, og vårt hus og våre barn = vårt ansvar, med lik ansvarsbelastning. "Er mannen flink til å HJELPE TIL med husarbeid og barn?". Når den mentaliteten er borte, da er vi forhåpentligvis nærmere likestilling. Endret 18. november 2021 av Trolltunge 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #127 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har mannsoverskudd i norge. i enkelte østblokkland så er det kvinneoverskudd noe som betyr at kvinner ofte må dele på menn. Må tilpasse seg mannen osv. men selvmedlidenheten? Det er jo samme for kvinner. Man så jo det på debatten hvordan de klaget selv om menn er de som taper mest på denne kanten. Anonymkode: 798e1...491 Ja dere er VELDIG opptatt av å fremheve at dere har det værst og at det er feministenes feil 😅 Anonymkode: b9783...4ab 1
herzeleid Skrevet 18. november 2021 #128 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror at dette er veldig vanlig blant menn, nemlig at de vil ha men vil ikke binde seg/knytte seg til. Dette gjelder menn av både høy og mindre høy kvalitet. Det at de er såpass "korte" emosjonelt gjør at de velges vekk og det vil ikke forbause meg om de ikke forstår noe av dette selv. Jeg tror nok mye av årsaken til at menn ikke finner seg livspartner er at de ikke mestrer det emosjonelle/sosiale med kvinner. For meg som voksen kvinne er det ingen diskusjon; uten denne tilknytningen blir det ikke et forhold. Da er jeg heller alene, for det går nemlig helt fint. Det gjelder sikkert en del menn, men det virker som en lite sannsynlig forklaringsmodell for flertallet av "ufrivillig single" som ikke kommer dit at de kan holde kvinner på gress. Sitat Angående ditt innspill om menn som befinner seg i en posisjon hvor de kan "melke" en slik relasjon: kanskje en liten stund mens de er unge og attraktive. Men kvinner har et annet tidsvindu enn menn, så den biologisk klokka vil nok få de på andre veger temmelig raskt. Eventuelt "melker" de tilbake mens de leter etter en Mann. Anonymkode: 4a943...0cc Tidsrommet de kan gjøre dette er nok veldig langt, men en må nok regne med å bytte ut "melkekua"
herzeleid Skrevet 18. november 2021 #129 Skrevet 18. november 2021 Wonderhowwonderwhy skrev (11 timer siden): Jeg kan vise til mange kilder, det er ikke det denne tråden handler om. Da er det litt pussig at du valgte å komme med påstanden du nå mener ikke er relevant. Sitat Og jo, du utviser herskerteknikk når du driver målrettet med gjentagende hakking og styr rettet mot meg, om noe som tråden i seg selv ikke handler om og etter å ha blitt bedt om å kutte ut. Er det ikke å dra offermentaliteten litt langt å hevde seg utsatt for "hersketeknikker og målrettet hakking" når noen ber om kilder for en påstand som tilsynelatende ikke er særlig velfundert?
Pippi Lotta Skrevet 18. november 2021 #130 Skrevet 18. november 2021 Jeg forstår ikke dette. Om det er flere ufrivillige single menn end kvinner så må jo det bety at mange flere kvinner end menn ønsker og være single. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. For meg virker det som både de fleste menn og kvinner ønsker og være i forhold. Så jeg tror det finnes omtrent like mange ufrivillige single blant begge kjønn.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #131 Skrevet 18. november 2021 Pippi Lotta skrev (11 minutter siden): Jeg forstår ikke dette. Om det er flere ufrivillige single menn end kvinner så må jo det bety at mange flere kvinner end menn ønsker og være single. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. For meg virker det som både de fleste menn og kvinner ønsker og være i forhold. Så jeg tror det finnes omtrent like mange ufrivillige single blant begge kjønn. Det finnes faktisk ganske mange flere unge menn enn kvinner, det fødes ca 5 % flere gutter og forskjellen jevnes ikke ut før i sekstiårsalderen. Dette forklarer en god del av forskjellen på andelen barnløse menn og kvinner, men blir av en eller annen grunn stadig oversett i slike debatter. https://forskning.no/demografi-samfunn/hvorfor-oker-barnlosheten-mest-blant-menn-ny-forskning-slar-hull-pa-myten-om-mennene-som-gar-pa-rundgang/1913975 Anonymkode: f7ec7...ab0 2
Pippi Lotta Skrevet 18. november 2021 #132 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes faktisk ganske mange flere unge menn enn kvinner, det fødes ca 5 % flere gutter og forskjellen jevnes ikke ut før i sekstiårsalderen. Dette forklarer en god del av forskjellen på andelen barnløse menn og kvinner, men blir av en eller annen grunn stadig oversett i slike debatter. https://forskning.no/demografi-samfunn/hvorfor-oker-barnlosheten-mest-blant-menn-ny-forskning-slar-hull-pa-myten-om-mennene-som-gar-p a-rundgang/1913975 Anonymkode: f7ec7...ab0 Ja det kan jo faktisk forklare litt av det, hadde jeg ikke tenkt på. Men jeg tror allikevel at like mange prosent single kvinner som prosent single menn egentlig ønsker seg en kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #133 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Klikk er endel av Egmont som er grunnlagt av Egmont Harald Petersen. Anonymkode: 798e1...491 Ja, i det Herrens år 1878. Er nok ikke han som er eier i dag. Anonymkode: 7b79b...9df
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #134 Skrevet 18. november 2021 ClausSaus skrev (16 timer siden): Hvem tror du har laget – i bokstavelig forstand – dette forumet? Hvem som er ansatt i Klikk/Egmont for å produsere tjenestene som gjør at vi kan bruke forumet? Ei hel rekke kvinner og menn med diverse utdanning, vil jeg tro, i tillegg til kvinnelige, ulønnede mods. Anonymkode: 7b79b...9df
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #135 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 18.17): Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn. Men det virker som av de som er ufrivillig single så er de flest menn. Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 05a85...52c Kvinner klarer seg bedre alene siden de er flinkere enn menn til å bygge og vedlikeholde sosiale nettverk, de får støtte og omsorg gjennom venninner. Menn på den andre siden har gjerne bekjente de møter gjennom aktiviteter, ikke så mange nære venner. I tillegg så vet kvinner at dersom de en dag skulle ønske et forhold så er det lett for dem å skaffe det, det er nok av interesserte beilere å velge mellom. De slipper sånn sett å bekymre seg dersom de ombestemmer seg og ikke vil være single lenger. Anonymkode: fe718...5d3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #136 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 15.45): Enkelte postere her inne viser at i Norge har feminismen kanskje nådd vel langt. De vil ha likestilling på alle de komfortable områdene. Gjerne topplønnen til bedriftseiere. Men har ikke hørt mange feminister rope ut om likestilling og kjønnskvotering i tunge, fysiske risikoyrker eksempelvis, og likhet for loven når det gjelder omsorgsrett og i rettssystemet generelt. Anonymkode: 63d5c...9fe Buhu. Tror du det ikke er noen tunge løft innen omsorgsyrkene? Innen renhold? Anonymkode: c40d3...133
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #137 Skrevet 22. november 2021 Veldig mange menn vil ikke jobbe med seg selv. De vil ikke gå til psykolog og jobbe med issuene sine, de gamer for mye og har ikke lært å kommunisere om følelser. For å kunne ha et sunt forhold må du kunne fortelle ærlig hvordan du har det. Hvis du ikke har lært dette eller vil lære det burde du ikke være i et forhold. Samfunnet lærer menn at de ikke får lov til å ha følelser fra tidlig av. Og så når de er voksne og skal i et forhold må de plutselig kunne det. Anonymkode: dca9b...4eb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #138 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 18.17): Hva er grunnen til dette? Anonymkode: a192d...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #139 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 15.56): I tillegg så vet kvinner at dersom de en dag skulle ønske et forhold så er det lett for dem å skaffe det, det er nok av interesserte beilere å velge mellom. De slipper sånn sett å bekymre seg dersom de ombestemmer seg og ikke vil være single lenger. Jeg trodde dette var en del av tidens problematikk? Det blir flere ufrivillige single av begge kjønn, og slett ikke bare å plukke, for kvinner heller. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Samfunnet lærer menn at de ikke får lov til å ha følelser fra tidlig av. Og så når de er voksne og skal i et forhold må de plutselig kunne det. Samtidig hevdes det at en av grunnene til at norske menn er lite attraktive, er pga feminisering. Dette "samfunnet" som lærer, og sosialiserer barna, er jo i minkende grad familien, men barnehage, skole, og sfo, med en overvekt av kvinner. Hvordan er sammenhengene her? Anonymkode: 7c4df...ffa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå